SSD de conexion SATA/PCIE de Kingmax

Kingmax renueva su modelo SSD con interfaz mixta compatible con SATA y con PCIE. Esta interfaz mixta se llama "interfaz M.2" que salio durante el 2013. Usa memoria LC flash con una velocidad de lectura de 540MB/s y escritura de 300MB/S.

Imagen

KINGMAX escribió:Imagen

KINGMAX M.2 SATA3 SSD High Compatibility Interface Released

Full-Capacity Application
The M.2 SSD uses high speed MLC flash memory, with a reading speed as high as 540MB/s and writing speed up to 300MB/S. The KINGMAX M.2 SSD also includes BCH and ECC error checking and correcting technologies, allowing automatic correction using the memory and avoiding losses due to calculation errors. It also has self-monitoring, analysis and report technology (S.M.A.R.T.) to help you protect important data. KINGMAX uses its professional SSD R&D and manufacturing skills to guard its products rigorously and the M.2 SSD products have a full-capacity design. The 2242 specification current comes in 32/ 64/ 128GB selections and the 2280 specification has four capacities 32/ 64/ 128/ 256GB available for selection.

Technical Support and Service
The KINGMAX M.2 SSD passed international certifications including CE, FCC, BSMI and RoHS etc.; the products have passed rigorous reliability tests to ensure the reliability and long-term use of the data. All products have passed advanced and precise compatibility tests before being shipped, ensuring consistent product qualities. Thoughtful and complete after-sale warranty services are also provided for all memory products.

http://www.kingmax.com/en-global/news/new1/content/1109
http://www.amazon.es/dp/B00HBKN2GG/ref= ... SE9MSD71RX

Las placas nuevas (Chipset Z97, supongo que alguno más también lo traerá), vienen casi todas con esta conexión. No está mal de precio y está apañado para equipos muy apretados (un trasto menos en la caja y dos cables menos por ahí), pero vamos, hasta hace dos días el 840 Evo estaba 3€ más barato, y lo veo más reutilizable (portátil, otros equipos, etc.).
A mi ese tipo de disco lo veo como asimilar un todo en uno con la placa y el SO. Todo el mundo los va a usar para el SO y la verdad que olvidarte de él y tener el resto para el DATA, trabajos, juegos, etc ... me parece muy buena idea.

Yo creo que se implatarán bien.
Pues a mi tambien me parecfe buena idea que se pueda colocar el en puerto PCIE para esos equipos compactos donde casi no hay lugar para nada.
3 respuestas