Hoy aunque no lo parezca ha sido un día importante ya que han desvelado un asunto sobre las físicas (avanzadas) consola vs PC. Va a ser un poco tocho pero pongo diversos quotes para que TODO el mundo pueda leerlo.
Quizás guste o no guste, pero Ian Bell esta tarde ha dicho que las físicas avanzadas serán capaces de ser ejecutadas por el PC y la próxima generación de consolas. Están trabajando en ello actualmente y será de aquí 4 meses cuando ya estén implementadas (asi pues queda un buen trecho de espera). No obstante hago copy-paste de lo que ha dicho Ian Bell. Todo ha venido a raiz de lo que ha escrito un usuario, acerca de que ve muchos progresos en circuitos y coches pero pregunta cual es el plan para mejorar el lado de las físicas. Comenta que despues de unas cuantas builds no le gusta como progresan las físicas en todo. Este es el texto completo:
First off I am not on these forums much because I can't post my feedback without being told i'm an idiot, so I don't bother, but I am keen to hear from someone on the Dev team that progress is being made on the physics/ffb side of the game. I have really high hopes for this game/sim but at the moment all I can see with new builds (sorry if it offends) is new car and track exports, and FFB tweaks that try to make the best of cars that feel fundamentally flawed all together. If I knew that there were plans to improve the physics/FFB side of things I would be a happy man, bit I get a little bit nervous after 10 or so new build downloads I still don't feel like the physics have progressed at all. Sorry if I sound rude but I don't know how to phrase it better.
A lo que Ian Bell responde:
There are multiple posts stating that a whole new physics system is being implemented. We can't do more than that. It's groundbreaking.
If we moved it into the main builds now little would work. It will take probably 4-6 months to implement, more to polish.
Le comenta que hay múltiples posts con el completo nuevo sistema de físicas está siendo implementado y que se moviera a los builds trabajaría una pequeña parte. Todavía llevará de 4 a 6 meses para implementar y pulir.
Otro usuario dice:
I have 2 main gripes at the moment.
1. It feels very light, I have my effects set to 109% on the logitech profiler, and it like the force through the wheel has been halved in comparison to other games
2. I can't really feel oversteer. It's a guessing game with some of the cars. Often by the time I can feel it through the wheel, it's to late to correct myself.
Ian Bell responde:
It's too light for me also. We don't want to cause clipping so I think an in game meter to test the intensity and set it at the max without clipping will be a good addition.
We need to work on the dynamics beyond the edge. This should fix the second issue. We could add 'fudges' to the current brush model which a lot of the most respected sims do but I think we'll live with it until we implement the completely new dynamics system.
Sobre el tema de consolas vs físicas algo importante ha comentado y que se debe saber. Ian Bell dice:
Consoles won't be able to handle the processing needed for the new physics model. Next gen should though.
Las consolas no serán capaces de manejar el procesamiento necesario para el nuevo modelo de físicas. Las próxima generación debería.
Nuevo modelo dinámico y modelo neumáticos
It will be a completely new dynamics model also. From top to tail so to speak. The dynamics model will run on console, in fact it should be more efficient yet more involved. The new tyre model will be PC only as above.
Será también un nuevo modelo dinámico. De arriba a abajo por así decirlo. El modelo dinámico correrá en consola, en realidad debería ser más eficiente y todavía más envolvente. El nuevo modelo de neumáticos estará para PC como lo de arriba (el nuevo sistema de físicas).
Para los miembros del foro aquí teneis el enlace:
http://forum.wmdportal.com/showthread.php?701-Discuss-Project-CARS-physics-here&p=158134&viewfull=1#post158134Hoy han dicho que la posición del tanque de combustible afecta a la distribución de peso cuando el tanque está lleno. En otra respuesta confirma que si está medio vacío también se notará.
Position of the fuel tank does affect weight distribution when the tank is full. There is also a very basic 'sloshing' effect to simulate the liquid moving around in the tank due to vehicle motion.