Quitar DRM en eboot.bin (no más DRM en demos o juegos)

Buenas, pues por lo visto los chicos del TEAMDRM han encontrado la cadena que había que quitar a los eboot.bin para que la ps3 chequease que se habian comprado. Ahora que se pueden reconstruir después de haber sido descifrados los self todo el proceso es más sencillo.

TeamDRM Hack PSN DRM EBOOT.BIN Check
I know this is a tricky subject for some, but many people only have 1 ps3 and can't access PSN to buy these games. So for all intents and purposes this is the only way some of us can play PSN content. So bring on the hacking. Here is hoping for many more releases by TeamDRM.

Quote:
I can't access EFnet anonymously enough at the moment. I'll just leave this pile of links here.

I guess this post is sort of related at least even though BCR's executable here was not encrypted in the first place (I used one from a debug update package).

BIONIC COMMANDO REARMED (PSN GAME):

drm-bcr.nfo: (Check Attachments)

Please spread as far and wide as you can! There will be more coming soon.
This is more of a POC because a debug eboot.bin was used. But still great news.

Source: psgroove.com/content.php?491-How-to-Rebuild-SELF-Files-After-Decrypting


Read more: http://www.ps3news.com/forums/ps3-hacks ... z181dCe42S


Más info en los enlaces del quote.
esto es para que no te pidan los juegos de la store activación?
si y los complementos de juegos
que bien [sonrisa]
Undead nightmare allá voy!!! [burla2]
prodygy escribió:Undead nightmare allá voy!!! [burla2]

es lo que estaba pensando XD pero que hay que hacer? yo tengo el pkg, lo instalé y cuando quería jugar me decía lo de la activación, tengo voy a ver si tengo el pkg por aquí.. pero esto como va? han sacado ya una tool o algo?
Aver si alguien lo prueba...
djalbert1 escribió:Aver si alguien lo prueba...

yo no se que hay que hacer, si alguien me lo dice pruebo con el undead nightmare

EDITO:
Here is a little, noob-unfriendly howto about recreating ps3 apps after you have decrypted it


as example, I will talk about vsh.self, which everyone on jb ps3 can find in /dev_flash/

1) decrypt it with graf_chokolo’s payload, you will get two files after all, lets call them vsh.0 and vsh.1

2) compress these files with zlib, I use zpipe for it

cat vsh.0 | ./zpipe > vsh.0z
cat vsh.1 | ./zpipe > vsh.1z

size of files:

6951464 2010-12-05 02:06 vsh.0
2930941 2010-12-05 04:04 vsh.0z
338832 2010-12-05 02:06 vsh.1
133356 2010-12-05 04:04 vsh.1z

3) going into vsh.self
look at 64-bit big endian value at 0×290 – 0×0000000000000900 (2304 decimal), its start of first segment (vsh0) in vsh.self, next 64bit BE value at 0×298 is size of this section – 0×00000000002cb8fd (2930941 decimal) , perfectly matched to size of out vsh.0z
same for vsh1, start at 0×2b0 – 0×00000000002dafe0 (2994144 decimal), size at 0×2b8 – 0×00000000000208ec == 133356 (size of vsh.1z)

4) now we need to copy decrypted and inflated sections to the vsh.self

dd if=./vsh.0z of=./vsh.self bs=1 seek=2304 conv=notrunc

dd if=./vsh.1z of=./vsh.self bs=1 seek=2994144 conv=notrunc

5) need to edit some headers -

0×08 big endian 0004 to 8000

0×2af, 0×2cf, 0×2ef, 0×30f, 0×32f – change 0×01 to 0×02.

6) now u have this pseudo-debug self, and can use usual three steps to make it run on jb ps3, where EBOOT.BIN is our final self after 5th step

Selftool.exe -o EBOOT2.BIN -c0 EBOOT.BIN
unfself.exe EBOOT2.BIN EBOOT3.BIN
make_fself.exe EBOOT3.BIN EBOOT4.BIN

EBOOT3.BIN is a nice to analyze elf, EBOOT4.BIN is a ready to run SELF.

Read more: PSGroove.com - How to Rebuild SELF Files After Decrypting http://psgroove.com/content.php?491-How ... z181tyHtam
Esta claro que esta fuera del alcance del usuario medio, yo incluido xD a ver si algun illuminado nos pasa el archivo modificado o algo, po caridá [sonrisa] [fumando]
Si supiera como va el tema, podría probarlo con el Calling All Cars, que lo tengo instalado y pide activacion..
y yo con la beta de killzone 3 y los mapas de mw2 XD
Jur...

Lo siento, pero temas relacionados con infringir derechos e distribución/copyright, además de no tener que ver con la temática del foro Scene, no están permitidos por las normas del foro.

Un saludo.
10 respuestas