Muy buenas, vengo por aquí ha dejar algo más de info de esta semana. Lo destacado es el nuevo sistema de acelerador volumétrico junto con el añadido de la presión de aire al sistema de físicas. Luego tenemos un nuevo circuito que es ficticio y alguna novedad más:
*Esta semana han implantado el nuevo sistema de acelerador volumétrico. Aquí explicaciones del desarrollador sobre este nuevo sistema. Básicamente comenta que ahora se siente mejor el acelerador en pequeños toques. También se acabó el tiempo de la gran zona muerta cuando empezabas ha presionar el pedal. El motor comienza ahora a producir fuerza (torque) positiva más rápidamente y se tendrá un rango más grande de modulación.
La respuesta del acelerador es más ágil a bajas revoluciones.
El pico de potencia del coche puede variar un poco de circuito a circuito. Esto es porque ahora se usa el aire a presión del ambiente como parte de los cálculos de empuje (torque) del motor, así cosas como elevación y clima tendrán un impacto en el rendimiento del motor.
También ahora en la pantalla de reglajes hay dos nuevos deslizadores para ajustar el "brake mapping" y el "restrictor".
As you guys will see in the build release notes, we did manage to get the new throttle system in for today's build. It's a pretty big change which we think you'll all like A LOT and we're eager to get feedback on it. Here is what to expect:
- Better feel from the throttle pedal at small inputs. This was really the main purpose of the new system; everything else is gravy. Gone is the time of the large 'deadzone' when you start to press the pedal; the engine starts producing positive torque very quickly now and you will have a much larger range for modulation.
- Snappier throttle response at low rpm.
- A car's peak power may vary a bit from track to track. This is because we now use ambient air pressure as part of the engine torque calculations, so things like elevation and weather will have an impact on engine performance.
- Idle speeds fall out of the model naturally and will change slightly from setup and weather.
- The clutch feels a lot better when pulling away from a standstill. Unexpected but really cool side effect. A lot of cars can realistically get rolling with careful modulation of the clutch and no throttle input whatsoever.
- New Brake Mapping slider in the setup screen for all cars. This controls the level of engine braking and is a fairly abstract value. Think of it like a vacuum line connected to the throttle, so that it opens up more at high rpm to relieve some of the intake manifold vacuum (the major source of engine braking torque). All you really need to know is that 0=lots of engine braking and 10+=very little engine braking.
- New Restrictor Size slider in setup screen for some cars. Fun stuff here. This changes the size of the restrictors/throttle bodies on the engine to control the amount of power produced. This will ultimately move out of the setup screen and become part of the event setup, only adjustable by the event administrator. For now it needs to be somewhere everyone can work with for testing. As a result it's possible to create a 600hp Asano X4, for example. Honor system will be required for multiplayer with these cars. Do play around with this on the cars that have it enabled. A particularly cool one is the Caper stock car which has a minimum restrictor size similar to what was used at restrictor plate tracks in 1990. You'll notice that not only does the power level reduce from 650 to 400hp, but it also moves down to a much lower rpm simulating the choking effect of the smaller air aperture. Cool stuff.
*Añadidos valores de presión de aire al sistema de físicas. Esto es en base a la altitud del circuito en cuestión (la altitud se tiene en cuenta en el juego). Esto tiene un impacto en el rendimiento del motor
CL 292621 [Aries]
Pass dynamic live air pressure values to physics systems
*Nueva Modalcarcass+flashtread que añaden más propiedades al neumático. Por ahora pocos coches lo llevan: Los tres Lotus, el Ford GT40 y el Formula B. La semana que viene los neumáticos del GT recibirán este mejora en los neumáticos y supongo que también los coches de carretera.
*Primera vez que tenemos un neumático con desgaste. Es en el Formula B. Es para testear así que tiene un desgaste exagerado y además se bloquea fácilmente (es a drede) para producir planos. No es visual el desgaste pero se siente en el FFB. Vibraciones,etc....
*Una vuelta a Silverstone versión del año 1975. El coche es el clásico Lotus 49.
http://www.youtube.com/watch?v=V4JqRpEI4AM*Nuevo circuito que es ficticio. Se llama
Fort Felix. De paso así podeis escuchar el sonido del Ford Capri que ha recibido más ajustes esta semana. Ni mucho menos está acabado.
http://www.youtube.com/watch?v=FP_lXMsjbvgY dejo también unas capturas del nuevo circuito: