Es un clon de los juegos de Megaman hecho por fans de estos juegos. Si alguien lo quiere probar, que busque "RockbotX", que es el nombre de este port.
CONTROLES
El botón BACK está reservado para PAUSAR y QUITAR el juego. Aparte de ese botón, todos los demás pueden redefinirse en la sección de OPCIONES del juego.
Controles por defecto:
Se puede usar el stick analógico o el d-pad para controlar el juego (lo que prefirais). Botón A: Dash Botón B: Salto Botón X: Disparo Botón Y: Escudo R-trigger y L-Trigger: Se usan para hacer selecciones en etapas avanzadas del juego. Botón START: Necesario para hacer selecciones en menús, pasar las intros y diálogos... Botón BACK: PAUSAR y/o QUITAR el juego. Este botón no puede ser redefinido.
Engine actualizado a la versión 1.1.0 con un montón de mejoras.
New physics system, much closer to Megaman/Rockman. Stage sub-bosses, with room that blocks player passage until it is defeated. When game is finished, two new characters become available. Stage review and redesign. Three armor pieces that give each character a different ability. New object types: Fire beam. Death ray. Teleporters.. Block that can be destroyed with explosion. Special tank, recharge both hit points and all weapons. You can now set the direction (left/right) of an object when placing it on the map in editor. Ice terrain with inertia. Great optimization in the game with the removel of a duplicate screen updating call. Enemy respawn can be defined in the editor. Combination of keys down and jump isn’t used for sliding anymore. use button instead. Removed stages using different tileset after beaten. Fix chain weapon behavior, it now should follow player movement and direction. Improvements and correction in game dialogs. Several bug fixes and small improvements. Improvements in weapons: You can activate the bomb by pressing attack button. When enemies are paralysed a spark effect is shown in screen. The player isn’t paralysed if intangible after hit. Magic Star needs three hits to dissapear. Bombs can’t be reflected.
Esperemos que hcf tenga tiempo y se quiera currar una actualización