Un nuevo título de Sonic se presentaría en febrero
SEGA to reveal a new Sonic the Hedgehog game next month
- won’t be announced until mid-February
- due out on Wii U, PS3, 360, 3DS, PS Vita, PC, and “Next gen” consoles
- console, PC and PS Vita versions will be identical aside from the graphical differences
- 3DS version will be another Sonic Rush styled game
- console version of this new game will be sticking with the recent formula
- gameplay switches between full 3D movement and 2D side-scrolling sections
- multiple routes through a stage
- incentive to play through all routes
- each route in a stage will lead to one of two or three exits
- the end of each will take you to a different stage
- you will always end up at the same final stage, though
- working to make at least 20 different stages, not including boss battles.
- begin the game with Sonic and unlock other characters to play as by completing stages
- example: you might unlock Knuckles in any one of three stages. Sometimes, if you already have a character that would be unlocked first, a different one may be unlocked.
- roughly 10 different characters to play with
- no new characters
- each character will have their own skills
- example: Sonic and Shadow not being able to make it up a wall, while Tails can easily fly up there or Knuckles can climb
- stages can be replayed with any character of your choice
- 3DS info: “similar in idea, but smaller in scope”
- devs are trying to fit all of the characters into the 3DS game, but it will feature far fewer stages
- 3DS still features many paths through stages
- 3DS will only ever branch off into 2 stages
- been in the works since before Sonic Generations
- due out this Fall/Autumn, or at the latest, Winter
Fuente: gonintendo
Retro Studios amplia plantilla con empleados de Vigil, Junction Point y Bioware Austin
No cabe duda alguna de que ha sido una temporada difícil para la industria de los videojuegos. Varias empresas han visto recortes de empleados, así como cierres totales. Podemos culpar a las ventas de sus juegos o a las decisiones de los responsables de cada equipo. Pero al final, no se puede negar que a nadie le gusta quedar sin trabajo, no importa el proyecto.
Entre los despidos en SuperBot (creadores de 'Playstation All-Stars Battle Royale'), el cierre de Junction Point (franquicia 'Epic Mickey') y el estado incierto por el que paso Vigil ('Darksiders'), una luz se abre paso en el camino. Retro Studios, los desarrolladores de 'Metroid Prime' y 'Donkey Kong Country Returns', han contratado recientemente empleados de Junction Point, Vigil y Bioware Austin. Esto no hace más que aumentar la expectativa sobre lo que pueda estar trabajando el estudio ubicado en Texas. Nintendo lo ha mantenido en secreto durante mucho tiempo y aun hoy quedan dudas de si veremos algo de Retro durante este próximo E3.
Más allá de en qué puedan o no estar trabajando en Retro, lo más importante es que poco a poco los empleados que fueron perdiendo sus puestos en las últimas semanas, ya están encontrando un nuevo lugar de trabajo. Desde aquí deseamos éxito en sus nuevos proyectos y esperamos con ansias ver que les depara el futuro a manos de Retro y Nintendo.
Fuente: blogocio