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sd-snatcher escribió:Ver el mismo video en PAL o NTSC por si mismo no cambia la calidad
Pero eso si PAL tiene un mayor numero de lineas verticales (mas definicion), y NTSC un 20% mas de fotogramas por segundo (menos parpadeo), la mejor imagen se obtiene con PAL a 60 hz, aunque no viene al caso.
wah_wah_69 escribió:sd-snatcher escribió:Ver el mismo video en PAL o NTSC por si mismo no cambia la calidad
Pero eso si PAL tiene un mayor numero de lineas verticales (mas definicion), y NTSC un 20% mas de fotogramas por segundo (menos parpadeo), la mejor imagen se obtiene con PAL a 60 hz, aunque no viene al caso.
+ La forma en la que el formato PAL trata el color es mucho mejor que la del formato NTSC, de hecho se bromea con que sus siglas significan: (Never the same colour).
diabolelx escribió:wah_wah_69 escribió:sd-snatcher escribió:Ver el mismo video en PAL o NTSC por si mismo no cambia la calidad
Pero eso si PAL tiene un mayor numero de lineas verticales (mas definicion), y NTSC un 20% mas de fotogramas por segundo (menos parpadeo), la mejor imagen se obtiene con PAL a 60 hz, aunque no viene al caso.
+ La forma en la que el formato PAL trata el color es mucho mejor que la del formato NTSC, de hecho se bromea con que sus siglas significan: (Never the same colour).
no obtienes el color por que tu red es de 50 hz, no de 60 como los ntsc, por lo que no entiendo tu logica....
snatcher tiene razon, al tener mas lineas verticales se nota mas definido, por lo que digamos se aprecia mejor la imagen, pero en cuestones de calidad es la misma, dado que los ntsc se refresca mas rapido la imagen por eso da la misma lo veas como lo veas.
eso si si kieres ver el ntsc lo de una pal, la imagen se corta o da vueltas y vueltas pero no se ajusta por lo de las lineas
Color encoding
For backward compatibility with black-and-white television, NTSC uses a luminance-chrominance encoding system invented in 1938 by Georges Valensi. Luminance (derived mathematically from the composite color signal) takes the place of the original monochrome signal. Chrominance carries color information. This allows black-and-white receivers to display NTSC signals simply by ignoring the chrominance.
In NTSC, chrominance is encoded using two 3.579545 MHz signals that are 90 degrees out of phase, known as I (in-phase) and Q (quadrature) QAM. These two signals are each amplitude modulated and then added together. The carrier is suppressed. Mathematically, the result can be viewed as a single sine wave with varying phase relative to a reference and varying amplitude. The phase represents the instantaneous color hue captured by a TV camera, and the amplitude represents the instantaneous color saturation.
Reception problems can degrade an NTSC picture by changing the phase of the color signal (actually differential phase distortion), so the color balance of the picture will be altered unless a compensation is made in the receiver. This necessitates the inclusion of a tint control on NTSC sets, which is not necessary on PAL or SECAM systems. When compared to PAL in particular, NTSC color accuracy and consistency is considerably inferior, leading to video professionals and television engineers jokingly referring to NTSC as Never The Same Color, Never Twice the Same Color or No True Skin Colors.[16] This color phase, "tint", or "hue" control allows for anyone skilled in the art to easily calibrate a monitor with SMPTE color bars, even with a set that has drifted in its color representation, allowing the proper colors to be displayed.
sd-snatcher escribió:Ver el mismo video en PAL o NTSC por si mismo no cambia la calidad
Pero eso si PAL tiene un mayor numero de lineas verticales (mas definicion), y NTSC un 20% mas de fotogramas por segundo (menos parpadeo), la mejor imagen se obtiene con PAL a 60 hz, aunque no viene al caso.