emonegurrie escribió:KOMETE_UN_CAGAO escribió:emonegurrie escribió:Que mínimo de gráfica se necesita para jugar con 3 monitores?
Por lo que tengo entendido minimo una nvidia de la serie 6
GTX 660 ti? y AMD serie 77xx o 78xx?
emonegurrie escribió:Que mínimo de gráfica se necesita para jugar con 3 monitores?
emonegurrie escribió:Que mínimo de gráfica se necesita para jugar con 3 monitores?
Actually, I forgot, there's something else coming, well, now I come to mention it, there's two more things coming soon. So if my maths are correct that makes three things coming soon.
BTW, I could tell you what they are, but you'd have to pay me. Lots.
denis74 escribió:Magníficas capturas
El Director de Audio sigue poniéndonos los dientes largos. No una sino tres importantes novedades próximamenteActually, I forgot, there's something else coming, well, now I come to mention it, there's two more things coming soon. So if my maths are correct that makes three things coming soon.
BTW, I could tell you what they are, but you'd have to pay me. Lots.
denis74 escribió:Dr4G0N, te veo con el ansia en el cuerpo. Ve preparando los billetes.
Fotitos de R8TEDM3:
[url="http://70.38.64.76/f/1/7b53ce08-99ea-4f8f-81e6-2f0e314dabe3.jpg"][/url]
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Asturbo escribió:Pues si puede ser, pero quizá estás poniendo unos neumáticos "no reales" para el coche que llevas. Por ejemplo en el evento de esta semana con el Formula C en Silverstone, si pones el neumáticos de Lotus98 bajas 5" por vuelta. Esto hace polvo el evento ya que no son condiciones muy reales. Evidentemente en prealfa, se trata de probar muchas gomas, pero supongo que pronto las limiten a las que el coche realmente puede llevar.
sakatros escribió:Muy buenas si señor las fotos de kalakatita, como luce este pcars...... Yo ultimamente no llevo ningun inyector y tengo todo puesto al maximo, incluido el hdr en modo foto-realismo, lo unico que quito es el blur, yo creo que desde hace unas builds se ve todo mejor sin necesidad de inyectores, vamos yo al menos con mi nvidia 680 lo veo todo de lujo.
Ojala se acerquen los sonidos a los que presenta simbin en su ultimo sim el raceroom, pues creo que es lo que mejor tiene
http://www.youtube.com/watch?v=LXG_zh4oVhI
Kalakatita escribió:
Naer escribió:Kalakatita escribió:
Impresionante, al escritorio que va, espectacular
En otro orden de cosas, a ver si le meten caña a las particulas y podemos empezar a ver cristales mojados, que el coche empapado y los cristales secos quita mucho realismo.
Naer escribió:
En otro orden de cosas, a ver si le meten caña a las particulas y podemos empezar a ver cristales mojados, que el coche empapado y los cristales secos quita mucho realismo.
jlanc3 escribió:Naer escribió:
En otro orden de cosas, a ver si le meten caña a las particulas y podemos empezar a ver cristales mojados, que el coche empapado y los cristales secos quita mucho realismo.
Algunos coches ya lo tienen, cada coche tiene un nivel o estado de desarrollo distinto
SALUDOS!!!
currololo escribió:Sí, aunque se ven algunas cosas raras en las texturas de lluvia del Ruf. Me imagino que tendrán que corregirlas porque en otros coches no pasa eso. Bueno, será cuestión de tiempo.
Hablando de otra cosa, qué bien me lo pasé anoche corriendo contra la IA, con el FRookie en Badenring corto y con el Ford Mk IV en Spa histórico. No estuvo nada mal, me vinieron muy bien como entrenamiento para el multi. Les falta más iniciativa a la hora de adelantarte pero te lo puedes pasar en grande.
Hey guys,
So I am back and this post is going to be about Build 458 and the Formula B ABC Tyre Testing, which I did at Sakitto GP. This circuit is where I tested the old tyres 2 weeks ago, so I wanted to get a back-to-back test at the same circuit to see the difference in behaviour from the old tyres to the new ones.
Force Feedback
The main difference I noticed between this tyre and the old one was the amount of FFB there is which is really nice. You can feel the front tyres gripping up and biting into the surface of the track to get the car to stop which is just one of the effects. There is a lot more feedback through the wheel in general, especially over the curbs with the FFB changing in strength etc. depending on the type of curb you hit, which is what I said was lacking in my last post about the Formula B car.
There are just the finer details, which I think are missing at the moment. The first one is that there is good FFB through high-speed when you are taking a corner flat, but as soon as you hit the brakes and turn in, the FFB goes really weak giving the feeling that when you turn, the front wheels have been lifted off the floor. Through any corner that requires you to brake before, makes the wheel go light when you turn, but then the strength comes back as soon as you pick the power up. From my experience, the wheel weight and feedback feels the same all the way through the corner in real life, unless you go offline etc. This then brings me onto my next point that, the FFB of the curbs are really good, but the fine details of using a curb on the exit and running onto astro-turf needs to be added, as this changes the feedback through the wheel when the front tyres lose grip on this type of surface. Things such as flat-spots, marbles and dirt offline all need to be added for more accuracy.
So as I have mentioned the FFB being the main difference I have noticed with these tyres, I have just focussed on the balance and behaviour of each compound.
Default Compound
This tyre is very slow as it has a lot of understeer, so much in fact that the front tyres are always scrubbing when you go through a corner. There is a decent amount of traction on exit, but the understeer and the laziness from the front tyre just kills the lap time and general balance of the car completely as with know front end grip, the rear will not want to move, making the understeer worse.
Compound A
This tyre is very similar to the default compound, there is not much grip from the front tyres, but has a little bit more than the Default Compound. The FFB is the same than the Default Compound, which is good as this shows consistency, but there is very little you can do with this tyre due to the lack of grip it produces on the front. Regarding traction and rear stability, there is no difference and still provides a good level of grip, the front tyres are the biggest issue.
Compound B
This tyre is really good, there is a lot more grip from the front, which makes driving the car a lot easier and allows you to place it where you want. You are able to brake later than Compound A and the Default, which is down to the grip that the tyre produces. In terms of traction, there is no difference, but if I was being picky (Which I am) I would say that there needs to be more rear traction out of the corner as this seems more of an issue than with the old tyre with the best compound (if you understand what I mean.)
Compound C
This tyre feels really nice, it is not the quickest, but it feels the most stable out of all of them. It is very forgiving and consistent and does not give you the need to really push them. Sometimes you can over drive soft tyres or new tyres as you think that they need to be pushed hard in order to get the time out of them, but this is not always the correct way. This is what I feel with this tyre, it is a tyre that I would use as a Hard tyre for long runs. Maybe a little more traction is needed, but all in all it is really good.
Overview
There seems to be a trend with these tyre tests, where there are two compounds which are slow and lack a lot of grip on entry and mid corner, but are very similar in total, in this case these are the Default and A Compounds, and then two tyre compounds which, one feels like a good soft tyre, meaning that you can push hard on it and the grip is there and is the faster tyre,(B) and one which feels like a good, durable, hard tyre which does not produce as much grip on a flying lap, but feels good and has a good balance in which you can use for long runs in the race etc. (C)
I am not fully sure on what AJ is trying to get out of this test, whether he is looking for one tyre, which is fast and has a good feel over one flying lap, or a tyre which has a good overall balance which is consistent and allows you to go long distance. Either way, I think he has done a great job in improving the feel of the tyres over the curbs etc. all is left now is the finer details.
After we are sure what tyres we are going to use, we need to add tyre wear, the feeling you get from new tyres e.g. having to get the shine off the tyre before you start pushing them, the feeling of the new tyre giving you a more positive front end, effecting the way you turn the wheel etc. etc. Tyre degradation needs to noticeable both graphically and physically. There are many aspects that need to be looked into in order to really feel what a tyre does and feels like in real life. Tyres are so important and the feeling you get from them can mean the difference between 1st and last place!
I have a lot of ideas on which I would like to see in terms of the feelings you get from the tyres and what causes them feelings, as soon as we choose the best tyres to work with, I will put these ideas forward.
All in all, there has been a great improvement with the feeling that you get through the wheel with this car and tyres, it feels like you are driving it more!
Good progress…..
Nic
As usual great feedback. I am always impressed by how some of the more subtle things you pick up on correlate with what is going on in the test.
What I am trying to get out of each test varies. But what it is not, yet, is the whittling down to a 'best tire', in the same way as refining a setup. I am still more in the range of verifying that some underlying tech does what I think it does, or is a good direction to go. In other words, we are not yet dialing and refining our options. Rather, we are exploring what our options even are and what precisely they do on track.
For example, in this test, what you happened to verify was that the flash heating part of FlashTread does what I thought it would at the basic level, that the falloff on it is better than the 'just dial down the grip' falloff of the past, and that the bite of using more realistic parameters for slicks rubber combined with a softer carcass works. One of the more subtle things you verified is that adhesive grip is indeed necessary to combine with deformation grip. So those are more legos in the bin to assemble our final FB tire with later. But these tire themselves are not really candidates on the path to the final FB tire.
And sometimes things are not verified, but are rather discovered or revealed. For example, in this test, your comments combined with some others, has revealed to me a possible underlying cause of the probably unrealistic form of LSS. (Some LSS is realistic, but there is some that seems not to be) (even though you do not comment directly on LSS, trying to put some of what you say, about B in particular, into offline tire tests has revealed the clue) .
Maickel46 escribió:Hola,
Tengo una duda que me preocupa, y es que en online no gano ni una...
Y sinceramente voy casi al limite, pero los demás parece que curvan más rápido y sus coches andan más, hubo una ocasión en que uno me adelanto en la recta cuando yo iba a tope, pensé que era el rebufo, pero al ponerme detrás ví que su coche seguía corriendo más que el mío, ni por rebufo me acercaba, me seguía sacando.
Decir que yo siempre juego con el coche de serie, es decir, me meto en la sala y no toco nada de nada, asi que pregunto si es que todo el mundo modifica sus coches y si realmente es eso lo que hace que alguno vuelen.
Si es eso, ¿alguien me puede decir dónde puedo ver buenos reglajes o que es lo que hacen para que sus coches sean más rápidos?
Gracias
descoat escribió:
Hola Tony, ¿ Qué procesador usas ?
Es una buena noticia que maneje esa resolución de forma fluida con una monogpu.
Tony Vargas escribió:
Un AMD Phenom II X6 @ 3.2 GHz ,la verdad es que estoy más que contento del rendimiento del juego en un equipo modesto como el mio,idem con Assetto Corsa,también me va muy fluido,el único que se me resiste es rF2 .
Maickel46 escribió:OK,
Pues por ejemplo alguno para los M3 de carreras, no se si se llaman M3 GTS o algo asi, que le dan bastante al online con estos.
También he leído que quitaban gasolina, ¿puede ser?
A ver si alguien se tira el detalle de ponerme un setup curioso.
Gracias.
descoat escribió:Tony Vargas escribió:
Un AMD Phenom II X6 @ 3.2 GHz ,la verdad es que estoy más que contento del rendimiento del juego en un equipo modesto como el mio,idem con Assetto Corsa,también me va muy fluido,el único que se me resiste es rF2 .
Pues muchas gracias por tu contestación.
El mio es un Phenom II X4 940 3Ghz ( del pleistoceno ) con 4 Gb de Ram y la gráfica la acabo de cambiar por una AMD HD 7970 Ghz con 3 Gb Gddr5 y tienes razón, el rfactor2 es el que peor optimizado está para multimonitor, pero estoy haciendo pruebas y desactivando el shadow blur, bajando las sombras a medium y las texturas también en medium, va a 35fps constantes. A 1920x1080 va con todo a FULL y filtros altitos, entre 50 y 100 fps, todo una gozada.
Eso indica que el procesador incluso el mio que tiene 5 años, es raro que haga cuello de botella, lo que limita de verdad es la gráfica porque con mi AMD 6870 se notaba que le costaba mucho a full, excepto iracing que no no requiere a penas recursos.
No cambieis el ordenador hasta ver lo que realmente os hace falta.
Viendo como va el tema por aquí, al final sí me lo pillo cuando amplien el número de inversores.
manel55 escribió:La verdad es que el setup es muy importante. Yo tenga muy poca idea, por no decir nada de idea de setups y corro con el que viene de serie, solo toco la ultima marcha en funcion de la longitud de la recta principal. Por poner un ejemplo, en el evento de esta semana del formula C, con el setup de serie no consigo bajar de 1:55 y en cuanto a conduccion no se donde puedo bajar mas.
abe_nano escribió:manel55 escribió:La verdad es que el setup es muy importante. Yo tenga muy poca idea, por no decir nada de idea de setups y corro con el que viene de serie, solo toco la ultima marcha en funcion de la longitud de la recta principal. Por poner un ejemplo, en el evento de esta semana del formula C, con el setup de serie no consigo bajar de 1:55 y en cuanto a conduccion no se donde puedo bajar mas.
Ppnle las gomas de un lotus 98, yo solo probe las A, ponle a tope el ala trasera y quitale el ala delantera, y el reparto de frenada echalo un poco mas alante, a mi me pasaba lo mismo alguien por aqui me dijo eso y baje a 1.46 en dos vueltas, muy lejos aun del 1.39 de joni v.
Con respecto a los setups hay un apartafo para cada coche en el foro oficial, y si pides uno para un circuito concreto te los suelen pasar. Yo personalmente, coches que se van mucho de atras en aceleracion, les pongo la caida de las gomas traseras a tope, irreal, lo se, pero de momento mientras lo arreglen funciona xD
descoat escribió:Hola Mahiques. Con un procesador dual core sí que puede hacer cuello de botella en ciertas situaciones, porque están empezando a programar para cuatro núcleos en muchos juegos nuevos, pero no te equivocas si compras la 7950, darás un salto apreciable respecto a tu 4870.
Cuando veas que el procesador te limita demasiado, te lo cambias por un cuatro núcleos mínimo y a tirar millas. Si cambias antes el procesador, no notarás a penas nada de incremento de rendimiento y tendrás que cambiar también placa base y memoria.
navi91 escribió:Y yo que ni toco setups en este juego.... Algun dia lo are xD
currololo escribió:navi91 escribió:Y yo que ni toco setups en este juego.... Algun dia lo are xD
Yo, por ahora, tampoco. Más que nada porque los coches pueden cambiar de semana en semana si les modifican algún parámetro o les corrigen fallos y todo eso. Como mucho, he cambiado la presión de las ruedas delanteras en el Focus y el Megane porque lo recomendaban en el foro oficial, y ahora ya no sé siquiera si es necesario. Eso sí, luego, los más rápidos de las carreras me sacan un montón de segundos, pero me esperaré a que la cosa esté más avanzada para ponerme a cacharrear.