EverOne escribió:Acaban de confirmar el circuito de Monaco. A mi no es que me haga especial ilusión, ya que los F1 poco, pero alguna carrera con los clásicos si que estaría bien.
-Fix for the 30-35kph induced drift/slide
-New changes from Ben Collins feedback on the Formula A. Increased turnin through various changes. increased lower RPM torque considerably in the engine
-Asano X4: Changes per Bens Collins feedback, reduced the longitundinal stiffness closer to the lateral stiffness. This was proabaly responsible for the "auto centering" noted by some. Rebalanced the chassis to match. Increased lock and adjusted down steer ratio to match
-Increased AI grip for some lower downforce cars
-Added back in some camber relative stiffness
nene15708 escribió:quitaco escribió:
Lo suyo sería compiar los simuladores profesionales de Red Bull, Ferrari etc...y santas pascuas...
Claro, por 50€ verdad? Sabes lo que cuesta un simulador de esos? Mas de 10.000€ ya te lo digo, eso es lo que cuesta hacerlo supongo, porque opción a comprarlo no hay.
rafazgz93 escribió:nene15708 escribió:quitaco escribió:
Lo suyo sería compiar los simuladores profesionales de Red Bull, Ferrari etc...y santas pascuas...
Claro, por 50€ verdad? Sabes lo que cuesta un simulador de esos? Mas de 10.000€ ya te lo digo, eso es lo que cuesta hacerlo supongo, porque opción a comprarlo no hay.
ufff 10.000€, solo la base del rFactor pro cuesta unos 300.000€ (es la que utilizan la mayoría de los equipos o todos). Añade que cada equipo tiene que trabajar sobre este base y la cantidad no baja del medio millón.
denis74 escribió:Sigue el progreso dia/noche - clima
Prueba con múltiples capas de nubes. .El sol baja y sube rápido porque él utiliza un deslizador para subir el sol a la hora central del día y mostrar esas condiciones. Es "work in progress" y faltan mejorar muchas cosas como la iluminación de esas nubes o los reflejos en el coche o la iluminación ambiental.
http://www.youtube.com/watch?v=i6B1RqV4HJE
denis74 escribió:Yo quiero ver además el Mónaco clásico.
*El viejo Spa también ha sido confirmado (el jueves pasado) y ya están trabajando en él
Y veo alguien que ha pagado 30.000€
denis74 escribió:Sigue el progreso dia/noche - clima
nene15708 escribió:Veo que van a meter, digamos que un tipo de editor de skins...por lo que aunque solo haya un coche por categoría (DTM, F1, GP2, LMP...), se podrán poner diferentes skins y todos los coches serán diferentes...de la misma marca si, pero le da un toque de variedad. Aunque por preferir prefiero al menos 5/6 coches por categoría...Esperaremos noticias.
Un saludo
Build 155 (20/2/12, Senior Manager)
Added function that will return the numeric version.
Added two render contexts to allow special modifications to the glass shader
Advance player physics after pushing new location during rolling start
Initially picked waypoint on track is behind start line - fixes lap counter for first grid spot and longer vehicles
GUMPERT: Livery names added
Temporary master volume reduction (50%) pending investigation into some users reporting clipping.
Increased sharpening+ mip alpha edge fixed trees at Belgian Forest
Added color variation in the GUMPERT
New Atom exports
Build 156 (21/2/12, Manager+)
Bring Fanatec wheel config in line with other manufacturer wheels. This is mostly for testing with CSRE/CSW and by Fanatec for any potential driver updates. Also the F1 menu items spring coefficient and gain become more relevant. New profile would be required for anyone testing this change
FFB update: squashed a bug that was adding deadzone based upon steering lock
Gearbox damage from an event should not rely on players gameplay flags
Default camera shake effects off until they're working properly again
PC steering deadzone defaulted to zero
Fanatec steering force mix set at "Hardware"
Updated Fanatec device profile defaults to suit CSW
Default lap info display off
Gumpert: added metallic/matte effects to liveries
Added back some undertray springing for the Formual A, dropped the Formula B to match
Unlocked chase cam so camera looks in direction of velocity a little
Build 157 (22/2/12, Senior Manager)
Fix for the 30-35kph induced drift/slide
Tyre Force and Tyre Grip F1 menu ranges extended
Deferred centre spring adjustment for DirectInput devices to force update thread
Default damage to visual only
Gumpert: fixed missing alpha on blurred disc spec map
New changes from Ben Collins feedback on the Formula A. Increased turnin through various changes. increased lower RPM torque considerably in the engine
Asano X4: Changes per Bens Collins feedback, reduced the longitundinal stiffness closer to the lateral stiffness. This was proabaly responsible for the "auto centering" noted by some. Rebalanced the chassis to match. Increased lock and adjusted down steer ratio to match
Increased AI grip for some lower downforce cars
Added back in some camber relative stiffness
Leonus F68: fixed wobbling rear wheel
Changed full installer to be split into multiple chunks due to 2gb size limit
New Loire exports
New Formula B export
New Leonus F68 export
Build 158 (23/2/12, Senior Manager)
Improved dither matrix to assist with A2C dithered trees
Shadow updates: Back to 4 frustums. Higher res PC shadow maps. Improved cascade calculations
PC: Added protection against force update thread running during device restart
Fanatec textdb entries and placeholder controller icons
Foliage shaders converted to perform phase 3 light and alpha dithering - also added non-shadow lighting functions needed for these to work in phase 3
HUD: fixed overlapping numbers
Chassis scrape sound in, needs further tuning
Changes to the AI tyre slip, grip balance, and chassis under carrige stiffness. This is to try to settle the Caterham AI down. No change to the player car
Funnel the AI into turn 1 plus a few other corners on the track to keep them off the inside kerbs at CH
Reduced underbody stiffness to match other formula cars. Leonus 78 and 98T
Fixed bustop chicane AI drivng up on first kerb and crashing at Belgium Forest
Fixed lightglows, minor optimizations on Racer cars
Formula A: Added fresnel/spec map for custom livery
Edit fuel milage, underbody stiffness reduced on the TDX
New Racer cars exports
EverOne escribió:Acaba de decir Andy Garton que posiblemente el la build de la proxima semana se implemente un sistema basico de ciclo de dia/noche para recoger feedback (http://forum.wmdportal.com/showthread.php?2286-Dev-TimeCycle-And-Weather-System/page33) post #327. Algún día aprenderé a poner los link en una palabra xD
Creo que esta avanzando bien este proyecto, me gusta muchísimo poder probar las innovaciones que van introduciendo.
Just a quick heads up that there are some significant physics changes coming for most if not all cars in tomorrow's build. Doug and Casey are working together to get as many done as possible - to cut a long story short we've made a number of changes (mainly but not exclusively in the tyres), primarily to address straight line stability issues, but this has had some beneficial knock-on effects elsewhere too. More details to come from the guys but at the moment they're hard at work making and testing the changes.
(Leaderboards will be cleared tomorrow as a result.)
Due to recent physics changes there will be a complete leaderboard reset tomorrow at around 11am GMT
Naer escribió:Que ganas de ver Monaco, me encantan los circuitos urbanos, estaria genial que añadieran tambien el circuito de Macau. ¿Se sabe cual sera el proximo circuito o en cual estan trabajando actualmente que no este incluido en las builds? ¿Hay algun coche en desarrollo que no este en el juego actualmente?
chechuka escribió:Pues eso que ya se puede descargar.
Saludos
Build 159 (24/2/12, Team Member +)
MUST START A NEW PROFILE WITH THIS BUILD
Severity of vehicle crash damage state is not decreased when vehicle collides with heavy dynamic object
Tweaked Logitech FFB kerb settings
Limit fallback AIs to race liveries
Increase freecam speed to compensate for changes to time steps - now correctly matches whether paused or not, and feels more appropriate for fast and slow modes
Disabled other uses of key combinations required by freecam when in freecam mode, to prevent accidental debug information etc
Changed shake effect code to properly reflect requested frequency, by not resetting to a movement endpoint on whole tick boundaries
Pre heat brakes to optimal values based on vehicle
Added PC support for Fanatec CSR, CSRE, CSW wheels using 911 as template - no per device button config applied as yet
Added undertray scrape audio volume
Ensure newer Fanatec controllers cannot match to older Turbo S wheel
Add profile option to toggle HUD map on/off
Completed last few remaining free-camera isses which were effected by pausing and unpausing the game.
Changed call to camera callback when paused to use core tick rate (180Hz) instead of sub tick rate (30Hz) as basis for the timer value, this fixes the camera speed changing when paused
Added custom Depth of Field mode
Enable camera editing when paused
Reduced effect of wheel to wheel collisions (and chance of them happening to the player)
Formula A, Formula B, TDX, Racer4x, Racerv8, Gumpert Appollo, Asano X4, F68, F77, F86, Kart, and Super Kart: Physics updates
Fixed trees cutting through wall at Bologna
Gumpert: excluded paint colours from AI races
Added fresnel/specular maps for all custom liveries
Vehicle client versions incremented in advance of Aries server-side leaderboard reset (physics/tyre changes)
Leonus F66: added metallic liveries + fresnel
Show Map on HUD added
Louder Caterham AI sounds
New Bathurst, Bologna, and Loire exports
rafazgz93 escribió:nene15708 escribió:quitaco escribió:
Lo suyo sería compiar los simuladores profesionales de Red Bull, Ferrari etc...y santas pascuas...
Claro, por 50€ verdad? Sabes lo que cuesta un simulador de esos? Mas de 10.000€ ya te lo digo, eso es lo que cuesta hacerlo supongo, porque opción a comprarlo no hay.
ufff 10.000€, solo la base del rFactor pro cuesta unos 300.000€ (es la que utilizan la mayoría de los equipos o todos). Añade que cada equipo tiene que trabajar sobre este base y la cantidad no baja del medio millón.
Just a heads up that a 160 patch is on the way also today which has some FFB improvements that we'd like testing.
en cambio el volante solo hace que moverse de un lado a otro sin sentido...no me gusta nada.
Build 160 (24/2/12, Team Member +)
FFB:
- Added the notion of 'fade level' to BForceEffect, used as a secondary gain control
- Added the notion of 'boost' to AppInput::cForce. Used to promote one particular force above the others (0 = no boost - no change, 1 = max boost - completely silences all other forces).
- cForceSteeringSpring modified to include a 'lock' mode where the effect params are switched to emulate a bump-stop when the wheel lock has been exceeded.
- Removed cForceSteeringLock.
Disabled legacy deadzone helpers.
Removed ultra shadow option, until it can be properly debugged and reinstated taking into account the shadow changes
Added daytime driving lights for X4 and GUMPERT
New Loire export
Known issue on the Racer cars, driver has been removed for now, also cockpit cam is a bit too close to the dash.
colets escribió:No he podido probar casi, solo un poco los nuevos controles de la cámara y la profundidad de campo.
Apenas he dado un par de vueltas con el A4, y aunque parece que algunas cosas están mejor (sobreviraje, frenada, etc). El problema de estabilidad en rectas sigue presente e incluso peor, creo que es lo que comenta chechukaen cambio el volante solo hace que moverse de un lado a otro sin sentido...no me gusta nada.
Lo bueno es que es un problema reconocido pero parece que no consiguen eliminarlo, habrá que esperar.
All cars now have increased tire cornering and longitudinal stiffness; this is an attempt to reduce the straight line stability issues. It's not a perfect solution on its own, but we think it's the way forward when combined with some improvements to the tire model which are in progress. Tire damping forces have also been reduced using this research paper as a guide. Finally some adjustment was done to default setups where needed to accommodate the tire changes. The end effects of these changes can be summarized like this:
• Straight line stability - The stiffer tires will have a smaller variance in slip angle with very small steering inputs or normal road surface undulations, so the cars won't snake and dart around straights as much as before
• Sharper turn in - Stiffer cornering stiffness means a larger and more direct response to quick steering inputs. Somewhat a side effect of the fix for straight line stability, the increased turning power fits in with Ben's feedback about certain cars having a resistance to turn-in.
• Track roughness - The lower damping forces in the tires means less force is absorbed by them and instead transmitted through to the suspension and thus the chassis. This is particularly noticeable on very stiff cars like the Formula A or B in cockpit view and matches up with Ben's latest feedback that we weren't getting enough of the ride harshness communicated into the driving view.
• Tires are less forgiving on power - It may seem like we reduced grip in 159 for most cars, but this isn't the case. Lower peak slip angles of the stiffer tires means you will need to be a bit more gentle with the very high HP cars. This is correct, IMO, as something like the Formula A should be a real handful if you get careless with the throttle at low speed before downforce really comes on.
In addition to the above, tires and brakes are generally more sensitive to temperature now (particularly overheating) so the first lap out in non-time trial modes should be done carefully until everything is up to operating temperature. Even the F68, which I agree still needs a lot of work, gets much better when the tires come up to idea temperature and pressure.
denis74 escribió:Perfecto el sonido de los neumáticos. Con el build pasado y este lo han dejado inmaculado. Creo que la temperatura de los neumáticos pueden haberla trabajado aun más. Tras unas primeras vueltas es palpable un mejor agarre de los neumáticos. El Radical pequeño me ha encantado en Bathrust. Cuando se sale en Free practice con los neumáticos frios se nota mucho esto. En sí se nota o notas los neumáticos y a medida que iba dando vueltas e ido cogiendo confianza. Vaya manera de rozar pianos y muros...wowww.
No me quiero imaginar el juego este con volante.
A mi en DX11 también me da más frames pero por contra, muchas veces al volver al menú tras una carrera, se queda colgado. Y antes veía como un cuadrado negro junto al coche. Así que voy a tirar con el DX9.
Ben Collins ya podría aparecer más a menudo...
Y aquí la explicación de los cambios en las físicas que han hecho en el build 159+parche 160 de hoy.
Traducción en la primera página - apartado Físicas:All cars now have increased tire cornering and longitudinal stiffness; this is an attempt to reduce the straight line stability issues. It's not a perfect solution on its own, but we think it's the way forward when combined with some improvements to the tire model which are in progress. Tire damping forces have also been reduced using this research paper as a guide. Finally some adjustment was done to default setups where needed to accommodate the tire changes. The end effects of these changes can be summarized like this:
• Straight line stability - The stiffer tires will have a smaller variance in slip angle with very small steering inputs or normal road surface undulations, so the cars won't snake and dart around straights as much as before
• Sharper turn in - Stiffer cornering stiffness means a larger and more direct response to quick steering inputs. Somewhat a side effect of the fix for straight line stability, the increased turning power fits in with Ben's feedback about certain cars having a resistance to turn-in.
• Track roughness - The lower damping forces in the tires means less force is absorbed by them and instead transmitted through to the suspension and thus the chassis. This is particularly noticeable on very stiff cars like the Formula A or B in cockpit view and matches up with Ben's latest feedback that we weren't getting enough of the ride harshness communicated into the driving view.
• Tires are less forgiving on power - It may seem like we reduced grip in 159 for most cars, but this isn't the case. Lower peak slip angles of the stiffer tires means you will need to be a bit more gentle with the very high HP cars. This is correct, IMO, as something like the Formula A should be a real handful if you get careless with the throttle at low speed before downforce really comes on.
In addition to the above, tires and brakes are generally more sensitive to temperature now (particularly overheating) so the first lap out in non-time trial modes should be done carefully until everything is up to operating temperature. Even the F68, which I agree still needs a lot of work, gets much better when the tires come up to idea temperature and pressure.
Formula 1 en Bathurst (build 160)
http://www.youtube.com/watch?v=8eAY3WigaEQ&hd=1
chechuka escribió:" Lower peak slip angles of the stiffer tires means you will need to be a bit more gentle with the very high HP cars. This is correct, IMO, as something like the Formula A should be a real handful if you get careless with the throttle at low speed before downforce really comes on. "
Que sigan haciendo caso a Ben Collins
Edito: en el video de Denis va sobre raíles por que creo que tiene las ayudas activadas, creo que usa pad.
Ahora todos los coches han incrementado el neumático en curvas y la fuerza longitudinal; esto es para tratar de reducir los problemas de estabilidad en recta. No es una perfecta solución en ello pero pensamos que es el paso adelante cuando sea combinado con algunas mejoras en el modelo de neumático, que están en desarrollo. Las fuerzas de la amortiguación de los neumáticos también han sido reducidas usando este trabajo de investigación como una guía. Finalmente algunos ajustes fueron hechos en los setups por defecto donde necesitábamos acomodar los cambios en los neumáticos. Los efectos finales de estos cambios pueden ser resumidos en algo como esto:
• Estabilidad en linea recta - Los neumáticos más rígidos tendrán una menor varianza en el ángulo de deslizamiento con muy pequeñas entradas de dirección o las normales ondulacioes de la superficie de la carretera, así los coches no estarán con ondulaciones y lanzarse en las rectas como antes.
• Giro más definido - La dureza en las curvas más rigida significa una respuesta mayor y más directa a rápidas entradas de dirección. Algo que es un efecto secundario de la corrección para estabilidad en linea recta. La potencia de giro incrementada encaja con el feedback de Ben sobre ciertos coches teniendo una resistencia al giro.
• Rugosidad de la pista - La menor fuerza de amortiguación en los neumáticos significa que menos fuerza es absorvida por ellos, en su lugar son transmitidas a través de la suspensión y por lo tanto, al chasis. Esto es particularmente notorio en coches muy rígidos como el Formula A o B desde la vista cockpit y coincide con los últimos comentarios de Ben de que no estábamos obteniendo lo suficiente rigidez comunicada en la vista de cockpit.
• Neumáticos menos tolerantes a la potencia - Esto puede parecer como que hemos reducido el grip en el build 159 para muchos coches, pero este no es el caso. Los ángulos de pico de deslizamiento más bajos de los neumáticos más duros significa que necesitarás ser un poco más suave con los coches de muy alta potencia.
Además de lo de arriba, neumáticos y frenos ahora son generalmente más sensitivos a la temperatura (particularmente en el sobrecalentamiento), así que las primeras vueltas en modos no contrarreloj deberían ser hechos cuidadosamente hasta que todo esté a temperatura operativa.
DLM9 escribió:chechuka escribió:" Lower peak slip angles of the stiffer tires means you will need to be a bit more gentle with the very high HP cars. This is correct, IMO, as something like the Formula A should be a real handful if you get careless with the throttle at low speed before downforce really comes on. "
Que sigan haciendo caso a Ben Collins
Edito: en el video de Denis va sobre raíles por que creo que tiene las ayudas activadas, creo que usa pad.
Algún crack en el idioma de shakespeare que nos lo traduzca?
currololo escribió:DLM9 escribió:chechuka escribió:" Lower peak slip angles of the stiffer tires means you will need to be a bit more gentle with the very high HP cars. This is correct, IMO, as something like the Formula A should be a real handful if you get careless with the throttle at low speed before downforce really comes on. "
Que sigan haciendo caso a Ben Collins
Edito: en el video de Denis va sobre raíles por que creo que tiene las ayudas activadas, creo que usa pad.
Algún crack en el idioma de shakespeare que nos lo traduzca?
Poco más o menos quiere decir:
"Menores ángulos de deslizamiento máximo de los neumáticos más rígidos significa que tienes que ser un poco más delicado con los coches con muchísimos caballos. Esto es correcto, en mi opinión, ya que algo como el Formula A debería dar mucho trabajo si eres poco cuidadoso con el acelerador a baja velocidad antes de que aparezca realmente la fuerza descendente".
Un saludo
denis74 escribió:No, el 160 es un parche que se aplica sobre el build 159.
migmf escribió:En la vista de piloto se puede mover arriba, abajo, delante o atrás para ponerla a tú gusto como ocurre en el rFactor???