LOS ANGELES — The Wii Vitality Sensor, Nintendo’s strangest announcement of its E3 lineup, seems even stranger when you know that it has its roots in a nearly-identical Nintendo 64 device.
Produced by Seta and released in 1998 alongside Tetris 64, the “Bio Sensor” did exactly what the Wii Vitality Sensor does — reads a player’s pulse as they play a game. It did it by clipping onto their earlobes, rather than their index fingers. In this particular title, you could have the game of Tetris either speed up or slow down as your heart rate increased. The former game mode would allow you to relax when things got too tense, and the latter would force you to control your reactions if you didn’t want the game to get uncontrollably difficult.
A clever concept, but one that ultimately went nowhere — Tetris 64 didn’t even make it out of Japan. One wonders if Nintendo has more compelling software for the accessory, this time around. If it does, it didn’t show it at E3, making the Vitality Sensor announcement a stumble for the company: An old device with no new software isn’t going to get anybody’s pulse racing.
Recuerda que el sensor de la N64 se aplicó en un juego de tetris para relajar el ritmo de la partida si el jugador se ponía demasiado tenso y viceversa. Al parecer, iba colocado en la oreja (!); en cualquier caso el invento no llegó a salir de Japón.
Yo recuerdo haberlo visto en su momento en una revista de Club Nintendo (México). No me llama mucho la atención, sumado a que la wii se esta llenando de accesorios. A pesar de ello, cualquier idea creativa es bienvenida.
Sabio
Challenge everyday!³
Staff
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Chessmann III escribió:No sé... Si a un survival le quitas la taquicardia, no queda mucho.
No me refería a que lo usasen para rebajar el nivel de dificultad cuando el jugador se pusiese muy tenso, sino lo contrario, que cuanto más tenso se pusiera más monstruos salieran, como ocurre en el juego cuando el personaje se queda sin cordura
Chessmann III escribió:No sé... Si a un survival le quitas la taquicardia, no queda mucho.
No me refería a que lo usasen para rebajar el nivel de dificultad cuando el jugador se pusiese muy tenso, sino lo contrario, que cuanto más tenso se pusiera más monstruos salieran, como ocurre en el juego cuando el personaje se queda sin cordura
Ho!
Jajaja, ¿no serás cardiólogo, por casualidad, intentendo engrosar nómina? D