naxeras escribió:El problema es el escalado, que al no caber en la pantalla de la gba los emuladores se saltan líneas haciendo que se vea muy mal en nuestra pantalla.
Buenas, imagino que la consola tendra de resolucion de pantalla 320x240 o 480x272
En todo caso la GBA tiene 240x160, asi que estas jodido, tienes reescalado si o si
Si a eso le sumas, que le haces reescalado al juego internamente, pues terminas con dos, un horror visual
Pero eso no es necesario, el 90% de los juegos de Master System no necesitan ningun tipo de reescalado, ya que la MS es 256x192, y la gran mayoria de los juegos de Famicom tampoco, aunque esta tenga 256x224
Simplemente en el caso de la MS, cuando hagas las roms, compila cada juego como un juego de GBA, y ponles el offset que te valla mejor
Y en el caso del emu de Famicom, si pones el codigo de sprite o ram correcto, tendras un juego perfectamente jugable sin escalado
Te copio/pego un post que hice en el foro de Dwedit, donde le comento de un problema con la ultima compilacion, te da una idea del tema de sprite/ram
In older PocketNes versions, in the PocketNES Menu Maker i can use Follow memory or sprite values, and this values are permanent in the GBA converted game (i make one rom for every nes game)
In this version this not happen, and is a big problem to me, because i found this version have better emulation in some games, like battletoads
As of course you know, the choices are scaling, unscale, or unscale following sprite/ram
Scaling is not a option for me, i dislike much, then i start playing with the unscale options
The problem is that, if i centered the screen with the R and L buttons, i can get a perfect position in most games, but, if i want to go to menu, and i press L+R, y move the screen.... big problem... there is a way to remember this position and make fix???? it will be perfect this option, and will solve all problems... and my next question
Because i dont found a way to remember position, I start playing with ram address, then for example, in old PocketNES
Mighty Final Fight, i found that RAM address F423 center the screen, almost perfect
Shatterhand RAM address 664F center the screen, almost perfect
Batrman radioactive man same with sprite 010E... etc
And in new PocketNEs version 6-13-2012
Battletoads, with RAM value of 2, give a great centered screen, perfect for play
Un saludo