Killer Instinct

O Dae_soo escribió:Imagen
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que pasada de escenario y hisako me encanta...la llevare fijo
Chino se sabe si hoy hay teaser de hisako o ya el viernes que viene?
oilyjarl escribió:Chino se sabe si hoy hay teaser de hisako o ya el viernes que viene?

Max estuvo ayer twitteando sobre que estaba trabajando en el nuevo trailer y que se iba a ver algo nuevo y alucinante, pero de fecha.... :-?
Yo hoy he empezado a jugar con Aganos, es bastante curioso, mas de lo que aparenta al principio.

A ver si el domingo empiezo las ligas y lo pruebo a otro nivel porque me esta resultando mas facil ganar a la maquina. Practicamente se basa en meterle un pequeño combo aprovexhando normalmente la armadura de rocas y terminar con el ataque que te da piedras. Si se pone la cosa mal hacer el ataque sombra que llueven rocas y ahi regeneras piedras. Un muro detras dwl rival y estamparle siempre que puedas.

Algun consejo para cuando te acorralan? Y alguno usa el mazo? Lo veo muy complicado usar porque si retrocedes y golpeas con el puño fuerte absorbes piedras y te quita el mazo, aparte de no golpear y dejarte vendido.
Nuhar escribió:Yo hoy he empezado a jugar con Aganos

Algun consejo para cuando te acorralan? Y alguno usa el mazo? Lo veo muy complicado usar porque si retrocedes y golpeas con el puño fuerte absorbes piedras y te quita el mazo, aparte de no golpear y dejarte vendido.


Primero y lo más importante: cubrirte bien, lo necesitas con Aganos. Pero si quieres intentar golpear tú lo mejor que puedes hacer (aunque piensa que tus golpes son más lentos que los de los demás):
a) SI NO TIENES BARRA
-agarrar, salvo que veas que el otro no para de saltarte ,si lo consigues,carga una roca
-saltapatrás con patada media o puño fuerte, si lo haces con ésto último tienes tiempo para cargar una roca
-usar el puño flojo agachado, tiene cierta prieridad y combea, pero sólo úsalo si ves que el otro está usando cosas que le venden
b)SI TIENES BARRA
-el pulverizador en EX pilla a la gente que salta incluso (y sobre todo) si te están haciendo crossup
-si estás a media distancia y ves que te vienen a saco usa el puño aplastador en EX que atraviesa todo, y digo todo
-Si el otro está un poco a distancia y no te ataca es fundamental usar el ataque en EX de la lluvia de piedras que te permite cargar mínimo 2 piedras.


El usar el instinto como algo defensivo sólo sirve para usar a continuación usar uno de los dos primeros ataques EX que te he dicho.
Usar el bate es FUNDAMENTAL , peeero nunca nunca uses un movimiento especial que te lo anulará, úsalo como proyectil porque es el mejor del juego o para un mixup de overhead/bajo usando el bate con puño fuerte, ah, entre bate y bate lanzado cárgate de alguna roca

Espero haberte ayudado :)
-
el otro día (miércoles) jugué un par de peleas con un Aganos que ya tenía el nivel 45 (bastante alto para el poco tiempo) yo taría a Orchid y en la segunda traje a Sadira, se me hicieron las peleas muy sencillas, como que este Aganos es uno de los personajes as débiles de todo KI, lo puedes acorralar fácilmente y no quedándote quieto (saltando principalmente) prácticamente lo anulas
Joer esta gente no tiene palabra.. medianos de mes... Y ahora otra vez finales.

Espero que espabilen y se pongan las pilas, no dejen a Shadow Jago tirado y que añadan los ULTIMATEs a todos los personajes que es uno de los añadidos que tenia pensado DOUBLE HELIX.
Pues a mi que Aganos me parece una puta mierda mayuscula? me parece que rompe con toda la estetica del rooster ademas...No pega ni con cola...pero bueno es lo que hay...algo mal tenian que hacer
Hola hay alguien en línea? para mandar unos combates estamos en línea con mis amigos. Mi id roldanjo88
Aganos es muy diferente porque yo no suelo combear con el. Y he ganado 6/8 combates hoy con el. Me resulta muy sencillo de manejar, pensaba que seria una mierda de personaje pero tiene su cosa.

He empezado con la liga y logicamwnte soy bronce, lonesperado jajaja. Creo que a plata llegare mañana, a ver si tengo el dia y llego a oro con un poco dw suerte.

Gracias chino por los consejos, sobretodo me has aclarado wl corto alcance

Edito: Tras consejos y un buen dia, soy oro y he derrotado incluso a uno de nivel asesino ueeee!!!! No, si al final no seré tan malo... jajaja Os dejo en spoiler las capturas de mis ligas.

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Entrevista al responsable de Microsoft del KI:
1. Female Announcer has been hired and they are planning to implement her sometime in Season 2. She will sound different then the other two announcers so far.
2. Cinder will be shown in all his glory in the Hisako Trailer.
3. The Hisako trailer will go live on Friday the 20th assuming everything goes smoothly.
4. Microsoft is discussing supporting major tournaments in the future such as adding pot bonuses.
5. If/when Season 3 happens Tusk and Kim Wu are officially confirmed.
6. Aganos and Orchid are getting buffs soon.
7. Call of Sky change for thunder is going to make it pure "utility" based.
8. If you are mad at cinders new design then don't worry because his retro is pure original.
9. Aria looks nothing like the teased silhouette in-game.
10. Aria plays extremely differently then the rest of the cast.
11. Aria will come after cinder.
12. They plan to stop changing characters very soon as we get closer to EVO and tournament season.
Aganos and Orchid are getting buffs soon.

Esto es que los van a mejorar? porque me esta gustando mucho Aganos.

Como con todos los personajes tengo dos enormes fallos, cuando me presionan que no se salir y que me hacen muchos combobreakers y a mi me salen naranjas o me como el contrabreaker, me pongo de una mala hostia con esto que no veais....

Por cierto, el puto Tj combo y su agarre que se lanza, como cojones se para? Estoy hasta los mismisimos de que me lo metan y quedarme vendido tooooodo el rato.
Nuhar escribió:
Como con todos los personajes tengo dos enormes fallos, cuando me presionan que no se salir y que me hacen muchos combobreakers y a mi me salen naranjas o me como el contrabreaker, me pongo de una mala hostia con esto que no veais....

Por cierto, el puto Tj combo y su agarre que se lanza, como cojones se para? Estoy hasta los mismisimos de que me lo metan y quedarme vendido tooooodo el rato.


-Truquitruco con Aganos: Mete un doble con golpe fuerte que se ven a kilómetros, y el otro le dará para romperlo SEGURO, así que en ese momento mete counterbreaker, funciona casi siempre
-TJ está OP, de hecho anoche quedaron 2 entre el top3 del torneo semanal. Para evitar el agarre salta neutro y se comerá tu combo, pero cuidadín con el tremor . Es un poco lotería
Lo de OP no se que significa, y salto neutro me imagino que es saltar hacia arriba cuando se lance, no? jajaja No estoy puesto en las nomenclaturas de los FG :P

Vale, otra pregunta, como hago los counters? inicio el combo, doy al HP y encuanto le doy estoy pulsando el counter? pero solo una vez o varias? ya me dara tiempo a hacer el linker despues?...

Eh, impresionante que ha llegado a oro sin saber hacer esto jajaja.
Nuhar escribió:Lo de OP no se que significa, y salto neutro me imagino que es saltar hacia arriba cuando se lance, no? jajaja No estoy puesto en las nomenclaturas de los FG :P

Vale, otra pregunta, como hago los counters? inicio el combo, doy al HP y encuanto le doy estoy pulsando el counter? pero solo una vez o varias? ya me dara tiempo a hacer el linker despues?...

Eh, impresionante que ha llegado a oro sin saber hacer esto jajaja.


"OP" = overpowered = roto
"salto neutro" saltar sin dirección, ni adelante ni atrás

-Lo de Aganos que te digo es iniciador+(te recomiendo linker después que se ven más difícil) + doble fuerte+ automáticamente MP+MK para hacer counterbreaker. Es decir, el otro verá un golpe fuerte y antes del segundo,cuando intente romper, se comerá el counterbreaker
O Dae_soo escribió:
Nuhar escribió:Lo de OP no se que significa, y salto neutro me imagino que es saltar hacia arriba cuando se lance, no? jajaja No estoy puesto en las nomenclaturas de los FG :P

Vale, otra pregunta, como hago los counters? inicio el combo, doy al HP y encuanto le doy estoy pulsando el counter? pero solo una vez o varias? ya me dara tiempo a hacer el linker despues?...

Eh, impresionante que ha llegado a oro sin saber hacer esto jajaja.


"OP" = overpowered = roto
"salto neutro" saltar sin dirección, ni adelante ni atrás

-Lo de Aganos que te digo es iniciador+(te recomiendo linker después que se ven más difícil) + doble fuerte+ automáticamente MP+MK para hacer counterbreaker. Es decir, el otro verá un golpe fuerte y antes del segundo,cuando intente romper, se comerá el counterbreaker


Ok, probaré en el dojo a hacer los counters porque si consigo acostumbrarme a esto puedo mejorar lo suficiente, como para llegar a Asesino :P
Entonces a ver,si todo va como debe este viernes tendremos teaser de hisako...y cinder?Nos han tomado el pelo con la silueta de aria que yo creo que va a ser una bestia y según se lee va a ser muy diferente al resto del plantel...tusk y kim wu confirmados muy bien pero joder anunciad primero la season 3
Yo ultimamente en cuanto veo un TJ Combo lvl 50 me pongo a Sabrewulf que tambien esta bastante roto y asi parece que equilibro el combate, pero aun debo mejorar con el lobo no me gusta usarlo aunque su diseño me encanta pero lo veo muy cerdo.

En un jago vs combo me pulen, debo probar con orchid tambien.
A TJ Combo le puedes zonear relativamente fácil y tb puedes atacarle por arriba (con sadira por ej) ya que no tiene antiaereos. Eso sí, si t engancha cuerpo a cuerpo estás muerto.
Ayer estuve entrenando los counters y no me puedo creer que alguien los haga aposta, o algo estoy haciendo mal...

Es solo dar al MP + Mk, no? Sabía perfectamente cuando la maquina me iba a hacer el counter y me ocurría siempre lo mismo, me adelantaba o me comía el breaker. Me salieron como 3-4 de unos 100 que intentaria, desesperante

En el dojo no he visto donde entrenarlo, sabeís si esta escondido en algun lado?
Nuhar escribió:Ayer estuve entrenando los counters y no me puedo creer que alguien los haga aposta, o algo estoy haciendo mal...

Es solo dar al MP + Mk, no? Sabía perfectamente cuando la maquina me iba a hacer el counter y me ocurría siempre lo mismo, me adelantaba o me comía el breaker. Me salieron como 3-4 de unos 100 que intentaria, desesperante

En el dojo no he visto donde entrenarlo, sabeís si esta escondido en algun lado?

Sí, es sólo dar a MP+MK cuando sospechas que el otro intentará romper. El truco es estudiar cuándo suele intentar romper él, y adelantarte tú. A veces es un poco arriesgado el perder un combo por hacer un counterbreaker
señores este hilo esta muy abajo hay que subirlo un juego de esta categoria no puede estar tan abajo en el foro xD
Ironalucard escribió:señores este hilo esta muy abajo hay que subirlo un juego de esta categoria no puede estar tan abajo en el foro xD


Tienes razón.
El Viernes sale el trailer de Hisako con el teaser de Cinder, verás como sube ;)
Tengo ganas de probar a Hisako por el tema de sus command grabs y sobre todo de sus parries, estoy harto de que los machakers de turno te ganen a veces aporreando, y este es un queco que les hará pagar por sus botoneos [sonrisa] [poraki]
O Dae_soo escribió:
Ironalucard escribió:señores este hilo esta muy abajo hay que subirlo un juego de esta categoria no puede estar tan abajo en el foro xD


Tienes razón.
El Viernes sale el trailer de Hisako con el teaser de Cinder, verás como sube ;)
Tengo ganas de probar a Hisako por el tema de sus command grabs y sobre todo de sus parries, estoy harto de que los machakers de turno te ganen a veces aporreando, y este es un queco que les hará pagar por sus botoneos [sonrisa] [poraki]

El viernes esto estará on fire!como espero a cinder es el único que puede hacer volver a riptor a parque jurásico
Mañana a eso de las 00:30 harán un stream especial los de IG enseñando en combate a Hisako en su versión definitiva, y con alguna sorpresa, quizá los detalles del parche...
en pocas horas vemos a cinder no?
josedavidqp escribió:en pocas horas vemos a cinder no?

Mañana en el trailer, esta noche en el stream veremos gameplay, ultra, stage de Hisako y retroRiptor
oilyjarl escribió:https://youtu.be/3fWi1wjBnjk,hisako ultra y stage ultra acojonante


No me funciona tu link, probad este

https://youtu.be/6Al6IvrjoLk

Muy chulo el ultra de escenario, a mi estas cositas me motivan mucho :D
Aquí el stream entero https://youtu.be/PV0RaD2097g
P.D: Hay grandes cambios en Thunder, nerfeos en KanRa,TJ,Riptor y mejoras en Orchid y sobre todo Aganos
O Dae_soo escribió:Aquí el stream entero https://youtu.be/PV0RaD2097g
P.D: Hay grandes cambios en Thunder, nerfeos en KanRa,TJ,Riptor y mejoras en Orchid y sobre todo Aganos


Ahi ahi, Aganos Power! que es facil de usar jajajaja
Veo el post muy abajo asi que....
CINDEEER CINDEEER CINDEEEER!!!!!
Cuando Cinder por Dios??..
Esta tarde ansias vivas pero a ver aviso,lo mismo a los más puristas no les gusta el nuevo diseño(que seguro esta tremendo)para ellos aguarda el traje retro,el que avisa...
Hola.

Soy purista y viejuno ya pero estoy abierto a cosas nuevas jajaja.

Saludos.
O Dae_soo escribió:Aquí el stream entero https://youtu.be/PV0RaD2097g
P.D: Hay grandes cambios en Thunder, nerfeos en KanRa,TJ,Riptor y mejoras en Orchid y sobre todo Aganos


Bieeen precisamente nerfean a 2 de los que mas asco me dan, Riptor es mas domesticable [carcajad]
Aplazado el trailer hasta primeros de semana que viene , pero no se retrasa su salida que seguirá siendo en Marzo [buuuaaaa]

Al menos nos han dejado un pantallazo borroso de RetroRiptor Imagen

Edito:
PARCHE 2.5
LEAGUES

TOP 32 WILL RESET & PRO MEDALS WILL BE AWARDED ON APRIL 1ST 12AM PST

A big thank you to everyone that's given us feedback on the league system and suggestions for improvements! We're incorporating a lot of them into the system and will have an update as to what's coming in a future text stream.

Next month, you'll see some scoring system changes going into effect for the April top 32 as we continue our beta - more details on that change soon (next week).

RETRO RIPTOR!

https://vine.co/v/OYhaw9jbqbT

You'll have to wait on her accessories... they're really good. I predict that one set of them will quickly become a favorite of all Riptor players.


2.5 BALANCE CHANGES & FIXES

System Changes:

Fixed an issue that allowed you to use a Counter Breaker after a manual all the way up until the manual was over, even well after the Breaker window had passed. Now, you can only use the Counter Breaker if your opponent is still in their Breaker window. This prevents a bug where you could do your Counter Breaker very late after a juggle hit and break the game’s physics for the rest of the match.
The Natural Born achievement for reaching Killer tier is fixed. People that are currently in Killer will receive it after playing 1 match in Killer once they update to 2.5


Thunder:
Move Change: Call of Sky (Projectile Attack Move) has been removed from the game and replaced with Call of Sky (Dash Buff Move).

The new Call of Sky strikes Thunder with a bolt of lightning, causing him to enter a charged state and crackle with electricity.
His next dash will consume his charged state and be replaced with an Instinct dash (Murder of Crows), including all of its features.
You can only hold one charge at a time, but hitting Thunder will not remove his charge.
The charge will expire if unused after 8 seconds.

The team felt that the old Call of Sky was not accomplishing the goal of forcing players to fight you at a bit less than full screen. We also felt that it was a bit too difficult to get in during certain matchups, and this new Call of Sky is a fun and versatile way to extend Thunder’s arsenal in the spirit of a grappler.

Jago:

Increased the size of hitboxes on the Tiger’s Fury Enders so they won’t ever miss crouching opponents.


Glacius:

Cold Shoulder attack box goes deeper into Glacius’ body.

Light version becomes active 2 frames earlier
Medium version becomes active 3 frames earlier
Heavy version becomes active 4 frames earlier.

This change should help with being able to wipe out Kan-Ra’s swarms using Cold Shoulder as intended.

Frame advantage increased on Cold Shoulder to match earlier startup noted above. When close, advantage is the same as before. Better than before advantage is possible now when hitting late.
Fixed a bug causing his Puddle Punch Enders to drop when cursed by Kan-Ra.
Made his grab attack box taller so that characters couldn’t sneak under it in unintended ways.


Orchid:

F+HK is now immune to throws from frame 9 until 39.
Orchid can now cancel Ich Ni San into Shadow moves on block.
Shadow Uppercat is no longer counted as in-air until frame 2. This should increase the priority of its first hit.
Fixed a bug that got introduced in the Aganos update that caused Orchid’s Ultra Ender to cause an air wall splat instead of the expected ground wall splat.


Fulgore:

Fulgore’s Heavy Eye Laser now travels a reduced distance.
Light and Medium Eye Beams when used as Manuals are now breakable.
You can now cancel Devastation Beam into Instinct Activation.


TJ Combo:

Performed a full cancel window pass on Auto Doubles, Linkers, and Shadow Linkers to make responsiveness and feel more similar to Season 1.
Tremor’s Shockwave doesn’t come out behind TJ anymore.
Knee attacks have more recovery, but inflict more blockstun. Frame disadvantage will be similar on block.
Spin Fist is now 0 on block, instead of +1.
When used as part of a combo after a Wall Splat, Shoot Toss damage has been greatly reduced.


Maya:

Performed a full cancel window pass on Auto Doubles, Linkers, and Shadow Linkers to make responsiveness and feel more similar to Season 1.
Fixed a bug that allowed Maya to use forward dash into HK before the round begins.


Kan-Ra:

Performed a full cancel window pass on Auto Doubles, Linkers, and Shadow Linkers to make responsiveness and feel more similar to Season 1.
Recovery after Sacrifice is now longer, and the attack box size of the explosion has been reduced. Characters who read this with a jump back won’t be hit as easily and should have enough time for a punish in most situations now. Kan-Ra will not be able to replace his Sand Trap for free on hit anymore, either.
The startup portion of Swarm is now a projectile instead of a physical hit, so you can projectile invulnerable through it as expected.
Standing Heavy Kick (Sand Spray) and Crouching Heavy Kick (Anti Air Sand Upheaval) are no longer counted as physical hits, and are now projectiles so that you can use projectile invulnerable attacks to go through them as expected.
All HK “Sand” Buttons are now considered Special moves.
Linker Shadow Swarm can now manual into Heavy buttons.
Jumping Heavy Kick (Dune) is now breakable.
Fixed a bug causing Kan-Ra’s backdash to not have invulnerability. Also realigned his Head vulnerable box on his forward dash.
Fixed a bug that caused whiffing a c.HK (Sand Upheaval) to turn any knockdown into a hard knockdown.
Fixed a bug that let Kan-Ra cancel Shadow Linkers into another Linker.


Riptor:

Performed a full cancel window pass on Auto Doubles, Linkers, and Shadow Linkers to make responsiveness and feel more similar to Season 1.
Fixed a bug causing Riptor to recover from Throw attempts 7 frames faster than the rest of the cast.
Fixed a bug causing Shoulder Charge Enders (Lv2, 3, and 4) to deal more damage than intended.
Fixed a bug that caused Talon Rake, Flame Carpet, Flame Arc, and Flame Wall to remove Aganos’ Chunks on block.
Fixed a bug that caused an unbreakable Opener->Ender situation after Predator MK Tail Stings.


Aganos:

Natural Disaster Hop now hits overhead on the way down only.
Natural Disaster Hop causes a hard knockdown on airborne opponents so they cannot quick rise to punish this on hit.
Close Standing MP now hits overhead.
Shadow Natural Disaster is much lower profile on startup and while being held. It is also projectile immune on startup and while held, but not while moving forward.
Shadow Natural Disaster’s final hit can recapture airborne opponents. It has a larger auto double cancel window as a result, and a shorter manual cancel window (though a heavy manual is still possible.)
New Command Normal – Back + LP anti air flick. Still has flick’s projectile destroying properties.
All LP buttons have larger projectile destroy boxes.
Ender damage tweaked. Pulverize and Natural Disaster Enders hit a bit harder. Low level Payload Enders do a bit less.
Fixed a bug that allowed you to Instinct Cancel Shadow Ruin on hit. Also fixed a bug preventing you from using an Instinct Cancel on block.
Fixed a bug that caused manuals to change speeds depending on Chunks, leading to inconsistent linker to manual rules depending on chunk load.
Fixed a bug that caused Walls to not take damage on Aganos’ knockdown if that knockdown killed him in some situations.
Fixed a bug preventing Light Natural Disaster Linker from working after some Manuals.
Fixed a bug prevented specials from coming out using the Heavy Punch button during the Light>Medium Peacemaker chain combo.
Fixed a bug that caused a Heavy Kick to sometimes come out after activating Instinct.
Fixed a bug that caused Level 4 Pulverize Ender to whiff if you used a Heavy Kick Auto Double before it.
Fixed a bug that prevented the Peacemaker from breaking when Aganos attempts a Counter Breaker.
Fixed a bug preventing Peacemaker from breaking when you start Shadow Natural Disaster.
Fixed a bug that caused Wall Crashes to play during Hitstop, making those moves unbreakable instantly.
Fixed a bug that could cause Natural Disaster to roll the wrong way after whiffing a Ruin.
The size of Aganos’ Yellow character collision box is reduced after frame 6 of recovery from a blocked Ruin. This was preventing certain moves from punishing the recovery.
Fixed a bug that prevented the KV penalty on multiple recaptures after an Ultra from triggering.
Fixed a bug that caused the Level 2 version of Pulverize Enders to whiff after HK Auto Doubles.


Sabrewulf, Omen, Spinal, and Sadira:
no changes
enserio? que pasa QUE NO LO PUEDEN DECIR 2 DIAS ANTES? [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1] [enfado1]
encima su foro no va ahora?que que estan poniendolos tibios?jejejej
Lo importante aquí es que hisako no se retrase que parece que no,lo del teaser es una putada pero bueno...ya se que cinder tira mucho pero tendremos que esperar un poco más
O Dae_soo escribió:Aplazado el trailer hasta primeros de semana que viene , pero no se retrasa su salida que seguirá siendo en Marzo [buuuaaaa]

Al menos nos han dejado un pantallazo borroso de RetroRiptor Imagen

Edito:
PARCHE 2.5
LEAGUES

TOP 32 WILL RESET & PRO MEDALS WILL BE AWARDED ON APRIL 1ST 12AM PST

A big thank you to everyone that's given us feedback on the league system and suggestions for improvements! We're incorporating a lot of them into the system and will have an update as to what's coming in a future text stream.

Next month, you'll see some scoring system changes going into effect for the April top 32 as we continue our beta - more details on that change soon (next week).

RETRO RIPTOR!

https://vine.co/v/OYhaw9jbqbT

You'll have to wait on her accessories... they're really good. I predict that one set of them will quickly become a favorite of all Riptor players.


2.5 BALANCE CHANGES & FIXES

System Changes:

Fixed an issue that allowed you to use a Counter Breaker after a manual all the way up until the manual was over, even well after the Breaker window had passed. Now, you can only use the Counter Breaker if your opponent is still in their Breaker window. This prevents a bug where you could do your Counter Breaker very late after a juggle hit and break the game’s physics for the rest of the match.
The Natural Born achievement for reaching Killer tier is fixed. People that are currently in Killer will receive it after playing 1 match in Killer once they update to 2.5


Thunder:
Move Change: Call of Sky (Projectile Attack Move) has been removed from the game and replaced with Call of Sky (Dash Buff Move).

The new Call of Sky strikes Thunder with a bolt of lightning, causing him to enter a charged state and crackle with electricity.
His next dash will consume his charged state and be replaced with an Instinct dash (Murder of Crows), including all of its features.
You can only hold one charge at a time, but hitting Thunder will not remove his charge.
The charge will expire if unused after 8 seconds.

The team felt that the old Call of Sky was not accomplishing the goal of forcing players to fight you at a bit less than full screen. We also felt that it was a bit too difficult to get in during certain matchups, and this new Call of Sky is a fun and versatile way to extend Thunder’s arsenal in the spirit of a grappler.

Jago:

Increased the size of hitboxes on the Tiger’s Fury Enders so they won’t ever miss crouching opponents.


Glacius:

Cold Shoulder attack box goes deeper into Glacius’ body.

Light version becomes active 2 frames earlier
Medium version becomes active 3 frames earlier
Heavy version becomes active 4 frames earlier.

This change should help with being able to wipe out Kan-Ra’s swarms using Cold Shoulder as intended.

Frame advantage increased on Cold Shoulder to match earlier startup noted above. When close, advantage is the same as before. Better than before advantage is possible now when hitting late.
Fixed a bug causing his Puddle Punch Enders to drop when cursed by Kan-Ra.
Made his grab attack box taller so that characters couldn’t sneak under it in unintended ways.


Orchid:

F+HK is now immune to throws from frame 9 until 39.
Orchid can now cancel Ich Ni San into Shadow moves on block.
Shadow Uppercat is no longer counted as in-air until frame 2. This should increase the priority of its first hit.
Fixed a bug that got introduced in the Aganos update that caused Orchid’s Ultra Ender to cause an air wall splat instead of the expected ground wall splat.


Fulgore:

Fulgore’s Heavy Eye Laser now travels a reduced distance.
Light and Medium Eye Beams when used as Manuals are now breakable.
You can now cancel Devastation Beam into Instinct Activation.


TJ Combo:

Performed a full cancel window pass on Auto Doubles, Linkers, and Shadow Linkers to make responsiveness and feel more similar to Season 1.
Tremor’s Shockwave doesn’t come out behind TJ anymore.
Knee attacks have more recovery, but inflict more blockstun. Frame disadvantage will be similar on block.
Spin Fist is now 0 on block, instead of +1.
When used as part of a combo after a Wall Splat, Shoot Toss damage has been greatly reduced.


Maya:

Performed a full cancel window pass on Auto Doubles, Linkers, and Shadow Linkers to make responsiveness and feel more similar to Season 1.
Fixed a bug that allowed Maya to use forward dash into HK before the round begins.


Kan-Ra:

Performed a full cancel window pass on Auto Doubles, Linkers, and Shadow Linkers to make responsiveness and feel more similar to Season 1.
Recovery after Sacrifice is now longer, and the attack box size of the explosion has been reduced. Characters who read this with a jump back won’t be hit as easily and should have enough time for a punish in most situations now. Kan-Ra will not be able to replace his Sand Trap for free on hit anymore, either.
The startup portion of Swarm is now a projectile instead of a physical hit, so you can projectile invulnerable through it as expected.
Standing Heavy Kick (Sand Spray) and Crouching Heavy Kick (Anti Air Sand Upheaval) are no longer counted as physical hits, and are now projectiles so that you can use projectile invulnerable attacks to go through them as expected.
All HK “Sand” Buttons are now considered Special moves.
Linker Shadow Swarm can now manual into Heavy buttons.
Jumping Heavy Kick (Dune) is now breakable.
Fixed a bug causing Kan-Ra’s backdash to not have invulnerability. Also realigned his Head vulnerable box on his forward dash.
Fixed a bug that caused whiffing a c.HK (Sand Upheaval) to turn any knockdown into a hard knockdown.
Fixed a bug that let Kan-Ra cancel Shadow Linkers into another Linker.


Riptor:

Performed a full cancel window pass on Auto Doubles, Linkers, and Shadow Linkers to make responsiveness and feel more similar to Season 1.
Fixed a bug causing Riptor to recover from Throw attempts 7 frames faster than the rest of the cast.
Fixed a bug causing Shoulder Charge Enders (Lv2, 3, and 4) to deal more damage than intended.
Fixed a bug that caused Talon Rake, Flame Carpet, Flame Arc, and Flame Wall to remove Aganos’ Chunks on block.
Fixed a bug that caused an unbreakable Opener->Ender situation after Predator MK Tail Stings.


Aganos:

Natural Disaster Hop now hits overhead on the way down only.
Natural Disaster Hop causes a hard knockdown on airborne opponents so they cannot quick rise to punish this on hit.
Close Standing MP now hits overhead.
Shadow Natural Disaster is much lower profile on startup and while being held. It is also projectile immune on startup and while held, but not while moving forward.
Shadow Natural Disaster’s final hit can recapture airborne opponents. It has a larger auto double cancel window as a result, and a shorter manual cancel window (though a heavy manual is still possible.)
New Command Normal – Back + LP anti air flick. Still has flick’s projectile destroying properties.
All LP buttons have larger projectile destroy boxes.
Ender damage tweaked. Pulverize and Natural Disaster Enders hit a bit harder. Low level Payload Enders do a bit less.
Fixed a bug that allowed you to Instinct Cancel Shadow Ruin on hit. Also fixed a bug preventing you from using an Instinct Cancel on block.
Fixed a bug that caused manuals to change speeds depending on Chunks, leading to inconsistent linker to manual rules depending on chunk load.
Fixed a bug that caused Walls to not take damage on Aganos’ knockdown if that knockdown killed him in some situations.
Fixed a bug preventing Light Natural Disaster Linker from working after some Manuals.
Fixed a bug prevented specials from coming out using the Heavy Punch button during the Light>Medium Peacemaker chain combo.
Fixed a bug that caused a Heavy Kick to sometimes come out after activating Instinct.
Fixed a bug that caused Level 4 Pulverize Ender to whiff if you used a Heavy Kick Auto Double before it.
Fixed a bug that prevented the Peacemaker from breaking when Aganos attempts a Counter Breaker.
Fixed a bug preventing Peacemaker from breaking when you start Shadow Natural Disaster.
Fixed a bug that caused Wall Crashes to play during Hitstop, making those moves unbreakable instantly.
Fixed a bug that could cause Natural Disaster to roll the wrong way after whiffing a Ruin.
The size of Aganos’ Yellow character collision box is reduced after frame 6 of recovery from a blocked Ruin. This was preventing certain moves from punishing the recovery.
Fixed a bug that prevented the KV penalty on multiple recaptures after an Ultra from triggering.
Fixed a bug that caused the Level 2 version of Pulverize Enders to whiff after HK Auto Doubles.


Sabrewulf, Omen, Spinal, and Sadira:
no changes


Chino, gracias por la pasada en limpio, pero debo decir , se me cae de la boca,.... yo creo que el retraso
debe ser a causa de el teaser de cinder, me huele a cambios esteticos de ultimo minuto, que crees tu?
@diego777 , yo creo que el retraso es algo técnico porque en twitch se hablaba de hoy y Max salió diciendo que estaban puliendo detalles de edición y que iban justitos de tiempo.
Está claro que Cinder tendra un aspecto nuevo y diferente, pero ya han avisado de ello, y que su retro será como antaño, así que habrá para todos, y yo creo que visto cómo se las gastan con los efectos de partículas, explosiones y tal, creo que será espectacular.
Veremos
Brutal la canción de hisako
No os da la sensación que se estan pillando un poco con las fechas en los ultimos personajes?

Tampoco es algo que me preocupe, pero es una sensación que me da...

Cuando es la Evo? Dijeron que no sacarian mas parches de modificiar daños y así para asegurar la competición.
Nuhar escribió:No os da la sensación que se estan pillando un poco con las fechas en los ultimos personajes?

Tampoco es algo que me preocupe, pero es una sensación que me da...

Cuando es la Evo? Dijeron que no sacarian mas parches de modificiar daños y así para asegurar la competición.


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Nuhar escribió:No os da la sensación que se estan pillando un poco con las fechas en los ultimos personajes?

Tampoco es algo que me preocupe, pero es una sensación que me da...

Cuando es la Evo? Dijeron que no sacarian mas parches de modificiar daños y así para asegurar la competición.

De momento están cumpliendo plazos y tenemos el personaje por mes por lo menos los de la versión ultra lo que si se esta demorando algo más son los últimos teaser pero preferible esto que no los personajes
Me cago en todos los muertos de quien creo el crossup,los breakers, los counters y todo el que me humilla!

En serio, esto es una autentica pesadilla, no he pasado de los 120 puntos en liga oro, es que me siento un titere y totalmwnte indefenso cuando me hacen crossup, me como todo todo todo
Yo me he pasado a Sabrewulf para intentar ser algo mas competitivo, estaba comiendo mucha mierda con mi anterior pj
Estoy aprendiendo muchi con aganos. Empiezo a controlar los breakers XD

Pero los crossup me ponen de los nervios. No se salir, bo encuentro la manera ...

Lo dejo por ahora con 250 puntitos en oro. Bufff lo que cuewta subir.
Nuhar escribió:Me cago en todos los muertos de quien creo el crossup,los breakers, los counters y todo el que me humilla!

En serio, esto es una autentica pesadilla, no he pasado de los 120 puntos en liga oro, es que me siento un titere y totalmwnte indefenso cuando me hacen crossup, me como todo todo todo


Si antes no has jugado a juegos de lucha es normal, poco a poco iras aprendiendo. De todos modos es un juego "sencillo" si lo comparas por ejemplo con el guilty gear xrd.
No quiero probarlo jajajaja que horroooor tiene que ser!!!

Ya rondo los 400 puntos gracias a los counter y encontrar una forma de salir del tipico crossup pero aun asi cuando me pilla alguoen de nivel asesino... Creo que he ganado a cuatro unicamente y dos por desconexion fortuita jajaja.

Rezo para que cuando saquen a hisako este todo el mundo con ella y no sepan manejarla :P
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