Detalles y fecha Actualización de Primavera del Dashboard xbox360 (tocho inside)

No incluirá soporte a clanes ni algunas de las otras características más deseadas, pero la Actualización de Primavera de Microsoft para el dashboard, trae algunas funcionalidades nuevas y un par de cosillas que serán novedades en 360.

Cuando su cliente de mensagería fue renombrado como Windows Live, era sólo una cuestión de tiempo hasta que fuese portado a Xbox360. El 7 de mayo -cuando se realice la actualización de primavera- el port será una realidad. La funcionalidad de 'chat llegará a los servidores de 360 como una lista de amigos secundaria y una forma de tener conversaciones en tiempo real basadas en texto (incluso usando teclados usb, el keypad gráfico o un nuevo teclado QWERTY que se acoplará al mando de la consola)

El chat se sobrepondrá en un popup sobre películas y juegos en el centro de la pantalla. Es ligeramente transparente. Fuentes de Microsoft revelan que en futuras actualizaciones será personalizable, en términos de situación, color del texto y opacidad del fondo.


Cuando los jugadore asocien su gamertag a su cuenta Microsoft Passport, tendrán la opción de añadir su cuenta de amigos del Messenger a su lista de amigos de Live. Este área será expandida con la nueva funcionalidad de chat. Los jugadores seguirán teniendo la lista original de 100 personas, pero adicionalmente podrán añadir a 600 personas en la lista de amigos de Messenger. Cuando se conecte a windows live podrás ver a qué están jugando tus amigos, así como cuando te conectes a xbox live podrás ver si tus amigos están disponibles para chatear.
When a user receives a chat message on Live, it doesn't immediately bring up the overlay. Hitting the guide button when you receive the message will bring up the overlay. At that time, if you are receiving multiple messages, you will be able to toggle between the messages windows -- similar to tabbed chatting in AIM 6.0.

Otra característica que se añadirá a Xbox Live es la mejora hecha en las descargas en segundo plano. Ahora, si quieres dejar tu consola encendida por la noche, podrás acceder a una opción para dejarla en modo económico (low-power mode) mientras descarga juegos, demos o cualquier otra cosa durante la noche.

El texto "Logro desbloqueado" también ha sido revisado. Ahora en lugar de un simple "logro desbloqueado" los jugadores verán una breve descripción del logro y cuantos puntos ha conseguido, lo que hace que no sea necesario pulsar inmediatamente el botón guía para saber en cuanto se ha incrementado tu gamerscore.

Otro añadido al interface es la inclusión de una quinta pestaña, la del marketplace. Colocada a la izquierda de la pestaña de Xbox Live, la del marketplace no cambiará con tu personalización de fondo, en lugar de eso tendrá un fondo dinámico, cambiando según el contenido que haya en ese momento.
Las demos de juegos tendrán su presentación modificada para reflejar más fielmente el sistema del Marketplace. Ahora los juegos tendrán una descripción significativamente más detallada. La idea es que esta información haga que los consumidores tengan más claro que juegos y demos descargar.

Otra funcionalidad del Marketplace son las "Página de Detalles" (Detail Pages).
Estas páginas son llevadas por las compañías desarrolladoras, son específicas para el juego y pueden contener diferentes tipos de informacion. La página de Forza 2 (que sólo era una maqueta ficticia) tenía enlaces a vídeos, pero futuras páginas podrían contener información de las desarrolladoras, listas de logros y contenido descargable. ¿Suena familiar? Estas páginas son un poco como lo que sony ha dicho que que quiere hacer con home, pero en lugar de un mundo 3D navegable, las páginas de detalles se centran más en la información que en la experimentación.

Fuente: 1up
Traduccion propia.

Texto original:
It doesn't introduce clan support or some other long-wanted features, but Microsoft's Spring Update to the Xbox Dashboard and Xbox Live does unlock some new functionality and a couple of new-to-the-360 features.

When their PC messaging client was rebranded Windows Live, it was only a matter of time till it crossed over to the Xbox 360. On May 7 -- when the free Spring Update goes live -- that crossover will finally materialize. The 'Chat' functionality coming to Xbox 360 serves as a secondary friend list and a way to have real-time type-based chat (either with a USB keyboard, the graphical UI keypad, or a brand new QWERTY keyboard that snaps on to the bottom of the Xbox 360 controller).

The chat overlay pops up over movies and games in the center of the screen. It's slightly transparent -- Microsoft hinted that future revisions to the 360 could allow some customization of this window (in terms of placement, text color and background opacity).

When gamers sync their gamertag to their Microsoft passport, they will be able to port their Live Messenger friends over to their Xbox Live Friend's List Area. That area has been expanded with the new chat functionality. Players will still have their original 100-person Friend List, but additionally, a 600-person Messenger Buddy List is incorporated into the functionality now. The "Y-button" toggles between the Friend List and the Messenger list. Similarly, presence is consistent across both chat platforms. When logged into Windows Live, you'll be able to see what your Live buddies are playing, and when on Xbox Live, you'll be able to see if your friends are available for chat, in a game, or their personal message from Windows Live Messenger.

When a user receives a chat message on Live, it doesn't immediately bring up the overlay. Hitting the guide button when you receive the message will bring up the overlay. At that time, if you are receiving multiple messages, you will be able to toggle between the messages windows -- similar to tabbed chatting in AIM 6.0.

Another feature being added to Xbox Live is the improvement tweaks being made to background downloading and downloading new media in general. Now, if you want to leave your console on over night, you will be able to access an option to have the console stay on in a low-power mode to download media, games, demos over night.

The "Achievement Unlocked" text has been revised, too. Now instead of simply saying Achievement Unlocked, gamers will see a brief description of the achievement and how many points they were awarded, which negates the need to toggle immediately to the guide functionality to see how much your gamerscore just increased.

Another tweak to the Xbox Live interface is the addition of a fifth "blade" -- the Marketplace blade. Moved one tab to the left of the Xbox Live blade, the Marketplace blade will not be affected by your custom background -- instead, it's background will be dynamic, changing based on what content is on live at the time. Game demos on Marketplace have had their presentation modified to more closely reflect the Video Marketplace system. Now, games have significantly more detailed descriptors along the right side of the UI -- the hope is that more information will let consumers make more informed choices about what game demos to download.

Another new bit of functionality being brought to the Marketplace area is the reveal of "Detail Pages." These pages are publisher-driven, game-specific pages that can have any number of different bits of information on it. The Forza 2 page we saw (which was only a mock-up) had links to videos, but future pages could have information from developers, achievement lists, and downloadable content hubs. Sounds familiar? These Detail Pages are a bit like what Sony outlined with Home, although instead of a navigable 3D-world, the Detail Page experience is more information-based, rather than experience-based.
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