Exactamente, lo visto es de PC. Siempre hay que ser conscientes que puede haber o no recortes. Ni los que estamos allí sabemos apenas como van las versiones de consola así que no lo digo porque sepa algo. Ni idea. Básicamente los etalles en calidad ultra no lo estarán en consola
Luego separamente el tema de las partículas a ver que tal lo dejan. De esto yo ni idea. También otra cosa que pueden balancear es la cantidad de objetos de decoración en el interior de las pistas. Hablo de carpas, camiones y coches aparcados. Que en consola ni idea como lo dejarán. Veremos a ver en algún video que muestren.
Y dejando de lado los gráficos, no olvidemos que están dándole duro al tema de los neumáticos. En el Formula C (para hacernos una idea, un grado menos que el GP2) hay varias versiones de neumáticos que constantamente están siendo testeadas por miembros del foro oficial de desarrolladores. La version R14 tiene diferentes variaciones. Y acaban de sacar el R14 G que es para tetear el graining.
FC: big tire test on the R14. Also delivered the R9H, which is the R9 with current heating.
R14 tires:
0: the base reference tire. All the other variants are to be compared with this one. The variants are as cleanly orthogonal as possible, so we can almost pick and choose, like a menu. Almost. I'll still have to finesse some combinations if we choose them, but basically it is a menu.
A: slightly different tread layup -- pay attention to heating dynamics
B: slightly different carcass construction -- play with camber
C: slightly different carcass construction -- different general behavior
D: slightly different carcass construction -- different feel, especially wrt FFB
E: slightly different carcass construction -- different balance
T: stronger cold falloff. Base tire is adjusted per Nic's request. This one is even moreso, in case the base adjustment might not be enough
W: original wear rate. The base tire has increased wear and flatspotting based on Nic's feedback. This W tire is the original level for comparison.
G: (not yet delivered). Graining
N: The Ben requested extra sticky front rubber, applied to R14.
I have some adjustments to this going in tonight. A couple of them need a few more test laps by me before they are where I want them (namely, D and E). Since they are not in the current build, no change should be noticed.
FC: R14G (graining test tire) enabled. Expanded ride height range, CG range, and wing ranges. Wings now go to true zero when set at minimum, which should make ovals more interesting, even the big ones.
Tambien están con el tema de daños en el cambio de marchas. Podeis leerlo en este párrafo. El desgaste puede ser debido a varios factores. En alto daño hasta puede ser que no puedes meter bien la marcha hasta el fondo. Se escuchará ruido de rascar cuando no se meta bien la marcha que significa que estás dañandola.
We also now have individual gear damage if you have mechanical failures on. As gears wear out (mostly due to missing gears, messed up clutchless shifting), clutchless shifting becomes more difficult. At high damage it will sometimes pop out of gear and eventually the gear will not be accessible at all.
Looking forward to getting a grinding noise in as currently quite hard to tell when you are damaging the gear.
Los charcos serán distribuidos de una manera más realista
Pasamos a fase Alpha. Aunque se seguirán añadiendo más cosas o expandiendo las que hay, en post-alpha.