más info del acuerdo ea y grashopper...
" Shinji Mikami: Money. [Laughs]
Goichi Suda: I was really surprised at things such as the size of their studios and their massive marketing and production teams. I've never had the experience of working on such a massive team before. We haven't done voice recording yet, but I know EA would be a huge help in finding talent and getting them to the studio and the motion capture as well. In other cases, I would want to do something before but couldn't, and since working with EA, they've provided everything I wanted. I get tremendous support from EA... Of course I had a chance to present it to different publishers, but EA was the company that understood the game and understood my approach to it. That's why I took the chance to work with EA. Also, EA produced Rock Band, so they understand the "soul of rock."
Shinji Mikami: ...Also, EA has strong marketing power. If Suda just keeps on doing what he wants to do, players might not understand what they're playing. But with EA's strong marketing power, they know what people want from a game, and we combine both their knowledge and his creativity to help create a better game.
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"Goichi Suda y Shinji Mikami han concedido una entrevista a 1UP en la que explican cómo surgió el producto y el rol de cada uno de ellos, así como el de Electronic Arts.
La idea original es de Suda 51, y por tanto él se está encargando de crear el universo, los escenarios, los personajes (¿habrá un nuevo Travis? se niega a responder), etc., mientras que Mikami se encarga de revisar el trabajo y dar consejos como para que el título llegue mejor al público. El de Grasshoppers confía en él para este título, ya que le considera uno de los tres mejores desarrolladores de juegos de acción (Resident Evil, Devil May Cry).
El proyecto fue presentado a Electronic Arts el pasado mes de junio, sin embargo, fue diseñado hace cuatro años, justo cuando los dos japoneses daban los últimos retoques a Killer 7. La compañía americana proporcionará la financiación. Suda se mostró impresionado al ver las instalaciones de EA, especialmente con los equipos de marketing y producción. Ya piensa en la ayuda que podrá obtener para las fases de doblaje y captura de movimientos, así como en la comercialización del producto de modo que el público lo comprenda. Le han dado todo lo que ha pedido e incluso un equipo de EA Partner se desplaza una vez al mes a Japón. "Nuestra relación es extremadamente buena", concluye el de No More Heroes. "
info de kotaku y meristation (foros)
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