› Foros › Multiplataforma › General
Sluggish Financial Results for ended March 31, 2012
16.0% decrease in Net Sales, 13.8% decrease in Operating Income Compared to Previous Term
Capcom Co., Ltd. would like to announce that net sales decreased to 82,065 million yen (down 16.0 % from the previous year). As for profit, operating income decreased to 12,318 million yen (down 13.8 % from the previous year), and ordinary income decreased to 11,819 million yen (down 8.1 % from the previous year). Net income for the current period decreased to 6,723 million yen (down 13.2 % from the previous year).
During the fiscal year ended March 31, 2012, in the Consumer Online Games business, in addition to "Monster Hunter 3 (Tri) G", a feature title selling over 1.6 million copies, "Resident Evil: Operation Raccoon City", other flagship title released at the end of the fiscal year, also performed steadily.
Meanwhile, the Mobile Contents business displayed its underlying strength, through the steady increase in membership for "Minna to Monhan Card Master" which was distributed through Mobage and "Monhan Tankenki Maboroshi no Shima" which was released to GREE, resulting in memberships of over one million for each game. Additionally, "Snoopy's Street Fair" fared well in Japan and Asia, "Smurfs' Village" continuing to enjoy success. As a result, "Beeline" titles recorded domestic and overseas downloads totaling more than 56 million, both of which contributed greatly to improving our earning capacity.
However, all profits for this term were decreased due in part to a decrease in sales in reaction to the surge during same term previous year caused by the mass release of major consumer online game titles as well as the delay in the release of major titles which had been scheduled for the current fiscal year.
As for the forecast for the next fiscal year ending March 31, 2013, we expect to record high profit, which are 105,000 million yen in net sales and 15,800 million yen in operating income due to allocation of management resources to high growth potential online content (mobile, PC online and downloads for consumer games) and release of major titles oriented toward the overseas market, including "Resident Evil 6".
Today SEGASAMMY posted its full year earning results
The holding company posted a 21.8 billion yen of net income ($273 million) with forecasting of 40 billion yen for the next period (2013)
Operation income/loss results by segment:
Pachinco & Pachislots = 71 billion yen ($889.4 million) profit
Amusement Machine Sales (Arcade) = 7.4 billion yen ($92.8 million) profit
Amusement Center Operations = 355 million yen ($4.4 million) profit
Consumer business (Video Game Software) = 15.1 billion yen ($189 million) loss
This year the consumer business segment is losing quite a lot than usual! this is the worst performance since the merger (I have no idea if the re-structuring loss is included or not which is around $83.2 million)
Eriksharp escribió:Yo de Capcom no quiero ni publicidad, que asco de compañia, la virgen.
sanosukesagara escribió:Eriksharp escribió:Yo de Capcom no quiero ni publicidad, que asco de compañia, la virgen.
A mi me gusta. Su política con los DLC es una puta mierda, pero hacen buenos juegos. Al RE6 le tengo unas ganas de la hostia y Dragon's Dogma promete mucho, ya veremos luego.
Hibiki-naruto escribió:Yakuza Dead Soul, ¿que ha vendido unas 150k-200k entre USA/EU?
en Japan creo que salio del top en los 350 aproximados.
Eriksharp escribió:No esta mal para un spin-off de Yakuza, yo espero que a SEGA le vaya bien, no quiero que una de las mejores compañias del pasado y que a pesar de no haber seguido estando en lo alto, no han puteado tanto al usuario (algunas jodiendas como VC2 y 3, las no traducciones de juegos importantes y luego otros que van a mender la mitad hasta los doblan... que no traigan algunos juegos dejapón), bueno, si, ha puteado al jugador europeo, pero no ha dejado de sacar buenos juegos y completos.
Valkyria escribió:Eriksharp escribió:No esta mal para un spin-off de Yakuza, yo espero que a SEGA le vaya bien, no quiero que una de las mejores compañias del pasado y que a pesar de no haber seguido estando en lo alto, no han puteado tanto al usuario (algunas jodiendas como VC2 y 3, las no traducciones de juegos importantes y luego otros que van a mender la mitad hasta los doblan... que no traigan algunos juegos dejapón), bueno, si, ha puteado al jugador europeo, pero no ha dejado de sacar buenos juegos y completos.
Que Sega no ha puteado a sus usuarios? Hombre el cachondeo del Mega cd, 32-X, Saturn y Dc fue bastante importante.
DefaultUserName escribió:Sega ya no hace ni consolas , ni juegos buenos ni nada , muchos os quejais de Capcom y luego os pillais todos los Resident y los Street Fighter ...
Eriksharp escribió:sanosukesagara escribió:Eriksharp escribió:Yo de Capcom no quiero ni publicidad, que asco de compañia, la virgen.
A mi me gusta. Su política con los DLC es una puta mierda, pero hacen buenos juegos. Al RE6 le tengo unas ganas de la hostia y Dragon's Dogma promete mucho, ya veremos luego.
Pues a eso se le llama destrozar la industria, si las compañias ven que estafando al jugador consiguen ventas millonarias, ¿por que no van a hacer todas lo mismo? Un poquito de conciencia porfavor, que nos estamos jugando el futuro de los juegos.
Aunque en mi opinión de aqui unos años, Capcom y compañia se iran a tomar por culo como ha pasado con Konami, espero y es lo que deseo.
Eriksharp escribió:Bueno, después de 100 horas en Mortal Kombat, 58 en Gundam Extreme VS (y las que me quedan), he adquirido Soul Calibur V por Amazon por 18 libras en una oferta temporal
¿Alguna opinión del juego? Que tal el online?
sanosukesagara escribió:-Uno de regalo para el Tales Of Xillia que tanto te mola:
http://gematsu.com/2011/08/tales-of-xil ... ted-priced
Cito de esa web sobre los DLC de Tales Of Xillia:
''If you plan on purchasing all the downloadable content, you’re going to end up paying 7,500 yen. The game itself costs 8,379 yen, which is equivalent to about $109 US dollars.''
Eriksharp escribió:
Pues a eso se le llama destrozar la industria, si las compañias ven que estafando al jugador consiguen ventas millonarias, ¿por que no van a hacer todas lo mismo? Un poquito de conciencia porfavor, que nos estamos jugando el futuro de los juegos.
Aunque en mi opinión de aqui unos años, Capcom y compañia se iran a tomar por culo como ha pasado con Konami, espero y es lo que deseo.
Turyx escribió:sanosukesagara escribió:-Uno de regalo para el Tales Of Xillia que tanto te mola:
http://gematsu.com/2011/08/tales-of-xil ... ted-priced
Cito de esa web sobre los DLC de Tales Of Xillia:
''If you plan on purchasing all the downloadable content, you’re going to end up paying 7,500 yen. The game itself costs 8,379 yen, which is equivalent to about $109 US dollars.''
Namco se lleva la palma con el DLC absurdo. Que en el Tales of Vesperia habia de DLC packs para subir de nivel y conseguir dinero por Dios xDD