@gusmanb ostia tio. muchísimas gracias por el curro macho. he compartido los enlaces aquí y ni si quiera he dado las gracias a reddit y a su creador (tu) por ello jajajaja. si lo veo bien el escritorio. le falta algo de nitidez y las letras del escritorio se ven enanas, pero iconos y de todo va estupendamente. si también configure lo del monitor a 4:4:4 estándar con la 290x que tengo, lo hice desde un principio que lo lei por el hilo.
#ifndef VignetteToggle
//Toggle on/off vignette. Adds a soft vignette to the edge of the lense correction. [0|1] 0 = Off / 1 = On. DEFAULT = 1
#define VignetteToggle 1
#endif
#ifndef AspectRatioCorrection
//Toggle on/off aspect ratio correction for SBS stereo [0|1] 0 = Off / 1 = On. DEFAULT = 1
#define AspectRatioCorrection 0
#endif
//Scale entire lens size smaller or larger. Larger numbers = smaller screen size. DEFAULT = 1.0
#define ScaleFactor float(1.0)
//Seperation between lenses. X is first set of numbers Y is second set (no need to offset Y). Negative X number = further apart. DEFAULT (0.0,0.0)
#define StereoOffset float2(0.0,0.0)
//Chromatic Aberration. Change if your lenses requires correction. DK2 values = (0.99, -0.004, 1.014, 0). DEFAULT = (1.0, 0.0, 1.0, 0) = OFF.
#define ChromAbParam float4(1.0, 0.0, 1.0, 0)
//Distortion Scaling. Change if your lenses require different correction. A value of 0.55 = total coverage top to bottom but crops edges
//0.65 = better but with minor letterboxing. DEFAULT (0.65)
#define distortionScale float(0.81)
//Aspect ratio of each eye (for example 1920x1080 screen, each eye recieves 960x1080. 960/1080 = 0.8888888888888889 (or 0.9 rounded up). This also affects distortion too.
//A value of 1.0 seems to work best for distortion without warping. DEFAULT = (1.0)
#define AspectRatio float(0.89)
//Warp using standard DK2 distortion parameters. Best left as-is but could be tweaked if required. DEFAULT = (1,0.22,0.24,0)
#define HmdWarpParam float4(1,0.22,0.1200,0)
Esta es la config que tengo puesta en el "oculusdroidnative.h" se ve algo grande y si el hud es muy esquinero, algo se pierde, pero tenemos todo a tamaño muy real, incluso diría que un poco mas aumentado