tzare está baneado por "utilizar clon para saltarse baneo"
Tinc que dir (com suposo que ja us imagineu), que penso + com l'etc que com pensa en morr. Primer dir que a mi ningú m'ha ficat res al cap, gairebé totes les meves tendencies catalanistes vénen per les vivencies.
Llavors diré que igual que hi ha discriminacio positiva en l'administracio cap al català, tb hi exsiteix discriminació passiva per una gran majoria de castellanoparlants cap al catala, que és la que origina la primera.
Tema mentalitats, potser tu morr, tens influencies (la familia, coneguts....) degent no catalana d'origen. Ara les coses són dificils de canviar, sobretot a l'area metropolitana, hi ha massa de tot per distingir amb claretat, pero abans no era així: els catalans d'origen (per dir-ho d'alguna manera, no considerar-ho ofensiu ni despectiu), en una part molt siginificateiva, tenene una manera de ser no tant llatina, no dic que no tinguin trets similars als demés llatins, però son més freds, com els anglesos o la gent del nord. En canvi, el català d'origen inmigrant, sobretot els que no han fet us de la interculturalitat amb catalunya, que son bastants tb, són bastant diferents, més llatins.
Jo s´oc dels primers, prefereixo donar la ma que dos petons i altres fets distintius. I la veritat, preferixo el fer del nord, que el fer dels llatins, és un plaer anar a anglaterra i que la gent sigui educada....
questió de maneres de ser.....