PakomeT escribió:Añadidas las características únicas de la versión de Wii U al wiki:
- Edición definitiva del juego, 'Director's Cut'.
- Características únicas del GamePad, como usarlo para hackear, interáctuar con el mapa, apuntar a enemigos, lanzar granadas, etc...
- Integración de Miiverse dentro del juego.
- Recalibración de la IA de los enemigos.
- Mejoras en iluminación, sombras y efectos de partículas.
- Posibilidad de juego mediante off-tv.
- Anotaciones en el mapa mediante texto o mensajes de voz.
- Incluye todos los DLC.
Seguramente aparezcan más, habrá que ir anotándolas.
Los que hayan jugado al juego en PS3 o X360 entiendo que no vayan a pagar a precio de novedad este juego cuando salga y que quizá lo comprarían de segunda mano por las novedades, pero hay gente, entre los que me incluyo, que no han jugado a este juego nunca y ahora tendrán la oportunidad de jugar a la mejor versión del mismo.
¿Que S·E podría haber sacado otro juego más actual? seguro que sí, pero ellos sabrán las decisiones que toman y porqué, si el juego es bueno que más dará cuando nos lo traigan, si vende bien quizá se planteen otros juegos, como el Tomb Raider. Yo no le haría ascos a un Metal Gear Solid 4 o un Red Dead Redemption en Wii U si salieran ahora y mira que llevan tiempo a la venta.
No puedo estar mas deacuerdo contigo. El que no haya jugado el juego no se lo puede perder porque es un juegazo, yo lo jugue en su dia en PC, y los que lo hayan jugado pues pueden disfrutar de las mejoras que trae que no se quedan en esas:
- More than a port.
- Eidos Montreal says it’s the “ultimate edition of the game”.
- Eidos is working with Straight Right on the game.
- Deus Ex’s boss battles were originally outsourced.
- The three bosses have had their map layouts reworked to provide players with alternative potential strategies.
- New hacking challenges are available to players who focus on hacking, and stealth options are available to those who focus on stealth.
- Barrett’s map has been reworked to provide a second additional layer so Jensen can hide, forcing his foe to lose sight of him.
- Energy system is more forgiving on Wii U.
- Can have two energy cell recharge by default on all but the hardest difficulty.
- Players can now use Jensen’s augmentation powers more freely.
- Improved AI for enemies to include the tweaks made for The Missing Link downloadable expansion.
- Enemy cone of vision has been retrofitted into the entire game for the Wii U version.
- Missing Link DLC originally looked better than the main game since the developers were more comfortable with their tools when they came to create them.
- Missing Link’s improved visuals have now been applied to Director’s Cut full game.
- Includes better shaders and revamped lighting system.
- New fog system that “makes the atmosphere really stand out”.
- Choppy shadows are now smoothed.
- Visual improvements not possible on the Xbox 360 since there’s not enough disc space available.
- Anti-aliasing also wouldn’t work on the console but is in for Wii U.
- GamePad ued for new augmentation called Neural Hub.
- The game’s Smart Vision augmentation, which allows players to see enemies through walls, was extended and fused with the GamePad, resulting in the Neural Hub.
- Use the GamePad to see enemy health, armor type (heavy, medium, or light) and loot.
- Can use the GamePad to navigate menus, display the map, augmentation system, inventory, etc.
- Swipe controls.
- Grenade throwback: equip a proximity detector that alerts him to a nearby grenade.
If an enemy chucks a grenade at you, the GamePad will vibrate, and you can swipe the touch-screen to pick it up and lob it back.
- Touch screen shows Jensen’s radar by default, which is a sort of hybrid between the main radar and the 2D map.
- Can open the 2D map on the GamePad and use the stylus to write notes that will appear on the main radar screen.
- Use the touch screen for the hacking mini-game.
- Weapons that have a scope (ex: sniper rifle) will let you use your TV to center your target, then enter a precision mode using the touch-screen, which displays the cross-hair.
- Around 8 hours of commentary from Eidos Montreal.
- Icons dotted around the world can activate this voice over, and you’re free to continue playing as you listen.
A mi todo eso me parece mucho mas que un simple cortar y pegar y parece que se lo han currado con la version que llegara a Wiiu. Veremos en que queda al final.