Mods de Fallout 3 de PC en Fallout 3 de XBOX 360

He encontrado este interesante tutorial, que explica como convertir los mods de PC en DLC para la 360:

Originally Posted by sideflyingcows

Requirements:
-Updated default.xex for fallout 3 to TU 3
-Jtagged Xbox
-Fallout 3 on an external USB HDD
-XLAST-in the xbox SDK (also called Xbox and Live Authoring Submission Tool)
-Any pc mod of your choice
-Fallout 3 Archive tool http://www.fallout3nexus.com/downloads/file.php?id=34

1. if your mod has custom textures your going to have to do this ArchiveInvalidation Invalidated
2. When you download the info. choose the MANUAL version. NOT the program version

1. ok so what you are going to do is open up XLAST
2. go to file-->new
3. And choose Content Package
4. fill out the form like this

Content package name: --your choice--
Project directory: --your choice--
Title ID of game: 425307D5
Name of Game: Fallout 3
Publisher offering ID: 0000001
Activation Date: --your choice--
Dashboard icon image: (download one from internet: 64x64 png image)
Title image: (same as Dashboard icon image)
Content type: in-Game Content

5. Click the next button until you can add your files
6. Add the .esm/.esp file to the "content" folder

(IF the mod has no subfolders, just a .esm/.esp file then go to step 11)
7. This is when you open up Fallout archive tool
8. Create a .bsa where your subfolder that goes into the data folder is in the root
9. Repeat for all folders that are supposed to go into the Data folder
10. Add those .bsa files to the "content" folder in XLAST

11. now click build locally on the upper bar (next to the open file button)
12. now put the newly created file into your hdd at Content/0000000000000000/425307D5/0000002
12b. If there isnt a folder there already create it
13. Load up Fallout 3 from xexloader (you should see your mod under downloads)
14. PLAY!

***NOTE***
if a mod that required to make .bsa files is not working properly put the folders that you made the .bsa file with into the fallout 3/Data folder on your USB HDD.
some mods require it to be in both .bsa format on the retail hdd and in the /Data/ folder on your USB HDD


Traducción Google: http://translate.google.com/translate?h ... 60_1388002

Según Parece existe un problema con las texturas, y es que la versión de PC usa el formato DDS y la xbox 360 el formato DDX, con lo que habría que convertir las texturas nuevas de DDS a DDX. Esto, claro esta, si el mod lleva texturas nuevas. Según parece hay gente trabajando en esto...

Quizá para Oblivion también funcione... (esto ya es especulación mía xD)

EDITO:

Aprovechando este post del otro hilo de Mods del SFIV... viewtopic.php?f=178&t=1371923&p=1718917699#p1718917699

Aquí tenéis una utilidad para trabajar con DDS: http://www.mnwright.btinternet.co.uk/do ... xtbmpx.EXE

Saludos
Traducción google: 1. si el Ministerio de Defensa ha personalizado sus texturas va a tener que hacer esto ArchiveInvalidation invalidada <--- Oooh

mod == Ministerio de Defensa xDDDDDDDDDDDDDDDD

Ahora enserio, una buena noticia a tener en cuenta :D
Qué buenas posibilidades, yo inmediatamente he pensado en mods para L4D y L4D2...
reprec escribió:Qué buenas posibilidades, yo inmediatamente he pensado en mods para L4D y L4D2...


Pero el L4D utiliza otro motor diferente... aunque se puede mirar... Seguramente no sea muy descabellado usar los mods de la versión de PC en la 360... Es cuestión de coger el juego e ver si los archivos coinciden en formato y demás.

offtopic:

mod = Ministry of Defence (en UK, de ahí que google lo interprete de este modo...)
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