Goldeneye funcionando en Daedalus R12

Pues eso, si ayer salia la noticia de los posibles progresos del R12, hoy sale informacion e imagenes sobre el goldeneye en la futura nueva version. He sacado de nuevo la noticia de pspupdates:

Remember yesterday when StrmnNrmn gave us a bit of an update about his homebrew Daedalus N64 emulator and its R12 version? Specifically different issues regarding Super Smash Bros., GoldenEye, and Mario 64? Today, we're getting another quick update on that update. And at the rate things are going, R12 would not only have a pretty-looking SSB, but GoldenEye as well. (it used to work well before, but the recent versions of Daedalus sort of busted it up.)

In yesterday's post, he enumerated three solutions to get GoldenEye working again on the PSP. He's been able to try one of those solutions out (the third solution, which was the most stable) and given just an hour's time of work, he was able to strike on something. To quote the dev jargon:


With the changes, Daedalus now dynamically pages the GoldenEye ROM into the PSP's RAM so that it no longer requires a free 12 MiB. I now check the instruction pointer on every instruction fetch in the interpretive core , and raise a TLB Read Miss exception if required. If this happens, it causes GoldenEye's exception handler to realise that the required code isn't in memory, and to load it in from ROM before continuing execution.


StrmnNrmrn admits that there's still a long way to go. In fact, he hasn't been able to go in-game yet. He's only just gotten to the menu part, anything after that would be a black screen.

But to prove all of his efforts, StrmnNrmn's giving us the first few screens of GoldenEye running on Daedalus R12. Yeah, there are some graphical glitches, but you have to start somewhere. And on top of that, these are just a product of an hour's time. That's quite a feat in itself!

Aki el link con imagenes: http://pspupdates.qj.net/Daedalus-R12-update-GoldenEye-running-in-R12/pg/49/aid/92058
Saludos [bye]
Wenas noticias si señor XD


Saludos!!
http://www.elotrolado.net/showthread.php?s=&threadid=722825

Repe

Y no 'va' el Goldeneye, va el menú del goldeneye, que no es lo mismo
gelon escribió:http://www.elotrolado.net/showthread.php?s=&threadid=722825

Repe

Y no 'va' el Goldeneye, va el menú del goldeneye, que no es lo mismo


Ok "perdon" jeje, no me habia dado cuenta, solo busque si habia algun hilo con referencia a esto, no sabia que ya se habia comentado. Y creo que no hace falta ser tan meticuloso, yo no he dicho que "va", solo he dicho que ha salido nueva informacion sobre el goldeneye funcionando en la nueva version, qua ya es bastante noticia...tambien tengo un poco de culpa porque me lei la noticia en ingles un poco por arriba ya que tenia prisa.
Bueno pos cierren el hilo o lo que se haga en estos casos...
Saludos!! [bye]
y cuando saldra el R12
Se sabe si el Smash funciona bien? :-|
De momento no va ni un solo juego decentemente. En un principio se iba a esmerar en la velocidad en la version R12 pero ya esta con hacer compatibles mas juegos, creo que deberia mirar la velocidad y que los que iban vayan 100% perfectos.
Kampfen escribió:De momento no va ni un solo juego decentemente. En un principio se iba a esmerar en la velocidad en la version R12 pero ya esta con hacer compatibles mas juegos, creo que deberia mirar la velocidad y que los que iban vayan 100% perfectos.


el rampage 2 va perfecto a 100% de velocidad.
Con sonido 100% y 100% de velocidad??¿?¿?Pero ese es el peor juego que hay sobre la faz de la tierra [rtfm]
Se sabe algo sobre la fecha de lanzamiento de R12?
9 respuestas