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`_´ escribió:Me explico, tengo un adaptador de mandos PS2 en xbox, bueno, en realidad es un 3 en 1, sirve para Xbox, GameCube y PC.
El caso es que me funciona de maravilla en la xbox, tanto con los Dualshock 2 oficiales como el mando de logitech inalambrico de PS2.
Pero me he comprado un NeoGeo Pad2 y me lo detecta y me funciona tanto el minijoystick(no tiene cruceta) como los botones Start y Select, pero no detecta los demás botones. (y el mando funciona perfectamente, tanto en PS2 como en PC con el mismo adaptador) No tiene vibración ni analógicos y tal vez sea ese el problema.
¿alguien le ha pasado algo parecido con algún mando de PSX de los que no tenían vibración ni analógicos?
¿se puede instalar algún tipo de driver para que la xbox lo reconozca bien? reconocerlo lo reconoce, pero no responden sus botones (salvo Select y Start)
Es una lástima porque es una pasada de mando, muy cómodo, y me lo compré expresamente para jugar en la xbox con los emuladores.
este es el mando en cuestión:
A ver si alguien me puede ayudar. Gracias.
añado:
mi adaptador es este
Por si alguien lo tiene.
si me compro este otro adaptador o este otro, ¿me pasará lo mismo verdad?
no creo que sea cosa del adaptador (porque funciona perfectamente), pero bueno.
alcruz89 escribió: En el pc, a traves de un adaptador de mandos xbox-pc, realizando la cadena adaptador psx->xbox y xbox->pc, te reconocia los botones despues de poner uno analogico, y sustituirlo despues con uno digital, por lo que podria ser la solucion alguna modificacion en el adaptador, para que estuviera activo los mandos analogicos.
`_´ escribió:no he entendido muy bien eso que me has dicho.
en el Pc me funciona perfectamente con el mismo adaptador que vale también para PC.
en xbox lo he probado por medio del USB (tengo un adaptador USB puerto xbox que normalmente uso para un pendrive con tarjeta SD para ver pelis en Divx) y también me lo reconocía la xbox pero me seguían sin ir los 6 botones centrales.
Tambíen he probado a poner un mando oficial analógico en la xbox mediante el adaptador y después substituirlo por éste, pero sigue sin detectar los botones.
¿cómo podría modificar el adaptador para activar los analógicos?
no entiendo mucho de electrónica, pero vamos, si me lo puedes explicar lo intentaría si veo que es factible.
Pin Pin Name Description
1 DATA Brown wire = Pin 1 on control board
2 CMD Orange wire = Pin 2 on control board
3 9VDC White wire = Pin 4 on control board
4 GND Purple + Black wire: Purple = Pin 8 on control board. Black = pin 3 on control board
5 VCC Red Wire = pin 5 on control board
6 ATT Yellow wire = pin 6 on control board
7 CLK Blue wire = pin 7 on control board
8 N/C Not connected (not used in PSX or PS2 controls and often not present in plug)
9 ACK Green Wire = pin 9 on control board
PSX Signals descriptions:
DATA Signal from Controller to PSX.
This signal is an 8 bit serial transmission synchronous to the falling edge of clock (That is both the incoming and outgoing signals change on a high to low transition of clock. All the reading of signals is done on the leading edge to allow settling time.) COMMAND Signal from PSX to Controller.
This signal is the counter part of DATA. It is again an 8 bit serial transmission on the falling edge of clock. VCC VCC can vary from 5V down to 3V and the official SONY Controllers will still operate. The controllers outlined here really want 5V.
The main board in the PSX also has a surface mount 750mA fuse that will blow if you try to draw to much current through the plug (750mA is for both left, right and memory cards). ATT ATT is used to get the attention of the controller.
This signal will go low for the duration of a transmission. I have also seen this pin called Select, DTR and Command. CLOCK Signal from PSX to Controller.
Used to keep units in sync. ACK Acknowledge signal from Controller to PSX.
This signal should go low for at least one clock period after each 8 bits are sent and ATT is still held low. If the ACK signal does not go low within about 60 us the PSX will then start interogating other devices.
It should also be noted that this is a bus of sorts. This means that the wires are all tied together (except select which is seperate for each device). For the CLK, ATT, and CMD pins this does not matter as the PSX is always the originator. The DATA and ACK pins however can be driven from any one of four devices. To avoid contentions on these lines they are open collectors and can only be driven low.
All transmissions are eight bit serial LSB first. All timing in the PSX controller bus is syncronous to the falling edge of the clock. One byte of the transmissions will look kinda like this.
|BIT 0|BIT 1|BIT 2|BIT 3|BIT 4|BIT 5|BIT 6|BIT 7|
CLOCK -----___---___---___---___---___---___---___---___-----------
DATA -----000000111111222222333333444444555555666666777777--------
* * * * * * * *
CMND -----000000111111222222333333444444555555666666777777--------
ACK ----------------------------------------------------------__-
The logic level on the data lines is changed by the transmitting device on the falling edge of clock. This is then read by the receiving device on the leading edge (at the points marked *) allowing time for the signal to settle. After each COMMAND is recieved by a selected controller, that controller needs to pull ACK low for at least one clock tick. If a selected controller does not ACK the PSX will assume that there is no controller present.
When the PSX wants to read information from a controller it pulls that devices ATT line low and issues a start command (0x01). The Controller Will then reply with its ID (0x41=Digital, 0x23=NegCon, 0x73=Analogue Red LED, 0x53=Analogue Green LED). At the same time as the controller is sending this ID byte the PSX is transmitting 0x42 to request the data. Following this the COMMAND line goes idle and the controller transmits 0x5A to say "here comes the data".
This would look like this for a digital controller
ATT -______________________________________________________________
| Byte 1 | | Byte 2 | | Byte 3 |
CLOCK ---_-_-_-_-_-_-_-_-----_-_-_-_-_-_-_-_-----_-_-_-_-_-_-_-_-----
0xFF 0x41 0x5A
DATA -------------------------__________--__----__--__----__--__----
0x01 0x42
CMND -----_____________-----__--________--__------------------------
ACK --------------------__-------------------__-----------------__-
After this command initiation proccess the controller then sends all its data bytes (in the case of a digital controller there is only two). After the last byte is sent ATT will go high and the controller does not need to ACK.
The data transmision for a digital controller would look like this (where A0,A1,A2...B6,B7 are the data bits in the two bytes).
ATT _______________________________________-------
| Byte 4 | | Byte 5 |
CLOCK ---_-_-_-_-_-_-_-_-----_-_-_-_-_-_-_-_--------
DATA ---D0D1D2D3D4D5D6D7----E0E1E2E3E4E5E6E7-------
CMND ----------------------------------------------
***
ACK --------------------__------------------------
NOTE: No ACK.
PSX Controller Data
Below are five tables that show the actual bytes sent by the controllers
Standard Digital Pad
BYTE CMND DATA
01 0x01 idle
02 0x42 0x41
03 idle 0x5A Bit0 Bit1 Bit2 Bit3 Bit4 Bit5 Bit6 Bit7
04 idle data SLCT JOYL JOYR STRT UP RGHT DOWN LEFT
05 idle data L1 R1 L2 R2 /\ O X |_|
All Buttons active low.
NegCon
BYTE CMND DATA
01 0x01 idle
02 0x42 0x23
03 idle 0x5A Bit0 Bit1 Bit2 Bit3 Bit4 Bit5 Bit6 Bit7
04 idle data STRT UP RGHT DOWN LEFT
05 idle data R1 A B
06 idle data Steering 0x00 = Right 0xFF = Left
07 idle data I Button 0x00 = Out 0xFF = In
08 idle data II Button 0x00 = Out 0xFF = In
09 idle data L1 Button 0x00 = Out 0xFF = In
All Buttons active low.
Analogue Controller in Red Mode
BYTE CMND DATA
01 0x01 idle
02 0x42 0x73
03 idle 0x5A Bit0 Bit1 Bit2 Bit3 Bit4 Bit5 Bit6 Bit7
04 idle data SLCT JOYL JOYR STRT UP RGHT DOWN LEFT
05 idle data L1 R1 L2 R2 /\ O X |_|
06 idle data Right Joy 0x00 = Left 0xFF = Right
07 idle data Right Joy 0x00 = Up 0xFF = Down
08 idle data Left Joy 0x00 = Left 0xFF = Right
09 idle data Left Joy 0x00 = Up 0xFF = Down
All Buttons active low.
Analogue Controller in Green Mode
BYTE CMND DATA
01 0x01 idle
02 0x42 0x53
03 idle 0x5A Bit0 Bit1 Bit2 Bit3 Bit4 Bit5 Bit6 Bit7
04 idle data STRT UP RGHT DOWN LEFT
05 idle data L2 L1 |_| /\ R1 O X R2
06 idle data Right Joy 0x00 = Left 0xFF = Right
07 idle data Right Joy 0x00 = Up 0xFF = Down
08 idle data Left Joy 0x00 = Left 0xFF = Right
09 idle data Left Joy 0x00 = Up 0xFF = Down
All Buttons active low.
PSX Mouse
(credit to T.Fujita
http://www.keisei.tsukuba.ac.jp/~kashima/games/ps-e.txt)
BYTE CMND DATA
01 0x01 idle
02 0x42 0x12
03 idle 0x5A Bit0 Bit1 Bit2 Bit3 Bit4 Bit5 Bit6 Bit7
04 idle 0xFF
05 idle data L R
06 idle data Delta Vertical
07 idle data Delta Horizontal
All Buttons active low.
When the PSX wants to read information from a controller it pulls that devices ATT line low and issues a start command (0x01). The Controller Will then reply with its ID (0x41=Digital, 0x23=NegCon, 0x73=Analogue Red LED, 0x53=Analogue Green LED). At the same time as the controller is sending this ID byte the PSX is transmitting 0x42 to request the data. Following this the COMMAND line goes idle and the controller transmits 0x5A to say "here comes the data".
`_´ escribió:bueno, de todas formas acabo de comprar por ebay el adaptador de ps2 a pc que puse arriba y un adaptador USB hembra hembra para hacer experimentos por si fallara lo otro.
Cuando me lleguen ya te diré si funcionan los mandos digitales.
TrashMaster escribió:Para que usas la guitarra de ps2 en la xbox?