L'AltreCostat (Un espai en Català)

1, 2
Bones Companys de L'AltraCostat.

Ja fa temps que em ronda el cap de crear un petit espai en català on es pugui recollir tots aquells usuaris que el vulguin parlar, tractant temes que tot i que l'actualitat mana no tenen per què ser polítics, poden ser de caràcter lingüístic per exemple.

En realitat aquest fil neix sense cap mena d'inclinació política ni interès de parlar de la situació catalana, ja hi ha un fil amb aquesta temàtica, així que tot i que no m'agrada censurar possibles xerrades, és ben cert també que no cal tenir dos fils tractant el mateix.

A veure que tal va la iniciativa :).

Salutacions

p.d: l'últim fil que he vist semblant és de 2009, recordo que n'hi havia un al Racó, però crec que és sa i interessant tenir un espai a off-topic també.
Cual es el objetivo de esto?
Jo també recorde un fil en català, pense que estava al Racó dels plors.

El català i el valencià són la misma llengua, ja podeu matar-vos
jorcoval escribió:El català i el valencià són la misma llengua, ja podeu matar-vos

El català es valencià mal parlat.
Em sembla una molt bona iniciativa i de ben segur que pot ésser quelcom diferent i interessant.
No havia vist cap tipus de fil així per aquesta pàgina, però me'n alegro que n'hi hagués antigament i que t'hagis animat a crear-ne un d'actual per a poder compartir diferents impressions de diferents temes. Genial idea.
LLioncurt escribió:
jorcoval escribió:El català i el valencià són la misma llengua, ja podeu matar-vos

Es pot dir "misma" en català¿? XD XD
eXpineTe escribió:Cual es el objetivo de esto?

Al final se empezará a hablar de cosas que llevarán a piques y baneos.

Triste pero ya ha pasado.

El respetar una temática informal y exenta de polémica,ahora mismo está complicado.

Ojalá me equivoque.....

Como montar uno sobre Barça y el Real Madrid para solo hablar de los fichajes que hagan.
Complicado que no se meta offtopic que joda el hilo.
xKC4Lx VET3R4N escribió:Em sembla una molt bona iniciativa i de ben segur que pot ésser quelcom diferent i interessant.
No havia vist cap tipus de fil així per aquesta pàgina, però me'n alegro que n'hi hagués antigament i que t'hagis animat a crear-ne un d'actual per a poder compartir diferents impressions de diferents temes. Genial idea.

Gràcies, en realitat tinc ganes de poder entrar de tant en tant per fer servir la meva llengua.

L'Objectiu és simplement tenir un racó on poder parlar la nostra llengua i convidar a tothom qui vulgui a fer-la servir :)

Als altres comentaris que o bé només tenen la intenció d'espatllar el fil d'entrada, demanaria que els ignoréssiu i si @rampopo tens interès a parlar Alemany de ben segur hi ha un espai en aquest fòrum o del contrari et convido a obrir-ne un :)

indalocbr1000 escribió:

Al final se empezará a hablar de cosas que llevarán a piques y bancos.

El respetar una temática informal y exenta de polémica,ahora mismo está complicado.

Ojalá me equivoque.....

Como montar uno sobre Barça y el Madrid para solo hablar de los fichajes que hagan.

La meva intenció l'he deixada per escrit al primer missatge del fil. Que la gent o bé per interès o malicia vulguin espatllar el fil és quelcom fora del meu control però agrairia que ens respectéssim tots plegats :)

salutacions
shingi- escribió:
xKC4Lx VET3R4N escribió:Em sembla una molt bona iniciativa i de ben segur que pot ésser quelcom diferent i interessant.

Gràcies, en realitat tinc ganes de poder entrar de tant en tant per fer servir la meva llengua.

L'Objectiu és simplement tenir un racó on poder parlar la nostra llengua i convidar a tothom qui vulgui a fer-la servir :)

Als altres comentaris que o bé només tenen la intenció d'espatllar el fil d'entrada, demanaria que els ignoréssiu i si @rampopo tens interès a parlar Alemany de ben segur hi ha un espai en aquest fòrum o del contrari et convido a obrir-ne un :)

indalocbr1000 escribió:

Al final se empezará a hablar de cosas que llevarán a piques y bancos.

Ojalá me equivoque.....

Como montar uno sobre Barça y el Madrid para solo hablar de los fichajes que hagan.

La meva intenció l'he deixada per escrit al primer missatge del fil. Que la gent o bé per interès o malicia vulguin espatllar el fil és quelcom fora del meu control però agrairia que ens respectéssim tots plegats :)

salutacions

A mi me parece estupendo ...
Todos los hilos bien llevados merecen estar abiertos.
No seré yo quien juzgue nada y espero que no se metan temáticas que jodan el buen rollo.
Dejo mi más sincera opinión desde el respeto y desde el castellano, porque aunque si soy capaz de entenderlo levemente gracias a su origen común, no me da para escribirlo.

Creo que sí una web es en un idioma y ese idioma es.comun a todos sus usuarios, no tiene sentido abrir un hilo en otro idioma, salvo que sea con un fin didáctico.

Dado el ambiente actual, creo que no es buen momento para abrir esto, incluso pensando que el OP lo hace de buenas (creo que es de los más sensatos y coherentes que hay por aquí) y me temo que se calentará más pronto que tarde.
Hay que comprender que este es un foro EN ESPAÑOL, que no español, apréciese la diferencia.

Tiene el mismo sentido un espacio en catalán como otro en inglés o en japonés.
eXpineTe escribió:Dejo mi más sincera opinión desde el respeto y desde el castellano, porque aunque si soy capaz de entenderlo levemente gracias a su origen común, no me da para escribirlo.

Creo que sí una web es en un idioma y ese idioma es.comun a todos sus usuarios, no tiene sentido abrir un hilo en otro idioma, salvo que sea con un fin didáctico.

Dado el ambiente actual, creo que no es buen momento para abrir esto, incluso pensando que el OP lo hace de buenas (creo que es de los más sensatos y coherentes que hay por aquí) y me temo que se calentará más pronto que tarde.

Se ha abierto hilos de todos los idiomas, si no se viene a crispar, no debe haber problema alguno.
No sé si coneixeu aquesta web, però sempre m'agrada donar un cop d'ull als mapes i veure l' increïble quantitat de llengües que hi ha al planeta.
http://www.muturzikin.com/countryca.htm
dark_hunter escribió:Se ha abierto hilos de todos los idiomas, si no se viene a crispar, no debe haber problema alguno.

Yo lo veo problemático, más que nada de cara a la moderación. Si ninguno de los mods supiera catalán, ¿cómo van a moderar los mensajes?

Y sea catalán, como gallego, euskera o polaco.
rampopo escribió:Vornehmlich wird die gesetzliche Rentenversicherung durch ein Umlageverfahren finanziert. Das heißt, dass die Beiträge der derzeitigen Beitragszahler unmittelbar als Renten an die derzeitigen Rentner ausgezahlt werden. Durch die Gutschrift von Entgeltpunkten erwerben sie gleichzeitig eigene Ansprüche auf Rente in ihrer Rentenbezugsphase (sogenannter Generationenvertrag). Da das System zuschusspflichtig aus dem Bundeshaushalt ist, stellt sich die äußerst umstrittene Frage, ob diese jährlichen Zuschüsse für die nicht beitragsgedeckten Leistungen ausreichen.

I completely agree with you, fella. I couldn't have said it better myself.
eXpineTe escribió:Dejo mi más sincera opinión desde el respeto y desde el castellano, porque aunque si soy capaz de entenderlo levemente gracias a su origen común, no me da para escribirlo.

Perdona que et respongui en català, la meva idea és tenir un racó per utilitzar aquesta llengua, no és una falta de respecte.

Això és un fil per utilitzar un idioma sense caure en una temàtica de política o conflicte. Crec que si un fòrum on tothom compartim una llengua comú té un espai únic i específic per d'altres llengües només farà que enriquir aquest mateix espai, de fet ja existeix (o existia) un fil en Anglès i no va suposar cap problema.

Vull creure que la gent serà prou madura per entendre que aquest espai és per aquells que vulguem utilitzar aquesta llengua, si no hi ha gens d'interès no entrant al fil n'hi ha prou :).

Salutacions.

dark_hunter escribió:Se ha abierto hilos de todos los idiomas, si no se viene a crispar, no debe haber problema alguno.

Exactament.

Dit això agrairia que tanquéssim aquí el tema sobre el perquè del fil, ja ho he explicat, si no us interessa, no passa res, hi ha molts fils que podeu visitar i llegir :)

salutacions

Bimmy Lee escribió:I completely agree with you, fella. I couldn't have said it better myself.

Pots demanar que l'obrin un altra vegada:

hilo_the-other-side-english_479052#p1703560227

Però ja que la temàtica del fil i objectiu és parlar català, si no en participes educadament et demanaria que deixessis a la gent que vulgui fer-ho ho pugui fer.
largeroliker escribió:Hay que comprender que este es un foro EN ESPAÑOL, que no español, apréciese la diferencia.

Tiene el mismo sentido un espacio en catalán como otro en inglés o en japonés.

Aún entendiéndolo sin hablar catalán (escribirlo ya sería más invención que otra cosa [fiu] ) estoy en parte de acuerdo. No veo la necesidad, es un poco como querer cuchichear en una comida con el de al lado, pero tampoco estoy diciendo que me parezca irrespetuoso.

A mi ni me va ni me viene, no tengo hay problema, pero es que creo que con tanto trolete en misce igual no dura mucho [agggtt]
Que ganas de buscar ahora la "tontada" del hilo en catalan con todo el rollo de la independencia a flor de piel, y aunque sé catalan (soy catalan que cojones) no veo bien tener un hilo en catalan buscando el separarse del resto del foro.
Más acertado L'Altrebanda, no?
largeroliker escribió:

Yo lo veo problemático, más que nada de cara a la moderación. Si ninguno de los mods supiera catalán, ¿cómo van a moderar los mensajes?

Y sea catalán, como gallego, euskera o polaco.

Menos se entiende el alemán y bien que había hilo.
Les queixes ja han quedat clares, podem deixar el fil ara per al que és? Gràcies.

hal9000 escribió:Más acertado L'Altrebanda, no?

Podria ser :D però m'ha semblat que Costat era més català, de fet Banda podria portar a confusions no? :D
tendra que moderarlo alguien que sepa catalan.
dark_hunter escribió:Menos se entiende el alemán y bien que había hilo.

Pues en mi vida lo había visto. ¿Y cómo metían mano los moderadores? ¿Y si empiezan a insultarse dos usuarios en alemán? XD
King_George escribió:
LLioncurt escribió:

Es pot dir "misma" en català¿? XD XD

Jo soc de poble. Mateixa sona a maduixa y no m'agrada
Això és com dir que obrir un fil d'una temàtica que no m'interessa no té sentit només perquè hi ha gent que no li interessa. No és buscar dividir res, és tindre un indret on poder parlar del que es vulgui en la llengua que es vulgui. Què més dóna que sigui en català o en danès. Qui no entengui català o no el vulgui parlar, que no entri, igual que jo no entro a un fil de l' NBA, per exemple. I mai diria que busca dividir res.
Si no va contra cap norma i és a miscel.lània, no hi veig el problema.
Aquí el problema el té qui veu en l'ús del català un tema polític.
Si el fil es desvía s'avisa a moderació i es segueix parlant ignorant als que vulguin incendiar-ho, es dificil d'evitar pero té facil solució, per barallarnos ja tenim molts fils

Vaig veure que eol també te un fil en anglès on entrava molta gent que estava aprenent la llengua i practiven entre ells, es resolvien dubtes i etc.. podríam fer aquí el mateix, jo mateixa porto parlant català desde ben petita i moltes paraules ni les conec

PD: Perdoneu les faltes, escric molt poc en català i a sobre soc molt burra a l'hora d'aprende les normes d'escritura, mala combinació xD
nERon93 escribió:, per barallarnos ja tenim molts fils

I els carrers [bad]
#77782# está baneado del subforo por "flames continuados"
Hòstia divina, 30 posts i la meitat són per queixar-se amb el típic "m'és igual el fil però em vull queixar" [facepalm]

Em sap greu company però no li veig molt de futur al tema...

I sí, el català i el valencià són el mateix, és evident i no passa res per dir-ho [oki]
nERon93 escribió:Si el fil es desvía s'avisa a moderació i es segueix parlant ignorant als que vulguin incendiar-ho, es dificil d'evitar pero té facil solució, per barallarnos ja tenim molts fils

Vaig veure que eol també te un fil en anglès on entrava molta gent que estava aprenent la llengua i practiven entre ells, es resolvien dubtes i etc.. podríam fer aquí el mateix, jo mateixa porto parlant català desde ben petita i moltes paraules ni les conec

PD: Perdoneu les faltes, escric molt poc en català i a sobre soc molt burra a l'hora d'aprende les normes d'escritura, mala combinació xD

Doncs ho portes molt bé. Per curiositat, d'on ets i quants anys portes parlant-lo?
nERon93 escribió:Si el fil es desvía s'avisa a moderació i es segueix parlant ignorant als que vulguin incendiar-ho, es dificil d'evitar pero té facil solució, per barallarnos ja tenim molts fils

Cap problema! de fet aquest per una escriptura perfecte, cadascú que l'expressi i l'utilitzi de la manera que convingui.

Si tens dubtes de català o qui els tingui també és un bon lloc per resoldre'ls entre tots. Com ara els pronoms febles!!!! XD

salutacions

Lee_Chaolan escribió:Hòstia divina, 30 posts i la meitat són per queixar-se amb el típic "m'és igual el fil però em vull queixar" [facepalm]

I sí, el català i el valencià són el mateix, és evident i no passa res per dir-ho [oki]

Era d'esperar la primera reacció, amb el temps vull ser positiu i pensar que es calmarà :D de fer m'he emportat ja un report, però estic tranquil, només vull tenir un espai per utilitzar català i compartir-ho amb la gentt [beer]
shingi- escribió:

Cap problema! de fet aquest per una escriptura perfecte, cadascú que l'expressi i l'utilitzi de la manera que convingui.

Si tens dubtes de català o qui els tingui també és un bon lloc per resoldre'ls entre tots. Com ara els pronoms febles!!!! XD

salutacions

Lee_Chaolan escribió:Hòstia divina, 30 posts i la meitat són per queixar-se amb el típic "m'és igual el fil però em vull queixar" [facepalm]

Era d'esperar la primera reacció, amb el temps vull ser positiu i pensar que es calmarà :D de fer m'he emportat ja un report, però estic tranquil, només vull tenir un espai per utilitzar català i compartir-ho amb la gentt [beer]

Putos pronoms febles!! Accents diacrítics i pronoms febles [qmparto]
Amb lo que va variant tot, un ja no sap com coi escriure
@xKC4Lx VET3R4N Crec que ja ho he comentat altres vegades, però la meva parella és profesorra universitària amb un Doctorat de traducciò en Català, Anglès i Español així que si hi ha dubtes la molestem :D

De fer hem estat tota una tarda discutint la meva firma perquè no sabíem si "prous" podia ser plural, i de fer no pot, és com "massa" que és invariable. Flipa :D

I ja que hi som, trauré tema.

Que en penseu de la nova cançó dels Manel?¿ jo la vaig odiar bastant al principi i cada dia m'agrada més tu:

https://www.youtube.com/watch?v=r0RLh8-IXds
Abrimos algo así hará 10 años y a pesar de que la derecha del foro era más moderada duró el hilo abierto 2 días (sin que hubiese pasado nada realmente).
El fil ja ho han reportat. Desconec si han hagut fils de temàtica semblant i amb altres idiomes i si els han permès però crec que el tancaran per com està de calent el tema català.

Jo com Sabadellenc i català encantat de participar.
Hadesillo escribió:Abrimos algo así hará 10 años y a pesar de que la derecha del foro era más moderada duró el hilo abierto 2 días (sin que hubiese pasado nada realmente).

Si dura dos dies doncs dos dies durarà i menys sentit tindrà parlar tant del perquè o no del fil, de fet ens ho podríem estalviar :)

A mi no em preocupa que no s'hi quedi aquest fil durant anys, només tenia el neguit d'obrir-lo, si no té recorregut doncs no en té no passa res.

salutacions

BitratE escribió:El fil ja ho han reportat. Desconec si han hagut fils de temàtica semblant i amb altres idiomes i si els han permès però crec que el tancaran per com està de calent el tema català.

Jo com Sabadellenc i català encantat de participar.

Benvingut BitratE [beer]
@shingi- Ja existeix un fil d'quest tipus: https://www.elotrolado.net/hilo_catalans-eol-v2-0_1015714

Hauries de demanar que el desarxivin, en tot cas.

Tot i que no sé si és el millor moment per obrir-ho, seria bo saber diferenciar entre llengua i política.
Valmont escribió:@shingi- Ja existeix un fil d'quest tipus: https://www.elotrolado.net/hilo_catalans-eol-v2-0_1015714

El conec, de fet com ja he dit és de "el Rincón", i ara és una Wiki. No crec que comparteixi el mateix objectiu ni tan sols espai al fòrum,.

En tot cas com que ja m'han reportat el primer missatge els moderadors diran que n'opinen al respecte.

Merci en tot cas per posar el link [ok]

Tot i que no sé si és el millor moment per obrir-ho, seria bo saber diferenciar entre llengua i política.

Ja he dit que aquest fil no té res a veure amb política i si tants problemes suposa obrir un fil en català amb perdó, tenim un problema, jo no sóc qui està tocant aquesta temàtica, de fet estic intentant no anar cap aquí.
shingi- escribió:
Valmont escribió:@shingi- Ja existeix un fil d'quest tipus: https://www.elotrolado.net/hilo_catalans-eol-v2-0_1015714

El conec, de fet com ja he dit és de "el Rincón", i ara és una Wiki. No crec que comparteixi el mateix objectiu ni tan sols espai al fòrum,.

En tot cas com que ja m'han reportat el primer missatge els moderadors diran que n'opinen al respecte.

De res, el que sí crec és que si la idea és tenir un espai per parlar en català a EOL, potser seria millor mantenir aquell del Rincón. Més que res perquè a Miscelánea la política ho acaba contaminant tot.

Sort en tot cas [oki]
Eta euskara hitz egiteko non dago? Norbaitek baldin badaki mesedez zitatu nire mezua.
Valmont escribió:
shingi- escribió:

De res, el que sí crec és que si la idea és tenir un espai per parlar en català a EOL, potser seria millor mantenir aquell del Rincón. Més que res perquè a Miscelánea la política ho acaba contaminant tot.

Sort en tot cas [oki]

Ja he contestat abans :D però el Rincón és més personal i Off-topic és Off-topic, no és Política, que de fet, no seria mala idea tenir un sub-fòrum de política i començar a diferenciar :D en tot cas sóc un il·lús i vull pensar que aviat ignorarem tants perquès del fil i qui en vulgui gaudir ho farà i qui no l'ignorarà :D

loraxx escribió:Eta euskara hitz egiteko non dago? Norbaitek baldin badaki mesedez zitatu nire mezua.

Hi havia un grup "EOLDarra" però ho sento, no recordo si hi havia un fil dedicat o no, com ja he dit, si en tens interès pots buscar-ho o bé obrir-ne un :)
Ha de ser molt trist entrar a desbarrar a un fil en el que no tens cap interès només "por los loles".

Més trist és encara que l'hagin reportat [facepalm]

En fins. Em sembla molt bona iniciativa @shingi- !
loraxx escribió:Eta euskara hitz egiteko non dago? Norbaitek baldin badaki mesedez zitatu nire mezua.

ostres tú, mola,
¿on as après dothraki? [bad] [bad] [bad]
Imagen
[sonrisa] [sonrisa] [sonrisa]
Te preguntan en español por que no lo entienden , respondes en catalán , si esto no es provocar y falta de respeto apaga y vamonos. A mi si me preguntan alguien en ingles y se ingles que menos que contestar en ingles por educación mas que nada. La fobia que le tienen algunos al español es demencial.
@shingi- eskerrik asko erantzuteagatik, bilatuko dut miscelanean( suposatzen dut hemen egongo dela) eta aurkitzen ez ba dut desioarekin geratuko naiz.
Ideia ona da honelako temak irekitzea, ez nekien hau egin dezakeela.
Badakit akatz ugari ditudala, ez dut ia inoiz euskara hitz egiten, euskaltegia eta eskola utzi nuen atzean orain dela urte asko. Kalean baita etxean ia beti erdaraz hitz egiten dugu }:/
Barkatu eta segi aurrera honekin.

King_George escribió:

ostres tú, mola,
Imagen

Bilboko eskoletan ikasi dut.
[qmparto] [qmparto]
Y2Aikas escribió:Te preguntan en español por que no lo entienden , respondes en catalán , si esto no es provocar y falta de respeto apaga y vamonos. A mi si me preguntan alguien en ingles y se ingles que menos que contestar en ingles por educación mas que nada. La fobia que le tienen algunos al español es demencial.

Ahí no estoy de acuerdo.
No hacer el esfuerzo de responder en el idioma del que pregunta no es una acción de buena educación, pero tampoco es una falta de respeto.

Entre hacer algo para agradarte y hacer algo para perjudicarte hay algo intermedio, que es no hacer nada.
Responder en castellano a alguien que te pregunte en ingles (sabiendo algo de inglés) sería esa opción intermedia.
Sembla ser que tancaran el fil pels trolls. Una pena.

PARECE SER QUE CERRARÁN EL HILO POR LOS TROLLS.

La catalanofobia le puede a algunos. [qmparto]
loraxx escribió:@shingi- eskerrik asko erantzuteagatik, bilatuko dut miscelanean( suposatzen dut hemen egongo dela) eta aurkitzen ez ba dut desioarekin geratuko naiz.
Ideia ona da honelako temak irekitzea, ez nekien hau egin dezakeela.
Badakit akatz ugari daukadala, ez dut ia inoiz euskara hitz egiten, euskaltegia eta eskola utzi nuen atzean orain dela urte asko. Kalean baita etxean ia beti erdaraz hitz egiten dugu }:/
Barkatu eta segi aurrera honekin.

King_George escribió:

ostres tú, mola,
Imagen

Bilboko eskoletan ikasi dut.
[qmparto] [qmparto]

Jo l'obro també el fil perquè tot i que a casa amb la meva parella el català és la nostra llengua a la feina entre Castellà i anglès mai puc utilitzar-lo :D

Bona sort i a veure si el trobes el fil!! Una salutació!

King_George escribió:
Ahí no estoy de acuerdo.
No hacer el esfuerzo de responder en el idioma del que pregunta no es una acción de buena educación, pero tampoco es una falta de respeto.

Entre hacer algo para agradarte y hacer algo para perjudicarte hay algo intermedio, que es no hacer nada.
Responder en castellano a alguien que te pregunte en ingles (sabiendo algo de inglés) sería esa opción intermedia.

Gràcies per respondre, però dues coses:

1- Tinc a aquesta persona en ignorats i després de llegir el seu comentari (desloguejantme) considero que no fa falta entrar en aquesta discussió.

2- Aquest és un fil d'una temàtica clara, la vull respectar i parlar el català, de fet en el meu comentari he escrit explícitament que no era una falta de respecte, a la meva vida personal sempre respondré en castellà si la persona a qui em dirigeixo no entén una altra llengua, però crec que aquest fil té un motiu clar i si s'hi vol participar no hauria de sorprendre ni ofendre llegir el català.

I explicat això, si us plau agrairia que deixéssim aquest tema a part :)

salutacions

Nune escribió:Sembla ser que tancaran el fil pels trolls. Una pena.

PARECE SER QUE CERRARÁN EL HILO POR LOS TROLLS.

La catalanofobia le puede a algunos. [qmparto]

Això és decisió dels moderadors, i com ja he dit tant els que critiquen com els que els hi molesta la crítica, intentem evitar aquest tema :) hi ha coses molt més maques i interessants a parlar amb català
Jo també parlo el dialecte !
yeong escribió:Jo també parlo el dialecte !

Intencionat o no, sincer o no, el català és una llengua.

Benvingut al fil.
65 respuestas
1, 2