ssux escribió:Lo de les webs ho he vist amb els meus ulls, més en concret aquesta:
http://www.smr-spain.com/Amb un MAC es veu verdosa, amb un PC blava
Acabo de fer un comprovació trisistema (osx, linux, win) i no veig aquesta verdositat que dius. Però "desviacions" de color si que en tinc de vistes amb monitors vells, que es nota sobretot quan te'n compres un de nou i fas el canvi
ssux escribió:No soc cap expert, però dubto que un mateix s'ho pugui currar en un PC(em sembla més una cosa de SO vs HW), començant per la paleta, que en un MAC es mes gran (parlem de tamanys tan grans que podria ser despreciable, pero ho és) i que els colors de PC estan completament equivocats, colors que envia a un monitor que segurament no esta ben configurat i a una impressora limitada.
Com ja he dit m'ho han explicat gent que es dedica a això i es un tema molt extens.
Diga'm tonto, però segueixo sense entendre lo de la paleta, dedueixo que deu tenir algo a veure amb el nombre de colors, però no crec que un pc en això és pugui quedar enrere tècnicament (no entro en implementacions de so's, drivers, etc).
Però bé, aqui entrariem en el "fascinant" mon de la visió per computador, que per cert, en vaig fer una optativa a la uni i no em va agradar gens, perquè no és un tema que m'interessi, la vaig agafar més aviat perquè l'aprobat estava garantit.
En fi, jo segueixo pensant que no n'hi ha per tant en aquest tema, i que crec que algún o altre dissenyador, el subconcient li està jugant una mala passada. Ara bé, si em posen els motius tècnics (sense manipulacions) pels quals això és cert, admetre la superioritat dels macs