Hola amantes de las aventuras clásicas!.
Ayer me llevé una gran alegría al saber que había salido la versión 0.3 del SCUMMVM (esa utilidad para jugar a las aventuras clasicas de Lucas en otros sistemas, entre los cuales está la Dreamcast).
Pues bien, cuando me dispongo a bajar la nueva versión me encuantro con que NO HAY VERSION PARA DREAMCAST, y es una putada porque incluye bastantes novedades. Aquí os pongo una lista de lo que incluye respecto a la 0.2
Release Name: 0.3.0b
Notes:
This is version 0.3.0b of ScummVM, superceding the unreleased 0.3.0 version which contained a major race condition.
Please see the Change Log for more information on what has changed in this version, since the previous version 0.2.0.
--------------------------------------------------------------------------------
Changes:
0.3.0b (2002-12-06)
- fix major race condition resulting in extremely frequent crashes on MorphOS/PocketPC (supercedes unreleased 0.3.0 version)
0.3.0 (2002-12-01)
- massive cleanup work for iMUSE. Sam and Max music now plays correctly
- many bugfixes for Zak256, + sound and music support
- music support for Simon the Sorcerer on any platform with real MIDI
- experimental support for Indy3 (VGA) - Indiana Jones + Last Crusade
- completed support for Monkey1 VGA Floppy, The Dig
- added akos16 implementation for The Dig and Full Throttle costumes
- added digital iMUSE implementation for The Dig and Full Throttle music.
- Loom CD speech+music syncronisation improved greatly
- added midi-emulation via adlib, for platforms without sequencer support
- code seperation of various engine parts into several libraries
- several fixes to prevent Simon the Sorcerer crashing and hanging
- hundreds of bugfixes for many other games
- new SMUSH video engine, for Full Throttle and The Dig
- new in-game GUI
- launcher dialog
Bueno, lo que quería deciros es que no sé si que no haya versión DC es algo temporal o es que no piensan sacarla nunca; porque añade compatibilidad con más juegos y los emula mejor; por lo que sería un puntazo para nosotros!
Si alguien sabe algo, que lo diga; yo estoy tratando de contactar con algún programador para que me comente algo del asunto, pero todas las ayudas son agradecidas...
Por cierto, la página oficial es
ESTA