Gracias por el análisis!!
Creo que estoy de acuerdo en todo. El sonido creo que está infravalorado, no sólo por representar el sonido original, si no por todo tipo de detalles que "muestra". Para mi en la conducción es impresncindible unas buenas físicas; y las tiene. No soy capaz de decir si igual o no que AC, pero por ahí anda. El FFB, la información que llega debe ser precisa y la necesaria como mínimo, y sin lugar a dudas es lo que más me ha sorprendido. Y como digo el sonido, que es sencillamente espectacular. Este juego reune todas las premisas, pero sí, es cierto, es caro de cojones. Si quieres todo tienes que vender la casa y hasta lo niños. Ahora, también es otra filosofía. Como dices, si te quieres meter (porque es un simulador) en los dtm del 92, no hace falta comprar absolutamente todo, con sólo eso ya tienes un simulador potentísimo. Y así para el resto. Poco a poco ir ampliando, y es que creo que merece la pena.
En cuanto a gráficos para mi es sobervio, sobretodo la iluminación, muy natural. La calidad es más que suficiente ya que lo tengo todo en ultra y no me baja de los 60fps.
Llevo desde ayer (día/noche) metiéndole caña, y debo reconocer que estoy como un niño con zapatos nuevos, porque lo estoy disfrutando muchísimo. Para MI ya es el mejor simulador. Y he pillado casi todo ya, pues cada categoría es una experiencia, aunque ahora le estoy dando más a los 92, es ponerme por ejemplo con el bmw judd en hillclimb y es un orgasmo.
Ahora lo peor. Como bien dices los daños. Vamos, es que no los hay. He hecho pruebas de choque, de agresividad al motor, y nada, el coche ni se inmuta, y obviamente tengo todo configurado para daños realistas, neumáticos, físicas get real, etc. Eso lo tienen que solucionar con urgencia, pues es lo le falta.
Y lo peor de lo peor; que AC lo tocaré poco con el subidón que tengo con éste. Y por supuesto pcars creo que va a quedar bastante aparcado, excepto las pachangas de vez en cuando que se hagan que me lo paso pipa. En conducción, inmersión y diversión estoy a tope
Ah, otra cosa importantísima es que si usas un coche con cambio en H en la configuración se debe activar, y cuando uses uno de levas o secuencial desactivar el cambio en H. Si no, a parte de funcionar mal hace cosas rarísimas. Ya podria tener un "Auto"
PD: En el post anterior he dejado mi config del FFB, por si alguno quere probar.
UPDATE DE HOY
07-07-2015
New Content
- Prepared the game for upcoming releases and sponsored competitions.
Game:
- Added Fanatec V2 support and default controller profiles.
- Added numerous additions to the Shared Memory to provide more data to 3rd party developers.
- Added individual controller profiles for different Fanatec rims.
- Implemented support so Fanatec rev-light works by default.
- Implemented Fanatec LED display support with following options:
- S-G Speed + Gear
- S Speed
- G Gear
- F Fuel
- POS Position
- OFF Off
- Added a new keybinding option for Fanatec LED Display cycle in secondary functions.
- Added a “Random” setting to Time of Day selection.
- Fixed a crash that could occur with older replays.
- Fixed an issue where cars would randomly lose body parts while watching replays.
- Fixed an issue where car shadows would sometimes stop moving.
- Fixed so that the Vehicle Settings apply when set in pause menu.
- Fixed an issue with loading screen popping up one frame between title and splash screen.
- Improved car shadows
- Improved shadow split performance
- Fixed a crash that was occurring at the end of hillclimb tracks.
- Added additional logging to catch resolution related errors.
- Added additional logging to catch potential ffb/physics issues.
- Fixed an issue where the server difficulty was not matching with what was showing in-game.
- Fixed having 2 “Continue to Results” in pause menu in certain cases.
- Fixed an issue that could cause path to user documents be wrong.
- Fixed Player name and End of Session text not fitting the overlay.
- Fixed an issue where the car was moving at start if gear is engaged.
- Fixed AI in main path braking for cars that are slowing down while entering pitlane.
- Fixed a potential AI distance error for cars to the left/right on different paths.
- Changed default steering lock for gamepads from 13 to 8.
- Updated some values on all gamepad default profiles.
- Deployed code support for upcoming spectator mode (more information to be released later on the forum)
Multiplayer
- Dedicated: Added result reports (basic version in json and xml format, additional data will be included later).
- Dedicated: Added options to upload reports to ftp and http.
AI, Physics & Audio
- Touring Classics physics overhaul. This class now matches performance with DTM 1992.
- Decreased gearshift backfire amount on some turbo cars
- Gumpert Apollo gearshift backfires adjusted
- P4/5 Competizione new internal sounds
- Removed the ability to use traction control in Touring Classics
- Sachsenring - Fixed AI car hitting pitwall under ai control during pitstops.
- Sachsenring - Merged cut track rules across all difficulty levels.
Art:
- Reduced quantity of advertisement boards around most of the tracks, and moved some around so it all looks more like it belongs.
- Zolder: added windmills in the distance
- RaceRoom Hillclimb: Deleted animated 2D flags, replaced audience with some more high polygons bodies, replaced 2D audience with new ones
- Lakeview Hillclimb: Deleted animated 2D flags, replaced audience with some more highpolygons bodies, replaced 2D audience with new ones.
- Chevrolet Dekon Monza - Fixed some heavy glare on interior windows.
- Various livery tweaks to DTM 2015 cars (available only through the DTM Virtual Championship)
Portal:
- Added VIP Drivers directory in portal which will list all the VIP drivers.
- Optimized login flow by removing redundant user page load before redirecting to menus.
- Added failover on MW timeouts.
- Added additional checks for store transaction fails.
- Fixed an issue with user content cache which was getting invalidated after adding price to a new content.
- Fixed discounts not being considered for second pack in the cart.
- Fixed an issue with user content cache which was getting invalidated after adding a a new content.
- Fixed discounts not being considered for second pack in the cart.
- Fixed an issue where some transactions were remaining pending and not getting completed.
- Optimized loading times for user content.
- Optimized loading times for web menus.
- Fixed a caching issue that was causing image assets not to load correctly on some browsers such as Safari.