Disc Key Dumper & Klicensee Dumper Released by Flat_z

The klicensee_dumper should speed up the gathering of klicensees. One of dumpers is an alternative to klicensee bruteforcer which released before because some klicensee keys cannot be bruteforced. Klicensee is used to resign/decrypt/encrypt self/sprx/edat.

As for the other dumper (for a disc key), I'm writing a tool to decrypt/encrypt saves and resign them for your console if you want to use a save from another console. I will release a tool soon when it will be completed.

From the included ReadMe Files:

Disc Key Dumper

Requirements:

3.55 CFW (e.g. Kmeaw)
MultiMAN or original dev_blind application and FTP client


1. Install `Data Dumper` (data_dumper.pkg) if you didn't installed it before. It is a homebrew application to dump a data from some LV2 memory to a file: /dev_hdd0/tmp/dumps.bin. A data which stored there is written by dumper loaders, e.g. by Disc Key Dumper.

2. Install `Disc Key Dumper Loader` (disc_key_dumper_loader.pkg). It stores a disc key if your game is not a PSN/SEN game.

3. Reboot a console to clear a data storage in LV2 memory.

4. Now you need to start `Disc Key Dumper Loader`, then start your game.

5. After exiting from the game you need to run `Data Dumper`, you will hear some beeps.

6. Then run any FTP client (e.g. builtin in MultiMAN) and download a dumped disc key from /dev_hdd0/tmp/dumps.bin.

Klicensee Dumper

A klicensee is specified by developer of the game. Usually it is stored in EBOOT.ELF and you can find it in a disassembler or by brute forcing a key along with a NPD header. But in some cases this key is not stored in a plaintext format and can be annoying to analyze a game's executable. That's why I had created this dumper.

Requirements:

3.55 CFW (e.g. Kmeaw)
MultiMAN or original dev_blind application and FTP client


1. Install `Data Dumper` (data_dumper.pkg) if you didn't installed it before. It is a homebrew application to dump a data from some LV2 memory to a file: /dev_hdd0/tmp/dumps.bin. A data which stored there is written by dumper loaders, e.g. by Klicensee Dumper.

2. Install `Klicensee Dumper Loader` (klicensee_dumper_loader.pkg). It stores a file path to self/sprx/edat and a klicensee key if it is specified.

3. Now you need to replace original `libsysutil_np.sprx`. I use a dev_blind feature from MultiMAN, you can use any other way. Don't forget to backup original file.

4. Reboot a console to clear a data storage in LV2 memory.

5. Now you need to start `Klicensee Dumper Loader`, then start your game.

6. After exiting from the game you need to run `Data Dumper`, you will hear some beeps.

7. Then run any FTP client (e.g. builtin in MultiMAN) and download dumped klicensee keys from /dev_hdd0/tmp/dumps.bin.

8. Restore an original `libsysutil_np.sprx` using the same method as at step 3.

Data Dumper

Requirements:

3.55 CFW (e.g. Kmeaw)
MultiMAN or original dev_blind application and FTP client


1. Install `Data Dumper` (data_dumper.pkg) if you didn't installed it before. It is a homebrew application to dump a data from some LV2 memory to a file: /dev_hdd0/tmp/dumps.bin

2. Every time you're want to dump a data from my applications (e.g. Klicensee Dumper) you're need to reboot a console to clear a data storage in LV2 memory.

3. Run a dumper loader, then start your game.

4. After exiting from the game you need to run `Data Dumper`, you will hear some beeps.

5. Then run any FTP client (e.g. builtin in MultiMAN) and download a dumped data from /dev_hdd0/tmp/dumps.bin.

Read more: http://www.ps3news.com/ps3-hacks-jailbr ... z28aviaihh


Downloads:

http://www.mirrorcreator.com/files/AKODIFIA
http://www.mirrorcreator.com/files/1YDDSN6T
http://www.mirrorcreator.com/files/0R8C1JVN
esto no entiendo muy bien para q es!!! alguien m da una pequeña explicación?? es q x las mañanas estoy un poco paladín!! jejeje
legna82 escribió:esto no entiendo muy bien para q es!!! alguien m da una pequeña explicación?? es q x las mañanas estoy un poco paladín!! jejeje

La mania que tienen de hacer copy&paste de una noticia en ingles y ponerla aqui tal cual sin explicar nada..
para traducir mal lo pongo en ingles como esta y yo no entido de esto si no lo abria explicado sin poner todo eso ademas creo que se trata de psn y de licencias y el kernel de la consola con que esto es para expertos
moro_musa escribió:para traducir mal lo pongo en ingles como esta y yo no entido de esto si no lo abria explicado sin poner todo eso ademas creo que se trata de psn y de licencias y el kernel de la consola con que esto es para expertos


El disc key sirve como una de las 2 claves que se necesitas para descifrar los save de un juego. Asi que creo recordar que el autor dijo que pronto liberara una herramienta para descifrar los sav de los juegos con las 2 claves y asi poder editarlos.
moro_musa escribió:para traducir mal lo pongo en ingles como esta y yo no entido de esto si no lo abria explicado sin poner todo eso ademas creo que se trata de psn y de licencias y el kernel de la consola con que esto es para expertos


moro, que conste que aprecio mucho tus aportes y que suelas tener bien al día tus hilos al menos en cuestión de soporte, pero si que creo que un simple copy/paste no ayuda demasiado y más si por lo visto tu no tienes demasiado claro.
No es crítica desdructiva, ok? es una mero punto de vista.
no te preocupes hombre es que para ponerlo mal lo dejo a si,si se de que va lo pongo es mejor que alguien que sepa pues lo explique mas añante no te preocupes no pasa nada
7 respuestas