Catalans aixakeuvus xD (#4)

16, 7, 8, 9, 10, 11
sgaesux escribió:Doncs com que no existeix el terme s'usa Català, convertint-se aixi en un mot polisémic.

Segons la RAE:

RAE escribió:catalán, na.

1. adj. Natural de Cataluña. U. t. c. s.
2. adj. Perteneciente o relativo a este antiguo principado, hoy comunidad autónoma de España.
3. m. Lengua romance vernácula que se habla en Cataluña y en otros dominios de la antigua Corona de Aragón.


Segons el GREC:

grec escribió:1 1 adj Natural de Catalunya o dels Països Catalans.

2 adj Relatiu o pertanyent a Catalunya o als Països Catalans, a llurs habitants o a llur llengua.

3 m i f Habitant de Catalunya o dels Països Catalans.

Aqui et donen la rao

grec escribió:2 1 adj En oposició a valencià, mallorquí, menorquí, eivissenc i alguerès, relatiu o pertanyent al Principat de Catalunya.

2 adj En oposició a valencià, mallorquí, etc, natural del Principat de Catalunya.

3 m i f En oposició a valencià, mallorquí, etc, habitant del Principat de Catalunya.

I aqui me la donen a mi XD

macarrone escribió:DANNY en quina llengua parlen a ses illes? tinc curiositat

El balear, un dialecte del catala. Si em sembla be que hi hagi la mateixa cultura i demes, si no estic discutint aixo, nomes dic desde el principi que per a mi un balear es balear i no es catala, perque un catala es el que ha nascut a Catalunya i no el que se sent catala o comparteix cultura i tradicions. Per posar un simil, per a mi una persona nascuda a Girona, mai dire que es de Barcelona, encara que parlin el mateix idioma i tinguin la mateixa cultura

macarrone escribió:per molt repetir el mateix no tindras mes rao,

No, ni vosaltes ;) El grec ens ha donat una definicio "favorable" a cadascun, quina merda d'ajuda XD

macarrone escribió:millor deixar el tema k ja hem vist la opinio de cadascu, i no anem enlloc

Efectivament

Pau i amor [beer]
Gerim:

"per mi de putis" == "per mi de guais" == "em sembla perfecte" == "m'agrada la idea" == etc..., que interpretem les coses literalment :P
DANNY escribió:El balear


amb aixo m'ho has dit tot, no discutire res mes d'aquest tema amb tu
DANNY escribió:

El balear, un dialecte del catala. Si em sembla be que hi hagi la mateixa cultura i demes, si no estic discutint aixo, nomes dic desde el principi que per a mi un balear es balear i no es catala, perque un catala es el que ha nascut a Catalunya i no el que se sent catala o comparteix cultura i tradicions. Per posar un simil, per a mi una persona nascuda a Girona, mai dire que es de Barcelona, encara que parlin el mateix idioma i tinguin la mateixa cultura




Tens rao, jo els mallorquins els vec igual que els valencians, es dir, parlen dialectes catalanas peor no son catalans.

jo soc nascut a barcelon a pero porto anys vivim a tarragona, ja ni idea de si soc barceloni o tarragoni, pero soc catala.
Un altre que s'afegeix a la festa [mad]

Bé, com el DANNY m'ha posat la definicio ja he demostrat que al dir "Catalans aixakeuvus" no nomes es refereix als habitants de catalunya sino tambe dels paisos catalans.

Per mi s'ha acabat la discussio. [maszz]
macarrone escribió:amb aixo m'ho has dit tot, no discutire res mes d'aquest tema amb tu

Vols dir que a les illes no es parla el balear? O vols dir que el balear no es un dialecte del catala?? Em podries explicar que he dit malament?? :?

sgaesux escribió:Bé, com el DANNY m'ha posat la definicio ja he demostrat que al dir "Catalans aixakeuvus" no nomes es refereix als habitants de catalunya sino tambe dels paisos catalans.

Aquesta definicio em sembla be. Si es aixi doncs molt be. El que no em semblava be desde bon començament es que una persona de fora de X territori fos d'aquest territori si aixi ho sentia. Llavos com als paisos catalans les illes estan incloses, ja no es per sentiment sino perque en formen part i amb aixo estic totalment d'acord
oye, una pregunta.... no os parece un poco "feo" hablar en catalán en todo el hilo? supongo que sabreis que hay gente que quizas les interese saber de que estais hablando y no puedan entenderlo...

no os digo que no lo escribais, pero quizas una traduccion o algo por respeto a los demas usuarios de EOL.... yo entiendo y hablo catalan y no os digo esto por ser catalanes eh? xD (que ahora estais a la qe saltais con el tema de la "nacion") si hubiera un hilo en turco, euskera o cualquier idioma que no entienda... pues me molestaria xD porque a saber si estan hablando de algo interesante y me impiden participar en el por la supuesta "barrera" del idioma (pudiendo evitar esa "barrera")

un saludo y no os lo tomeis a mal, es solo un comentario constructivo, sino... pues seguir asi, que a mi almenos no me hace daño xD
si el fil el pugues entrendre tothom, acabaria tancat xD
jo no em ficaria pas a un fil d'euskera a dir-lis que parlin en una altra llengua perque no els entenc, aquest fil es de/per catalans, per tant no hem de tenir cap problema per entendren's en la llengua comuna.
xDDDDDDD

doncs tot entes xDDD
macarrone escribió:jo no em ficaria pas a un fil d'euskera a dir-lis que parlin en una altra llengua perque no els entenc, aquest fil es de/per catalans, per tant no hem de tenir cap problema per entendren's en la llengua comuna.


Este hilo esta escrito dentro de un foro español, en el que la gente no deberia tener problema para entenderse en la lengua comun
És un tema que s'ha discutit molts cops. Per una banda no hi ha cap lloc on digui que no es pot postejar en català, per altre banda no és molt difícil d'entendre el sentit general dels posts per a un castellano-parlant. Hi ha molts que han entrat dient que no saben català però que més o menys ens segueixen.


A la pràctica mentre no ens fiquem en problemes els moderadors toleren aquest fil (i tenim la gran sort que va ser obert per un d'ells :P).
No us dona morbo tot el tema de l'Estatut? Jo estic desitjant que arribi al parlament espanyol, que fara en ZP i en Bono e Ibarra? avui he estat a punt de possar la cope segu que el cabro del losantos ens ha dit de tot, que fara ERC quan fotin la tissora ho acataran o convocaran eleccions, i si convoquen eleccions perque el PSOE diu no a l'estatut en contra del que va prometre en ZP, dira el PSC adeu al Palau de la Generalitat i tindrem en Carod de president??



Gerim jo de moment vindre a la KDD, encara que tot dependra de la salut de la meva mare, saps l'hora?? jo no podre fins gaire tard, maxim 8 tarda o aixi.
1. Gerim (Barna). Sí
2. macarró (Ca'n Bustos). Segurament
3. tzare (Ca'n Bustos). Sí
4. Tredi (Terrassa). Sí
5. quelcom (Lleid@). Sí
6. Cafetino (Salt, Girona). Sí
7. Paboh (Badalona). Sí
8. keops (Terrassa). Sí
9. CaT_Os_MandRoS (Empordà-Girona). Sí
10. RadiKl-Z (Alguaire-Lleida). Segurament
11. eTc (Empordà-Girona). Sí



Molt bé, doncs ja hi som tots. L'hora és el següent punt a discutir. Què us sembla cap allà les 12h? Els que arribin tard estaràn a la 13h, tindrem temps per anar a donar un volt, dinar amb la calma, anar de birres i tornar a caseta. Ara no m'enrecordo de qui era el nostre guia (tinc un mal de cap...), que proposi un lloc fácil de localitzar.




L'Estatut ens el retallaran, ja ho sap tothom. I patirem fins al final per veure què passa amb lo de 'nació' i amb el finançament, que és de veritat el que dóna els titulars.

Al PSOE no li interessa ser massa intransigent perquè llavors l'estatut no tiraria endavant i tindríem noves eleccions i una pèrdua de vots a Catalunya i a la resta d'Espanya. Però tampoc no li interessa un estatut potent perquè el PP tindria munició per a molts mesos o anys; i el sector espanyolista del PSOE (que és més nombrós del que sembla) posaria problemes a l'actual direcció del partit.

Si l'Estatut es troba amb massa problemes per part del PSOE, ERC sortiría beneficiada en unes eleccions anticipades si s'interpretés com a "un atac contra Catalunya"; en canvi CiU podría criticar-lis que s'ha demostrat que la seva aliança amb el PSOE ha sigut tant inútil com deien anticipaven. A ERC no li interessa entrar en un merder com aquest a no ser que pugui presentar un estatut digne.


A bote pronto aquest és el meu anàlisi.
DANNY escribió:Este hilo esta escrito dentro de un foro español, en el que la gente no deberia tener problema para entenderse en la lengua comun


Aixo em fa molta gracia, quan us interessa som espanyols i quan no, no, si Catalunya es dins d'espanya i el català es oficial, tu mateix pots deduïr si tenim dret etic i moral a parlar català aqui.

pero tot i aixi, queda ben clar que aquest es un fil especial de/per catalans, no deixarem de parlar la nostra llengua per tal que ens entenguin els demes, menys encara sent una llengua tan facil i entendible per a un castellano-parlant.

altra cosa es fora d'aquest fil.

i de debò, deixem ja el fomut tema perque ens estem repetint i a mes el proposit d'aquest fil no es pas aquest, ja cansa aixo d'anar per la vida excusant-se per ser català, cansa però molt.
tzare está baneado por "utilizar clon para saltarse baneo"
Molt bé, doncs ja hi som tots. L'hora és el següent punt a discutir. Què us sembla cap allà les 12h? Els que arribin tard estaràn a la 13h, tindrem temps per anar a donar un volt, dinar amb la calma, anar de birres i tornar a caseta. Ara no m'enrecordo de qui era el nostre guia (tinc un mal de cap...), que proposi un lloc fácil de localitzar.


Home, una de les estacions estaria be (aixi si algu va amb tren no s'ha d desplaçar sol XD) Tb caldria saber on nar fer unes sekes amb butifarra i una Moritz XD... on es el guia ¿? [risita]

PD: la birra la podem anar a fer a algun lloc on hi hagi dards i diana y podem posar-hi l'avatar d'algun moderador i fer punteria XD (es una tonteria no em feu cas :P )
tzare escribió:

PD: la birra la podem anar a fer a algun lloc on hi hagi dards i diana y podem posar-hi l'avatar d'algun moderador i fer punteria XD (es una tonteria no em feu cas :P )


En qui estaras pensant? [idea] [qmparto] [qmparto] [qmparto]
osti quin merder s'ha organitzat amb l'estatut coñee.. Total si despres a Madrid el tombaran...No stic gaire al cas de les coses que es demanen i tal, no em fico massa en politica pero es que no parlen de res mes a totes les televisions...
L'Acebes fot una pinta de cabreaoo, vaia discurset que s'ha gastat...
kurras escribió:osti quin merder s'ha organitzat amb l'estatut coñee.. No stic gaire al cas de les coses que es demanen i tal, no em fico massa en politica pero es que no parlen de res mes a totes les televisions...
L'Acebes fot una pinta de cabreaoo, vaia discurset que s'ha gastat...


Aixo es que al final han tret un bon estatut, sino no estarien tan "cabreaos" [looco] LLastima que a madrid ens donaran molt pel sac, pero ja ens tocaria tenir un estatut d'acord a la realitat d'aquest pais.
keops escribió:En qui estaras pensant? [idea] [qmparto] [qmparto] [qmparto]

[babas] Veig sofriment... molt sofriment [uzi] [babas]
No, no es amor,
lo que tu sientes,
se llama obsesión,
una ilusión en tu pensamiento,
que te hace hacer cosas,
así funciona el corazón.


[fumeta]
El guia sóc jo, tranquils que m'estic mirant el tema d'on anar-hi.

Per cert, diuen que avui a la COPE Lo Santos ha dit que" es un Estatut hecho por ETA y que no se ha hecho en Cataluña, si no en Perpiña" xDDDD
Paboh escribió:El guia sóc jo, tranquils que m'estic mirant el tema d'on anar-hi.

Per cert, diuen que avui a la COPE Lo Santos ha dit que" es un Estatut hecho por ETA y que no se ha hecho en Cataluña, si no en Perpiña" xDDDD


No va ser Zaplana que var dir ahir que ETA habia fet un atemptat per l'Estatut?? Segur que despres va trucar al losantos per dirli el que habia de dir avui.
Aquets de dretes si desapareix ETA no se que faran.

Fa uns dies vaig sentir (cope) que deien que CIU era la ETA de catalunya, no vaig escoltar més pq ja odïo prou el meu desperador [carcajad]
yo me considero español, pero bueno vivo en Barcelona

Urko (Gavá)
aquesta setmana sabre si puc anar, ja donen els calendaris de la lliga, pro per les hores que dieu, suposo que si, el pla em sembla be
tzare está baneado por "utilizar clon para saltarse baneo"
pot star be la kdada :)
a veure si s'hi apunta algu més ;)
macarrone escribió:Aixo em fa molta gracia, quan us interessa som espanyols i quan no, no

No se de quien hablas, pero si hablas de mi te aseguro que no tiene tanta gracia porque para mi sois españoles siempre, igual que sois catalanes siempre, igual que yo, ni interes ni nada

Nada mas que añadir ^^


Gaudiu de la kedada i postejeu fotos!! ;)
Benvingut Urko.


A veure si el DiGi es passa per aquí algun dia, que té la llista MOLT desactualitzada. Que se'n faci càrrec algú altre, si al post #400 no diu res li enviaré un MP.


Danny, segur que no vols venir?
No m'havia passat per aquí encara... >_< doncs apunteu-me ==> (rugoso, Mollet) :P
en DiGiJoS va dir que ho tenia en un excel i nose que mes...xo no es passa mai per aki...a vere k femm.. [toctoc] [toctoc]
Gerim escribió:Danny, segur que no vols venir?

Ens té por [sati]
tzare está baneado por "utilizar clon para saltarse baneo"
si ve prometo no obligarlo a menjar sekes amb botifarra ni crema catalana XD
tzare escribió:si ve prometo no obligarlo a menjar sekes amb botifarra ni crema catalana XD

I jo no el faré 'possar' amb una samarreta del Barça ni a parlar català [jaja]
tanto tiempo en este foro y no me habia dado cuenta de este hilo... apuntad un catalan mas (vallbona-barcelona) :D
Un altre, Martorell (Barcelona).
benvinguts.. [oki]
A vere si en DiGi hos posa a la llista, que n'hi ha molts en espera..
Sóc eTc des del Mac del CaT_Os, spamejant una mica i pujant el fil [poraki]
CaT_Os_MandRoS escribió:Sóc eTc des del Mac del CaT_Os, spamejant una mica i pujant el fil [poraki]


Ai ai, ja esteu fent malifetes a la biblioteca de la uni [looco]

eTc com portes lo de la gentoo del teu portatil?:p





PD: Spam4ever XD
Cafetino escribió:Ai ai, ja esteu fent malifetes a la biblioteca de la uni [looco]

Com ho saps [qmparto][qmparto]

Cafetino escribió:eTc com portes lo de la gentoo del teu portatil?:p

Ejem... no tinc temps... ejem.. Cola? ¬_¬
[jaja]

Edit:
MIKIXX t'apuntes? XD
[qmparto] [qmparto] [qmparto] Per alguna raó acostumo a no fixar-me gaire en els fils anticatalans dels folloners de turno (sempre son los mateixos). Potser perque sempre diuen lo mateix o perque sempre s'acaba malament i es perd l'oportunitat de veure alguna crítica minimament constructiva. Tanmateix llegint lo que llegeixo potser val la pena donar-hi un cop d'ull, si més no per a riure una estona.

Per cert, ja que ha sortit lo tema Gentoo aprofito per a fotre una miqueta de SPAM: 2 companys i servidor hem començat a portar al català tota la documentació de Gentoo. Si tot va bé Gentoo serà la primera distribució GNU/Linux en integrar plenament el català com a llengua, implicant documentació en català, fòrum, comunitat, etc (vaja, no en coneixem cap altra amb tot això).

De fet, ja estem dins: http://www.gentoo.org/doc/ca/index.xml [barret]

Si voleu més informació hi ha disponible un wiki per a coordinar lo projecte, i per descomptat si teniu ganes i temps doncs una ajuda sempre cal :)

Crec que en Cafetino ja estava al corrent de quelcom (si més no foteiam soroll al fòrum de Gentoo [sati]). Doncs bé, informats tots quedeu :p

PD: Dissabte vinent tremolarà Manresa [oki]

Salut!
Jo avui estava mirant de baixar-me una distribució de linux per començar i tal. Em recomanes aquesta?
Paboh escribió:Jo avui estava mirant de baixar-me una distribució de linux per començar i tal. Em recomanes aquesta?

Primer m'amago ben amagat darrera una roca ben grossa [sati]

Resposta: No, millor Mandriva o semblants...
Gerim escribió:Danny, segur que no vols venir?

No hi pinto res, es una quedada de gent que se sent catalana i tal i cual XD En qualsevol cas, les conversacions potser em deixarien fora (perque em quedaria callat perque si no seria discutir jo sol amb tots XD)

eTc_84 escribió:Ens té por [sati]

A tu si, tros de monya [poraki]

tzare escribió:si ve prometo no obligarlo a menjar sekes amb botifarra ni crema catalana XD

Crema catalana powa XD

eTc_84 escribió:I jo no el faré 'possar' amb una samarreta del Barça ni a parlar català

Puc parlar catala ¬¬ Que t'ho digui en Gerim que ja pot estar amb 8 persones mes, totes parlant en castella, que si ha d'obrir la boca es per parlar en catala XD A ell si que costa "obligar-li" a parlar en castella XD

Bona nit i bon hora (22:05)

Edit: En referencia a la ultima cita d'eTc:

Ja circula per internet una fotografia meva amb la samarreta del Barça XD (d'aquest agost em sembla)
quelcom escribió:vaja, no en coneixem cap altra amb tot això


no ho se, pero potser càtix, xarnopix o lliurex ja tinguin en catala la documentacio i tal, no?


paboh, jo vaig començar amb suse, despres vaig probar mandriva, kubuntu, fedora, i sempre he tornat a suse, per mi es la mes facil, a mes dema surt la versio 10.0 [ok]

la putada es que no esta en català [noop]
DANNY escribió:Edit: En referencia a la ultima cita d'eTc:

Ja circula per internet una fotografia meva amb la samarreta del Barça XD (d'aquest agost em sembla)

Goatse returns XD
eTc_84 escribió:Goatse returns XD
[mad] [mad] [mad] [mad]
Paboh escribió:Jo avui estava mirant de baixar-me una distribució de linux per començar i tal. Em recomanes aquesta?


Sincerament no, són massa coses noves per a començar. Gentoo comporta un cert grau de complexitat (tot hi que després es infinitament agraida per a mantindre) i no es la més recomanada ni de lluny per iniciar-se en aquest món. Seria, salvant les distàncies, com aprendre a nadar al mig del Atlàntic.

Mandriva està molt bé per a fer els primers passos (i no sols per als primers passos compte). També tens Ubuntu, Fedora o Suse com diu en macarrone. Tanmateix mai estàs lligat a una distribució. Sempre pots anar provant i al final et quedes amb la distribució que millor s'ajusti a les teves necessitats.

macarrone escribió:no ho se, pero potser càtix, xarnopix o lliurex ja tinguin en catala la documentacio i tal, no?


Bé si, es el mínim que es pot esperar de distribucions catalanes [barret]. Em referia a les distribucions més importants respecte a nombre d'usuaris.

Salut
DANNY escribió:No hi pinto res, es una quedada de gent que se sent catalana i tal i cual XD En qualsevol cas, les conversacions potser em deixarien fora (perque em quedaria callat perque si no seria discutir jo sol amb tots XD)

La kdda és del fil, i que jo sàpiga estàs a la llista i portes 31 post. Si et fa pal anar fins a Manresa un dissabte per a conèixer una colla de frikis que no conèixes i que té algunes idees diferents és una altre història.

Realment necessitem gent com tu en aquest fil per a demostrar que aquí posteja qui vol i que no demanem carnets.
DANNY escribió:A tu si, tros de monya [poraki]

No veus com t'apreciem?
DANNY escribió:Puc parlar catala ¬¬ Que t'ho digui en Gerim que ja pot estar amb 8 persones mes, totes parlant en castella, que si ha d'obrir la boca es per parlar en catala XD A ell si que costa "obligar-li" a parlar en castella XD

He canviat de llengua massa cops per un estúpid reflexe social d'inferioritat idiomàtica (per a entendre la frase convé rellegirla).


Ara parlo en el que em surti o senti més còmode, encara que hagi de canviar 50 cops en una conversa. I amb un parell, eh?! XD

DANNY escribió:Ja circula per internet una fotografia meva amb la samarreta del Barça XD (d'aquest agost em sembla)

Que vas perdre una aposta?



Jo algun dia donaré el salt definitui al software lliure. M'ho vaig plantejar més o menys seriosament fins que vaig adonar-me'n que realment no ho necessitava: el sistema és pràcticament 100% estable i coneixent una mica l'entorn es pot "optimitzar" el rendiment del windows. Quan els programes em demanin més potència i/o es posin en serio amb el Palladium ja m'hi dedicaré en cos i ànima. De moment de les meves passejades per PC > Soft libre n'he sortit amb la idea de Mandriva al cap.
jeje aixi m'agrada, a veure si us animeu a pasar-vos a Linux, com a minim trobareu més programes en català que la competencia [sati]

[SPAM]si algu vol provar un livecd de linux podeu provar el meu del projecte [ayay][/SPAM]


Gerim escribió:Jo algun dia donaré el salt definitui al software lliure. M'ho vaig plantejar més o menys seriosament fins que vaig adonar-me'n que realment no ho necessitava: el sistema és pràcticament 100% estable i coneixent una mica l'entorn es pot "optimitzar" el rendiment del windows. Quan els programes em demanin més potència i/o es posin en serio amb el Palladium ja m'hi dedicaré en cos i ànima. De moment de les meves passejades per PC > Soft libre n'he sortit amb la idea de Mandriva al cap.


Crec que tots els linuxeros d'aqui sabem optimitzar i estabilitzar windows al 200%, simplement no l'hem de fer servir [poraki] [/frikada linuxera]





PD: Esperant amb ganes al dia 15 :D
501 respuestas
16, 7, 8, 9, 10, 11