lodis escribió:
elbe: jo estic parlan a nivell d'aki, de la meva ciutat i dels voltants, pq se com estan les coses pq els meus profes del cole s'en keixen, ja ho se q com alumnes són problematics i q no els i es fàcil adaptarse a un nou nivell de vida, però si no ho intenten, pq es mol facil q n+ et posin un profesor x tu i q parli el teu idioma( i no dic només el període de adaptació, sino a llarg plas) pq he treballat com a monitora i tmb he vist de tot,(sinò hagues vist els dos cares no em "keixaria" tant) pq conec gen q treballa en institucions i tmb man parlat de tot, pq s'han tancat a la catedral, pq han creat polemikes en barris del voltant i ara ningú vol viure alli, pq ahir mateix x la nit un grup de 10 moros van apallisar a 2 nois d'aki i sas pq?
pos pq els van mirar malament ( resulta q eren 2 xikets de 20 i pocs i unic q estaven fen, era anar cap a casa, am la mala sort d'explikarse un acudit i riure davan d'ells i mirar cap alli, com haguesin pogut mirar a un altre costat) si d'aixo en dius educació i cultura... dons aki en diem x un altre nom.
jo NO dic q tots els immigrans o moros siguin iguals, sens dubte hi ha bones persones igual q NO tots els catalans/espanyols som bones persones.
respecto les altres cultures, es mes fai assignatures sobre el estudi d'altres cultures, faig hisotria del art, aixi q per poder entendre un moviment estilistic determinat tmb has d'entendre i estudiar la seva cultura....no em poso en el fet de com són, sino en el q un grup i mol nombros (q aixo n significa q TOTS o siguin) han creat molts problemes aki a la ciutat, al barri i més en concret a mi i a familiars meus, com tmb dic q gràcies a la immigració de noies sudamericanes em solventat problemes q am gen d'aki no s'hauria pogut fer.
i potser, ha donat la casualitat, que els q pitjor es comportaven, els mes maleducats dels crios am ki he treballat eren fills de immigrans i q kan et "queixaves" als pares la seva gran escusa era o donarte la culpa a tu pq n estaves x el nene(caro en un grup de 18 n+ existeix el seu nen) o dirte q el discrimanves o q n entenies la seva cultura....(si entendre q la seva cultura era repartir osties als altres nens i als monitors....dons no puc entendre una cultura així, potser si q soc ignorant)...dons mira ha tocat aixi, igual q tmb hi havia nens i pares de aki q donaven mol x el cul.
i no és només per els immigrans, sino la pròpia gen d'aki q n valora el q es té, fa uns 8 o 9 anys, van treure un descampat am barrakes de gitanos i pq no la liesin, els i van DONAR unes cases noves a un barri d'aki prop, sas q en van fer?? van destroçaro tot, vendre els peses i en altres casos re-llogar les cases. kedat tu sense feina i sense poder pagar la hipoteca, i digam si tmb et donarien una casa on poder viure i de gratis, q només hagis de pagar el llum, el gas i akestes coses....ja to dic jo NO te la donarien. i si o fesin serien les de protecció civil, q tmb pagues pero un lloguer més barato i reduit a les teves posivilitats, això si, posat a la llista d'espera...q ja fa 5 anys q s'havien de construir de noves i encara espero que entrin makines en akell solar...
Ok jo entenc que la teva experiencia personal amb un colectiu sigui dolenta, pero no creus que potser es una mica limitada com per assegurar que no pots amb els "moros"? Jo havia estat en un esplai i els nens que mes al liaven eren d'aqui, aixi que suposo que com ja vaig dir de tot hi ha a tot arreu, i que a la teva ciutat hagin passat unes coses no vol dir que a tot arreu igual, i segur que una actitud discriminativa com la teva no ajuda a millorar la relacio entre el colectiu de gent del pais i els nouvinguts o gent d'altres cultures.