tzare escribió:ahhhhhhhhhhght no se compilar help!!
estic buscant drivers per la pcmcia de timofonica wifi (la primera, 11b) per l'ubuntu, diuen k en alguns repositoris i son, pero no ho se trobar.Podria baixar ho pero no tink ni fava d compilar.
Per cert, vaig instal.lar (crec) els drivers d nvidia i no veig enlloc cap eina d configuracio ni similar?¿¿? eske tb voldria posar el meu escriptori a 1280/768 i no puc .
Si algu caritatiu m'ajuda ( algun gironí o lleidatà
) us deixare una volta d avantatge si fem un karting en una kdda
Sobre Ubuntu i los seus repositoris no en tinc ni idea.
Si tens les fonts (compte, dic les fonts, no un paquet rpm o deb) els passos genèrics són fàcils:
1.- Descomprimeixes el paquet en algún directori.
2.- Entres al directori
3.- Obres una terminal en aquell directori i escrius "./configure". Haurien d'apareixer força missatges fent comprovacions.
4.- Un cop acabi escrius "make". Compilarà el codi.
5.- Finalment com a root escrius "make install" i instal.larà lo que ha compilat abans. Es necessari fer-ho com a root perque escriurà a llocs en que sols ho pot fer l'usuari root (normalment dins de /usr).
Aquests són els passos típics. Tanmateix hauria d'haver-hi algun README indicant els passos. Convé revisar-ho per mirar si s'ha de fer quelcom especial.
Normalment la configuració de la resolució es fa desde el panell de control de l'Entorn de Escriptori que utilitzos (el de kde es diu kcontrol si no l'han canviat, el de gnome ni idea). Per a fer-ho independent de l'entorn d'escriptori ho pots fer desde el fitxer de configuració del teu servidor gràfic, si utilitzes X.org doncs a
/etc/X11/xorg.conf.
Per exemple et quotejo la meva secció de pantalla:
Section "Screen"
Identifier "Screen0"
Device "Card0"
Monitor "Monitor0"
DefaultDepth 24
#DefaultColorDepth 16
SubSection "Display"
Viewport 0 0
Depth 24
Modes "1024x768"