[Hilo Oficial] EARTH NO MORE

calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
.
Este es el tapado del que hablabas ayer?
¿Del creador de Max Payne?Pero si Remedy está enfrascada en Alan Wake.Supongo que el creador se habrá ido a otra compañia.
Pues si es del creador de Max Payne,compra segura.
mbase escribió:¿Del creador de Max Payne?Pero si Remedy está enfrascada en Alan Wake.Supongo que el creador se habrá ido a otra compañia.
Pues si es del creador de Max Payne,compra segura.


La compañía Recoil Games es de Samuli Syvähuoko co-fundador y ex-director de Remedy. Igualmente Max Payne tiene muchos "padres" y no solo en Remedy también en 3D Realms.

Habrá que seguirle la pista.
Vaya que si habra que seguirle la pista,me pasé Max Payne tres veces y el 2 cinco xDD
Uno de mis juegos favoritos,sin duda alguna.
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
 
Editado con más info.
 
Continúo.
No conocía la existencia de este juego, y tiene una pinta buenísima XD

Tiene un rollo al estilo I Am Alive, no? Parece de supervivencia. Si van por ese camino será un must-have para mí XD

Saludos!
Ni idea de la existencia de este juego xDD me recuerda a I'm a Alive!!

Me gusta la pinta que tiene
Bueno está inspirado en LOST, ya me gusta más [sonrisa] [sonrisa] [sonrisa]
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
 
Añadido el apartado ARGUMENTO
gobetto escribió:Bueno está inspirado en LOST, ya me gusta más [sonrisa] [sonrisa] [sonrisa]


LOST = DIOS
calita escribió: 
Añadido el apartado ARGUMENTO


Que le queda 5 minutos al planeta? WTF

Pinta bien el juego XD
calita donde encuentras estos juegos. ¿debajo de las piedras?

esta interesante el juego

buen hilo [oki]
calita, si no es por ti dudo que por ejemplo este juego hubiese sabido de el...

Gracias [oki]
Interesante argumento, nos mostraran algo en el E3? :-?
Me gusta, todo lo que se postapocaliptico me encanta :)
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
Nuevo apartado: LA POLÉMICA

Porque este juego aunque desconocido para la mayoría lleva muchos años de despacho en despacho y los últimos meses de tribunal en tribunal.
Ojala salga adelante porque es genial, recoge todo aquello que me gusta.
Disfruté mucho "La Guerra de los Mundos", tanto el libro como la peli de Spielberg, y viendo que este juego está basado, entre otras obras, en esta, pues yo lo flipo. Promete!!
En el hilo de recomendaciones comenté que me sorprendiste con el Hilo del I am Alive, juego del que no sabía nada. Pues bien, me has vuelto a sorprender, y lo curioso es que la temática me recuerda algo, me deja cierta esencia de ese I am Alive... Gracias de nuevo.
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
William Blake escribió:En el hilo de recomendaciones comenté que me sorprendiste con el Hilo del I am Alive, juego del que no sabía nada. Pues bien, me has vuelto a sorprender, y lo curioso es que la temática me recuerda algo, me deja cierta esencia de ese I am Alive... Gracias de nuevo.


Me alegra que haya sorprendido.

Es un juego desconocido precisamente porque ha pasado por muchas manos en los últimos meses para responsabilizarse de sus derechos.

Lo que está claro que desde 2005 ha habido múltiples editoras interesadas en lanzarlo y eso es buena noticia.

Take-Two, EA, Ubisoft, incluso Rockstar y Activision han estado detrás de este proyecto.

Finalmente Radar Group una agrupación más o menos independiente se ha hecho con los derechos tras adquirirselos a 3D Realms este mes de mayo.

3D Realms arruinada por el desarrollo de Duke Nukem Forever y pendiente de recibir 12 millones de dólares de Take-Two ha tenido que liberar el proyecto.

Después de 3 años de desarrollo el juego ya está casi finalizado.

Una vez claro el tema legal, pronto veremos mucho más del juego.
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
Two men who claim to have come up with the idea for the action title Earth No More are suing 3D Realms for allegedly stealing their idea. Next-Gen speaks with the plaintiffs' lawyer.



Court documents confirm a report in last Friday’s Dallas Business Journal that states California residents Darin Scott and Edward Polgardy of Cinemagraphix Entertainment filed a copyright suit against Tex.-based Duke Nukem developer 3D Realms in late January.

The plaintiffs claim to have shopped around the idea for a game called Earth No More back in early 2005 to several game companies, including 3D Realms. In June 2007, 3D Realms announced plans to release a game dubbed Earth No More sometime in 2009.

The suit lists defendants as Apogee Software (3D Realms’ other moniker), Earth No More development partner Recoil Games of Helsinki, Finland and Action Entertainment.

Scott and Polgardy’s complaint accuses the defendants of copyright infringement, unlawful competition, misappropriation, unfair business practices, unjust enrichment, conspiracy and other claims.

The plaintiffs are seeking damages under the US Copyright Act, which can include actual damages such as a disgorgement of profits from the game, statutory damages of up to $150,000 plus attorneys’ fees and an injunction against the 3D Realms’ distribution of the property.

The complaint calls 3D Realms’ Earth No More “virtually identical in substance” to the plaintiffs’ property.

Separate court documents filed in October 2007 reveal that 3D Realms, under the name Apogee Software, filed a preemptive request for declaratory judgment against Scott and Polgardy, which asked a judge to rule that 3D Realms’ Earth No More did not infringe on any property.

In that earlier suit, 3D Realms claimed that Earth No More, which is slated for PC, Xbox 360 and PS3, developed the game “without access to or use of any material created by” Scott and Polgardy.

One of the plaintiff’s attorneys, Tre Lovell, told Next-Gen in a phone interview Monday that the average person would “absolutely” be able to tell similarities between the game that Scott and Polgardy pitched and 3D Realms’ announced title.

“First of all, the title ‘Earth No More’ is a title that I haven’t been able to find in the title of any intellectual property out there. There’s no movie, TV show, book, play, anything like that which has the title ‘Earth No More.’"

Lovell said that the plaintiff’s game concept involved spores that terraform to Earth and start to spread.

“It’s more or less like the Apogee game is,” he claimed.

A July 2007 preview for 3D Realms’ and Recoil’s Earth No More stated, “[A small New England] town is under quarantine due to the massive red vines that have sprung from the Earth. These vines are poisonous and they are spreading like wildfire as they strangle and terraform the environment around you. To make a bad situation worse, animals and plants are mutating into nasty abominations of their former selves.

“The developers have stated that a mysterious spore is the cause of the horrendous events that have started to decimate the Earth.”

Lovell said that concept art for the games is also similar.

“The premise is not a very popular one in the videogame community right now,” he added.

Lovell said he previously contacted 3D Realms’ attorney J. Pat Heptig to settle the suit, but efforts “proved futile.”

“This happens all the time in the entertainment industry,” Lovell said. “…I’ve been doing this for a number years. This is brazen, bold and surprises me.”

An e-mail to 3D Realms had not been returned as of press time. Attempts to reach Heptig were unsuccessful.
Resumen en español calita :) este juego pinta genial también (son tantos...)
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
AnTokiLLeR escribió:Resumen en español calita :) este juego pinta genial también (son tantos...)


Oh my friend, there is no time to translate, just keep reading.
calita escribió:
AnTokiLLeR escribió:Resumen en español calita :) este juego pinta genial también (son tantos...)


Oh my friend, there is no time to translate, just keep reading.


¬_¬
Yo pensaba que este juego se habia cancelado ... se anuncio hace casi 3 años y no se ha visto nada in-game de el o vivo del mismo.
AnTokiLLeR escribió:
calita escribió:
AnTokiLLeR escribió:Resumen en español calita :) este juego pinta genial también (son tantos...)


Oh my friend, there is no time to translate, just keep reading.


¬_¬


Jajajajajajaja [qmparto]
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
AnTokiLLeR escribió:Resumen en español calita :) este juego pinta genial también (son tantos...)


Tienes un resumen en el apartado "la polémica" en el post principal.

Pero el artículo en inglés está muy bien, es de Edge.
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
Desgraciadamente no hemos visto nada en el E3 de Earth No More, al menos, los grandes medios del evento no han informado sobre su presencia en la feria.

Una verdadera lástima.
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
COMMON PEOPLE
Each character (who your mates will be able to control in co-op, incidentally) will come with his or her own backstory, moral beliefs, secrets and personality. And the level to which you'll be able to converse with them, almost rivalling the sort of conversations you'd expect in a BioWare game, is frighteningly deep for an action-shooter.

"Ultimately, they're just normal people," says Syvähuoko. "They're not superheroes. They're just normal people who are trying to make the best of a very bad situation, trying to survive, trying to reconcile with their families, trying to overcome tragedy and personal loss, trying to make sense of it all. And sometimes those ordinary people will be required to do extraordinary things to survive, and they will be changed by it. Hopefully, our players will be changed by it as well."

A lofty goal. And one, surely, that has a cynical Brit's bullshit detector wired for sound. Both you and I have heard this 'loveable virtual friends' claim many times before - but rein in the knee-jerk reaction a little and you realise that the Recoil and 3D Realms boys are talking sense. The initial template they're using is that of the sci-fi disaster movie - stuff like The Thing or Alien.

Ultimately, what makes these films great isn't a chest-burst scene or a bit where a human body cavity bites off a man's arms before its head grows legs and runs away (though that certainly helps). Rather, it's the tension and realism provided by an unsettled cohesion of flawed characters, and the way in which you relate to them.

"The tension created by putting a group of strong, often incompatible characters into a high-stress scenario also allows us to explore all kinds of interesting story directions, as well as to contextualise all the action in the game," explains Van Lierop. "Action doesn't just occur in a vacuum - things happen because people make difficult, often flawed decisions about how they are going to react to a stimulus in their environment.

"This sounds obvious, and yet how often have you stopped playing a game because you had no idea why you were in room X fighting enemy Y? We never want players to have that feeling in Earth No More."

SHOCK AND OAR
So, so far we've got ourselves a shooter trying on certain swish garments from the cinematic metaphorical clothes rack at Topman, but there's a certain area
in which games clearly have an upper hand over our old friend celluloid. Namely, that you're one of the stars of the show - and thereby get to stick an oar into proceedings. Even if it's an oar that might come back to haunt you, or an oar that's somewhat morally demanding. Either way - in games you get an oar, and in films you don't.

"Earth No More will allow the player to react to the ever-evolving gameplay situation as he or she sees fit. Oftentimes, the player will be faced with situations that will include several layers of potential consequences and moral dilemma," explains Syvähuoko. "Each decision that the player makes will have an impact on the way the other characters view him. They will remember each situation and form a cumulative opinion about the player - sometimes resulting in drastic consequences, and sometimes something completely the opposite."

ROLE AND SHOOT
So, essentially we're thinking of a shooter donning the karmic mantle of an RPG - something at once obvious, yet simultaneously far, far away from what we have in the current crop of shooters. Imagine a Half-Life 2 in which Alyx grew to resent you repeatedly staring at her arse and eventually became miffed at your insistence on piling street furniture on dead bodies.

Or, to be slightly less jocular, one in which she reacts with horror as you decide you don't want to rescue City 17 survivors after all, and would rather keep yourself safe. Deus Ex trod on the toes of this concept, with Alex Jacobson's expression of horror as you (for example) chose to gas an underground system where civilians were being held hostage, but beyond this, true NPC approval or suspicion has never really entered into action games. In shooters, by and large, only bad guys diss the hero.

NO 'I' IN TEAM
As for the action itself, well, that's one thing that 3D Realms and Recoil aren't keen to spill the beans on - but it would seem that affairs will be a lot more like a collaborative Half-Life 2 effort rather than a tactically skewed Rainbow Six-type affair. Just as character personalities are being built to bounce off each other, the game is set to feel like a joint effort, with each weapon being designed with collaborative use in mind - and one weapon called the Linker that 3D Realms's boss describes as being "a reverse proton pack from Ghostbusters".

In addition to all of this, expect some issues with a military having enormous problems with crowd control, long alien (yet not extraterrestrial) spines jamming themselves into the sides of modern America and all the visual jazz that Unreal Engine 3 can muster for a game that's two years off in the ether.

Yes, it is a long, long way from completion - but talking to a group of developers who are clearly not content to merely sit inside a genre and trot out the same old shooter routine with bigger and better explosions is genuinely refreshing. It'll be in hibernation for quite a while after you read this, but do keep an eye out for Earth No More - it really could be quite special.
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
Radar Group se encargará de la edición y distribución de Earth No More:

http://www.radargroup.com/projects.html
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
Imagen

Recoil Games se fundó en enero de 2007 con el objetivo de desarrollar juegos centrados en plasmar desastres apocalípticos, creando herramientas de software especializadas en plasmar cierto tipo de cataclismos.

Desde 2007 y hasta la fecha se han centrado en un único proyecto, este Earth No More que nos ocupa, primero bajo la tutela de 3D Realms y ahora bajo el manto de Radar Group, una editora independiente formada por miembros de estudios de desarrollo para que juntos puedan dar vida a sus proyectos en el mercado (la unión hace la fuerza, dicen).

La cabeza visible de Recoil Games es un maestro de la industria, el finlandés Samuli Syvahuoko, co-fundador de Remedy y co-creador de la saga MAX PAYNE, toda una garantía.

Imagen

Por si fuera poco lo que Samuli puede representar, el estudio ha "pescado" en piscina ajena y se ha traído miembros de Electronic Arts, Ubisoft, Treyarch y Bugbear, por citar algunos.

Ahora os invito a visitar y conocer un poco Recoil con más profundidad:

Imagen

Aquí podéis ver a algunos de los miembros VIP del equipo de Earth No More en Recoil: Samuli Syvahuoko (Director del estudio); Jarkko Lempiakkinen (Director de tecnología) y Mikko Kautto (Director artístico).

Imagen

Si os fijáis bien, podréis ver bocetos de Earth No More y ¡Mirad los carteles de las películas que inspiran a estos coleguitas! Aliens (en primera fila veís a Ripley "cuidando" de uno de sus compañeros de desventuras espaciales), Terminator, La Guerra de los Mundos, etc.

Imagen

El edificio donde se ubican las oficinas de Recoil Games




Bueno, espero que os haya gustado la info.
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
Mañana en principio, si todo va bien, tengo reservada una llamadita de teléfono con Recoil Games.


Por cierto, esta tarde he hablado con Frontier sobre The Outsider.....llamada muy corta:

"Details of release dates that are in the public domain for our games are on our website. If you can't find the information then the information is not available" un tal Jimmy de Press Department.
calita escribió:Mañana en principio, si todo va bien, tengo reservada una llamadita de teléfono con Recoil Games.


Por cierto, esta tarde he hablado con Frontier sobre The Outsider.....llamada muy corta:

"Details of release dates that are in the public domain for our games are on our website. If you can't find the information then the information is not available" un tal Jimmy de Press Department.


[idea] ...que gran hombre este Jimmy.

No veo el dia en el que se de a conocer algo nuevo sobre The Outsider. Promete tanto el juego que se lo están tomando con demasiada calma...

[/The Outsider]
No sabía nada de este juego hasta ahora :-? a ver de que manera lo enfocan porque la idea es bastante original y les puede quedar bastante guapo.
Estaré atento, a verque te dicen los de Recoil Games.
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
Chavales, chavales, estoy muy emocionado.

Acabo de hablar con Samuli Syvähuoko el CEO de Recoil Games y padre de Max Payne y co-fundador de Remedy.

Estoy solicitando permiso por escrito para poder transcribir sus palabras y postearlas.

Cojonudo. Espero poder escribir lo hablado en unos minutos.

EDITO: Permiso concedido. Posteo únicamente lo autorizado. Palabras textuales por escrito del creador de Max Payne, Samuli Syvähuoko, y CEO de Recoil Games, que acabo de recibir por escrito.


xxxxx

All I can say at this point is that the game is under development.
We will release more details when the time is right.


Samuli Syvähuoko
CEO



Me hubiera gustado postear más pero, hasta aquí puedo leer......
A ver si hacen un buen juego, que ahora mismo estoy enganchadisimo a LOST y me encanta, puede tener una historia cojonuda!
calita escribió:Chavales, chavales, estoy muy emocionado.

Acabo de hablar con Samuli Syvähuoko el CEO de Recoil Games y padre de Max Payne y co-fundador de Remedy.

Estoy solicitando permiso por escrito para poder transcribir sus palabras y postearlas.

Cojonudo. Espero poder escribir lo hablado en unos minutos.

EDITO: Permiso concedido. Posteo únicamente lo autorizado. Palabras textuales por escrito del creador de Max Payne, Samuli Syvähuoko, y CEO de Recoil Games, que acabo de recibir por escrito.


xxxxx

All I can say at this point is that the game is under development.
We will release more details when the time is right.


Samuli Syvähuoko
CEO



Me hubiera gustado postear más pero, hasta aquí puedo leer......

Vamos que a esperar toca, no? Bueno qué se le va a hacer...
Tienes la exclusividad mundial de este juego? xD.
Pues por lo poco que he visto de este juego, de momento pinta como el culo XD , haber si ponen algo ingame porque las imagenes de primer post pufff....
Lion_omega escribió:Pues por lo poco que he visto de este juego, de momento pinta como el culo XD , haber si ponen algo ingame porque las imagenes de primer post pufff....

Que le pasan a las imágenes del post?, yo las veo cojonudas, tienen un diseño artístico de escenarios muy atrayente, lo de las deformaciones del terreno por el hongo ese o lo que sea, puede molar, y el nuevo paisaje que se crea en ciudades, y los artworks son muy sugerentes, desde luego el proyecto pinta interesante y muy de cine Sci-fi y de catastrofes estilo Emerinch(aunque sus pelis no sean la panacea, a mi me encantan salvo la ultima que era mala de cojones, al final las ve todo Dios tb aunque lo diga con la boca pequeña [poraki] )

Buen trabajo Calita.
No si nuna cosa es la idea que la veo cojonuda y la historia, pero muchos juegos tienen eso, una gran historia y luego no son muy buenos que digamos.
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
Bueno, la conversación con Samuli ha sido breve pero muy interesante, me esperaba hablar con algún Press Manager o el Marketing Manager de Recoil, pero no pensaba que me atendería el propio CEO de Recoil. Lo cual ha sido bastante emocionante, porque de la cabecita de este señor nació Max Payne, una de mis sagas preferidas y de mayor impacto en esta industria, y además co-creador del estudio Remedy que además de Max Payne, está pariendo Alan Wake, aunque ya sin Samuli.

Mucha amabilidad y cordialidad, pero pocas noticias. Bastante hermetismo y un compromiso pactado de no facilitar más información que la el me resumiera por escrito. Como véis se limita a confirmar que el juego está en desarrollo, lo cual ya es una buena noticia.

Entre las cosas que no puedo concretar pero sí citar: tiempo de desarrollo, estatus del desarrollo, editora definitiva y algunos detalles del argumento.

Se ha comprometido a atenderme en el futuro igualmente para comentar las próximas novedades sobre el título.
Que buena pinta tiene el juego, la verdad es que no había oído abar de el, muy buen HILO calita, como todos [oki]
calita está baneado por "Clones para trollear y spoilers"
Earth No More opens in a small New England town quarantined due to a mysterious outbreak. Poisonous red vines have been spreading quickly, (similar to the red weed in War of the Worlds) simultaneously strangling and terra-forming the environment. The main character is at the town with the four other characters that he will team up with


Radar Group lanzará Earth No More en 2010.
44 respuestas