ssux escribió:Doncs jo tenia entès que només podies obtenir la nacionalitat si havies nascut a Andorra o si et casaves amb una pubilla andorrana.
M'ha entrat la curiositat hi ho he buscat, si que funciona lo del matrimoni sempre que faci 3 anys que es resideix a andorra.
I veig que es molt fàcil perdre la nacionalitat.
Lo primer al final si que era cert, un té errors quan fa memoria
, al igual que lo del matrimoni, això si que no ho tenia tant clar, m'hauré d'informar més...
I lo de perdre-la... poc en sé també, però a la mínima et "deshereden" com jo dic, això que s'espavilin els polítics, a mi que em deixin tranquil.
visjoner escribió:Tinc una altra pregunta pels andorrans!
Teniu DNI ??
És que una vegada li vaig haver d'enviar un paquet a un andorrà i necessitava el seu dni; quan el vaig trucar per preguntar-li'n, em va respondre que no en tenia!!
DNI no en tenim. El nostre Document Nacional d'identitat és el número del passaport, res més. Si algún cop has de posar un DNI andorrà i no tens cap opció per posar passaport, hauras de posar el seu número i posar entre parèntesis "passaport" (PAS).
lodis escribió:com diu el ssux si que funciona lo del casament, però només amb la pubilla o el hereu; no son 20 anys sinó 25 anys residint allí tot l'any; també hi ha la opció de resident d'honor, és a dir que has de viure la meitat de l'any a Andorra i la meitat on tu vulguis, com fan molts famosos esportistes o altres...i tots sabem perquè però per ser resident d'honor mmm funciona algo així com sent famós o la quantita de diners que hi tinguis al banc.
(...) entres les que hi ha, la me´s significativa, la puja al 3% (quant jo ho vaig llegir, que va ser la principi de tot ho van posar a 1,5% o algo per l'estil) però suposo que d'aquest 3% no passarà en molt de temps, (...)
Xapó sobre la primera part. Tot absolutament correcte. Una petita errada per part meva
.
Lo de les mesures prèvies va ésser nomès per veure si treién algun benefici, però com que entre les premises estava abandonar e paradís fiscal, regular preus i nuseque quines coses més, doncs que de moment no interessa, ves.
Aquí em vull auto-corregir sobre el ISI. Sí, va començar com un 1,5%, però ara mateix anem pel 4% i augmentant; anem de camí al IVA. Això m'ho acava de dir ma mare, que és contable en una empresa important de viatges d'aquí del país, i està prou assaventada del tema. També m'ha dit de l'existència de l'IMI (Impost de Mercaderia Indirecte), que s'aplica a tota cosa importada de fora, és a dir, el 98% de les coses. Doncs aquest impost en el tema d'electrònica i perfumeria, per posar un exemple, és del 17%!!! Una burrada senyors! En altres temes com l'alimentació és molt mes baix, per sort. L'únic que volen els polítics d'aquest país es fotre's tots els diners que puguin a la butxaca. Una vergonya. Però per sort aviat s'adonaran que no hi haurà Deu que visqui a Andorra per pode'l-hi robar, i hauran de baixar els fums.
Gràcies per aguantar l'últim totxo, avui estic anarquista perdut
PD: qui té el pròxim número? Preparat per lo que sigui
, però pregunteu per alrtes coses que no sigui el turisme, que tenim unes montanyes presioses, coi