NEW Loader: HOOK BOOT Ver.0.10 - API HOOK monitor & API

NEW Loader: HOOK BOOT Ver.0.10 - API HOOK monitor & API emulation

HOOK BOOT Ver.0.10

API HOOK monitor & API emulation.

-- what is HOOK BOOT ?

It patches BOOT.BIN, and it can hook any API.

1.API monitoring to output DISPLAY or FILE.
To analyze API argument and how to use it.
The place of log file is ms0:/LOG.txt

2.UMD emulation.
It can boot some game from MS, for save battery and fast access.

3.Information on the import function can be known.
To analyze.

-- TECHNOLOGY

It is SYSTEM CALL hook with before load patch and after load patch.

1. before load
The target NID are removed from the file, and filled up in the ENTRY point.
2. after load
The entry points are searched with NID in memory and hook it.

-- LIMITATION

1.Now supported non-encrypted ELF only.
2.Now supported single module only,sub modules can't hook.
3.The UMD emulation is still developing,not a perfect.

-- How to use

1.copy the PSP ELF to 'ms0:/PSP_GAME/SYSDIR/BOOT.BIN'.
2.copy the HOOK BOOT to 'ms0:/PSP/GAME/xxxx/EBOOT.BIN' (for PSP Ver.1.00).
3.execute 'HOOK BOOT' from PSP.

-- UMD emulation

1.path is changed from 'disc0' to 'fatms0:' dynamically.
2.loadable KernelModule from MS.
3.emulate the UMD Drive condition.

-- FUTURE PLAN

1.A free file name replacement.
The change of the game directory name.
The share of the movie and sound file to make it the smallest.

2.Only dynamic hook.(hope)

If SYSTEM CALL can be replaced or hooked in kernel,
limitation 1 and 2 can be removed.

-- Compatibile list

Working

PUZZLE BOBBLE POCKET
KOTOBANO PUZZLE MOJIPITTAN
KOLLON
PUYO PUYO FEAVER
SANGOKUSI-V
WIPE OUT PURE
MAJONG FIGHT CLUB
VANPIRE CHRONIKLE (checked boot and top menu only)

Not working

NAMCO MUSIUM : next version
MINNA NO GOLF PORTABLE : UMD1: RAW data is necessary,protect check?
METAG MEAR AC!D : Probably, a cause is a no-hook the sunmodule kjfs.prx
PIPOSARU ACADEMIEA : It hangs up soon,no idea
NEED FOR SPEED UNDERGROUND : tried a little
RIDGE RACERS : tried a little



Discuss: Maxconsole PSP Loader Forums, logon to the MaxConsole Forums and post your thoughts on this new loader technology as well as any other comments, questions and compatability reports!

Compatability List: here

http://www.maxconsole.net/?mode=news&newsid=4259
que lio con tanto loader...bienvenido sea!
De que va el Sangokushi V ? Es el unico nuevo que puede estar bien, los demas son cargados por los anteriores launchers.

Saludos
pagina oficial del sangokushi V ahi salen algunas capturas
Mi humilde opinión:

Todos estos launcher están muy bien, algunos (que no todos) llevan un curro en las espaldas wuapas, y en general todos sirven para que vallamos probando nuevas formas de cargar backup con rutas y tal, y todo programador de launcher deja margen para probar juegos que antes no podían.

Pero para mi hasta que no se escuche un "universal launcher" no ai pan que comer, puesto que lo que la mayoría de launcher hace como activar el wifi y poner la consola a 333 ya esta hecho por loader sencillos y que puedes personalizar tu mismo.

Quiero decir ¿donde me vas Manué con 4 launcher por días para 8 juegos distintos si puedes tener el loader con sus eboot personalizado de cada juego?

Estos launcher son la explicación grafica para el launcher universal y son todos bienvenidos, pero por mi el ultimo que probé fue la ultima versión del team psp-dev.
La verdad es que es un lio tanto loader, pero supongo que es el camino que hay que seguir para llegar al launcher definitivo.
5 respuestas