PS3 Dongle ID Key Generator

Due to Graf_Chokolo releasing the USB Master Key, I knew it would not be long before someone wrote up a program to make your own Dongle ID keys.

Very silly since having a dongle reply as something other then >AAAA will not gain you anything more then we have already, just the normal Factory/Service Mode!


Originally Posted by Estx
Well, the master key is out and about now so here’s a convenient little application to generate your dongle id keys.

Straight forward to use.

p3kg – Xtse - Linux only – will compile a Windows build if needed.

Description
Generates a Dongle ID Key based on the Dongle ID provided.

[u]Usage[u]
./p3kg

Example
./p3kg 0xAABB

NOTE: must be 2 bytes (4 characters) and prefixed with 0x
I.e. 0x0AA will not work; 0x00AA will.

When I wrote this I hard-coded the revoke list on graf_chokolo’s wiki so credits to him and all of his hard work.

If you want source code, let me know – I’ll make a few changes – tidy it up and post it as well.

UPDATED: (Added Windows Build) - Uses .NET 2.0

Usage is very similar, except command is:


Code:
p3kgwn.exe 0xAAABReplacing 0xAAAB with whatever device ID you like.


La verdad esque mi ingles no me da para mucho.. lo posteo por si es importante :)

fuente: psx-scene
la verdad es que no es importante en lo mas minimo XD

saludos
lo he lido por ahi, pero no se para que sirve esto... alguien puede explicarlo? gracias!
EOL se esta convirtiendo en el paraiso del copy & paste :S
Por lo que yo he entendido, los dongles que ponen en modo servicio tienen un ID única (y por lo tanto una clave única) que en la PS3 puede ser revocada, con esta aplicación se podría generar la clave necesaria para la ID que sea.
Ahora se esta utilizando la 0xAAAA para hacer el downgrade, si la revocan se podrá cambiar fácilmente.

Así es como lo entiendo, si hay algo mal, rectificarme please.

Saludos,
Uff, como crece ls Scene de ayer a hoy¡¡¡
wallflow escribió:Por lo que yo he entendido, los dongles que ponen en modo servicio tienen un ID única (y por lo tanto una clave única) que en la PS3 puede ser revocada, con esta aplicación se podría generar la clave necesaria para la ID que sea.
Ahora se esta utilizando la 0xAAAA para hacer el downgrade, si la revocan se podrá cambiar fácilmente.

Así es como lo entiendo, si hay algo mal, rectificarme please.

Saludos,


Creo que lo has clavado.
(mensaje borrado)
7 respuestas