Traducción parcial del artículo por un usuario finlandés de GAF
*some spoilers*
Sam is pretty pissed off to the organisation he worked in. He kinda tries to quit, and he becomes a FUGITIVE. A woman she knows gets kidnapped and he goes for the rescue by himself. Without any support from anywhere and without his equipment. The emphasis on SC5 is using your surroundings. Apparently every single object in the game is usable and uses real physics. The developers have put really big amount of work on making the animations on SC5 the best there are. For example Sam can grab a chair while running and there is not a single/multi pre-made animations for this event. The chair has a certain amount of points where it can be grabbed and the "animation-motor" adjusts Sams arms so the animation is fluid and realistic. The Journalist who tested the game said it was still not finished, but the animations looked way better than ANYTHING he had ever seen in a game. Sounds great.
Sam cant kill cops, guards and such, but he can kill terrorists and other bad guys. He has a very good set of close combat skills and can push. and throw people around and this way knock them unconscious. (is that how its spelled?)
The demo level was a park with about 300 civilians. Sam had to make his way to a computer in a bar/office or something. Midst the crowd was some security personnel who were searching Sam. The devs told Pelaaja, that they tried to make the game so, that the gamers has free will over how the game progresses. So there isnt just a couple of linear and scripted ways to play the game. Sam could just blend in to the crowd easily and it was important not to show his face. Sam could "shadow" a person thus making his way to the Computer or he could smack some civilians causing a fuzz in the crowd. He could even blow up a gas tank and thus wreak panic among people. Making it easy to move through the crowd. If Sam causes too much ruckus though, the guards call some reinforcements from the company Sam worked. And they kill on sight.
CHOICE is another big aspect of the game for example if you get caught with another dude (a merchant of sorts/informant etc) you can decide if to help him/her to escape or to leave him to the cops. Of course he/her wont be there for you later on in the game.
*spoiler end*
Traducción ràpida ~
Sam está cabreado con la oganización en la que trabajaba (Third Echelon).Renuncia a ella y se vuelve un fugitivo.Anna Grimsdottir es secuestrada y Sam decide ir a rescatarla por si mismo sin ninguna ayuda y sin su equipamiento.La clave en SC5 es usar las cosas que están a tu alrededor.Aparentemente, cada objeto en el juego se puede utilizar (fisicas realistas).Los desarrolladores han puesto su empeño en que las animaciones rallen a gran nivel.Por ejemplo Sam puede agarrar una silla cualquiera del escenario mientras corre y no hay una animación predefinida para ello, la silla se puede agarrar por diferentes sitios y el motor de animación 'ajusta' el brazo de Sam dependiendo de esto dando como resultado unas animaciones fluidas y realistas.El periodista que probó el juego comentó que aún estando en fase muy temprana de desarrollo, en concreto, las animaciones fueron las mejores que había visto en cualquier videojuego.
Sam no puede matar policias, guardias... pero sí a terroristas y a otros tipos malos, tiene una gran sistema de habilidades de combate, y puede empujar y lanzar a la gente que te rodea en le juego dejandoles inconscientes.
La pantalla de la demo era un parque con unos 300 civiles.Sam debe hacerse camino hasta un ordenador de unas oficinas.En medio de toda la gente hay algunos miembros del personal de seguridad buscando a Sam.Los desarrolladores contaron a la revista que los jugadores son libres de elegir como progresar en el juego, que no es nada lineal.En algunas partes del juego, Sam deberá pasar desapercibido mezclandose con la muchedumbre para completar los objetivos.Si se arma mucho jaleo los guardias llamarán a más refuerzos.
La eleccón también es algo importante en el desarrollo del juego.Por ejemplo si te pillan con algún otro tipo (informante/alguien que te ayuda..) podrás elegir si le ayudas a escapar o si le dejas tirado.
Hmmm no suenan nada mal algunos detalles