snes a resolución nativa en Xbox

Acabo de ver esto:

ZsnexBOX 3.7 240P Edition

-Added forced resolution output of 256x224 (Original SNES resolution)
-Progressive scan with HD pack Interlaced with SD pack


Only use this version if your a purist and want your SNES emu to look original. It will only output 256x224

Updates by Tristan "SPPV" Gummow


alguien la ha probado ?
Pero no quedamos que la XBOX no puede sacar 240p?????
Yo acabo de probarlo con mi xbox con cable RGB y no sé si necesitará el de componentes o algo para forzar el modo 240p o algo pero vamos, en el emulador me dice que está en 480i y lo único que he visto es que viene preinstalado con filtro hardware entrelazado y de software el que añade scanlines asi que...
hal9000 escribió:Pero no quedamos que la XBOX no puede sacar 240p?????


Ni idea, a mí me ha sorprendido, pero no tengo acceso a la consola ahora mismo, por eso quería preguntar si era posible. Al parecer están intentando sacar 240p en varios emus entre ellos nestopía, este, y alguno más...

Lo que no sé es si realmente funciona, y de hacerlo si lo hace con todas las versiones de xbox.

Esto se ve interesante:

https://www.youtube.com/watch?v=coq_boxYbnQ
voy a probarlo a ver que pasa XD

He probado de 3 formas distintas:

XBOX 1.0 con RGB en TV LCD
XBOX 1.6 con cable componentes en TV LED
XBOX 1.0 con cable RGB en TV CRT

imposible activar el modo ese de 240p .. no me deja desde el menú .. a no ser que lo que se esté viendo sea a 240p juas :-|
Es que eso es el santo grial de la emulación en la XBOX y como es de suponer nunca se ha conseguido.
Lo mismo que modificar el XBOX LIVE para que se conecte a otros servidores y hacer un OPEN LIVE
hal9000 escribió:Es que eso es el santo grial de la emulación en la XBOX y como es de suponer nunca se ha conseguido.
Lo mismo que modificar el XBOX LIVE para que se conecte a otros servidores y hacer un OPEN LIVE


El programador de CoinOPS , BritneysPAIRS , comentó en alguna ocasión que si podría hacerse pero no está por la labor }:/
No entiendo para que romperse la cabeza con la resolución original de las maquinas de 16 bits cuando esta ahí la Wii, yo tengo ambas y se para que sirve cada una.
@XeNoMoRPH
BP es famoso por muchas cosas, pero una de ellas es por utilizar código de otros y no creditarlo.
Dio_Brand escribió:No entiendo para que romperse la cabeza con la resolución original de las maquinas de 16 bits cuando esta ahí la Wii, yo tengo ambas y se para que sirve cada una.

Fácil
La xbox tiene mas y mejores emus y unos frontends increíbles.
Le falta el ultimo paso.
Tomax_Payne escribió:
Dio_Brand escribió:No entiendo para que romperse la cabeza con la resolución original de las maquinas de 16 bits cuando esta ahí la Wii, yo tengo ambas y se para que sirve cada una.

Fácil
La xbox tiene mas y mejores emus y unos frontends increíbles.
Le falta el ultimo paso.


Para el resto de maquinas es posible, mientras no saque la resolución original de las 16 poco tienen de mejor los emus, y menos estando ahí la VC de la maquina, donde la emulación es practicamente 1:1
Hombre, tienes mas de 2000 titulos arcades para jugar, 32x, x68000, pc88, pc 98, streets of rage remake....
Todo el catalogo de neo geo, emulador de neo geo cd con juegos originales y roms, mas y mejor.
El problema de la low res no es de los emus, si no de la consola y algunos, lo tenemos cubierto con downscalers que dejan la imagen de 10.

Si quieres limitarte con wii, y los emus de nintendo y sega ( y no todos), alla tu.
pues yo tengo ambas, y para emuladores de 8 y 16 bits, prefiero la Wii que saca 240p y se ve de escándalo en una tele de tubo por RGB. Además, puedo jugar con mandos clásicos de Wii, el mando de SNES o de NES (mediante adaptador) y el mando de SNES sin cables de 8bitdo que funciona por bluettoth. Todo eso no lo permite la Xbox (ni 240p, ni conectar mandos de NES, SNES.. o por bluetooth)
La xbox mejor, para ponerla por componentes en un HDTV.

La Xbox también tiene sus limitaciones, como la Wii. Pero la Wii recordad que es retrocompatible con la Game Cube (tanto sus juegos físicos como sus mandos y tarjetas de memoria) + cientos de juegos arcade de la Consola Virtual y emuladores. No despreciemos a la Wii, que es otro gran consolón, al igual que la Xbox.
No se desprecia la wii. Solo se puntualiza que es mas limitada emulando que la xbox.
Puedo usar cantidad de mandos en la xbox (los logitech corless no tienen mocos) no veo la ventaja en eso de la wii, cuando normalmente el blutu mete lag y hay que jugar con mandos de cube o adaptadores de ps2/cube (no disponible en todas las wii).
Tambien tienes catalogo propio en xbox, mejor emulador de psx y juegos de cps3 donde la pobre wii no llega.
En cuanto a la consola virtual, como bien sabras muchos juegos estan reescalados a 480i. En algunos se puede forzar 240p y otros tantos van a sus jugosos 50hz.
Si nos vamos a hdtv, ya si que no hay nada que hacer.
En fin, yo no quiero convencer a nadie, pero wii fue la panacea (igual que lo fue la xbox) y a dia de hoy ambas han sido ampliamente superadas, salvo 4 cosas eaporadicas.
Por cierto, ya que lo mencionais, tengo 5 xbox y 2 wii, como si eso significa algo. Tampoco he inatalado nunca nada en la nand de la consola dwsde que tuve que vermelas con un brick. Nand emulada y 2 rebirth.
Y soy el primero en decir que la mejor mega cd es la wii.
ok, sólo dije que la Wii es mejor para la emulación de 8 y 16bits en una tele de tubo por RGB porque saca 240p nativos. :p
Bueno, dejando al lado el offtopic y retomando el tema... alguien lo ha probado?
Si, 2 franjas negras a los lados e imagen entrelazada.
Lo pone en la descripcion.
Si usas hdtv, imagen en 4:3 y filtro scanlines
Voy a explicar cómo funciona lo mejor que puedo ya que no hablan español


Con directX tienes 2 tamaños de pantalla de video. Amortiguador trasero y pintura sobre. Back buffer está bloqueado a 480 720 y 1080 pintura en muchos emuladores se puede cambiar a lo que quieras. En el caso de ZSNEX cambié la pintura a 256x224. Así que, en esencia, lo spoofs de la XBOX. El XBOX registra la configuración de búfer de atrás de 480 pero envía una imagen de 256 x 244. Mientras que la XBOX o TV puede registrar 480P su realidad recibiendo 224P.
Esto se puede confirmar usando la captura de pantalla ZSNEX o un dispositivo de tapa de pantalla entre la XBOX y TV

HCF (Estoy bastante seguro de que un miembro aquí) puede confirmar Im no en el hábito de bullshiting y que esto también fue probado y controlado por otros desarrolladores de emulador, incluyendo XtecuterX73, Madmab y Gilou9999
SPPV escribió:Voy a explicar cómo funciona lo mejor que puedo ya que no hablan español


Con directX tienes 2 tamaños de pantalla de video. Amortiguador trasero y pintura sobre. Back buffer está bloqueado a 480 720 y 1080 pintura en muchos emuladores se puede cambiar a lo que quieras. En el caso de ZSNEX cambié la pintura a 256x224. Así que, en esencia, lo spoofs de la XBOX. El XBOX registra la configuración de búfer de atrás de 480 pero envía una imagen de 256 x 244. Mientras que la XBOX o TV puede registrar 480P su realidad recibiendo 224P.
Esto se puede confirmar usando la captura de pantalla ZSNEX o un dispositivo de tapa de pantalla entre la XBOX y TV

HCF (Estoy bastante seguro de que un miembro aquí) puede confirmar Im no en el hábito de bullshiting y que esto también fue probado y controlado por otros desarrolladores de emulador, incluyendo XtecuterX73, Madmab y Gilou9999

The message is more or less understandable, but I think it would be ideal if you just posted the message in English, since some parts of what you said are a bit hard to comprehend, and someone like me who understands English could just translate it properly to Spanish. Thanks anyway for the explanation :)

El mensaje se entiende más o menos, pero estaría bien que lo pusieras en inglés porque hay algunas partes del mensaje que no tienen sentido y así yo por ejemplo lo traduzco, gracias de todas formas
Sorry Google Translate doesnt do the best job. Just I figure its disrespectful to post on a Spanish site without at least making the attempt to translate it to Spanish.

Im not sure how familiar the people here are with the XBOX kernel source or Connexant and Focus datasheets, but 240P was actually a resolution the XBOX was going to support. Theres macros for it in the kernel source and both Connexant and Focus have regs for 240P. The way I did it is very cheap and dirty and certainly not ideal. An ideal fix would be updating the kernel patch to make 240P a native resolution option. Ive tried that many times with very little success. We were able to get it to work with OpenXDK games like Space Invaders but when running actual XBOX games it just black screened. This isnt finished by any means and I will be doing more work on it. And you most certainly can remove the scan line filter. I just left it enabled because I liked how it made Killer Instinct look
SPPV escribió:Sorry Google Translate doesnt do the best job. Just I figure its disrespectful to post on a Spanish site without at least making the attempt to translate it to Spanish.

Im not sure how familiar the people here are with the XBOX kernel source or Connexant and Focus datasheets, but 240P was actually a resolution the XBOX was going to support. Theres macros for it in the kernel source and both Connexant and Focus have regs for 240P. The way I did it is very cheap and dirty and certainly not ideal. An ideal fix would be updating the kernel patch to make 240P a native resolution option. Ive tried that many times with very little success. We were able to get it to work with OpenXDK games like Space Invaders but when running actual XBOX games it just black screened. This isnt finished by any means and I will be doing more work on it. And you most certainly can remove the scan line filter. I just left it enabled because I liked how it made Killer Instinct look


In the first time, thanks a lot for your job. It is not easy to explain.
In the second, sorry for my poor english.

The low res (240/224p) is only necesary for emulators. Original xbox games is not designed for work in this resolution mode.

I talk whit @hcf some times about this (low res output) and i send a mail to jeroni paul (author of winmodelines http://www.geocities.ws/podernixie/htpc/modeline.html) for is possible port this program to xbox source.
Whit this, whe can make superresolutions for crt 15khz monitor (like as 1920x224 like and windows, wii or raspberry pi video modes) this super resolution make posible work in intel graphic card whit 20mhz dotclock.
But, paul jeroni do not sent response for me.
Thanks
Ya probe el emulador en mi xbox v1.0 todo va a 240p todo luce muy bien maravilloso como si juegaras en la snes original excepto un bug un problema que tiene killer instinct en el escenario de COMBO y el escenario que sale en la calle el automovil de COMBO ambos el fondo de el escenario se va en pantalla negra verifique y si este problema viene desde la primera version de zsnes el cual nunca fue corregido, eh tratado todas las configuraciones y todas las versiones de killer instinct de snes con el mismo resultado pantalla negra de fondo, espero puedan arreglar ese problema este emulador es el unico que eh visto en xbox que emula fielmente ala snes [plas] perfecto.abajo le dejo una imagen de el problema que menciono.

Adjuntos

@SPPV , me alegra verte aquí , hace tiempo que no escribes en el foro emuxtras 240p, copio y pego lo que puse alli
En PC para sacar resolución 15 khz 240 P son Wiinmodelines y soft15
La tarjeta gráfica de Xbox es una gforce nvidia3 custom?
Hay que comprobar si si gforce3 es compatible con alguno de estos dos programas.
Lo siguiente y esto es una idea,seria convertir estos programas a xbox y ver si desde allí con las opciones que incorpora la xbox muestra 240p nativamente?
Y no sé si quizás cargando desde la BIOS un modo predefinido, se pueda arrancar la Xbox en modo 240 P, con el cable RGB a una televisión crt

----------------
Famous programs for PC to remove resolution 15 kHz 240 P winmodelines and soft15. a Xbox graphics card is a nvidia3 custom gfore? Check if gforce3 is compatible with one of these two programs. The following and this is an idea, you could convert these programs to xbox and see if from there with the options that it includes the xbox displays 240 p natively? And I do not know if perhaps loading a preset mode from BIOS, is boot the Xbox at 240 P mode, with the RGB cable to crt tv
Yo no controlo de este tema, y por eso cuando me ha preguntado gente de este foro, no he podido ayudarles con esto, lo siento. Pero efectivamente SPPV sí que se ha peleado mucho con este tema y sabe mucho más que yo de esto. Puedo confirmar que gente como SPPV o XtecuterX73 han trabajado mucho para conseguir esto, que tanta gente pide. Siento no poder aportar más en este asunto.

Enhorabuena por el logro!

@SPPV : Espero que estés bien! Hace mucho que no sabemos nada de ti!

----- Now in English ----

I don't have knowledge about this matter, that is why when I was asked about this, I was not able to help, sorry. But SPPV has struggled indeed a lot with this matter, and he knows much more than me about this. I can confirm that people like SPPV or XtecuterX73 have worked a lot to achieve this thing that people was asking for. I'm sorry for not being able to help more in this project.

Congratulations for the achievement!

@SPPV : I hope you are ok! It has been a long time since we knew about you!
Como @ricardo1984 pone que si va, a mi no

tengo la imagen recortada y con scanlines activados (en un crt quiero arrancarme los ojos), el flickering del entrelazado sigue ahi.
Eso si la imagen resultante sera de 256x224 dentro de 640x480 por lo que se ve, es lo de siempre ( o peor).
@Tomax_Payne
Yeah on a CRT Im sure scan lines would be annoying. I use an LCD TV so for me it actually looked nice set to 25% scan lines. I also dont own a CRT so I would be interested to see how this looks on one if you could snap a picture with your phone or something and upload it.

@DAVI22
I dont really post in the forums anymore. I normally just chat with X about coding issues and ideas and pass apps to friends. Despite what it shows on the site Im retired as a staff member and my apps only get posted on site if Fumanchu/Xcalibur posts them. Im really winding down far as XBOX goes and spending more time on PC apps/emus and playing video games

@HCF
Gotta save the best for last :) Things are going great man, start working for Capcom Vancouver in September!!!!!! I only meant for you as a reference since Im new here. The whole "Yeah I know this guy and he doesnt release bogus crap" kinda thing lol Did you see the new XMV converter (ANY2XMV 2)? Any video to XMV no more WME crap. Convert virtually anything to XMV 1 click. Its a beast dumps audio, converts it to XBOX ADPCM, converts the vid to XMV and dubs the audio. Got a vid on Youtube of doing 10 files many of which were 500MB plus in 11 minutes. And made progress on Penny Ops succesfully added KIxxx, ZSNEX and NestopiaX (god was that a pig lol) Saw you did yet another game, my god man its like you never sleep a frieking machine the way you pump out ports. And if you are game, when I hang up the spurs I'll pass the src for ZSNEX, SMSPlusX, KIxxx (XBOX) and Penny Ops to you (if you are interested in apps I'll also pass Babylon, Xtras Downloader and ANY2XMV) Im sure a man with your skills could do far more than me with them.
@SPPV
I am working now.
When arrive at home i upload a pair of picks in crt whit rgb cable.

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A little video:

https://youtu.be/vI_fkmRFvJE
SPPV escribió: Did you see the new XMV converter (ANY2XMV 2)? Any video to XMV no more WME crap. Convert virtually anything to XMV 1 click. Its a beast dumps audio, converts it to XBOX ADPCM, converts the vid to XMV and dubs the audio. Got a vid on Youtube of doing 10 files many of which were 500MB plus in 11 minutes.


Wow, this tool is very, very interesting, this can save a lot of time !!
Can you post a download link ?

Thanks !!
SPPV escribió:@HCF
Gotta save the best for last :) Things are going great man, start working for Capcom Vancouver in September!!!!!! I only meant for you as a reference since Im new here. The whole "Yeah I know this guy and he doesnt release bogus crap" kinda thing lol Did you see the new XMV converter (ANY2XMV 2)? Any video to XMV no more WME crap. Convert virtually anything to XMV 1 click. Its a beast dumps audio, converts it to XBOX ADPCM, converts the vid to XMV and dubs the audio. Got a vid on Youtube of doing 10 files many of which were 500MB plus in 11 minutes. And made progress on Penny Ops succesfully added KIxxx, ZSNEX and NestopiaX (god was that a pig lol) Saw you did yet another game, my god man its like you never sleep a frieking machine the way you pump out ports. And if you are game, when I hang up the spurs I'll pass the src for ZSNEX, SMSPlusX, KIxxx (XBOX) and Penny Ops to you (if you are interested in apps I'll also pass Babylon, Xtras Downloader and ANY2XMV) Im sure a man with your skills could do far more than me with them.


@SPPV :
Wow, those are great news, congratulations for your new job!! :D
I have checked your Youtube videos, wow... great achievement! As gordito_relleno says, it will be very useful for a lot of people! I'm very glad to see that you are still working on Xbox related stuff ;)
Yes, I'm still working on the old box too, and in fact I have almost finished 2 huge projects that I hope to release soon (one of them is the MESS emulator ported to Xbox).
I would like to chat a bit with you, can I PM to you on this site? As I saw that you didn't visit emuxtras for a long time, and I guess that chatting in English about our developments in this public thread is not the best idea ;)

gordito_relleno escribió:Wow, this tool is very, very interesting, this can save a lot of time !!
Can you post a download link ?
Thanks !!


Buscando en Google, he encontrado algunos sitios donde ponen enlaces a esta herramienta. Por ejemplo aquí:
http://www.1emulation.com/forums/topic/ ... rting-app/

@SPPV :
If there is any "official" link to download your tool, please tell it to us! :)
The 1emulation link is valid (its Xcalibur/FuManchu reuping my release) but its my old release lol the proper has all Smarties in the box release is this one http://www.mediafire.com/file/c8zee52pb ... Y2XMV_2.7z That sucker has the 50% size reduction no Q loss and do batch improvements. Just for the record if Fu posts one of my apps unless I say I otherwise its legit. I stopped "releasing" a while back, too much hassle lol Make fancy pics do this do that, meh I already made the damn thing lol. I release on my site which is I2P so obviously misses Google, and XBOX-HQ which has a spider blocker so usually has limited results on Google

@HCF
Dude my door is always open for you. PM, Skype, Phone. Just be aware I dont remember my Skype password since I nuked it when M$ bought them lol. And if you have a 360 Im on Live as SPPV1980, GFWL as SPPV, Origin and Steam as SPPV. And still logged on as "GET OFF THAT COMPUTER AND FIX THE FRIDGE" at home :p



@Tomax Payne
I watched the videos between Wii and Zsnex and to be honest I saw very little difference. For the record I have bad eyes, ive been sitting in front of a computer since 1984. I dont even know what differences Im looking for. I got into the 240P gig because I was a kernel modder and assembly coder and X and Gilou thought I had the stuff to crack it. I know for a 100% drop a nuke on your ass fact the rez is correct. Its displaying at proper SNES rez. The progressive is the kicker my eyes cant tell progressive from interlaced. And for the record I thought I missed the last step. That my work was douchey. Please explain these posts as Im a[*] a loss to understand them
@SPPV
Sorry, is very dificult, show in a video.

Can you acces a old crt tv?

If you can, and have wii, can check a big changes in the image.
In lcd screen, not have this diferences, because the lcd panel change resolution to his native.

Thanks four your job.

Now, for downscale mi xbox, i use a uvc ultracade. This use a 480p vga resolution and insert a black scanline into image in par lines. But only work at 320x240 (640x480/2).

You can see this in this link, make by fudoh, american guru of this transcodes and downcalers

http://scanlines.hazard-city.de/

You can see diferences in this cuality pictures.
Essentially on a CRT its staying interlaced as opposed to progressive scan. I know because of the back buffer it will not register as the proper resolution at least on my TV anyways. Are you using an HD AV pack or SD AV pack? I piggybacked the pin out so if using an SD pack the XBOX wont enable progressive scan even with NKPatcher Force Progressive installed. I can see a difference when I switch between SD and HD on my XBOX. Not much difference. I know the resolution is right because my Dazzle is in between the XBOX and TV and it records it as 256x224 and the same is true of the ZSNEX screenshot.
And sadly I dont own a Wii. Ive been wanting one but since Nintendo stopped making them people have jacked the prices sky high and Im not paying 2 or 3 times the MSRP for a used one

For my testing I used a 1.6b XBOX, Madcatz SD/HD Multi-Console AV pack, Madcatz Coaxial Multi Console AV Pack. Dazzle SD Game Capture, SNES 240P Suite and a Toshiba 32" LCD 1080P TV

Heres a link for Penny OPS FTW this has 2 other emulators (SMSPlusX and KIxxx) that I did the resolution on differently and may give you better results if you want to check it out. This also has the new KIxxx which has improved memory management and boots way faster than 1.2. Just make sure you backup the TDATA 64646464 folder before installing or you will lose your old KIxxx settings and have to redo them
http://www.mediafire.com/file/6zzps3sf5 ... nny_ops.7z
@SPPV

I use a rgb cable for xbox.

In crt tv, from 0 to 288 (in ntsc 240) lines, change image in 1 pass (usually 60 times in second). Snes or md genesis, have a low res, 256x224 (224 is inside 288 lines) for snes and 320x240 for md genesis. When xbox, show a md/snes game "upscale" the image to minimal xbox native resolution (640x480).
All image in crt above 288 lines of vertical, turn to interlaced. And refresh image first par lines and then impar lines, making a flickering image, because use 2 pass to refresh screen (usually 30 times for par and 30 times for impar in 1 second).

this is the problem, the upscale of xbox, we want to turn xbox to low res, for make pixel perfect (or near) resolution for clasic games.

If you want a wii, in Japan are very cheap, and here (in Spain) too. If you need one for see low res in crt, say me and look for sent one for you (free).
Tomax_Payne escribió:@SPPV

I use a rgb cable for xbox.

In crt tv, from 0 to 288 (in ntsc 240) lines, change image in 1 pass (usually 60 times in second). Snes or md genesis, have a low res, 256x224 (224 is inside 288 lines) for snes and 320x240 for md genesis. When xbox, show a md/snes game "upscale" the image to minimal xbox native resolution (640x480).
All image in crt above 288 lines of vertical, turn to interlaced. And refresh image first par lines and then impar lines, making a flickering image, because use 2 pass to refresh screen (usually 30 times for par and 30 times for impar in 1 second).

this is the problem, the upscale of xbox, we want to turn xbox to low res, for make pixel perfect (or near) resolution for clasic games.

If you want a wii, in Japan are very cheap, and here (in Spain) too. If you need one for see low res in crt, say me and look for sent one for you (free).


I appreciate the offer, but I dont accept charity, I just accept the good will. Its not a I cant afford it thing. Its more I will not not be hosed by some douche and I expect proper pricing. Wii brand new in Canada $159 so used 75 bucks MAX. I wont pay somebody $300 for a Wii his kid has crapped all over, rammed a sandwich in the DVD drive etc lol
Hola, unas dudas a ver si alguien que controle me las puede resolver que estoy volviendo a la Xbox después de hace más de 10 años...

1- Esta versión especial del emu es solo para usarlo en teles CRT,no? En una HDTV no tiene sentido ni se podría o vería bien, no?

2- Al tener salida en 240p con 256x224 qué significa aparte de ser la resolución original de la Snes? Qué se verá mejor en una tele crt al ser los pixesles escala 1;1?

3- Como en una tele crt no hay nada mejor, no? O en una tele HDTV con algún filtro nuevo se parece o se ve bien?
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