Formula Gulf FG1000: Aero drag increase, Minor setup changes, Better engine stalling and bump start, All new tire with experimental heating model
This change list also includes small changes to the following tires w.r.t. their carcass stiffness sensitivity to pressure and load:
GT3 Slick
LMP Slick
Group C Slick
Pirelli P Zero Slick
Group A Slick
Faretti F One/Pirelli P Zero
McLaren F1/Ford Focus RS
Kumho V70a
Phys/AI: Turbos, Phase 1, Pressure Generation and Basic Wastegate
Move volumetric throttle code into shared code between AI and HD driving models
Accelerant changes
Simple wastegate
Calculate boost pressure from turbine rpm and ambient conditions
Phys/AI: Turbos, Phase 2, Fuel Use, Reliability and Surge Line
Engine reliability half life relative to boost
Model compressor surge line and link it to the blow off valve - Physics
Increase fuel consumption
Phys/AI:Active Aerodynamics, Phase 1
Basic ability to modify wing settings dynamically from a physics metric
Optional new front and rear wing element to be used for active effects
Three inputs: Forward Velocity, Braking Input, DRS - Physics
x64 Known issues:
- x64 currently disabled
ternerito escribió:como que no hacen ruido!!!!!!!!!!, será mi volante????? se escucha gggggg, o habrá sido el focus entonces?????
currololo escribió:ternerito escribió:como que no hacen ruido!!!!!!!!!!, será mi volante????? se escucha gggggg, o habrá sido el focus entonces?????
Te lo dice de cachondeo, hace un ruido de la leche.
-=NokYA=- escribió:Buenas gente.
A ver, tengo una dudilla estos dias. Antes tenia el G27 pero acabe vendiendolo, el problema es que enchufarlo y desenchufarlo, sacar los pedales, poner el volante en la mesa..., es un AUTENTICO COÑAZO y muchas veces cuando me daba por jugar se me quitaban las ganas solo de pensar en tener que hacer todo eso. Ademas de esto yo tengo una minusvalia, no me impide jugar, aunque si hacer ciertas cosas como por ejemplo el punta-tacon, o tener que poner el FFB mas blando de lo normal, ademas de que me canso relativamente pronto. Puedo "vivir" con esto, pero el tener que hacer todo lo que tendria que hacer para jugar me da una pereza... xDD
El problema es que me gusta mucho y desde hace unos dias me esta dando otra vez la vena del volante, soy mucho de rachas, y lo mismo que vendi el volante y me compre la PS3, ahora estoy muy tentado de vender la PS3 y comprarme el volante xDD Ya no tengo juegos exclusivos para PS3 y no la necesitaria.
¿Que hago? xDD, ¿que hariais?, la verdad es que me apetece mucho usar el volante, pero creo que lo compraria segurisimo si consiguiese hacer un "playseat" adaptado a mis necesidades, ya lo veria, pero ahora mismo estoy indeciso.
P.D.: Vaya tochaco y tal xD
-=NokYA=- escribió:Buenas gente.
A ver, tengo una dudilla estos dias. Antes tenia el G27 pero acabe vendiendolo, el problema es que enchufarlo y desenchufarlo, sacar los pedales, poner el volante en la mesa..., es un AUTENTICO COÑAZO y muchas veces cuando me daba por jugar se me quitaban las ganas solo de pensar en tener que hacer todo eso. Ademas de esto yo tengo una minusvalia, no me impide jugar, aunque si hacer ciertas cosas como por ejemplo el punta-tacon, o tener que poner el FFB mas blando de lo normal, ademas de que me canso relativamente pronto. Puedo "vivir" con esto, pero el tener que hacer todo lo que tendria que hacer para jugar me da una pereza... xDD
El problema es que me gusta mucho y desde hace unos dias me esta dando otra vez la vena del volante, soy mucho de rachas, y lo mismo que vendi el volante y me compre la PS3, ahora estoy muy tentado de vender la PS3 y comprarme el volante xDD Ya no tengo juegos exclusivos para PS3 y no la necesitaria.
¿Que hago? xDD, ¿que hariais?, la verdad es que me apetece mucho usar el volante, pero creo que lo compraria segurisimo si consiguiese hacer un "playseat" adaptado a mis necesidades, ya lo veria, pero ahora mismo estoy indeciso.
P.D.: Vaya tochaco y tal xD
djwave escribió:Yo me pille este playseat, vale tanto para simu coche como avion, y es comodo como asiento.
La barra central se quita y pone para montar el volante, es la ostia.
-=NokYA=- escribió:Buenas gente.
A ver, tengo una dudilla estos dias. Antes tenia el G27 pero acabe vendiendolo, el problema es que enchufarlo y desenchufarlo, sacar los pedales, poner el volante en la mesa..., es un AUTENTICO COÑAZO y muchas veces cuando me daba por jugar se me quitaban las ganas solo de pensar en tener que hacer todo eso. Ademas de esto yo tengo una minusvalia, no me impide jugar, aunque si hacer ciertas cosas como por ejemplo el punta-tacon, o tener que poner el FFB mas blando de lo normal, ademas de que me canso relativamente pronto. Puedo "vivir" con esto, pero el tener que hacer todo lo que tendria que hacer para jugar me da una pereza... xDD
El problema es que me gusta mucho y desde hace unos dias me esta dando otra vez la vena del volante, soy mucho de rachas, y lo mismo que vendi el volante y me compre la PS3, ahora estoy muy tentado de vender la PS3 y comprarme el volante xDD Ya no tengo juegos exclusivos para PS3 y no la necesitaria.
¿Que hago? xDD, ¿que hariais?, la verdad es que me apetece mucho usar el volante, pero creo que lo compraria segurisimo si consiguiese hacer un "playseat" adaptado a mis necesidades, ya lo veria, pero ahora mismo estoy indeciso.
P.D.: Vaya tochaco y tal xD
djwave escribió:Yo me pille este playseat, vale tanto para simu coche como avion, y es comodo como asiento.
La barra central se quita y pone para montar el volante, es la ostia.
denis74 escribió:¿Dx11mt no lo tendrás puesto en la línea de comandos? ¿Qué opciones visuales son las que configuras?
navegation2 escribió:denis74 escribió:¿Dx11mt no lo tendrás puesto en la línea de comandos? ¿Qué opciones visuales son las que configuras?
Pues si Denis tengo en opciones de lanzamiento el Dx11mt, no me digas que esta dando probemas ?
denis74 escribió:navegation2 escribió:denis74 escribió:¿Dx11mt no lo tendrás puesto en la línea de comandos? ¿Qué opciones visuales son las que configuras?
Pues si Denis tengo en opciones de lanzamiento el Dx11mt, no me digas que esta dando probemas ?
Por ahora el comando Dx11mt de básicamente experimental. Puede que en algunos casos el rendimiento suba pero por otro lado genere problemas. Quizás sea eso. Prueba a quitarlo y tocar esas opciones visuales para ver si aún así tienes ese problema.
Esta opción cuando este bien implementada la pondrán en el menú del juego.
dice Ian Bell que no digamos nada aun.
Mirad en sus ultimos post
http://forum.wmdportal.com/search.php?searchid=6034252
Naer escribió:¿Montmelo? ¿A quien le importa Montmelo? El pelotazo del dia es...dice Ian Bell que no digamos nada aun.
Mirad en sus ultimos post
http://forum.wmdportal.com/search.php?searchid=6034252
borimol escribió:
Sorry - no matches. Please try some different terms.
Monday progress:
- started to work around the track preparing and adding all the extra details that are missing, starting with pit exit down to turns 1/2.
- created 2 types of fence piece ready for lofting - 45 degree overhang top and straight top.
- lofted fences along straight and around turns 1 and 2.
- created new edge blend for gravel to tarmac.
- added gravel sprays and added these onto turn 1 graveltrap.
- created wooden sleeper seating and placed these onto the hillside inside turn 1.
- created new set of red/white alternating tyres, exported and set these up as viewer-placed objects.
- started adding these new tyres in place of the old ones and also where the reference shows them to be.
- created new black / yellow rumble strips and added these to the inside of turn 2 on the run off area - added these to the collision and tested, car thumps over them and can become unstable but not seen any side-effects so far.
Naer escribió:Oye, con que disimulo han mostrado el primer gameplay de ps4
Por cierto, si no me equivoco el remote play esta capado a 30fps
... there's something very cool about playing pCARS in a mobile-ish way at 60fps in high definition.
BMW 1M Coupe: Initial physics. Good reference out there on the interwebs, so this one will be quite a nice drive as soon as it hits a build.
Some tire updates included with this check-in,
* Grip reduced on Faretti F One / Pirelli P Zero Corsa
* New tire, Pilon Spork PS2 / Pirelli P Zero, added one step below the F One / Corsa. Something like a max performance summer tire. The Evo, Focus, Megane, SLS and upcoming 1M all use this tire.
* Reduced grip on the McLaren F1 tire. So it, in turn, is about one step below the Spork / P Zero level.
* All three of the above tire treads using a variant of the thicker layer + high advection heat model first tried last week on the FG1000.
All of these tire carcasses listed above are showing some kind of vibration at low speed. Haven't figured out what exactly is causing it and why tires like the BAC Mono and GT3 slicks aren't affected, but I'm working on it. Doesn't seem to affect the cars over 50kph anyway.
Naer escribió:No, no, yo del foro no posteo nada nunca... Luce bastante bien en ps4
Naer escribió:borimol escribió:
Sorry - no matches. Please try some different terms.
A mi me funciona el enlace, que raro. Busca en los "dev post" los ultimos mensajes de Ian. Aunque igual ya no hace falta
Aritz [otro] escribió:Pero si es un corsa...
colets escribió:Aritz [otro] escribió:Pero si es un corsa...
claro, claro
Jackone, ahí va el enlace al post, esto tampoco debe salir de ahí:
http://forum.wmdportal.com/showthread.p ... post651316
ELwendo escribió:y no pillo lo del "corsa"
colets escribió:Bueno, si lees lo que pone del control, aclara muchas cosas.
El hilo del "corsa"
La chicha empieza en la página 3.....y hasta aquí puedo leer
ELwendo escribió:Vale ya, pues de lujo, tendra algo que ver el f2p que estan haciendo¿?¿
melkhior escribió:ELwendo escribió:Vale ya, pues de lujo, tendra algo que ver el f2p que estan haciendo¿?¿
Nunca se sabrá hasta que punto el F2P influirá en la obtención de licencias, pero es posible que así sea.
Project CARS ha estado y estará recibiendo muchos coches y licencias que de otro modo no hubiera conseguido. Algunos anuncios todavía se han de producir muy pronto, directamente del trabajo en World of Speed
Little changes this morning.
BMW M3 GT: Engine stall / bump start and clutch behavior tweaks. Drew up a new torque curve using what we know about the engine: ~500Nm, ~475hp with 2x29.8mm air restrictors. This works out to an unrestricted power level of 700hp somewhere north of 9000rpm. This is consistent with Nissan's claims that their VK45DE LMP2 engine, which is many ways is similar to the BMW unit, would do 750+hp unrestricted.
BMW M3 GT4: Engine stall / bump start and clutch behavior tweaks.
BMW Z4 GT3: Engine stall / bump start and clutch behavior tweaks.
Caterham Seven Classic: Engine stall / bump start and clutch behavior tweaks. New brake fade tech.
Caterham R500: Engine stall / bump start and clutch behavior tweaks. New brake fade tech.
Caterham SP300R: Engine stall / bump start and clutch behavior tweaks. New brake fade tech.
Continuing with this little burst getting engines finalized and new brake fade tech applied.
Ford Zakspeed Capri Gr.5: New brake fade tech.
Ford Focus RS: New brake fade tech. Clutch behavior tweak.
Ford GT40 Mk.IV: New brake fade tech. Engine stall/bump start and clutch behavior tweak.
Ford Mustang Boss 302R: Engine stall/bump start and clutch behavior tweak.
Ford Sierra RS500 Cosworth Gr.A: New brake fade tech.
Formula A: Engine stall/bump start and clutch behavior tweak. (not that it's an issue with the anti-stall, but you won't want to get into those low rpms now) Adjusted engine braking and downshifts to be less aggressive. Side note - If you want to feel the difference the side aero code fix made, try this car. They're designed practically like a dart and the huge cross section at the rear of the car makes a big difference in yaw.
Formula B: Engine stall/bump start and clutch behavior tweak. New brake fade tech.
BTW - I know the main progress tracker table in the first post doesn't get updated enough. The Google docs link does get frequent updates, though, so I highly recommend anyone looking for details on a specific car's progress look to that instead. Will try to work out a simple way to embed that data right into the forum post soon.
CL 368754
[Common][Aries] Lots of Racing Flags & penalties changes
•Added white flag for
........final lap (nascar)
........slow car (f1)
•Added black flag
........for stop/go (nascar)
........for disqualification (f1)
•Added black & white flag for repeated offenses
•Added black with orange circle flag for damaged vehicle, pit in
•Refactored the HUD flags to use the new layout
CL 368622
[Common][Physics][Aries] Additional wings for aerodynamics
Allows optional new front and rear wing element to be used for active effects
Formula C: R8 tires, in A/B/C test forms. There are also some default setup changes, making it closer to the suggested Dallara F3 default setup.
Build 676 (05/03/14, Team Member+) - 124.1 MB
Next-Gen:
* Moves constant lighting to scene buffer. Scene and lighting are now set directly to garlic (removing copy), bones are now set directly to garlic (removing copy).
* Updated PS4 to move constant lighting into scene buffer.
Render:
* More updates to screen drops. Added in animation , radial movement, blur etc..
* Animation now applies to the normal mapping. Also removed the second diffuse texture input.
* Impostor reflection distortion parametrized in shaders
GUI:
* Refactored the HUD flags to use the new layout
* Adding GUI Page Handler and AppLink support for Review Contract page. This is March milestone work.
* MUTE option added to Lobby driver quick menu, Load Career screen added, fix for dialog box not highlighting on Xbox One, P and L identifiers on HUD now
Penalties:
* Racing Flags: Added white flag for final lap (Oval), Slow car (FA). Added black flag, for stop/go (oval), for disqualification (FA). Added black & white flag for repeated offenses. Added black with orange circle flag for damaged vehicle, pit in.
AI/Pitbox:
* Do not force script pit holding for AI on garage/pit spawning as scripts will never release them
Career:
* Contract offer emails now using string substitution to fill in most of the player, team and contract details
* Adding extra career team properties required for UI display
* Career contract offers parsed to generate Inbox emails in dashboard screen. Using placeholder textIDs for now (requires string substitutions)
* CareerSeriesStatus array made private and accessor added
* Test contract pitch TextID changed to one that fits within StringToken limits (will be fixed)
* Career Championships - GT4 European Championship - First release
* Career Championships - GT3 European Championship - First release
* Career Championships - GT3 and GT4 European Championships added
Physics:
* Tires: FC r8 A/B/C
* Additional wings for aerodynamics
* Vehicles: Engine stall, clutch tweaks and new brake fade tech on remaining Fords, FA and FB
* BMW & Caterham: Engine stalling, bump start and clutch behavior tweaks. New brake fade tech where it was missing.
Vehicles:
* LMP PM06a: Changed name, initial driver animations (alpha1)
* Mercedes C-Coupe DTM: Initial driver animations + setup
* Ford Mustang Boss 302F: Added windscreen banners
Tracks:
* Brands Hatch: Wavy loftissue fixed at Hailwood Hill and edges updated, wet-effect dryline applied to both layouts, forced tangent normals activated for road and curbs...
* Oulton Park: Adding all files for variations
Wednesday progress:
- continued working around the track adding and creating missing elements.
- reworked the turn 2 hillside to lower the service road and add the ivy-covered concrete wall.
- added more fences up and around turn 3.
- new mesh & new normal/spec maps for the plastic-covered barriers, lofted around turn 3.
- split fences into 3 parts to avoid shadow artifacts - poles (cast/receive) , mesh (receive) , mesh shadow dummy (cast + reduced number of mip levels).
- added concrete stepped wall outside of turn 1.
- new green/white armco gate mesh & material for use at access points in the walls, placed around turns 1,2 & 3.
- new set of green/white stripe tyres for use around the access points.
- new single-depth set of wed/white tyres for use in certain places.
- more tyrewall placement in viewer.
Friday pm progress:
- built a new autograss generation mesh for the whole track, split off the area where i want to have longer wild grass / flowers.
- generated a new grass exclusion map from this.
- edited the grass gen HRDF file to produce better clusters of certain plants.
- created new foliage texture pieces for these wild plants that matches the method used for the short inner grass pieces, so it's higher res , a bit sparser (esp. at the base) and more delicate which lets it blend into the scenery below better, removes the horizontal base intersection line, and also greatly reduces the visibility of the distance pop-in.
- adjusted treewall colours so it matches placed trees.
- completed the earth embankment material and meshes, added normalmap also.
- added normalmap for the worn inner grass/soil areas.
- adjusted material for the underpass road so it fits the scene better.
- new material for the outer service road.
Render: No tardaremos en ver actualizaciones del sistema de partículas:
http://forum.wmdportal.com/showthread.p ... em-Updates
denis74 escribió:melkhior escribió:Nunca se sabrá hasta que punto el F2P influirá en la obtención de licencias, pero es posible que así sea.
Sí... Lo dijo Ian Bell. Sus palabras:Project CARS ha estado y estará recibiendo muchos coches y licencias que de otro modo no hubiera conseguido. Algunos anuncios todavía se han de producir muy pronto, directamente del trabajo en World of Speed
El wiki de World of Speed con más información. Entre ellos la lista de coches no oficial sacada de gameplays y el trailer.
wiki/World_of_Speed
Hey guys,
So I have some interesting and exciting news.
So today I am going to see Lewis at the Mercedes F1 Factory and have been told that I am able to drive their Simulator today, which is awesome!
I am going to use my opportunity on the F1 Sim to compare to Pcars for general feeling and the general physics, as obviously the Mercedes Sim will be a lot more high tech. There will be information that I cannot share with you guys as it is all secret stuff in F1, but I will be able to have a go which will give me some ideas to put towards our Formula A and see where we are in general balance and chassis behaviour.
Will let you guys know how it goes
kboxer escribió:Buenas, cometí el error de no participar en la financiación y ahora me muero por acceder a las versiones de desarrollo. ¿Sabéis si hay alguna manera de hacer mi contribución y poder meterle mano ya? Por internet no encuentro naaada, lo que generalmente significa que no, pero por si acaso os pregunto, sois mi última esperanza xD