triki1 escribió:Esto le puede interesar a
Chester Upcoming Issue of Game Informer to feature first details and title of next Team ICO-game
First glimpse of ICO-successor: Ueda reveals next game.
While the whole world is occupied with playing the third Halo-game, Game Informer got the chance to get the first real news about Team ICO´s next generation game for Playstation 3. Instead of having some lukewarm chitchat we went home with material for a whole feature - this feature. After having created two such completely different experiences as ICO and Shadow of the Colossus, one could wonder where the next game would go. Fighting giants in HD? No, thanks god Fumito Ueda who we talked to chose another different, unique setting: The whole game is one gigantic, wide flat desert. Ueda described it as being like Death Valley (California), only being different in one department: It’s not really a flat area. That’s what it looks like when you’re hundreds of meters above ground. Actually, the whole area is interspersed with canyons. A lot of them, and all of different width and depth. The key of
the game is, so says Ueda, to explore these canyons and find 'something'. What this ‘something' is will be revealed at a later time. Now, what is it that’ll make this game so special one might ask. Besides the breath-taking setting of this enormous desert with canyons all over the place, the way you explore those is what makes the difference: The main character will travel by utilizing a glider, which allows him to fly through the air. It’s not some high-tech glider, but seemingly a traditional glider, made of wood and cloth. What makes this so unique is that you freely, and we cannot put enough emphasize on that, fly around that desert, dive into these canyons and jump off the glider to run around without it. From what we’ve seen there’s never before been that feeling of flying around in the sky, combined with this scale of environment. One thing that returns from both previous games is the ability to climb. While diving into canyons you’ll have to climb back to the surface, having a glider and not a motor-driven vehicle. The information you read until now was exciting, and we should end this article with something exciting, as well: The working title of Team ICO´s third game is 'The Last Canyon'. Having seen how many canyons this game has we’re looking forward to find out more about the title’s meaning.
Bueno, a medida que leía tenía sudores fríos. ¿¿Un juego de parapente y escalada?? ¿¿Donde está la épica?? Pero después me he calmado, he recordado quien hay detrás del proyecto y he intentado imaginarlo a través de los ojos del Team ICO. Imagino unas alas diseñadas a partir de los bocetos de Da Vinci, con el cuidado apartado artístico que caracteriza a Ueda, con bandadas de pájaros (sabemos todos como le gustan) acompañándonos junto a una bso deliciosa durante el vuelo. Después pienso que no sabemos absolútamente del objetivo del juego, ni de su trasfondo, y me tranquilizo más. Todo en un marco técnico asombroso, ya nos sorprendió exprimiendo PS2 al límite y un perfeccionista como Ueda no se va a conformar con poco.
Muchos esperábamos algo totálmente diferente a ICO y SOTC y parece que no nos van a defraudar. La espera será larga.
uNkNowN_2.0 escribió:Fake
Puede ser. Pero yo del Team ICO me creo todo.
tzare escribió:
AMbos, yo pillare primero el PES (ya tenia el NBA2k7 hasta hace poco) y en poco tiempo el NBA a ver si lo encuentro algo mas barato por ahí... donde los pillas, en BCN o en Play.com o similar?
Buff... ni idea. Cada vez soy más amigo del mercado de segunda mano pero con estos dudo que tenga la paciencia de esperar a que empiecen a aparecer por C/V. Esperaré a ver que diferencia hay entre las tiendas y Play.com.
Ruby Gloom escribió:Um, pues este mes no dicen nada, asi que supongo que si; era para decirte que entrabas gratix
Edit: Voy a ver Claymore.
Ayer jústamente la retomé ya que la gente decía que tardaba en arrancar. Y así es. A partir del episodio 7 es impresionante.
Por cierto, Turyx, también retomé Gurren Lagann. Ví el 8... y el 9, y el 10. Increible. Me cago en la puta. No mentía el que decía que el 8 sería un final brutal para cualquier serie.
HunterZero escribió: Osea, como ganar mucha más pasta con mucho menos curro, portando un motor gráfico de ps2/psp
Más o menos lo que yo he pensado. No sé como alguien puede tildar de "megaton" un FF a 15€ que tiene toda la pinta de spin off cutre o CC simplificado. Aunque lo de FF: Animal Crossing tampoco lo descarto.
Un saludo