[Hilo Oficial] Operation Flashpoint: Red River -21 de abril-

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Hola,

Espero que sustituyan algo de realismo por diversión, a mi no me ha gustado mucho el anterior.

Sé que la intención es diferenciarse del resto aportando un supuesto realismo que call of duty o battlefield no aportan ¿pero es necesario?

Buen hilo golden ;) como siempre.

Saludos.
Dragon Rising fue el primero de la franquicia que jugué y reconozco que perdí los nervios en más de una ocasión. Me lo tomé como un desafío y al final le cogí el tranquillo. Experiencia frustrante y gratificante a la vez.

No volvería a jugar a Dragon Rising pero a Red River si jugaré. El hombre tropieza con la misma piedra dos veces XD
Operation Flashpoint: Red River será lanzado entre abril y junio del 2011:

Codemasters CEO Rod Cousens has confirmed Operation Flashpoint: Red River and DiRT 3 will both arrive at somepoint between the beginning of April and the end of June next year.

GRID 2 will drop by 2012 in a strategy which will see GRID and DiRT alternate for each year.

“I don’t think it does any good to publish in a congested period when everyone’s putting out their shooters,” he told EG.

“A number of leading companies have their fiscal year ends around that time, and so they’ll be firing heavyweights in terms of their product releases to give as much boost to their fiscal year end as they possibly can.

“That’s not a window I want to go out in. It will be between 1st April and the end of June.”

Cousens added on GRID 2’s timeline: “We’re not difficult to predict. If DiRT comes out next year, GRID will come out the following year, and then DiRT will be out the year after that. So you can map us out.”

“Sitting alongside that will be F1 every year. Flashpoint we’ll do every other year. The idea is to come up with a new IP that sits in opposite years to each other, but we’re in the racing segment and the action segment.”

On that new IP, Cousens all but confirmed it would be out in 2012 to support GRID 2.


Fuente: VG247
Primeras imágenes de Operation Flashpoint: Red River:

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Decepcionante el poco interés que despierta este título.
Será grande si en jugabilidad está a la altura del Cold War... el Dragon Rising resultó bastante indiferente.

Yo espero que no se aparten del realismo para dar diversión fácil sino que sea divertido por ser realista. Para diversión directa ya tenemos los otros FPS.
Awesomizante trailer de Red River:

http://www.youtube.com/watch?v=YY2UL8OXFO0

Estos tíos saben cómo hacer un buen trailer.
Ufff, muy bueno el trailer. Lástima que no traiga imágenes in-game
Uff, deseando que salga, me encantó el Dragon Rising, es el FPS que me ha transmitido mejores sensaciones, con el que mejor me lo he pasado por sonido, sensación de libertad, el saber que si recibes un disparo estas muerto, no se, es diferente a todo lo demas y por eso me gusta...
rupy escribió:Uff, deseando que salga, me encantó el Dragon Rising, es el FPS que me ha transmitido mejores sensaciones, con el que mejor me lo he pasado por sonido, sensación de libertad, el saber que si recibes un disparo estas muerto, no se, es diferente a todo lo demas y por eso me gusta...


Maldito Rupy y sus viajes a Nueva York ;)

Me convenciste para comprar Dragon Rising y no fue mala adquisición.
Ha habido un fallo en matrix jeje.

Nuevas imágenes y un video con Gameplay. Este juego ha mejorado muchísimo gráficamente:

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Y el video: http://www.youtube.com/watch?v=wynpaq4sl-I
otro juego de los que me parecen la ostia pero que te entran ganas de matar de lo jodidos que son, creo que en dragon rising me quede por la 3-4 mision como mucho (perdia muchisimo tiempo y lo abandone).
No me lo puedo creer. ¿Existen juegos que no hayas platinizado? Yo Dragon Rising me lo terminé como un machote pero acabe de Skira hasta las narices.
El trailer no tiene mala pinta,pero el Dragon Rising no lo pille ya que me hechaba para atras tanto realismo,y porque sabia que me cabrearia mucho cuando lo jugara [carcajad] [carcajad] [carcajad] .
Si sacrifican algo de realismo podria ser una buena compra.

Por cierto Goldenaxeband,ultimamente estas que te luces con los post [oki] [oki] ,yo me volveria loco de tener tantos [carcajad]
[ayay] Gracias hombre. Tómate una [beer] a mi salud ;)
Buen hilo!, tengo todos los primeros Operation Flashpoint en pc, y por unas cosas y otras, el Dragon Rising lo estuve siguiendo desde el principio pero al final sólo lo probé, ya veremos en que aspectos mejora Red River.

Saludos! :)
Interesantísima preview de Operation Flashpoint: Red River en Ripten

Last week I was lucky enough to get my hands on Codemaster’s upcoming military FPS – and I’ll let you know right now, this isn’t the type of wargame you’re used to.

If you’re familiar with the Codies previous entries in the Operation Flashpoint franchise, then you know they were well received and applauded for their more realistic take on the military FPS genre. Well, Codemasters is looking to continue that tradition with Operation Flashpoint: Red River.

War through a webcam? Whatchu talkin bout Dave!?

If you’re keen on the military events that have transpired over the last decade or so, you’ve undoubtedly seen the countless first hand videos shot by soldiers via handheld camcorders and/or helmet cams. There’s a lot of digital distortion, lens flares, and a general sense of hectic realism not found in more typical war documentaries. Codemasters is going for more of a “Generation Kill” vibe with Red River.

You mean a modern war FPS that looks like Kane & Lynch 2!? No thanks!!

Not quite that intense and distorted. Codemasters is well aware of the polarizing effect the visual style of Dog Days had on it’s audience and their visual approach to Red River is toned down quite a bit from IO Interactive’s “summer shockbuster.”

Ok, sounds interesting. I’m into a more realistic military FPS … but what about multiplayer?? I love me some CoDBlOps!!

Well, there isn’t any. What you get instead is full 1-4 player drop in/drop out co-op throughout the entire campaign (8+ hours) and various game modes.

Well, that sounds kind of cool – not every wargame needs TDM and CTF – what’s it all about?

The game’s campaign will find you fighting both the insurgency and the Chinese within Tajikistan (Between Afghanistan, Pakistan and China) in 2013. This is not the scripted “interactive movie” sort of campaign you may be used to from games like Call of Duty. The missions, and the map, are much more open for the sake of improvisation and squad based combat.

You will operate with a fire team and can give commands such as supressing fire, hold position, and follow me, to any member at any time via the inclusion of a handy (and easy to use) command wheel.

The missions will progress slowly as you move from house to house and alley to alley, since you never know where an insurgent with an RPG might be hiding, and taking a run and gun approach will surely get you killed.

As I said before, this isn’t the type of wargame you’re used to.

Besides the campaign mode, there are also four different game modes which are completely drop in/drop out for 1-4 players as well.

Convoy Escort – Rather self explanatory – you’ll escort and protect a convoy.

Combat Search and Rescue – Bring back a downed pilot behind enemy lines.

Combat Sweep – Moving through villages and compounds going house to house looking for insurgents and objectives.

Defense (I played this mode) – You’ll defend a town against increasingly difficult and larger waves of Chinese enemies. While playing this mode I found that the first few waves were no match for me and my sniper rifle plus a few key commands that I’d given to my NPC teammates. However, once the Chinese invasion got a bit heavy, I was forced to switch to a mounted MG and call my guys back for a more strategic approach to the defense. The mode was fun enough by myself, but it would definitely be more fun with a couple of friends on my fire team instead of NPCs who’d simply bark standard military jargon at me.


The game also features a class system which works throughout the entire game. You gain XP in all game modes and will be able to use that XP to advance both basic skills and unlock B mods (scopes, attachments) and specials (armor piercing, quicker reloads) which are similar to the perks found in Modern Warfare. The classes available are Rifleman, Auto-Rifleman, Scout and Grenadier. Each of these classes has their own set of unlockable mods and specials, so don’t expect to be a jack of all trades – specialization is defnitely one of the key elements to this game.


All in all, Operation Flashpoint: Red River shows promise. In a world dominated by military shooters that go, “over the top” it’s refreshing to see Codemasters stick to what makes the Flashpoint series so unique, while also trying to improve upon the franchise. The game is not set for release until Q2 2011, so I’m sure I’ll have a chance to get my hands on it again in the near future. When I do, here’s to hoping it looks even more promising.


Fuente: Ripten

Básicamente:

-Visualmente, el juego contará con cierto degradado propio de las cámaras digitales o de los cascos que hemos podido ver en algunos videos reales de soldados o más reciéntemente en la serie "Generation Kill". NO va a ser el mismo distorsionado que pudimos ver en Kane & Lynch, sino algo más sutil y realista.

-NO hay multijugador al uso. En su lugar hay un modo cooperativo para 4 jugadores online que permitirá disputar partes del modo campaña (de más de 8 horas) y diversos modos de juego.

-NO es una película interactiva (sic) como Call of Duty, habrá mucha libertad para moverse por el territorio de Tajikistan dejando lugar a la improvisación.

-(Al igual que en juegos anteriores) Contaremos con una rueda de órdenes que dar a nuestra escuadra, tales como "muévete", "fuego de supresión", "defiende esta posición", etc.

-Los 4 modos diferentes del Multijugador cooperativo serán:
*Escolgar el convoy: Se trata de defender un convoy que se desplaza de un punto a otro
*Búsqueda y rescate: Un soldado ha quedado tras las líneas enemigas. Es tu misión encontrarle y rescatarle.
*Barrido: Deberemos ir barriendo un territorio, limpiando casas de insurgentes y completando objetivos
*Defensa: El objetivo es defender una ciudad de oleadas de enemigos, crecientes en número y dificultad.

-El juego además cuenta con un sistemas de clases que funciona en todos los modos de juego. Ganaremos experiencia a medida que cumplamos objetivos y con esa experiencia podremos conseguir mejorar nuestras habilidades básicas y desbloquear "B mods" (miras, accesorios) y "Specials" (mejor armadura y recargas más rápidas) de forma símilar a los perks de "Modern Warfare".

-Las clases son: Riflero, Auto-Riflero, Scout y Granadero.
Caña de la buena: El PKP

One of the key gameplay aspects of Operation Flashpoint: Red River is the use of suppressive fire against enemy forces, however in Red River it’s entirely possible that you may find yourself at the wrong end of some suppressing fire, and in many cases when up against the insurgent forces in Tajikistan it’ll be this weapon making sure that you keep yourself firmly behind cover and out of harms way.

Meet the PKP “Pecheneg” Light Machine Gun, a weapon you’ll come to fear and respect on the battlefields of Tajikistan.

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Muy buen trailer de Operation Flashpoint: Red River (Damien Knox Bio)

http://www.gamespot.com/xbox360/action/ ... Btitle%3B2

Muestra montones de gameplay y además enseña cómo va a ser el juego, muchos tiroteos a centenares de metros de distancia y mucho pensarse la estrategia.
Boxart de Operation Flashpoint: Red River.

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Sobria y minimalista ;)
Yo jugue al primer OF en PC... el primer juego de la saga. Y me gusto. Era estilo Batlefield pero mas relajado. Me compre el de PS3 con la esperanza... Pero para mi, fue una decepcion como un piano. No obstante, este parece k se ve mejor asi k tmb me lo pillare... Espero no equivocarme.
Nuevas screens in-game:

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xAgostx escribió:Yo jugue al primer OF en PC... el primer juego de la saga. Y me gusto. Era estilo Batlefield pero mas relajado. Me compre el de PS3 con la esperanza... Pero para mi, fue una decepcion como un piano. No obstante, este parece k se ve mejor asi k tmb me lo pillare... Espero no equivocarme.


Eso nos paso a todos, es curioso lo que cambia una comunidad dependiendo de donde lo juegues... En PC nos quejabamos todos de la "casualizacion" pauperrima del pasado OF 2, sin embargo en PS3 la gente se quejaba de su "dificultad"...

Desde luego despues del anterior OF 2, personalmente no espero mucho, me llama la atencion eso de co-op, pero no se como se las arreglaran para que no sea un coñazo, jugandolo 2 meses seguido online...

En el Arma II esta genial esas misiones de hasta 64 jugadores CO-OP estrategicas, pero 4 jugadores, por mucho CO-OP que sea, me da que olera a tufillo del estilo "Jungla de Cristal" yo VS mundo y gano yo...

Lastima que el unico videojuego realmente de guerra, sea creado por una compañia rusa que no sabe hacer la O con un canuto, en torno optimizaciones... Asi que presupongo que a corto-medio plazo jamas veremos algo como lo que tu jugabas en consolas, una lastima por otro lado...
En el punto medio está la virtud amigos.

Un par de imágenes tomadas con iphone:

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Una nueva screen que muestra la potencia gráfica de Operation Flashpoint: Red River, al menos en PC.

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Edito: Y otra nueva para evitar hacer doble post.

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Y un diario de desarrollo en IGN:

http://uk.ign.com/videos/2011/01/25/ope ... blown-open
Gracias por el video Dek2! ;)
Y así se ve Operation Flashpoint: Red River en PS3:

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buahhh que ganas de que salga.esto si que es un juego de simulacion belica.lo que me gusta ami en juegos simulacion tanto de velocidad como de combate
Otra postal más de Red River:

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tiene buena pinta las imagenes , pero el anterior me dejo un poco decepcionado , y eso que le meti horas , a ver que tal esta este
Pues tiene una pinta cojonuda...esperemos que el PAL UK salga en castellano [sonrisa]
yo ya lo tengo reservado en zavvies por 41 euros puesto en casa.
yameli escribió:yo ya lo tengo reservado en zavvies por 41 euros puesto en casa.


Buena oferta ;)
goldenaxeband escribió:
yameli escribió:yo ya lo tengo reservado en zavvies por 41 euros puesto en casa.


Buena oferta ;)
pues si la verdad.lo que no se es cuando sale realmente.en la pagina de zavvi pone fecha estimada para el 1 de abril.esperemos que sea cierto porque el anterior juego me encanto y este aun pinta mejor.jeje.
yameli escribió:yo ya lo tengo reservado en zavvies por 41 euros puesto en casa.


¿pero se sabe en que idioma vendrá? ¿o te la has jugado?
rubentb escribió:
yameli escribió:yo ya lo tengo reservado en zavvies por 41 euros puesto en casa.


¿pero se sabe en que idioma vendrá? ¿o te la has jugado?

Pues hombre siendo de codemasters seguro que estara en español.el anterior lo estuvo al igual que el f1 y dirt2 0
Ya hay fecha de salida:

21 de abril en Europa y 27 en EEUU

It will land in the US on April 21 in Europe and April 26 in the US for PC, PS3, and Xbox 360, according to Gamespot.

According to Codemasters, the game will contain a 10-mission campaign which is playable for up to four players in co-op, and a new Fireteam Engagements mode will allow for skirmishes qith up to four players. One will allow you to face waves of enemies, and another one has you trying to save marines from a downed helicopter under heavy fire.


Y nuevo trailer del co-op:

http://www.youtube.com/watch?v=3_dMMilSTcw
lo que me ralla esque sale justo en semana santa.al final la fecha de salida sera igual que en eeuu.porque el 21 es jueves santo.hasta el dia 25 lunes si no abren el dia 23 los comercios no lo podremos catar.o eso o que salga 1 dia antes como suele pasar.jeje

http://www.youtube.com/watch?v=RtbWkqrpt6o&feature=player_embedded
¿Se sabe si habrá demo?
cocoloti está baneado por "clon de usuario baneado"
xAgostx escribió:Yo jugue al primer OF en PC... el primer juego de la saga. Y me gusto. Era estilo Batlefield pero mas relajado. Me compre el de PS3 con la esperanza... Pero para mi, fue una decepcion como un piano. No obstante, este parece k se ve mejor asi k tmb me lo pillare... Espero no equivocarme.


He visto este comentario y tratare de aclararte una cosa que quizas no sabias.

EL OF, el primero, lo hacia Bohemia interactive. Resultado? Un simulador de guerra como la copa de un pino. Los OF de ahora los hace codemasters, que no tiene nada que ver.

Despues, Bohemia dejo la compañia e hizo ARMA, que es la autentica continuacion. Ahora tenemos Arma 2 y arrowhead, que son la autentica continuacion de OF.

Lo que es un error, es pensar que estos OF modernos, pueden tener la calidad del original, porque de OF solo tienen el nombre, nada mas. Es como si yo cojo, y hago un juego y lo llamo Uncharted 3. Tiene el nombre, pero es otro juego, nada mas.

El OF, el autentico, se llama arma 2. Te lo digo porque algunos users no sabian el tema de bohemia y eso. En estos OF modernos no encontraras un OF como el original, porque son otros juegos, hechos por ota compañia que nada tiene que ver, codemasters.
rubentb escribió:¿Se sabe si habrá demo?


Creo que no.
Tendrá una duración de 10 horas en su modo campaña:

Many single-player campaigns seen in first-person shooter titles have come under fire in recent years due to their short length. Luckily, the team at Codemasters has your back, as upcoming shooter-simulator Operation Flashpoint: Red River will feature a campaign around 10 hours long.

Over the weekend Red River game designer Tim Browne told me that the campaign is “around 10 hours but obviously it depends on the difficulty you play on.”

The sequel to the 2009, ever-so-slightly flawed Operation Flashpoint: Dragon Rising releases later this year for PS3, Xbox 360 and PC. A 10 hour campaign sure is appealing, and the gameplay Codemasters has shown so far is looking promising.


Fuente: Connectedconsoles

Quince minutos de gameplay:

http://www.youtube.com/watch?v=j2_8ZS872wA
Según sus desarrolladores, Operation Flashpoint: Red River es un juego para "hombres pensantes"

Speaking in a GDC video interview with GameFront, Browne said the firm still wants the game to be accessible and fun, so it’s not a full-blown military simulator either.

‘We kind of got a sliding scale with getting the level [in the game] between simulator and authentic military shooter… so it’s nicely placed,” said Browne. “You know, you’ve got your run n’ gun shooters and they’ve been done to death. People are getting tired of those games so they want something that tests the gray matter so that’s why we’re calling it a tactical shooter.

“It’s a thinking man’s game.”

Red River lands on April 21 in Europe and April 26 in the US for PC, PS3, and Xbox 360.

Watch the video interview below.


Fuente: VG247

¿Excluye eso a las mujeres pensantes?, ¿o a los hombres no pensantes?
Preview en FPStribe:

With a barrage of military shooters all clamouring for space on your gaming shelf in 2011, Codemasters’ Creative Director Sion Lenton has been talking up the team-based tactical gameplay of Operation Flashpoint: Red River. “Our goal is to take the player as close to the experience of being a US Marine as possible,” he asserts. “[It will require] as much brain as brawn.”

With this added focus on realism, you can expect one well-placed enemy bullet to equal death, meaning you’ll have to use your noggin to successfully navigate your way through Red River’s campaign. All the soldiers are mo-capped, with enhanced rag-doll physics meaning you can literally blow the limbs off opponents. Ouch.

You can up your chances by playing co-op with up to three mates, each one of you taking on a class with specific strengths and perks. There’s Sergeant William Kirby (who was introduced in the latest gameplay trailer) who’s your squad leader, a Rifleman, and good old fashioned all rounder. Lance Corporal Daniel Taylor is your Grenadier – a short-range explosives expert. Then we’ve got yee-hawing Corproal Ryan Baletto, introduced in the first gameplay trailer, who’ll be handling heavy weapons as your Auto Rifleman. Lastly there’s Corporal Jose Sato, a Scout specializing in reconnaissance and long-range fire.

You can expect the usual XP grind and subsequent unlocks for each class, plus there are a slew of game modes to tackle – albeit no competitive multiplayer. You’ve got Last Stand (defence), Combat Sweep (assault), Rolling Thunder (convoy escort) and lastly CSAR (search and destroy), all of which are played against AI bots. Bit of a shame maybe, but then this should allow for more tactical online battles as opposed to the frantic death-fests of other multiplayer shooters.

Pleasingly, we’ve been promised a complete AI overhaul, meaning your opponents should be up to the challenge of, well, challenging you. They’ll react to changing situations in real-time, scampering quickly for cover if exposed. This is not a game where you can simply pop open the skulls of dumb AI opponents, you’ll be made to work for your kills.

Codies are also keen to point out the massive graphical improvements over previous OF title, Dragon Rising, with the setting of Tajikistan in particular looking wonderfully vibrant in an earthy, gritty sort of way. Expect cosmetic touches like dirt building up on your weapons too.

Red River is certainly shaping up to be a must-have FPS title for realism-o-philes and tactics junkies, and we can’t wait to get our first taste of the action. Make sure you check in next week when we’ll have two more Red River information blow-outs on both the various gameplay modes and ranking systems, plus an in-depth look at the game’s weaponry. Hoo-rah. Until then, have a browse through the new screenshots below. Purdy ain’t they?


Fuente: FPStribe
El 21 es fiesta asi q el dia 20 estara en game y yo el 1° para comprarmelo.jeje.
Trofeos:

Bronze

Welcome To Gissar – Complete Welcome To Tajikistan
Protection Detail – Complete Meet The Neighbors
Venomous Bite – Complete The Human Terrain
Doing It The Hard Way – Complete Almost Too Easy
Work Your Bolt – Complete The Wrong Way
Devils At The Crossroad – Complete Careful What You Wish For…
The Alamo, Vahdat – Complete Line In The Sand
Keeping It Simple – Complete 1st & 10, Let’s Do It Again
Freeing The Eagles – Complete Vantage Point
Shock And Ore – Complete End Of The Beginning
Sweeper – Complete one of the Combat Sweep FTE maps
Defender – Complete one of the Last Stand FTE maps
Rescuer – Complete one of the CSAR FTE maps
Protector – Complete one of the Rolling Thunder FTE maps
Peacekeeper – Complete and survive a Combat Sweep mission having killed all enemies and destroyed all caches
Get To The Chopper! – Complete a Last Stand mission to stage 4, wave 4 and escape alive
Package Delivered – Complete and survive a CSAR mission, rescuing both pilots
Thunder Run – Complete and survive a Rolling Thunder mission with the entire convoy surviving
Operation Enduring Shield – Complete Act 1 of the campaign
Hardened – Max out one core soldier skill
Outlaw 2′s Brave – Obtain the highest level for one character class
With A Little Help – Play Red River with three other friends
Catch This! – Destroy an enemy vehicle with the FGM-148 Anti Tank Weapon
Buzz Kill – Destroy an enemy vehicle with the FIM-92 Anti Aircraft Weapon
Driver’s Ed – Drive a humvee
Danger Close – Call in Combat Support and be within 300m of it when it lands
Pride Of Balletto – Complete a mission as the Auto Rifleman
Pride Of Kirby – Complete a mission as the Rifleman
Pride Of Soto – Complete a mission as the Scout
Pride Of Taylor – Complete a mission as the Grenadier
Weaponsmith – Customize a weapon
Of The People, For The People – Pick up an enemy AK
Old Enemies Die Hard – Kill your first PLA soldier in the Red River campaign
Hidden Trophies (10)
Silver

Operation Unbroken Resistance – Complete Act 2 of the campaign
Veteran – Max out three core soldier skills
Outlaw 2′s Finest – Obtain the highest level for two character classes
Gold

Operation Dragon Slayer – Complete Act 3 of the campaign
Lifer – Max out all core soldier skills
Outlaw 2′s Hero – Obtain the highest level for all character classes
Platinum

Obtain all Trophies in OF: Red River
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