StepMania 3.9 RC2a X1

Hola, he visto en xbins.org q existe una version de stepmania con soporte de memoria virtual. Alguien la ha probado??

Si alguien la conoce que nos lo cuente para ver q tal va, ya que la otra (v5) una vez q se llena la memoria se peta.


This version is based on the StepMania 3.9 rc2a release and includes most of its features. Keep in mind that this is a Work In Progress (WIP) version. This version is compiled with Visual Studio .net 2003 and the XDK. Further some files didn't transfer here but I didn't have any problems with StepMania.

These files are still included but aren't transfered cause of the FatX system that only supports filenames upto 40 characters. If anyone find a solution for this that would be great !

------------------------------------------------------------------------
Known issues, limitations and differences from the PC/Linux/Mac version:
------------------------------------------------------------------------

- Characters don't seem to be appearing

- Movie and Visualisation support has not been implented

- Packages implentation is broken

- No USB keybourd support

---------------------------------------
Advantages of StepManiaX (by Xport) v5:
---------------------------------------

- Virtual Memory Managment has been implented

- Profile names can be typed with the Xbox controller

- IP Adresses (for SMLan) can be typed in with the Xbox controller

- Controls can now be mapped using the Xbox controller

- Limited song editing is now supported with the Xbox controller

- Themes are working ? (see below)

- Faster loading

- Possible 128MB RAM fix (needs testing)

-------------------------
Virtual Memory Managment:
-------------------------

Virtual Memory Managment (VMM) has been implented on this version with on-demand paging. This should solve most but not all out of memory problems that occur.

Out of memory errors can still occur becuase textures loaded by StepMania (using Direct3D) are not loaded into the virtual memory and thus cannot be managed by the Virtual Memory Manager.

So, if too many textures are loaded you can still get out of memory errors.



Sacado de aqui
A ver si es cierto, porque como dices la v5 con cuatro o cinco discos de canciones ya no puede con más [decaio]
El problema de la v5 hexo por xport es que no libera bien la memoria, por eso se keda colgado cuando juegas varias veces seguidas. Para q al menos dure sin reiniciarse la consola, hay que poner no mas de 150-200 canciones
The_Datore escribió:Hola, he visto en xbins.org q existe una version de stepmania con soporte de memoria virtual. Alguien la ha probado??

Si alguien la conoce que nos lo cuente para ver q tal va, ya que la otra (v5) una vez q se llena la memoria se peta.



Esa es la version buena del stepmania, tengo como un año con ella y cero problemas, tengo cargadas 1600 canciones y aunque juegues bastante no presenta cuelgues o cosas raras.
y los characters? hay algun porblema con ellos?Aparecen en pantalla o no?
Sigue sin estar correctamente implementado el uso de animaciones, tanto de los personajes que bailan como de los fondos, ya que si pones algun video la consola no carga la cancion o se cuelga, pero si mal no recuerdo ese era mas problema del codigo del stepmania, no era tanto por limitaciones de memoria.

Imagino que a estas alturas ya no saldra otra revision del stepmania, tiene bastante que no se le hace nada nuevo ni ninguna mejora.
5 respuestas