› Foros › Off-Topic › El rincón del eoliano
kurras escribió:joer ara que estic al curru i he posat lu de Sin estilo de pagina perque no doni el cante no sembla que navegui per EOL..
NeLe escribió:B
Weno ja q parleu de viatges, jo sens dubte tinc q tornar a dublin!! es brutal, m va encantar. Ens vam fer un fart de caminar, pero la gent, el ambient... tot em va semblar la ostia! damunt varis guies que vam tenir van parlar tambe dels origens de Catalunya, cosa que em va soprendre, pero ara que ja estic informat, tenim uns origens bastant semblants amb irlanda la veritat .
morr escribió:Pero qué pesado, te lo volvemos a repetir, que no tenemos nada en común con los Irlandeses, de hecho, tenemos mucho más en común con los franceses o los cubanos que con los irlandeses. Deja fantasias y visiones románticas idiotas propias de un guaje de 15 años.
morr escribió:
Pero qué pesado, te lo volvemos a repetir, que no tenemos nada en común con los Irlandeses, de hecho, tenemos mucho más en común con los franceses o los cubanos que con los irlandeses. Deja fantasias y visiones románticas idiotas propias de un guaje de 15 años.
en primer lloc, repasa una mica el teu nivell de historia pq vas, diguemo de manera delicada, fluix, si mes no a nivell romanic. x no parlar q van ser precisamen els celtes, anomentats tmb barbars o vikings els q van acabar am el gran imperi roma, tmb es un delicte no saber aixo....
sobre lo de cuba, es un derivat del espanyol, i en si mateix no ho es pq te un dialecte propi, no es una derivacio exacte, pq parlem de catalunya am el seu romanci derivat del llati, que va sorgir abans aki q ala resta de espanya x la seva gran cultura q tenien, pero aixo ja son altres coses.
en segon lloc, irlanda tmb te una cultura propia, mol arelada pq els celtes amic meu tu q els desprecies, eren = de imprts q els romans unic q com alli no hi havien arribat no eren coneguts, o et penses q van sortir d sota les pedres?? pero wenu oblidem q aixo tmb es un delicte no sabero.
en tercer lloc, a nivell feudal feiem pena x no dir uan altre cosa, estabmesota dominacio castellana i tot s'ho emportava el reino, i no precisamen el nostre.
en cuart lloc, a cuba hi havia una civilització kan els espanyols i vna arribar, am la seva propia cultura i idiomes, i en van agafar parts del castella x comunicarse am els colonitzadors. i et penses q els i vam caure mb kan els vam agafar com esclaus??
en cinqué lloc, la cultura irlandesa es = de antiga q la nostra, am els seus propis costums tradicionals semblans als nostres x la religio (ja q parles de guerres internes sabras el motiu no? si ems no el principal...)
"Sus primeros habitantes, pueblos de una cultura de mediados de la Edad de Piedra, o mesolítica, arribaron poco tiempo después del año 8000 adC, cuando el clima se había tornado más hospitalario tras el retroceso de los hielos polares."
"Los celtas colonizaron Irlanda en una serie de oleadas entre los siglos VIII y I adC."
"Los romanos se refirieron a Irlanda como Hibernia. Ptolomeo en el 100 dC registró en detalle la geografía y tribus de Irlanda. Irlanda nunca fue parte formal del Imperio Romano, sin embargo la influencia romana se expandió ampliamente fuera de los límites formales del imperio. "
continuo escribin els relaciosn romanes am irlanda?? pq hi ha unes kantes...
dons mb, tenim una preciosa idea romantica del món, de les cultures i de la seva gen, dons trobo mol millor tenir akesta idea romantica del mon q poder ens permetria viure uan mcia mes en pau am totom q n la gran idea q uns som millors q els altres q n+ comporta caos, i e ntinc 21 e viatja bastan, tinc una exelent educacio i tinc idees romantikes sobre el món, i q?? es un pecat tenir-les?? pq preferixo tenir akesta visio q tu denomines idiota a una altres mes linial i arcaica.
lodis escribió:pd: edito, si per tu la gran cultura irlandesa es beure guiness... ves allí i a veure que et diuen.
i tot lo q ue dius dels dirigens catalans i geneovesos, per quí estaven manats??
Estem en un país lliure
les teves grans descripcions de les èpoques estan molt suades, aixó sí en llibres històrics no masa profunds, si més no a nivell universitari poc
Tredi escribió:Que coño es la Gotia?
A veure si venen a tocar els SA a barna aviat que tinc ganes de veure'ls en directe de nou.
Lo de sempre, contra franco(s) vivíem millorseerj escribió:lEl reino duró relativamente poco, pero fue clave como ya he dicho y fue un autentico hervidero lo poco que duró. Finalmente, los eternos enemigos de los godos, los francos, acabaron con el susodicho reino.
Gerim escribió:Lo de sempre, contra franco(s) vivíem millor
NGC escribió:Relacio catalunya-irlanda:
- Son nacions
- Irlanda va ser invadida pels anglesos
- Catalunya va ser traida per castella i "abduida"
- Irlanda i catalunya han estat oprimides i putejades pels respectius invasors (anglesos, españols)
NGC escribió:Haviam el punt akell "d' abduida" o deia pel moment en que es van juntar la carona d'arago i castella pero que cadascu tenia les seves normes i tot anava be fins que no se qui no va tenir descendencia directe i es va dubtar entre dos reis(eren els autries i els trastamara??) i el que va pujar al final , perque un iluminat el va elegir, va fe rque despres tot anes malament per la corona d'arago,...
Vale que la frase no era gaire acertada, pero no em direu Catalunya no ha estat putejada, (felip V, franco,...)
- Catalunya va entrar a forma part de castella de forma irregular al trencar un pacte i aprofitanse d'un moment dificil de catalunya (la pesta,...)
seerj escribió:Lo que no se nos enseña es que esa misma gente fue la que luego avaló a Franco y amigos, pero eso no vale la pena decirlo en clases, que no queda...indepe...xD, los malos aqui son los que hablan español y bla bla bla...xD
Aya_cat escribió:uolaa a tots!!!!!
Avui mentre dinaven la familia i jo nos hemos quedao U.u ha sonat "cara el sol" i ens hem espantat xdd
Aya_cat escribió:Avui mentre dinaven la familia i jo nos hemos quedao U.u ha sonat "cara el sol" i ens hem espantat xdd
i pel que fa als sharp’s, “Ska-p”, molt sovint són grups que proclamen la violència com el millor mètode d’actua
Cafetino escribió:Uo, lo que fa l'aburriment, buscant el meu nom i cognoms pel google m'acabo de trobar el treball de recerca en format web d'un colega meu del insti
Em sembla "que potser" resultarà curios/interessant per alguns: http://iessalvadorespriu-salt.xtec.es/~jimara/
salut