SplitFish GameWare Inc., a leader in video game hardware innovation, today announced it has developed a new dynamic force feedback system for use with the Sony Playstation 3 and other next-generation video game systems. Basic PS2 and Xbox versions are being considered.
The new SplitFish dynamic force feedback system was designed to insure compliant operation with the new tilt, motion and directional sensor technologies currently found in the next generation game consoles. The potential interference on the Sony PS3 SIXAXIS Controller caused by rotating mass force feedback systems such as Immersion's Rotating Mass Patent, required us to approach the solution from a completely new direction. While the SplitFish EdgeFX uses a mechanical feedback system, this new technology produces a whole new aspect of force and tactile feedback.
This low power consumption force feedback technology called "Sensor Effects -- SensorFX" uses no moving parts to produce meaningful sensory feedback. A broad range of intensity and sensation compliment the ability to derive feedback sensations from isolated areas on the controller, to isolate one side or the other, movement from front to back or all areas at the same time. As an example, a gamer playing a race game can feel variations in pulse, strength and collision location and to feel intensity differences between a smooth guardrail swipe and a full frontal slam into a wall.
The SensorFX feedback system can be sold as an add-on to existing controllers or as an imbedded feature that is part of a standard controller. The SensorFX PS3 add-on version is simply connected to the USB plug on the PS3 controller, similar to SplitFish's MotionFX.
The patent pending SensorFX has two modes, one for games that have force feedback support already built in and the other mode that relies on motion tilt sensing and button use and other actions to trigger the SensorFX tactile feedback. SplitFish will work with video game publishers and next-generation hardware manufacturers in an effort to establish standards for this directional force feedback technology.
Via neogaf
Probablemente no quede en nada a no ser que Sony haga algo, pero habrá que echarle un ojo.
Un add-on para el Dual Shock 2 que lo convertía en Sixaxis (con rumble, claro ).
El producto que saquen da lo mismo, ya que como he dicho antes va a ser algo anecdótico. Lo interesante es la tecnologia que utiliza, diferente a la de Inmersion. Si Sony llegara a un acuerdo con esta compañía (o directamente la comprara ) no creo que supusiera ninguna traba legal.
P.D: A mi el tema del rumble me da lo mismo , pero como hay gente a la que le interesa, pues lo posteo
triki1 escribió:¿ Pero las herramientas de desarrollo de la PS3 implementan el force feddback o cualquier clase de vibracion para el Sixasis?
No hace falta puedes hacer un sistema que evalue los sonidos, y cuando el nivel de bajos llegue a un limite pues haces que el aparato vibre mas o menos.
e SensorFX feedback system can be sold as an add-on to existing controllers or as an imbedded feature that is part of a standard controller. The SensorFX PS3 add-on version is simply connected to the USB plug on the PS3 controller, similar to SplitFish's MotionFX.
A mi el tema de que sea un addon no me convence demasiado, no me gusta tener cacharros enganchados al mando. Lo suyo sería la segunda opción, implementado ya en el mando.
A ver en qué queda la cosa, que dependiendo de esto, puede que no me compre el segundo mando el día de la salida xD
No hace falta puedes hacer un sistema que evalue los sonidos, y cuando el nivel de bajos llegue a un limite pues haces que el aparato vibre mas o menos.
ya, pero esto no es muy impreciso????
A ver si conseguimos un mando vibrador... pero esto sí, va a chupar bateria x un tubo...
SwapNewbie escribió:A ver si conseguimos un mando vibrador... pero esto sí, va a chupar bateria x un tubo...
No te creas mira el mando de wii, t dura faciles unas 70 horas. No creo que te tires 70 horas seguidas jugando sin poder cargar, yo creo que el tema de bateria no seria un problema.
Weno pero y como afectaria esto a los juegos que utilizaran SixaxiS ¿? se supone q si el juego usa sixaxis el vibrador kedara entonces desactivado y viceversa... no?
Blaster escribió:Weno pero y como afectaria esto a los juegos que utilizaran SixaxiS ¿? se supone q si el juego usa sixaxis el vibrador kedara entonces desactivado y viceversa... no?
No, según la notícia es un sistema de FF que no afecta al modo de juego del sixaxis, ya que de lo contrario podría verse modificada la dirección o algo si la vibración afectara a los ejes del mando. Así que no se activa y se desactiva según el juego, sino que vibra cuando el juego lo requiere, como ha sido toda la vida ^^. Eso sí, siempre que este sistema lo utilice sony.