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The idea popped up somewhere in the blargSNES thread, when someone pointed me to Myria's libkhax. A library for gaining ARM11 kernel access from userland, and getting access to all the services. And all without too much side effects on the system. Pretty cool shit.
People have been embedding it in their homebrews to gain CSND access or other fun things. It's nice, but we're doing it wrong. Exploits are the homebrew loader's job. Homebrew apps should be built to run in all the possible scenarios. Not to mention the issues there are with that.
The base idea here is to combine Ninjhax and libkhax to provide such an environment. Hence the name of the project-- I'm not doing anything awesome really, I'm merely playing Lego with existing code. smealum and Myria deserve most of the credit.
How will it work?
We first use Ninjhax's first two stages -- CubicNinja exploit and gspwn -- to load the secondary payload.
Secondary payload uses libkhax to gain all the needed access. Loads a process that will basically be an adapted implementation of the HB service (service responsible for loading .3dsx files, among other fun things). Then uses it to launch the Homebrew Launcher, and kills the CubicNinja process.
Details may vary depending on potential roadblocks I'd encounter, but this is the basic process.
What changes over Ninjhax?
More possibilities, since you aren't tied to the browser's permissions. Also, a saner homebrew environment, free of some of Ninjhax's side effects (like breaking most of APT).
Other than that, most things will remain the same. Legohax will run on the same firmwares as Ninjhax, that is, no hax for 9.3 and up. (the exploit used by libkhax was fixed in this firmware version)
You will just be getting the QR codes from a different place. Oh also, it should also be possible to provide little apps for switching to Legohax or to Ninjhax if you already have one of them installed. The initial payload will remain mostly the same.
What are the possibilities exactly?
Access to all the SVCs. Including SVC 0x7B (kernel-mode backdoor) if you want to get fancy, and the oh-so-useful SVC 0x74.
Maybe access to all the services, if that is stable (it involves patching the process's PID to zero-- not sure how it'd work with multiple processes having the same PID). Otherwise, we will compile a satisfying service list (think https://github.com/StapleButter/blargSn ... a.rsf#L168 plus New3DS services).
Hopefully working APT shit!
Oh, and some other funny shit we could do:
* ranged cache invalidate/flush, could be useful for the dynarec-powered emulators out there (probably faster than trashing the whole caches)
* patching the DSP service to allow loading unsigned binaries (not useful until one is made, though)
* rainbow ponies
when do you release azgafsgaefgaefgs
When it's done.
I will let you guys know.
Fuente
xDarkPeTruSx escribió:Espero que en este funcione el sonido en los emuladores, porque eso me tiene has los coj..#cojolapuertaymevoy
PS: Duda... ¿No hay un emulador de GBA para 3DS en homebrew en el que funcione DBZ SuperSonic Warriors? Quiero volver a jugarlo entero, pero paso de jugar en el móvil teniendo el consolon que tengo....
egarrote escribió:Añadida una pequeña traducción en el primer post.xDarkPeTruSx escribió:Espero que en este funcione el sonido en los emuladores, porque eso me tiene has los coj..#cojolapuertaymevoy
PS: Duda... ¿No hay un emulador de GBA para 3DS en homebrew en el que funcione DBZ SuperSonic Warriors? Quiero volver a jugarlo entero, pero paso de jugar en el móvil teniendo el consolon que tengo....
No lo se, has probado con los dos que hay nativos de 3DS?
hilo_ho-emuladores-para-nintendo-3ds_2002423
Y con el de DS?
hilo_emulador-gba-para-slot-1_1869321
Salu2!
xDarkPeTruSx escribió:egarrote escribió:Añadida una pequeña traducción en el primer post.xDarkPeTruSx escribió:Espero que en este funcione el sonido en los emuladores, porque eso me tiene has los coj..#cojolapuertaymevoy
PS: Duda... ¿No hay un emulador de GBA para 3DS en homebrew en el que funcione DBZ SuperSonic Warriors? Quiero volver a jugarlo entero, pero paso de jugar en el móvil teniendo el consolon que tengo....
No lo se, has probado con los dos que hay nativos de 3DS?
hilo_ho-emuladores-para-nintendo-3ds_2002423
Y con el de DS?
hilo_emulador-gba-para-slot-1_1869321
Salu2!
El de shiny consegui que funcionará en sí el emulador, pero el juego iba raro, muy lento. Solo me pasó en una ocasión porque ya no he vuelto a poder utilizar el emulador. Creo que es por la bios de GBA pero hay tantas que no se cual tengo que usar.
Y el otro directamente no funcionaba el juego....
Probaré ese para DS, supongo que en el cartucho azul de gateway funcionará....
Gracias @egarrote
oscarando escribió:El de DS de una vez te puedo asegurar que si lo que buscas es que tenga sonido de nada te servirá, apenas y logran funcionar algunos backups de GBA sin sonido, con sonido prácticamente ninguno iría medianamente fluido. Si lo que quieres es un emulador de GBA con sonido en el 3DS al parecer solo hay dos opciones, esperar que maduren los que ya hay disponibles o puedes conseguirte una DSTWO (flashcard para DS) que hasta donde se tiene emulador de GBA incluido y hadware extra para que funcione bien (no como los clones de R4).
Joserichi escribió:Pero esto "solo" es una version mejorada del Ninjahax que sigue requiriendo el cubic ninja, ¿no? ¿Cuando sacaran alguna manera de cargar homebrew sin juegos ni gateway ?
Joserichi escribió:Pero esto "solo" es una version mejorada del Ninjahax que sigue requiriendo el cubic ninja, ¿no? ¿Cuando sacaran alguna manera de cargar homebrew sin juegos ni gateway ?