Bonitos árboles...
Tras meses sin saber nada acerca de la adaptación del popular Nexuiz de PC a Xbox Live Arcade y PlayStation Network, el sistema de clasificación por edades australiano recoge en su último informe que este título de acción mulijugador en línea será distribuido por Capcom en el territorio norteamericano y por THQ en Europa.
De momento, sin embargo, el equipo de desarrollo no se ha pronunciado al respecto, así que continuamos sin tener una fecha de lanzamiento concreta ni precio –el original era gratuito- para este título desarrollado con las herramientas gráficas del CryEngine 3.
El presidente de THQ, Danny Bilson, ha declarado ante el medio AusGamers que darán a conocer un nuevo videojuego “muy emocionante” este mismo mes de diciembre, con intención de lanzarlo en el mercado a lo largo de 2012.
“Tenemos un juego que no hemos anunciado todavía y que no puedo desvelar esta noche, pero lo haremos en diciembre; llegará el próximo año y es muy emocionante”, ha declarado el ejecutivo.
En este sentido, Bilson no ha concretado el día en el que dará a conocer este nuevo juego, aunque todo apunta a que será durante la gala VGA que se celebra este mismo sábado, 10 de diciembre, en Los Angeles.
En cuanto al juego, se especula con la posibilidad de que se trate del nuevo proyecto en el que se han embarcado los creadores del Left 4 Dead original, Turtle Rock, aunque THQ podría sorprendernos también con una primera toma de contacto con el nuevo Homefront desarrollado por Crytek.
The developer is hiring for a user interface programmer, a concept artist and a senior game designer, and the respective bullet sheets make interesting reading. The UI programmer criteria calls for "experience working with Xbox Live, PSN or both", adding "experience working on action games desirable".
Click to view larger image The new game sounds more than a little Bulletstorm-ish. Could it be a sequel?
The concept artist, meanwhile, is expected to have "a focus on environment design, but the ability to design cool characters, weapons, and vehicles as well". The right man or woman for the job will be able "to create scenes with a memorable 'wow' factor, but with grounding details to make it believable and personal."
Also essential is the "ability to understand gameplay elements that are critical to a scene" including "player path, cover points" and the "ability to design a space that has real history to it."
While the concept of an online action game with vehicles doesn't point immediately to Gears of War, the mention of cover points and, in particular, a gameplay environment with historical depth are more suggestive. Sera's "destroyed beauty" aesthetic evokes nothing if not the passing of time.
Elsewhere, the description makes mention of "gating, navigation puzzles, scripted events" and notes that "character designs must be unique, memorable, aesthetically strong, and functionally believable." Sounds like a stylised vision to us, similar to the "heightened realism" offered by Fable: The Journey. Similarly, "weapon and vehicle designs must show strong aesthetics within the constraints of a grounded and functional design".
The senior gameplay designer, finally, is expected "to draw from games from multiple genres and platforms, and from first hand design experience", indicating that the project will hybridise genres (possibly action and RPG). He or she will have "a strong familiarity with online mode and matchmaking design as they apply to console gaming".
To recap, then: an online-capable multiplatform action game that features cover gameplay, a functional yet fantastical aesthetic, navigation puzzles and vehicles. Your thoughts?