jlanc3 escribió:He estado unos dias fuera pero ya esty de nuevo enchufado al PCARS
unas fotos en 4k acojonantes las foto y el pc que ha de tener para sacarlas:
[url="http://farm4.staticflickr.com/3752/9495639683_09e19ec230_o.jpg"][/url]
mas en spoilerhttp://farm8.staticflickr.com/7306/9590045438_6e6dc452cd_o.jpg"][/URL]
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[url="http://farm3.staticflickr.com/2819/9602298189_938bac6c68_o.jpg"][/url]
_javilillo_ escribió:Ya tengo mi petición a WMD pensada, un tramo de carretera de China que me ha dejado alucinado una ascensión denominada las puertas del cielo... y no me extraña...
"" En las montañas de Tianmenshan se encuentra una de las carreteras más peligrosas del mundo. Cuenta con nada menos que 99 curvas y a los responsables de Red Bull China no se le ha ocurrido otra idea que subirlas 'de lado'. ""
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=45LEFUru-E0
currololo escribió:Bueno, señores, me piro de vacaciones, que ya es hora.
Estaré diez días en la playa sin tocar el volante y sin internet, así que a ver qué novedades me encuentro al volver. Siento perderme el foro estos días, peeero...ahora toca tostarse un poco.
Nos vemos a la vuelta. Que lo disfrutéis.
"Pronto" será anunciado acaba de decir el administrador, aunque esa palabra por lo que veo es relativa para SMSsenseyephoto escribió:Supongo que ya sera imposible hacerse con una inversion de estas por lo cual debo preguntar que para cuando se espera la salida de este juego?
LLevamos un par de dias sin build no? ya se han acabado las diarias y volvemos al sistema de siempre?
nene15708 escribió:Hace no mucho escribi en este hilo preguntando si podría mover decentemente pCars...Pues bien, aumente el presupuesto y este es mi PC finalmente, lo podré mover todo a tope?
http://www.pccomponentes.com/pccom_raiden_i7_3770k_16gb_1tb_gtx_760_oc.html
nene15708 escribió:nene15708 escribió:Hace no mucho escribi en este hilo preguntando si podría mover decentemente pCars...Pues bien, aumente el presupuesto y este es mi PC finalmente, lo podré mover todo a tope?
http://www.pccomponentes.com/pccom_raiden_i7_3770k_16gb_1tb_gtx_760_oc.html
Me autocito
nene15708 escribió:Hace no mucho escribi en este hilo preguntando si podría mover decentemente pCars...Pues bien, aumente el presupuesto y este es mi PC finalmente, lo podré mover todo a tope?
http://www.pccomponentes.com/pccom_raiden_i7_3770k_16gb_1tb_gtx_760_oc.html
Dume escribió:Lo mejor, si es que se quiere jugar, es pillarse el mejor PC que nuestro bolsillo se pueda permitir.
Tener como referencia Pcars es un error a dia de hoy. No hace falta decir otra vez que falta mucha optimizacion y tambien, por contra, falta mas carga poligonal en muchos circuitos.
Jarinawer escribió:y como leches se actualiza el juegoo???
hace tiempo que lo tuve que reinstalar y lo hizo por steam...
pero... yo no veo que se actualice nada desde que se instaló y de eso ya hace...
jlanc3 escribió:Jarinawer escribió:y como leches se actualiza el juegoo???
hace tiempo que lo tuve que reinstalar y lo hizo por steam...
pero... yo no veo que se actualice nada desde que se instaló y de eso ya hace...
Si eres de los que se ejecuta el steam al iniciar el pc se te habra estado actualizando solo sin que te enteraras
Ben Collins' thread (02/09/2013)
"Version 552 (after a full system reboot to remove any and all gremlins)
Hi Folks
I hope everyone's well and keeping it on the island! I'm en route to a tyre smashing fest with Michelin so it's apt that my focus returns once more to the traction curves of a slip angle..!!
This post is short and sweet because my big test is next week across all models including those i haven't spent as much time in as i would have liked. Really this was just to feedback on some recent changes for you, AJ and co.
Formula A on the FA tyre
1. The brake & steer problem seems to be much abated, although it's still engrained in me from the older build to tip toe in on the brakes. But it's much better
2. However we have a new issue - when you turn in off the brakes AND off the power, the car has a nasty habit of switching ends.
3. Traction feels better and more controllable
4. Braking is amazing and very aggressive on the FA. If anything we have gone too far with the power of the brakes because in an F1 car / LMP it's almost impossible to lock the tyres as soon as you hit the brakes, but we can on the sim. That's either because our brake force is too high or we need greater grip. I did notice that in the default setting the brakes seem to lock the rears first, so perhaps it's to do with a shortage of high speed aero grip because i don't think i'm able to brake any later
But the braking repsonse and being able to drive the car on the pedal is very impressive!
Point #2 - when you turn towards a corner off the brake and off throttle, the rear snaps. If you apply some throttle it seems to steady the platform but that is an unrealistic situation to be in because it's so extreme. There is no physical reason as such for a car to rotate this way unless the tyres were cold, but even then you would feel some grip and hope to recover.
Oddly enough though i find it relatively predictable which means it might be a handling dynamic in the build. When the sim reads a combination of events: off power, no braking - it shuts off rear grip.
5. Turn in - obviously turn in relates to my comment re snap overtsteer. I'm delighted to note that the turn in to high speed corners is improving and at Piratella at Imola, the car darts in and then feels steady under power. We are closing in on the perfect balance.
So the question is: what is going wrong on turn in for the slower corners?
At this point i would like to copy Nic's recent post because it echoes my thought process all along on the drivability of the car as it relates to sliding. I'm a broken record i know, and the team are making progress all the time, but: it will be making of the game if we can get the car to trail its grip away more gently as it skids into yaw. In physics it comes down to a more forgiving traction curve relative to slip angle.
Here's Nic's comments
"it seems that a lot of cars are very unpredictable when pushing hard, mainly due to how the rear responds when turning on entry and traction on exit, sometimes a car feels planted through a corner or on exit etc. but most of the time, they feel very ‘edgy’ and ‘twitchy’, which makes you feel like you are ‘treading on egg shells’ as the slightest of movements can cause the car to slide or have a moment that is very difficult to control or catch.
unstable, unpredictable and unrealistic in its characteristics, as sometimes you can be in a straight line and the car will just snap to a point where you cannot get it back, or sometimes, you are mid-corner and if you turn too much, the car just turns on itself and spins."
IN my view
Some of this will come from the physical tweaks to the handling dynamics - how much grip we give the car at certain speeds, when it perceives vertical loading and most crucially of all - the tyre model.
In short:
1. we still need more grip in a slide and to iron out the snap oversteer when it's not called for.
2. love to see more visual movement in the car in terms of roll and pitch, and to have this tied to the handling dynamics. In the same way that a locked front tyre indicates the bleeding obvious (you have overcooked it!) i feel we would benefit from a bit more sense of roll on turn in and pitch under braking. This feedback should help us dial in our senses of when the car is exceeding its grip level, and the sense of rotation when we slide the car into a corner. Any thoughts on this point?
Lotus 98T
As always i stay close to my first love in PCARS..
The 98T has recovered much of its charm.
Regards my second point above i still have the feeling that the older build of the 98T has more movement, dive and roll but leaving that aside i note some excellent improvements.
1. The straightline wheelspin is much improved and i'm grateful because i thought it was over the top previously
2. The car feels good and controllable on the brakes
3. Traction feels great because the car feels quite forgiving and it makes the transition into oversteer quite gradually.
4. I feel it has some of the turn in snap oversteer that the Formula A has at lower speeds.
Looking forward to a grilling later this week!"
Ben Collins, Physics and Handling Consultant
Lotus 98T - Dropped tack grip by about 20%. Added the new CTC to the tread model. Better inflation shape numbers to fit the fully heated tire pressures. added some rear sway bar to default setup to remove understeer.
Group A Slick: Experiment with pressure shapes. New heating model to get it up to temp faster; this had some knock-on effects which may be an overall improvement to the handling.
Mercedes 190E DTM: Revised default setup with increased tire pressure to get them operating around 2.0bar at temp. This seems to be the sweet spot for how the pressure shapes are set up.
BMW M3 E30 Group A: Increase default tire pressure.
New tire is in for tomorrow with a heating model tuned to get them up to temp within about 2 laps instead of 6+. This had a lot of knock-on effects which I think are good for the tire overall. There is more rapid heating of the tread surface, obviously, which gives more variation in feel when cornering. I also had to move to a thinner tread to keep the heat capacity down, and the softer rubber this made necessary has an interesting feel compared to the old tire. Try it out - default setup at first, please - and hit us with the feedback from tomorrow's build.
spawn_comando escribió:Dios que graficazos tiene el Infamous 3 de PS4, madre mía como se secan los charcos en tiempo real. Es tan pepino que los de Project Cars lo han cogido como ejemplo.
denis74 escribió:Andy Tudor nos spoilea a más no poder. La primera foto desde su twitter y la segunda foto la ha publicado en el foro oficial y con una sonrisa y guiño. Dice que continúe la especulación sobre que coche puede ser. Por el foro dicen que es un Mercedes. ¿cual creeis que es?
Naer escribió:Denis, llevo un tiempo desconectado, ¿que es eso de OBJETIVOS 14-OCT Y 9-DIC?
Hi All
An update on the Milestone Plan progress so far.
Below is what we are aiming for with the 'Code' features for the upcoming two milestones - These are more the 'headlines' of the tasks and are amongst other work that is taking place for these Milestones (including bug fixes, unscheduled tasks that may popup, etc). The Milestone items could change with further scheduling/any change of priorities that happen (and I will keep you updated of these changes as and when they occur).
Further Milestones/dates, as well as incorporating the Vehicles / Tracks / Character/Animation aspects will be added to the Milestone Plan soon, and on-going.
Cheers!
- - - -
MILESTONE 16 - 14th October
[App]
- First set of Racing Rules code
[Career]
- Date Handling/Advancing
- Calendar Screen
- Career Options Screen
[Physics/AI]
Phys/AI: Race Weekend
- Time acceleration during a session to skip forwards
[Online]
- Majority of Steam Peer to Peer Multiplayer code
[Render]
- WiiU Render implementation
- Night lighting/ cloud improvements - Art
MILESTONE 17 - 9th December
[App]
- Remaining Racing Rules code
- Misc DLC/code support
- Pitstops setup
[Career]
- Multiple Savegames
- Career System Structure
- Event Screens
- Unlock Logic
- Standings
- Results and Stats Screens
- Custom Series
- Player Tailoring Screen
- Dashboard Screen
[Physics/AI]
Phys/AI: Strategy
- Accurate fuel use calculations per vehicle per track
- Pre-race fuel levels calculated for player and AI
- Air jack event support
- Drive through penalty support
- Pit spot repair damage management (repairs over time)
Phys/AI: Pitstops
- Pit spot events management (hold / release)
[Online]
- Remaining Steam Peer to Peer Multiplayer code
- Leaderboards and Ghosts
[Render]
- Night Racing Improved shadows
- Improve handling of shadows in extreme distance, e.g. tree shadows
- Second screen support
- Sky Dome improvements - Art
abe_nano escribió:Lo que me he dao cuenta es que el volante es igual que la base csw de fanatec y el volante del M.....
Una pregunta, he vuelto de vacaciomes y he estado casi todo agosto out, esta operativa ya la version 64?? Que comando hay que poner? Habeis notado mejora de rendimiento?
Andy Tudor @realandytudor 1min
Yup, the news is out! Project CARS can be played at 4K resolution at IFA, Berlin in association with Panasonic!
Aritz [otro] escribió:A mí me pasó algo también raro pero justo al revés:
Jugué con el Kart y cuando cogí después el M1, era incontrolable porque se habían mantenido los grados del volante del Kart... Salir del juego y entrar lo solucionó evidentemente.
Jugaste antes con algún coche con mucho grado?
_javilillo_ escribió:Aritz [otro] escribió:A mí me pasó algo también raro pero justo al revés:
Jugué con el Kart y cuando cogí después el M1, era incontrolable porque se habían mantenido los grados del volante del Kart... Salir del juego y entrar lo solucionó evidentemente.
Jugaste antes con algún coche con mucho grado?
Con la nueva build de hoy ya no me pasa, lo único que ahora noto es en la frenada, antes de llegar a la velocidad que quiero tomar la curva, bloquea de atrás facilmente y trompo (o casi trompo, depende si lo salvo). No es un bloqueo inmediato al pisar freno, es al final de la deceleración... Ahh, es el M1
Echando reparto delante no lo soluciono, no se si alguien mencionó por aquí que el Brake Vias (o algo así, no me acuerdo bien ahora), en el apartado Engine, del setup, solucionaba esto, pero no lo he arreglado poniéndolo a 0 (viene default a 6)... que se puede hacer ?? a alguien le pasa ?? (es que tengo miedo que sea el mod hidráulico de freno que llevo)
abe_nano escribió:_javilillo_ escribió:Aritz [otro] escribió:A mí me pasó algo también raro pero justo al revés:
Jugué con el Kart y cuando cogí después el M1, era incontrolable porque se habían mantenido los grados del volante del Kart... Salir del juego y entrar lo solucionó evidentemente.
Jugaste antes con algún coche con mucho grado?
Con la nueva build de hoy ya no me pasa, lo único que ahora noto es en la frenada, antes de llegar a la velocidad que quiero tomar la curva, bloquea de atrás facilmente y trompo (o casi trompo, depende si lo salvo). No es un bloqueo inmediato al pisar freno, es al final de la deceleración... Ahh, es el M1
Echando reparto delante no lo soluciono, no se si alguien mencionó por aquí que el Brake Vias (o algo así, no me acuerdo bien ahora), en el apartado Engine, del setup, solucionaba esto, pero no lo he arreglado poniéndolo a 0 (viene default a 6)... que se puede hacer ?? a alguien le pasa ?? (es que tengo miedo que sea el mod hidráulico de freno que llevo)
El engine mapping a 0 no, al maximo. Cuanto mas alto sea el valor, menos freno motor usa. De todas manera pienso que el problema no es el final de la frenada sino que al final de la frenada es cuando metes volante, prueba a frenar unicente en recto y procura soltar del todo, o al menos casi, el freno cuando vaya a girar la direccion, yo note algo parecido y era eso que te comento, al principio lo mismo te cuesta un poco en funcion del circuito pero luego te ni lo notas.
La explicacion creo que esta en que cuando frenas o bien vas bloqueando o casi de manera que al girar empiezas (o sigues) bloqueando de alante provocando que te adelante el culo, con lo que adelantando el reparto solo lo empeoras, tambien podrias o bien retrasarlo un poco hasta que no te pase o bien bajar la presion de frenado