zarcelo_2 escribió:Paso al primero le faltó contenido y lo abandonaron en pocos meses para ponerse con este
Hasta dentro de 4 o 5 años que no me esperen
zarcelo_2 escribió:Paso al primero le faltó contenido y lo abandonaron en pocos meses para ponerse con este
Hasta dentro de 4 o 5 años que no me esperen
zarcelo_2 escribió:Paso al primero le faltó contenido y lo abandonaron en pocos meses para ponerse con este
Hasta dentro de 4 o 5 años que no me esperen
ron_con_cola escribió:A los que lo probeis, sigue con problemas parecidos a los de la edición del año pasado?
Sigue sin tener sentido la gestión de neumaticos? Siguen acabando todos los coches las carreras?
Hay abandonos por fiabilidad?
Hay accidentes múltiples?
Sigue saliendo el safety car de manera excepcional?
Sigue el drs siendo todopoderoso?
Siguen los pilotos sin subir apenas estadísticas?
Sigue sin tener sentido tener un piloto joven con estadísticas bajas?
Sigue dando un poco igual que mejores del coche o cuando colocas las piezas?
Sigue siendo el ers un incordio donde los pilotos no son capaces de gestionar ni lo más mínimo el mismo?
Sigue sin merecer la pena jugar los libres y pasar directamente al modo simulación?
Darthjedyk escribió:@ron_con_cola @ValveW
Lo que os puedo contar tras 10 horas de juego y 3 carreras completadas:
-Como decía en el otro mensaje, si que se nota la gestión de neumáticos, pero depende de la estrategia, ritmo que tenga el piloto y distancia que haya puede valer para atacar o no.
-Abandonos por fiabilidad no he visto ninguno, pero si que he visto abandonos por pasadas de frenada o incluso chocarse entre pilotos del mismo equipo y quedarse los dos fuera. Australia de hecho fue el paraíso del VSC y SC porque se la pegaron varios. De hecho aproveché un VSC para entrar y ganar tiempo con los de arriba en la parada
-El DRS no es el succionador que era el año pasado
-La manera ahora de subir puntos es algo diferente, esto lo iré viendo mientras juegue, pero puedes focalizar con más detalle los puntos a mejorar poco a poco e ir subiendo stats. Pero por ejemplo Drugovich el simple hecho de hacer los L1 de Jeddah subió 1 punto de media, imagino que si estás muy muy interesado en subir un piloto joven y le das varias oportunidades, a parte de tener mejoradas instalaciones, subirá con más facilidad que pilotos veteranos. Esto tenéis este video que más o menos lo resume
-Las piezas mejoran al coche poco a poco, como el año pasado aquí ya depende de las instalaciones y encargados, las horas de uso del túnel de viento y horas CFU que teminen diseñando y fabricando mejores piezas...
-El ERS ha cambiado algo y se ha simplificado pero también hay que entenderlo, se puede usar a tope un par de vueltas, dejarlo con uso neutral y dos maneras de cargar, una donde no se ve tan afectado el tiempo por vuelta pero la recarga es más lenta y otra donde consiste en cargar lo máximo posible y el tiempo por vuelta se resiente, también al piloto podemos darle cierta libertad para que lo use.
-Lo de los libres es a gusto de consumidor, si simulas y dejas a la IA que optimice setup del coche porque no te interese hacerlo tu, está bien, aunque siendo un frikazo como yo, me gusta ir buscando el punto lo más óptimo posible
NEW FEATURES
Added Team Switching
Expand your legacy across the whole paddock by choosing to manage a new team at the end of a season
Added DLSS support for NVIDIA GPUs
Added FSR support for AMD GPUs
CAR MODELS
Updated Aston Martin car model
Updated Haas car model
Added the blue marking to George Russell's Mercedes
Corrected Williams Halo at lower levels of detail
GAME STABILITY
General stability improvements
Fixed PC-only crash related to DX12
Fixed an issue where Epic Store players could not access Deluxe Edition Scenarios after a network error
GAME BALANCE
Some teams have had their season objectives adjusted [NEW SAVES ONLY]
Mercedes
Initial Season Objective: 2nd -> 3rd
Constructor’s Championship target season: 2024 -> 2025
Alfa Romeo
Initial season objective 7th -> 8th
Alpha Tauri
Initial season objective: 7th -> 8th
TEAM MANAGEMENT
Fixed an issue that could prevent the user being able to continue when hiring a reserve driver at end of season
Fixed an issue where car part design and research projects were not generating the appropriate amount of expertise gain when the sliders were moved
Fixed an issue where Research Complete emails were not showing an increase in next year's car stats
Fixed an issue where the email about Factory fires ending was sent before the factory reopened
RACE SIM
Fixed an issue where drivers did not need to use two different tyre compounds after a mid-session save
Fixed an issue where drivers would not start pushing for their flying laps early enough on circuits with long straights in Automatic mode
Fixed tyre warming behaviour in qualifying so that drivers' tyres are warm when starting their flying laps
Fixed an issue where some drivers were missing driver codes on the standings tower (Sorry Mick!)
Fixed an issue where the 'Need to Refuel' dilemma in Practice and Qualifying would not pause the game
Fixed an issue where rain VFX was not present on PlayStation 4 and Xbox One consoles
Fixed a rare soft lock if there was a red flag in Practice or Qualifying while the player team's cars were exiting the pit lane
Fixed an issue where Oscar Piastri could be referred to as "Alex" in team comms
USER INTERFACE
Fixed an issue where the UI was not anchored to the left/right side of the screen when widescreen is enabled
Fixed a soft lock when scrolling through the standings lists in Data View
Fixed a rare soft lock when enabling manual control in Qualifying while the tutorial was enabled
Fixed an issue where the Data View lists could appear blank during races
Hello folks!
Update 1.9 is now rolling out across all platforms! This update brings further fixes and improvements based on community feedback, as well as adding new Career Difficulty options for both Race Sim AI and AI Car Development.
GAME STABILITY
Optimised memory usage during cinematics
Intel GPUs without active driver development now default to DX11 for improved stability
GAME DIFFICULTY
Added 'Career Difficulty' options for Race Sim AI and AI Car Development
RACE SIM
Added penalty investigations
Added “Investigation: No penalty given” outcome for incidents not warranting a time penalty
RACE WEEKEND
Enabled AI to fit new car parts between races, rather than only on race day; resulting in more informative car comparison data
Updated recommended strategies for Jeddah
Adjusted start times for P2 on Sprint weekends
Fixed audio reactions to constructor title win not triggering when won during a Sprint
Fixed audio reactions to dominant constructor title win referring to a "close" title win when won during a Sprint
Updated Singapore GP lap total from 63 to 62 [NEW SAVES ONLY]
Fixed Alonso Sprint win triggering Grand Prix win commentary lines
Fixed grid lights staying on after race start
Updated medium speed sections on Marina Bay circuit map
Updated DRS zones on Hermanos Rodríguez, Red Bull Ring, and Suzuka circuit maps
Updated circuit speed on Barcelona circuit map
PRESENTATION
Fixed main driver name appearing in replays instead of reserve driver when used in Practice
Fixed sponsor obligation targets not displaying when progressing to screen using R2 button
Fixed Recent History screen in Board Profile showing current drivers for previous seasons
Fixed Race Moment briefly, incorrectly displaying as "On Target" in data view
Fixed "Go to..." link not working when multiple fanfares are triggered simultaneously
Fixed Play/Stop Team Intro button not working when using a controller during new career setup
Updated "Last Lap" notification to say "Final Lap"
Fixed starting grid positions not displaying on Race Preparation screen
Fixed "DRS Disabled" message appearing instead of "DRS Enabled" after loading a mid-session save
INBOX
Fixed rival team principal email stating signed driver is "with us for now" on Jan 1st, after driver is signed on Dec 31st
Fixed rival team principal stating "It could be going better" in F1 Monthly update, when in first place
Fixed repetition of "chassis" in email when rushed car part design project is delayed
Stopped "Skip sponsorship obligation" email dilemma being sent after final race
ANIMATION
Improved lighting in garage scenes during night races
Fixed mechanic clipping through chair in garage
Adjusted cameras used for Bahrain intro cinematic
Fixed bottle clipping and shaking in Monaco podium scenes
Fixed camera view being obscured by set on post-race reaction cinematic
Hello folks!
Update 1.10 is now rolling out across all platforms! This update brings general fixes and improvements.
GAME STABILITY
Fixed crash that could occur when multiple cars are involved a collision resulting in an investigation
Further GPU stability improvements
RACE SIM
Improved pit releases to prevent cars being held back from traffic unnecessarily
'Avoid Kerbs' command tweaked to reduce cornering speeds more appropriately
Increased base tyre wear rate for Attack and Aggressive pace modes to improve strategy variety and authenticity
TEAM MANAGEMENT
Fixed occurrences of design centre being shut down for 2 days longer than stated in email
PRESENTATION
Updated car screens to improve presentation of various part states
Added staff photo for Jonathan Wheatley
Fixed Lance Stroll missing career history entry for 2022
Added alert icons to Driver/Staff tab and screens when less than 3 months remaining on a contract
Added "Data Not Available" state in Data View when no lap history present, rather than a blank screen
Increased delay on mouse repeat button presses, to prevent potential photo sensitivity issues
Fixed occurrences of fanfare is not displayed when driver rating changes
Fixed occurrences of text on 'Design' and 'Research' buttons overrunning edges
Fixed occurrences of 'Pit Options' button reducing in size
Fixed disproportionately small edit button on Pit Crew screen on Xbox
Fixed 'Restore Defaults' and 'Apply Settings' buttons not working when Settings is opened whilst in Pit Options, when using a controller
Fixed new season fanfare appearing incorrectly when opting to switch team
Added SFX for new season fanfare
Fixed inconsistent Pit Lane Time Loss detail in Circuit Overview screens
ANIMATION
Fixed occurrence of engineers clipping into car jack in race weekend background shots
Fixed occurrence of engineers fiddling with empty air in race weekend background shots
ART
Updated DRS zones on Miami circuit map
Fixed grass appearing in front of camera at Barcelona
Fixed static Rolex clock time display at Barcelona & Hungary
Fixed distorted foliage appearing around Spa
RACE REPLAY
Fixed Hungarian Starting Grid displaying polesitter as "undefined"
Fixed player's best finishing position not being displayed after completing Monza Race Moment
Thank you as always for your continued feedback and support!
NewsOld escribió:Nadie comenta de las novedades del F1 Manager 2024?
Este año, puede salir un buen juego con el nuevo modo de crear un equipo desde 0.
ron_con_cola escribió:Bueno aunque el f1 24 está ahí en dos meses he visto que este f1 23 está a 7,50€ y por ese precio me lo he pillado a ver que tal. Leo algunos comentarios por steam de que estaba más pulido a nivel de la que el 22 y ahora que ya está parcheado y tal voy a ver que tal la experiencia y mato el mono hasta el 24 que parece que va a traer los problemas mecánicos.
Darthjedyk escribió:NewsOld escribió:Nadie comenta de las novedades del F1 Manager 2024?
Este año, puede salir un buen juego con el nuevo modo de crear un equipo desde 0.
Con lo poquito que se comentó el año pasado no se si a @er185 le parecería bien incluso seguir usando este...ron_con_cola escribió:Bueno aunque el f1 24 está ahí en dos meses he visto que este f1 23 está a 7,50€ y por ese precio me lo he pillado a ver que tal. Leo algunos comentarios por steam de que estaba más pulido a nivel de la que el 22 y ahora que ya está parcheado y tal voy a ver que tal la experiencia y mato el mono hasta el 24 que parece que va a traer los problemas mecánicos.
No le he metido tantas horas como al 22 pero después de haber digerido el juego durante estos meses, me parece que les quedó buen juego. Mirate los mods que hay en overtake.gg (lo que antes era Racedepartament) y a actualizar lo que puedas a esta temporada.
Lo único que he visto de este año es el video anual ya de SoyMotor, lo dejo por aquí:
El grupo reconoció pérdidas totales por deterioro de 18,1 millones de libras durante el año fiscal 2023. 15 millones de libras estaban relacionadas con la franquicia F1 Manager debido al rendimiento financiero de F1 Manager 2022 y F1 Manager 2023"
D_a_r_z_ escribió:Me da que se avecinan tiempos oscuros para la F1 videojueguil