[HO] The 3rd Birthday (Parasite Eve 3)

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Pues tiene buena pinta.Anda que no hace años que jugué al 1...
alguien sabe si para jugar al 2 es necesario pasarse el 1??por argumento y tal....
KiMo I escribió:alguien sabe si para jugar al 2 es necesario pasarse el 1??por argumento y tal....


No es necesario. Yo me pasé primero el Parasite Eve 2, y lo entendí muy bien. Aunque hay veces que mencionan lo que pasó en el 1, pero se entiende :)

Pero vamos, juega antes al 1, que está muy bien y te enterarás mejor de la historia. Además, gracais a un parche ya está en español.

Un saludo.
A mi me parece que estará bastante bien, aún así habrá que esperar a probarlo.
Beelzebul escribió:pues yo lo que espero es que llegue aquí, y lo traduzcan al español, q vaya rachita que llevamos con los rpg, q no llega ni uno en español

Vale que SE no te traduzca algunos remakes 2D de juegos antiguos y tal. Pero ten por seguro que éste juego con la pasta que ha costado llegará traducido.
Uno de los juegos más esperados de PSP
Hajime Tabata, director del juego, ha hablado sobre las escenas que se vieron en su primer anuncio en las que Aya iba vestida de novia. Cuando los chicos de Siliconera le han preguntado acerca de esto, Tabata ha respondido " Es uno de los puntos cruciales del juego, por lo que no os puedo dar una respuesta concreta ahora mismo, tendréis que jugarlo para descubrirlo".

Desde luego curiosidad despierta.
La pinta que tiene es increíble. Jugaré al 1 y al 2, aunque hayan dicho que no sea imprescendible para estar al día cuando salga el 3 :)
StrayWolf16 escribió:Hajime Tabata, director del juego, ha hablado sobre las escenas que se vieron en su primer anuncio en las que Aya iba vestida de novia. Cuando los chicos de Siliconera le han preguntado acerca de esto, Tabata ha respondido " Es uno de los puntos cruciales del juego, por lo que no os puedo dar una respuesta concreta ahora mismo, tendréis que jugarlo para descubrirlo".

Desde luego curiosidad despierta.

Hombre, si se le ve vestida de novia y luego triste con sangre por todas partes, yo creía que mataban a su marido y esa venganza es lo que inicia todo el juego y a lo mejor hay algún complot y el resurgir de las NMC (por el monstruo que salía) Pero vamos, eso lo deduje hace 1 año.

Ah, no se si habéis puesto éste scan:
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Nueva Info

- El juego paso de Moviles a PSP por que la calidad del titulo era demasiado grande para los moviles

- En el juego usaremos un tipo de poder diferente al visto en los PE (el Overdrive)

- Podremos cambiarnos de ropa que esto influira en nuestra defensa, como por ejemplo un traje sin mangas pero nos bajara la defensa.

- Nomura dice que ha llegado a sus oidos que hay una gran demanda por incluir una escena en la ducha como en el PE2.

- El juego es un ActionRPG.

- No tiene modo multijugador.

- El consumo de bateria mientras jugamos sera elevado (333Mhz).

- Sera el juego mas potente de PSP... hasta que llege AgitoXIII.
- El juego es un ActionRPG.


¿Y cómo se come eso si hasta hora todo lo que han enseñado parece un shooter, y por lo que decían del control estaba 100% orientado a los disparos? [+risas]
supongo que habra magias, por eso lo de rpg xD.
RPG es por que habra subidas de niveles.
Hibiki-naruto escribió:Nueva Info

- El consumo de bateria mientras jugamos sera elevado (333Mhz).


Esto que has dicho me ha dado miedito
Si ya de por si la psp consume y cuando anuncian que el juego consumira mucho...
Saludos
eso de que el juego use los 333 Mhz tampoco es nuevo, juegos como el silent hill origins y el god fo war ya lo hacen y supongo que la bateria si que dura menos pero tampoco es para alarmarse xD
Crash escribió:eso de que el juego use los 333 Mhz tampoco es nuevo, juegos como el silent hill origins y el god fo war ya lo hacen y supongo que la bateria si que dura menos pero tampoco es para alarmarse xD

a mi en el god of war me duraba como 4 horas 40 desde backup`..desde umd duraba un poco menos de 2 horas...............
dshadow21 escribió:
Crash escribió:eso de que el juego use los 333 Mhz tampoco es nuevo, juegos como el silent hill origins y el god fo war ya lo hacen y supongo que la bateria si que dura menos pero tampoco es para alarmarse xD

a mi en el god of war me duraba como 4 horas 40 desde backup`..desde umd duraba un poco menos de 2 horas...............


Habrá que jugarlo tirado en la cama con cargador en mano y enchufe cerca XD
Habrá que jugarlo tirado en la cama con cargador en mano y enchufe cerca XD


a jijo si no me quoteas no me fijo que puse desde backup 4 horas 40 cuando es 2 horas 40....bueeee un erro lo comete cualquiera....

alguien sabe por que no me carga el 1 en la psp? necesita un pops particular o algo...tengo gen d3 y no me carga, lo extraño es que el klonoa si me carga
Hibiki-naruto escribió:- Nomura dice que ha llegado a sus oidos que hay una gran demanda por incluir una escena en la ducha como en el PE2.


Veo que le han llegado mis correos
dshadow21 escribió:
Crash escribió:eso de que el juego use los 333 Mhz tampoco es nuevo, juegos como el silent hill origins y el god fo war ya lo hacen y supongo que la bateria si que dura menos pero tampoco es para alarmarse xD

a mi en el god of war me duraba como 4 horas 40 desde backup`..desde umd duraba un poco menos de 2 horas...............


pues yo me pase casi todo un viaje de tren de 3 horas y media jugando al GOW en umd y aun le quedaba bateria (muy poca pero quedaba xD)
Hibiki-naruto escribió:Nueva Info



- Nomura dice que ha llegado a sus oidos que hay una gran demanda por incluir una escena en la ducha como en el PE2.


Esta es la noticia mas importante de todas, insensatos XD
se ha puesto aya del PSX al PSP..... [amor] [amor] [amor] [amor]
Que buena pinta tiene, parece ser que la acción tomara lugar en la navidad del 2012, nos salvara Aya del fin del mundo? [+risas]

Gracias por las Scans Hibiki.
aka_psp escribió:Esa Aya...

melafo [chulito]

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XDDDDDDDD
Desde leugo, pinta acojonante, y Nomura ha dicho que el Agito aun sera mas flipante graficamente. A ver si sale algo en el TGS XD
Joe, ya era hora de que salieran, jaj.
Gracias por postear las fotos Hibiki.
tenga mas trajes que ese
Esas imagenes me han dejado un poco frio, parecen para movil... :(
kibito28 escribió:tenga mas trajes que ese


Y menos... durante las batallas el traje puede convertirse en jirones y desgastarse, bajando con ello la defensa.
Al final va a parecer el Strip Poker
Más imágenes en el hilo principal.
Mucha info nueva, ademas parece ser que este juego podria ser la 1a entrega de una nueva saga de Aya brea.

Concept and Switch to PSP

The concept of The 3rd Birthday, said Kitase, is to carry over the world view and taste of Parasite Eve, but create a completely original title featuring a greater emphasis on the Aya Brea character.

Square Enix originally announced the game as a cell phone title. According to Tabata, it was originally planned to be episodic, with each episode playing out like an overseas drama (this refers to stuff like 24, Lost and Heroes).

The reason it was changed to PSP, said Kitase, is because the quality of the gameplay and cut-in effects exceeded the framework of cell phones. Also, they wanted to push the game on a global scale.

The episodic nature of the story's construction is still in place, said Toriyama. They're currently doing voice recording, and the voice performances will apparently be like what you'd find in an overseas drama.


The Changing Main Visual

The change in platform resulted in a vastly different main visual. I thought this part of the interview was so neat that I wrote a separate story about it.


Action RPG

The 3rd Birthday has in the past been described as a TPS, or third person shooter. Asked if the game's genre is TPS, Tabata said it's an "action RPG." You use guns, but it's not something where you aim and fire at enemies. Instead, it's "lock-on action," where you use a lock-on button to lock on to enemies. To this, the game adds the the Overdive system and RPG growth elements.


Overdive

As previously detailed, Overdive is a skill Aya has that lets her consciousness take over the bodies of NPC soldiers who are spread out across Manhatten to fight the invading Twisted creatures. The skill is an integral part of both the storyline and gameplay.

Toriyama explained the story part. Aya is a former FBI agent and now a member of a federal organization called C.T.I, or Counter Twisted Investigation. She's the only person capable of using the Overdive skill, which is mankind's "trump card" in defeating the Twisted.

Aya is not particularly good in combat, but she doesn't actually enter combat. She remains in C.T.I headquarters and sends her consciousness out to the various battle fields via Overdive.

Tabata took up the gameplay part. Using Overdive, you can make Aya's consciousness jump instantly from one NPC soldier to another. You'll then be able to take control of the NPC.

You might have figured this out already from the screenshots, but the game changes the enemy's graphic into Aya. This, explained Tabata, is done in order to make the game easier to understand in terms of gameplay. Aya's body isn't actually there though -- just her consciousness.

For the most part, you can think of Aya's life as being one with the NPC into which she's dived. Tabata did note, however, that they're planning on adding a system where Aya's development will add some support to the life of the NPCs.

Due to the Overdive system, The 3rd Birthday has some peculiarities with how it handles death. Let's say an NPC is about to die. You can perform an Overdive, which puts the game into slow motion. As long as Aya is still conscious, she'll be able to jump over to another NPC, even if the NPC she's in has zero life. You can see this zero life Overdive happen in the E3 trailer.

There are multiple classes of NPC soldiers, but the standard type die off quickly. And violently too, it seems. When attacked by a Twisted, the NPCs experience a sharp pain and spurt out blood.

Although he questions the moral side, Tabata expects beginner players to make use of the zero life Overdives frequently -- that is, dive into a soldier and use it for direct attacks until it's about to die, then dive into another soldier.

Advanced players, however, will be able to play more strategically, diving into a soldier to position it on the battle field, then jumping to another soldier to position it in a separate point. You're controlling the battle field, in other words.

Tabata detailed some strategic possibilities here. You can, for instance, attempt to draw an enemy towards one soldier, then dive into a soldier behind the enemy and thus aim for the enemy's back. This is a basic strategy for the game. You can also position troops against special walls to make them perform group attacks.

The game isn't a strategy title, though. The pressure will gradually build up from the enemy. You'll have to decide when to combat enemies by strategic use of Overdiving, and when to make a soldier go into battle head-on.

Action appears to actually be the focus. To help get a sense the balance between action and strategy, Kitase explained that the staff is emphasizing the game's action tempo, and adding a strategic taste on top of that.

You'll usually find between three and four Overdive targets appearing at once on a field, said Tabata. This varies depending on the area. I'm not sure if Tabata is saying that there will be this many Overdive targets throughout the entirety of a stage, or if this is the number you'll have in your immediate vicinity at any given time.

The NPCs have a variety of weapons. As detailed earlier, you can see what weapons are available before deciding whom to dive into. You'll need to consider each weapon's special characteristics and how compatible they are with your current foes. Sample weapons mentioned by Tabata include a shot gun and a sniper rifle.

Even though you're using the NPCs' weapons, there's a customization component to the weapon system. Separate from the NPC weapons, you'll be able to bring your own customized weapons into the fight. While your customized weapons may be more powerful, they're limited in ammunition, so in general, you'll end up relying on the NPC weapons.

There seem to be some other customizations for Aya beyond the weapons. Tabata said that, similar to past entries in the series, you'll be able to make yourself stronger through customizations.

He also hinted at some sort of special new ability for Aya, of similar fashion to the Parasite Energy that appeared in past Parasite Eve games.


Nudity

Fitting the game's concept of "featuring" the Aya character, a large section of the interview is about the character.

One of the keywords for the game is "Lost Past," said Toriyama. Aya is not fighting for her friends. Instead, she's in a section of C.T.I, fighting with the thought that she has no place of her own except for the battle field.

It should be noted that when they mention "past," this doesn't mean you'll be seeing characters from past Parasite Eve games. In terms of story, The 3rd Birthday is completely new, explained Toriyama. The game features, for the most part, original characters.

The Aya character has "a secret." This secret plays into why the character has a different air about her when compared to the first two Parasite Eve games. Apparently, something happened in Aya's past, and she closed up her heart. She's become a character who feels weakness from that past happening.

I never played the older Parasite Eve games, but it appears there was a shower scene of some form involving Aya. Famitsu asked if there will be a shower scene in The 3rd Birthday. Tabata would only respond "We understand how great the expectations are."

While it's not clear that you'll see Aya in the shower, you will see lots and lots of flesh. Her clothes apparently tear apart during battle.

Tabata explained that the clothing is actually equipment. You can apparently send her out sleeveless, and this will end up showing off greater skin when her clothing tears during battle. However, she'll end up incurring more damage with this weaker clothing. The more resilient clothing, when damaged, won't show as much skin.

So how did this system come about? It looks like this is the handy work of Tetsuya Nomura.

According to Tabata, Kitase told the staff to not make the game in such a way that it would end with just one title. Additionally, the staff was hoping to potentially bring the series to a console if this first entry received support from players. This is where Nomura came into the picture. He had the idea that if the game were brought to a console, it would be interesting to have Aya's damage shown by her clothing being damaged. They ended up including the system in The 3rd Birthday as a test.

You might have noticed something totally incongruent about the tearing clothes. If Aya is only sending out her consciousness to the NPCs, and the game is only showing Aya's body for convenience, how can her clothes be tearing? Famitsu asked if the tearing clothes are meant to be Aya's own image. Responded Tabata, "No, it's probably just our image."

Outside of the tearing clothes, you'll also get to see Aya partially naked during the event scenes where she performs an Overdive. Said Toriyama, "While in overdive, she's just a consciousness, so the image is nudity. However, when she lands, she's clothed. It's pretty embarrassing."


Twisted

So what are the Twisted creatures against whom Aya wages battle? According to Toriyama, the FBI wasn't able to figure out their true form, but it's believed they've come from the future.

Famitsu asked what exactly their form is supposed to be, to which Kitase zinged, "They're twisted." Kamikokuryo joked that as part of the design, you're not supposed to understand what they are.

More seriously, Kamikokuryo said that the keyword for the design is indeed "twisted." This is how they're shaped, but the term "twisted" also applies to their related effects, the blood spray, and the space around them.

Outside of just the look, it's supposed to be difficult to anticipate where they're going to move or what they're going to do next.

All this is apparently meant to give a feeling of fear that you're being attacked by these strange creatures.


Wireless Functionality

There won't be any. Tabata said The 3rd Birthday is being made as a "top class single player game."

I'm not sure what this has to do with multiplayer play, but Tabata decided to use a car analogy here. "The battery consumption is also severe... it's like a Ferrari. The fuel economy is bad, but we have confidence in the content."

Okee...

Meaningless Numbers

So how far along is The 3rd Birthday? Tabata came up with an original response to this question: the game's quality is 70% while the game as a whole is 50%.


Kitase Gets His Hands Dirty

Kitase is the game's producer, but he also seems to have a hidden role on the game: stage creator.

He said in the interview that Tabata requested that he make the stage data himself for a section of the game just prior to the climax.

Tabata joked that Kitase would often say that he left his soul with Final Fantasy VII spinoff Dirge of Cerberus. Tabata asked for Kitase's help on The 3rd Birthday, another gun game, in order to help him get the soul back.

No, I don't know what they're talking about either.


Start of a new series

In closing comments, Toriyama chose some slightly odd wording to hype up the game. "Until Final Fantasy Agito XIII comes out, this will be tops on PSP." Sounds like he's also promoting Agito!

Toriyama also said, "A game and story that you won't believe are on PSP await, so look forward to it."

Adding to the talk of a console entry above, Kitase suggested that The 3rd Birthday could be the start of a series. "We ask for your support so that this title can be the starting point for a new series."


Hey, who let Tetsuya Nomura in here?

The site decided to include a comment from Tetsuya Nomura to close off the interview. This was also included in this week's print Famitsu.

Said Nomura, "There are many who call it Parasite Eve 3, but it's not a sequel in the Parasite Eve series but a new piece of content called The 3rd Birthday. The tense battles that have a horror-action style, the event scenes which aim to be the highest level on PSP, the cut-ins that are made with overseas movies in mind -- we believe you'll be able to enjoy a somewhat adult world."
Wow, suena muy bien, gracias por la info Hibiki.
Vamos,que segun parece iremos usando a los soldados como marionetas de usar y tirar xDDDDD
Un Parasite Eve para PS3 sería la leche...
En una entrevista a Tetsuya Nomura (creative producer and concept designer):

Sobre el sistema de arrancar la ropa de Aya por daños: El plan para este juego fue escrito muchos años atrás. Creimos que íbamos a necesitar un sistema que mostrara alguna singularidad en los TPS (shooter en tercera persona) que estaban siendo lanzados en abundancia en el extranjero, y por ello surgió el sistema Overdive. Pero ahora está saliendo una variedad de juegos de TPS. Pensamos que íbamos a necesitar algo más exclusivo para este título, y recientemente hemos decidido añadir "el sistema de la ropa". Es algo que no se podía hacer con un personaje principal resistente, algo que sólo funcionaría con Aya.

Nomura no lo mencionó, pero en la entrevista al equipo (recogida por Hibiki-naruto en post superiores), Tabata (Hajime Tabata, director) dice que el sistema de la ropa se produjo cuando Nomura consideró que tal vez éste sería un sistema interesante en el caso de que The 3rd Birthday fuera llevado a consolas. Los desarrolladores también proporcionan la pista adicional de que una versión para sobremesa está en estudio.

Twisted: la gente intenta en un primer momento reconocer el rostro de sus homólogos. Sin embargo, los Twisted no tienen cara. No está claro donde se debe mirar, por lo que dan una sensación de misterio o extrañeza. Sus patrones de movimiento también están llenos de originalidad. Vamos a trabajar aún más en sus movimientos hasta que se lance el juego.

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EDITO: sobre la página web oficial del juego. http://www.square-enix.co.jp/3rd_birthday/

La página web está encabezada por la misma imagen en bucle de Aya en el callejón y con la nieve cayendo. Pero... hay dos datos que pueden escaparse:

1- Entre todas las palabras que circulan en horizontal por la cabecera: Aya Brea, CTI, Expansion and Stillness (expansión y quietud), etc, nos encontramos con Babel. ¿Alguien más lo asocia con la torre retorcida del fondo que hemos visto en varias imágenes? Fase final...

ImagenImagen

2- Cada cierto tiempo (mucho, en realidad tarda bastante en suceder) y sin cierto orden aparente, aparecen escenas del juego a través de una cortinilla en vertical. Algunas escenas las hemos visto de alguna u otra forma en el trailer, pero no todas...

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Me gustan bastante las imágenes, los gráficos son similares a los de Peace Walker.
:) Bueno, otra razon para comprarme una psp [looco]
Nunca he probado un Parasite Eve pero este tiene muy buena pinta así que le probare sin dudarlo.
yo estoy con el 1 ahora,precisamente en PSP y me esta gustando,a ver si me da tiempo a pasarme este y el 2..
yo ayer me pase el 1
jugaso, solo que se me hizo corto, 11h me duro.
Otro Trailer Gameplay http://www.youtube.com/watch?v=nXtb91voWQc

unos 52 segundos nada mas....
Ay la leche... es un montaje que alguien ha hecho con las mini-secuencias que salen en la web del juego. Basta con ver el marco rojo. Así que, eso de "oficial" que pone... no es cierto.

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Gracias Hibiki-naruto.
En el Parasite Eve II, en el final auténtico. Sale Aya con cierto personaje que no diré para no spoilear. ¿No va a salir en T3B? O_o Si Aya debería estar a cargo de esa persona.

No se, tanto que dicen que la historia va a dejar muy de lado los anteriores, espero que como mínimo salga ese personaje.

También estaría chulo que ya que se pueden cambiar de ropas, pues que estuviera el vestido negro del 1 y el traje de la cazadora con la minifalda del 2. :)
han dicho en varias ocasiones que no tendra nada que ver con los otros Parasite Eve, no es una secuela si no un nuevo juego de Aya Brea, una nueva Saga de 0.
Hibiki-naruto escribió:han dicho en varias ocasiones que no tendra nada que ver con los otros Parasite Eve, no es una secuela si no un nuevo juego de Aya Brea, una nueva Saga de 0.

Pues vaya chufa. Entonces es como los Metal Gear Ac!d frente a los Metal Gear Solid, que comparten personajes, pero argumentalmente no tienen nada que ver.

Es una lástima.
Ponisito escribió:
Hibiki-naruto escribió:han dicho en varias ocasiones que no tendra nada que ver con los otros Parasite Eve, no es una secuela si no un nuevo juego de Aya Brea, una nueva Saga de 0.

Pues vaya chufa. Entonces es como los Metal Gear Ac!d frente a los Metal Gear Solid, que comparten personajes, pero argumentalmente no tienen nada que ver.

Es una lástima.

Para los que no hemos jugado a los anteriores vendra bien
erzardia escribió:
Ponisito escribió:
Hibiki-naruto escribió:han dicho en varias ocasiones que no tendra nada que ver con los otros Parasite Eve, no es una secuela si no un nuevo juego de Aya Brea, una nueva Saga de 0.

Pues vaya chufa. Entonces es como los Metal Gear Ac!d frente a los Metal Gear Solid, que comparten personajes, pero argumentalmente no tienen nada que ver.

Es una lástima.

Para los que no hemos jugado a los anteriores vendra bien


Aun asi si puedes juega al menos al Parasite Eve 2, aunque ya tiene sus años sigue siendo un juegazo, aun recuerdo cuando lo vi en casa de un amigo... me falto tiempo para ir a comprarmelo xD
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