[Hilo Oficial] Call Of Duty: Black Ops

Buenas.....yo lo que se es que tengo un pepino de ordenador y casi todas las partidas online me dan lag,aveces poco,aveces mucho (insoportable) y no entiendo como un juego tan veterano y de tal magnitud la haya cagado tanto.Yo en este pc jugue el modern warfare 2 y me iba a tope y como una bala online.Leyendo tras ver la castaña,se ha quejado medio mundo a Activision,Treyarch y a Steam por el fastidioso lag.Tambien decir que mucha gente le da lag el modo campaña (a mi no),cosa que aun veo yo mas curioso ya que no depende de ninguna conexion online y mas bien serie problema de hardware.En mi caso es cierto que lo tengo a tope en configuracion pero vamos no es un crysis joder!!!Asi que a esperar que solucionen este garrafal fallo y a seguir jugando al tiro al plato!!!
Un abrazo
aitortiya escribió:Buenas.....yo lo que se es que tengo un pepino de ordenador y casi todas las partidas online me dan lag,aveces poco,aveces mucho (insoportable) y no entiendo como un juego tan veterano y de tal magnitud la haya cagado tanto.Yo en este pc jugue el modern warfare 2 y me iba a tope y como una bala online.Leyendo tras ver la castaña,se ha quejado medio mundo a Activision,Treyarch y a Steam por el fastidioso lag.Tambien decir que mucha gente le da lag el modo campaña (a mi no),cosa que aun veo yo mas curioso ya que no depende de ninguna conexion online y mas bien serie problema de hardware.En mi caso es cierto que lo tengo a tope en configuracion pero vamos no es un crysis joder!!!Asi que a esperar que solucionen este garrafal fallo y a seguir jugando al tiro al plato!!!
Un abrazo


Si te paras a leer unas 20 páginas atrás, a mucha gente le pasa, es un problema aleatorio, y pasa en cualquier PC.
dead421 escribió:
aitortiya escribió:Buenas.....yo lo que se es que tengo un pepino de ordenador y casi todas las partidas online me dan lag,aveces poco,aveces mucho (insoportable) y no entiendo como un juego tan veterano y de tal magnitud la haya cagado tanto.Yo en este pc jugue el modern warfare 2 y me iba a tope y como una bala online.Leyendo tras ver la castaña,se ha quejado medio mundo a Activision,Treyarch y a Steam por el fastidioso lag.Tambien decir que mucha gente le da lag el modo campaña (a mi no),cosa que aun veo yo mas curioso ya que no depende de ninguna conexion online y mas bien serie problema de hardware.En mi caso es cierto que lo tengo a tope en configuracion pero vamos no es un crysis joder!!!Asi que a esperar que solucionen este garrafal fallo y a seguir jugando al tiro al plato!!!
Un abrazo


Si te paras a leer unas 20 páginas atrás, a mucha gente le pasa, es un problema aleatorio, y pasa en cualquier PC.


Exacto XD . Yo tengo colegas que van tambien con un pepinaco de pc y no pueden jugar o juegan fatal (ya que el mono no les permite no jugar XD ) y van to lagaos. Yo con mi humilde pc, va fatal tb, aunque quiero pensar que igual que a todos vosotros XD y tocará esperar al parche que llegará o esta o la semana que viiene XD
medievo escribió:¿Pero que es esto?, al crear una clase personalizada,tarda media hora para grabarla..... [+furioso]


En mi caso no me tarda mas q 10 seg, eso ya es saturacion steam y lo mas importante la conexion que tengas, en mi caso tengo Ono 12mbs y si al cosa va bien en los server me mantengo a 90-120 de ping, con unos fps de 20-30 xDDDDDD que para matar tengo que ponerme fantasma y setear no ai ams remedio [triston]
Holaaaaaaa Gamebuyersssssss estamossssss esperandoooooo lassss keysssssssss
pablosignes escribió:Holaaaaaaa Gamebuyersssssss estamossssss esperandoooooo lassss keysssssssss

+1
crees q lee el foro?

que es lo ultimo q se sabe de las keys?
Nosotros tenemos un servidor en nuestra comunidad, el servidor se llama TPCGames.es

Un saludo.
Marcs escribió:
pablosignes escribió:Holaaaaaaa Gamebuyersssssss estamossssss esperandoooooo lassss keysssssssss

+1
crees q lee el foro?

que es lo ultimo q se sabe de las keys?


Hombre sabiendo que ahí son las 12 de la noche dudo mucho que haya novedades. Ya mañana veremos..
Marcs escribió:
pablosignes escribió:Holaaaaaaa Gamebuyersssssss estamossssss esperandoooooo lassss keysssssssss

+1
crees q lee el foro?

que es lo ultimo q se sabe de las keys?

Si? no me digas q no lee el foro.
Macho lo he puesto para q la gente q tiene el mismo problema diga aver si alguien sabe alguna noticia XD
pablosignes escribió:
Marcs escribió:
pablosignes escribió:Holaaaaaaa Gamebuyersssssss estamossssss esperandoooooo lassss keysssssssss

+1
crees q lee el foro?

que es lo ultimo q se sabe de las keys?

Si? no me digas q no lee el foro.
Macho lo he puesto para q la gente q tiene el mismo problema diga aver si alguien sabe alguna noticia XD


pues resulta ke si lee el foro, el dueño es user de eol
pablosignes escribió:
Marcs escribió:
pablosignes escribió:Holaaaaaaa Gamebuyersssssss estamossssss esperandoooooo lassss keysssssssss

+1
crees q lee el foro?

que es lo ultimo q se sabe de las keys?

Si? no me digas q no lee el foro.
Macho lo he puesto para q la gente q tiene el mismo problema diga aver si alguien sabe alguna noticia XD


hombre, lei noseque de que posteaba en forocoches, asi que quizas este tb...
Pos ya veo lo q lea el foro estan todos preguntando y ni 1 repuesta.
pablosignes escribió:Pos ya veo lo q lea el foro este todos preguntando y ni 1 repuesta.

Para mi, esto va soltando un tufillo que no me gusta... [enfa]
Y del parche ni pio tampoco..
gumm1988 escribió:
pablosignes escribió:Pos ya veo lo q lea el foro este todos preguntando y ni 1 repuesta.

Para mi, esto va soltando un tufillo que no me gusta... [enfa]

Lo peor de todo esq ayer por lo menos nos mando un email diciendo q tenia problemas hoy ni eso, la verdad buena pinta no tiene; esperemos q solo sea un problema burocratico como dice...
esperaremos al correo de las 23:00 k se va a convertir ya en un clasico, a ver con que nos sorprende hoy [poraki]
hicimos un ingreso en banco, eso no se puede cancelar no?
samhidalmoy escribió:esperaremos al correo de las 23:00 k se va a convertir ya en un clasico, a ver con que nos sorprende hoy [poraki]

A mi ayer me mando a las 20.00 el email ya no tengo esperanza de hoy me mande nada y si manda a saber la excusa q pone [buuuaaaa] [buuuaaaa]
samhidalmoy escribió:esperaremos al correo de las 23:00 k se va a convertir ya en un clasico, a ver con que nos sorprende hoy [poraki]


" El correo siempre llega dos veces "
Marcs escribió:hicimos un ingreso en banco, eso no se puede cancelar no?

No
espliquenme como ensartar la bestia alada.
del modo historia el capitulo 2 cuando me dan como un arpon y un elicopero me mataq todo el rato
elsantodios5 escribió:espliquenme como ensartar la bestia alada.
del modo historia el capitulo 2 cuando me dan como un arpon y un elicopero me mataq todo el rato



Apuntas y disparas en cualquier sitio del elicoptero, asi de simple xD
chupakabras escribió:
elsantodios5 escribió:espliquenme como ensartar la bestia alada.
del modo historia el capitulo 2 cuando me dan como un arpon y un elicopero me mataq todo el rato



Apuntas y disparas en cualquier sitio del elicoptero, asi de simple xD


lo hago y no se por que me autodestruyo a mi mismo
Alguien sabe de alguien que haya comprado últimamente alguna key en Gamebuyers (MW2,MOH,Btl2,Fifa2011...)?
Lo digo para descartar una posible macro estafa.
acabo de jugar una hora y puffffffffffffffff TIPICO hasta la muerte y encima optimizado como el culo.

a ver si se avanza algo en los shooters que son ya aburridos, a los que no nos gusta el online nos tienen puteadisimos
gumm1988 escribió:Alguien sabe de alguien que haya comprado últimamente alguna key en Gamebuyers (MW2,MOH,Btl2,Fifa2011...)?
Lo digo para descartar una posible macro estafa.

Pues mucha gente y hasta ahora ningún problema.



Para el que dice que no hablemos de keys. ¿De qué más vamos a hablar? Del cod ya sabemos que va como la mierda y no hace falta repetirlo más y más XD. Yo creo que si os jode es por que algunos habéis pagado 50-60€ y no os interesa la peña que paga menos, lo veo normal pero no tampoco para decirlo aquí xD.
D4rKiTo escribió:
gumm1988 escribió:Alguien sabe de alguien que haya comprado últimamente alguna key en Gamebuyers (MW2,MOH,Btl2,Fifa2011...)?
Lo digo para descartar una posible macro estafa.

Pues mucha gente y hasta ahora ningún problema.



Para el que dice que no hablemos de keys. ¿De qué más vamos a hablar? Del cod ya sabemos que va como la mierda y no hace falta repetirlo más y más XD. Yo creo que si os jode es por que algunos habéis pagado 50-60€ y no os interesa la peña que paga menos, lo veo normal pero no tampoco para decirlo aquí xD.


Es que la primera vez que vi la web, pensé que era un timo fijo por la interfaz en "Paint" que tiene.
gumm1988 escribió:Alguien sabe de alguien que haya comprado últimamente alguna key en Gamebuyers (MW2,MOH,Btl2,Fifa2011...)?
Lo digo para descartar una posible macro estafa.

Yo compré una clave para el MOH por 18€ y todo rápido y perfecto.
Igual es que el lanzamiento del, seguramente, juego mas esperado del año y el mogollón de pedidos que habrá tenido le habrán venido grandes al chaval. Aun asi, no es excusa para no dar señales de vida, aunque sea para decir que aun no ha podido sacar los juegos de la audana.
gumm1988 escribió:Alguien sabe de alguien que haya comprado últimamente alguna key en Gamebuyers (MW2,MOH,Btl2,Fifa2011...)?
Lo digo para descartar una posible macro estafa.


No os preocupeis, gamebuyers es de confianza, estafar no nos va a estafar, pero los frikis (lo digo por mi) nos enfadamos cuando hemos reservado un juego dos semanas antes SOLO POR EL HECHO DE TENERLO EL DIA DE LANZAMIENTO.

Por mi parte si el viernes (si no se me ha ido la olla antes) no ha mandado las keys, cancelo la reserva y a otro sitio.
D4rKiTo escribió:
gumm1988 escribió:Alguien sabe de alguien que haya comprado últimamente alguna key en Gamebuyers (MW2,MOH,Btl2,Fifa2011...)?
Lo digo para descartar una posible macro estafa.

Pues mucha gente y hasta ahora ningún problema.



Para el que dice que no hablemos de keys. ¿De qué más vamos a hablar? Del cod ya sabemos que va como la mierda y no hace falta repetirlo más y más XD. Yo creo que si os jode es por que algunos habéis pagado 50-60€ y no os interesa la peña que paga menos, lo veo normal pero no tampoco para decirlo aquí xD.

Hombre la verdad todos dicen q es de fiar, pero haora ya no evia ni informacion del pedido ni nada, nos tiene incomunicados. Espero q de señales de vida
wenas aver si alguien me puede ayudar por favor.

Juego normal me da un par de lagazos en el menu y tal pero weno entro en partida y al cabe de poko tiempo se sale y me da un error k pone

MICROSOFT VISUAL C++ RUNTIME LIBRARY

?¿?¿?¿?¿ que es eso??? el juego lo tengo original fomato fisico
reketekui escribió:
gumm1988 escribió:Alguien sabe de alguien que haya comprado últimamente alguna key en Gamebuyers (MW2,MOH,Btl2,Fifa2011...)?
Lo digo para descartar una posible macro estafa.


No os preocupeis, gamebuyers es de confianza, estafar no nos va a estafar, pero los frikis (lo digo por mi) nos enfadamos cuando hemos reservado un juego dos semanas antes SOLO POR EL HECHO DE TENERLO EL DIA DE LANZAMIENTO.

Por mi parte si el viernes (si no se me ha ido la olla antes) no ha mandado las keys, cancelo la reserva y a otro sitio.

¿Pero eso se puede hacer? ¿Nos devolverian el dinero?
reketekui escribió:
pero los frikis (lo digo por mi) nos enfadamos cuando hemos reservado un juego dos semanas antes SOLO POR EL HECHO DE TENERLO EL DIA DE LANZAMIENTO.

Por mi parte si el viernes (si no se me ha ido la olla antes) no ha mandado las keys, cancelo la reserva y a otro sitio.


ahi le as dao tio +1
The End escribió:
reketekui escribió:
gumm1988 escribió:Alguien sabe de alguien que haya comprado últimamente alguna key en Gamebuyers (MW2,MOH,Btl2,Fifa2011...)?
Lo digo para descartar una posible macro estafa.


No os preocupeis, gamebuyers es de confianza, estafar no nos va a estafar, pero los frikis (lo digo por mi) nos enfadamos cuando hemos reservado un juego dos semanas antes SOLO POR EL HECHO DE TENERLO EL DIA DE LANZAMIENTO.

Por mi parte si el viernes (si no se me ha ido la olla antes) no ha mandado las keys, cancelo la reserva y a otro sitio.

¿Pero eso se puede hacer? ¿Nos devolverian el dinero?


Hombre, si yo reservo algo y no lo tengo, pos que me devuelvan el dinero de la reserva, no?
skizo0 escribió:
dead421 escribió:
aitortiya escribió:Buenas.....yo lo que se es que tengo un pepino de ordenador y casi todas las partidas online me dan lag,aveces poco,aveces mucho (insoportable) y no entiendo como un juego tan veterano y de tal magnitud la haya cagado tanto.Yo en este pc jugue el modern warfare 2 y me iba a tope y como una bala online.Leyendo tras ver la castaña,se ha quejado medio mundo a Activision,Treyarch y a Steam por el fastidioso lag.Tambien decir que mucha gente le da lag el modo campaña (a mi no),cosa que aun veo yo mas curioso ya que no depende de ninguna conexion online y mas bien serie problema de hardware.En mi caso es cierto que lo tengo a tope en configuracion pero vamos no es un crysis joder!!!Asi que a esperar que solucionen este garrafal fallo y a seguir jugando al tiro al plato!!!
Un abrazo


Si te paras a leer unas 20 páginas atrás, a mucha gente le pasa, es un problema aleatorio, y pasa en cualquier PC.


Exacto XD . Yo tengo colegas que van tambien con un pepinaco de pc y no pueden jugar o juegan fatal (ya que el mono no les permite no jugar XD ) y van to lagaos. Yo con mi humilde pc, va fatal tb, aunque quiero pensar que igual que a todos vosotros XD y tocará esperar al parche que llegará o esta o la semana que viiene XD


Pues mis conocidos dicen o que les va bien o que les da algun lagazo pero no es para tanto... estoy empezando a pensar que de mi grupito de vicio solo tengo problemas yo o es que hay gente que lo que a mi me parece injugable no les molesta tanto que tambien puede ser por que no me puedo creer por muy aleatorio que sea que de 12-15 tios sea el unico con verdaderos problemas sobretodo leyendo los foros y lo que se comenta es que a muchisima gente le tira fatal, aunque claro siempre vendra a escribir antes el que le tira mal que el que esta jugando de maravilla desde luego... Lo unico que tengo claro es que con todas las pestes que tiraba yo sobre el MW2 y lo mal que funcionaba, hoy lo he puesto entre partidas del blackops y he jugado un mapa y dios k diferencia, infinitamente mejor el MW2 con todo a tope rendimiento perfecto e incluso sin dedicados me daba la sensación de menos lag, aunque claro en el blackops el mayor problema es los tirones que mete por el uso exagerado de la CPU pero tampoco queramos pensar que los servers van bien por que da un ping tremendo que me transporta directamente a los tiempos en los que jugaba al mohaa en servidores guiris, aunque es de suponer que esto ultimo ira mejorando en cuanto se encuentre la tecla con la optimización de la config de los servidores...

Y bueno sobre el parche que esperamos hora tras hora desde que salio el juego, decir que si ni los propios desarrolladores saben por donde meterle mano "segun dicen saben que hay un problema pero no saben donde esta" me extraña mucho que esta semana salga ninguna solución... Me parece que no va a ser tan facil como un simple fix de unos kb, me parece que va a hecer falta un parche de los gordos y que seguramente lleve su tiempo.
elsantodios5 escribió:
chupakabras escribió:
elsantodios5 escribió:espliquenme como ensartar la bestia alada.
del modo historia el capitulo 2 cuando me dan como un arpon y un elicopero me mataq todo el rato



Apuntas y disparas en cualquier sitio del elicoptero, asi de simple xD


lo hago y no se por que me autodestruyo a mi mismo


ayudenme por favor
1. Open Console (`)
Type cl_maxpackets 100
Close Game.

2. Right click on Black Ops Multi in steam games
Go Properties -> Updates -> Untick Enable steam cloud sync.

If the above doesn't work try the following..

3. Steam > Settings > In Game > uncheck “Enable Steam Community In-Game”

*** Also could try another methods, like one of these:

Console Commands:
Draw your FPS on screen:
/cg_drawfps 1
Draw your Lagometer on screen:
/cg_drawlagometer 1
Max FPS command:
/com_maxfps 0

Others:
/cg_fov "80" (GAMEPLAY)*
/com_maxfps "125" (FPS)*
/snaps "30" (REGISTRY)*
/cl_maxpackets "100" (REGISTRY)*
/cl_packetdup "2" (REGISTRY)
/rate "25000" (REGISTRY)
/sm_enable 0 (FPS)*
/r_drawdecals 0 (FPS)*
/cg_drawFPS "Simple" (FPS)
/cg_brass "0" (FPS)
/r_multigpu "1" (FPS)
/r_cachemodellighting "1" (FPS)
/r_cacheSmodellighting "1" (FPS)
/cl_mouseaccel "0" (MOUSE)

Untested:
/r_rendererPreference "Shader model 2.0" (FPS)
/r_vsync "0" (FPS)
/r_smc_enable "0" (FPS)
/r_rendererPreference "0" (FPS)
/r_skincache "1" (FPS)
/cg_blood "0" (FPS)
/com_hunkmegs "512" (FPS)
/r_drawsun "0" (FPS)

Now Type In Console:
/vid_restart

Notes:
*CG FOV :: Field of view, where the value is the angle of the circular arc that is displayed
on your screen. High values will make the game appear "fisheyed".

*MAX FPS :: This command limits your maximum FPS. You may ask why you would want to do this,
and the answer is that it will help the server from having lag confusion when your frame rate
has a sudden rise or fall. Run a timedemo, collect your average FPS and use that as the limit
for when you play on-line.

*SNAPS :: This is possibly the most important setting for getting a good connection.
Snaps setting determines how many updates you recieve from the server. 20 to 30 for
56K connects in quake series 40 for high speed internet im sure the same for cod. (30 is fine).

*MAXPACKETS :: This setting puts a limit on the maximum amount of packets that can be sent to
the server via the client. This setting is useful for people with slower modems. Obviously we
all have high speed connects so set to at least 100. Lower maxpacket settings i.e 30 lowers ping
on screen but at the cost of registration.

*SM ENABLE :: Turns off unique Shadows ingame, it boosts FPS more than most commands.

*R DRAWDECALS :: Turns off details on walls and objects, however Punkbuster will kick you off for this at this time.

Other way is to change your config_mp.cfg in your C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\call of duty black ops\players\config_mp.cfg and change values for these settings:

r_multiGpu

This should only be enabled if you have multiple graphics cards or a graphics card with multiple GPUs. If you don't have multiple GPUs, don't know what this means, or are having issues with your MultiGPU solution, please set this to "0".

r_multithreaded_device

This setting should be enabled for EVERYBODY as the minimum requirements for Black Ops clearly states that you need a multithreaded (multicore) CPU to run the game. However, some people have noticed that by setting this to "0" some of the skipping lag is relieved. Test this out only as a last resort.

r_vsync

VSync prevents screen tearing. If you don't know what that is, just set it to "0" because you probably don't care anyway. Otherwise, VSync usually doesn't have any negative performance issues with today's graphics cards. However, there may be a few performance issues linked to VSync with the current release of Black Ops. Try setting this to "0" for compatibility.

r_blur_allowed

This setting enables Blur shader effects. If you have a strong shader card, this setting may be negligible. Otherwise, just go ahead and set this to "0".

r_distortion

This setting enables Distortion shader effects. If you have a strong shader card, this setting may be negligible. Otherwise, just go ahead and set this to "0".

r_dof_enable

This setting enables Depth of Field shader effects. If you have a strong shader card, this setting may be negligible. Otherwise, just go ahead and set this to "0".

r_glow_allowed

This setting enables Glow (HDR?) shader effects. Normally, this should have a negligible performance impact. HOWEVER, this setting seems to be buggy! Performance improved DRAMATICALLY when I set this option to "0".

rate

Rate is the rate at which the client sends packets to the server. If you set this too low, below 10000 or so, you run the risk of sending insufficient data to the server and lagging out. Set this too high, above 50000 or so, and you run the risk of flooding your connection to the server. This setting should be adjusted according to your connection speed and may take some fine tuning.

cl_maxpackets

This setting controls how many packets the client will hold to ensure packet transmission. If you set this setting to low, below 20 or so, then you run the risk of being disconnected prematurely. If you set this setting too high, above 150 or so, then you run the risk of continually resending redundant data and lowering your ping (or worse, getting choked). This setting is very hard to tune because it depends on so many factors beyond your own connection. Most people have found setting this to 100 is a good compromise for most servers.


Some further technical notes:

It seems that the issues plaguing PC Multiplayer are two fold.

First of all, poor CPU management is causing bottlenecks, especially with what seems to be thread context switching. This causes the system to hang intermentently as data is switched between the cores of your CPU.

Next is poor management of the netcode. The netcode must be shared with the game engine in such a way that when the CPU hangs, no data is being transmitted to or received from the server, causing packets to timeout in both directions and LOADS of redundant data being transferred between all players.

So fixing the lag on your computer should help to alleviate the load for everybody else on the server and give all around better game play.

Also note that the above is just observation and speculation from an experienced programmer. I have, obviously, not seen the source to Black Ops, but because of how the application behaves, these are my most educated guesses.

Try what I mentioned above and let me know if you find anything else that is of importance to the current state of multiplayer performance.

Good Luck and Good Fragging!


soluciona el lag, probado :3
I love gamebuyers (max 12 horas).......
DanIX2 escribió:
1. Open Console (`)
Type cl_maxpackets 100
Close Game.

2. Right click on Black Ops Multi in steam games
Go Properties -> Updates -> Untick Enable steam cloud sync.

If the above doesn't work try the following..

3. Steam > Settings > In Game > uncheck “Enable Steam Community In-Game”

*** Also could try another methods, like one of these:

Console Commands:
Draw your FPS on screen:
/cg_drawfps 1
Draw your Lagometer on screen:
/cg_drawlagometer 1
Max FPS command:
/com_maxfps 0

Others:
/cg_fov "80" (GAMEPLAY)*
/com_maxfps "125" (FPS)*
/snaps "30" (REGISTRY)*
/cl_maxpackets "100" (REGISTRY)*
/cl_packetdup "2" (REGISTRY)
/rate "25000" (REGISTRY)
/sm_enable 0 (FPS)*
/r_drawdecals 0 (FPS)*
/cg_drawFPS "Simple" (FPS)
/cg_brass "0" (FPS)
/r_multigpu "1" (FPS)
/r_cachemodellighting "1" (FPS)
/r_cacheSmodellighting "1" (FPS)
/cl_mouseaccel "0" (MOUSE)

Untested:
/r_rendererPreference "Shader model 2.0" (FPS)
/r_vsync "0" (FPS)
/r_smc_enable "0" (FPS)
/r_rendererPreference "0" (FPS)
/r_skincache "1" (FPS)
/cg_blood "0" (FPS)
/com_hunkmegs "512" (FPS)
/r_drawsun "0" (FPS)

Now Type In Console:
/vid_restart

Notes:
*CG FOV :: Field of view, where the value is the angle of the circular arc that is displayed
on your screen. High values will make the game appear "fisheyed".

*MAX FPS :: This command limits your maximum FPS. You may ask why you would want to do this,
and the answer is that it will help the server from having lag confusion when your frame rate
has a sudden rise or fall. Run a timedemo, collect your average FPS and use that as the limit
for when you play on-line.

*SNAPS :: This is possibly the most important setting for getting a good connection.
Snaps setting determines how many updates you recieve from the server. 20 to 30 for
56K connects in quake series 40 for high speed internet im sure the same for cod. (30 is fine).

*MAXPACKETS :: This setting puts a limit on the maximum amount of packets that can be sent to
the server via the client. This setting is useful for people with slower modems. Obviously we
all have high speed connects so set to at least 100. Lower maxpacket settings i.e 30 lowers ping
on screen but at the cost of registration.

*SM ENABLE :: Turns off unique Shadows ingame, it boosts FPS more than most commands.

*R DRAWDECALS :: Turns off details on walls and objects, however Punkbuster will kick you off for this at this time.

Other way is to change your config_mp.cfg in your C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\call of duty black ops\players\config_mp.cfg and change values for these settings:

r_multiGpu

This should only be enabled if you have multiple graphics cards or a graphics card with multiple GPUs. If you don't have multiple GPUs, don't know what this means, or are having issues with your MultiGPU solution, please set this to "0".

r_multithreaded_device

This setting should be enabled for EVERYBODY as the minimum requirements for Black Ops clearly states that you need a multithreaded (multicore) CPU to run the game. However, some people have noticed that by setting this to "0" some of the skipping lag is relieved. Test this out only as a last resort.

r_vsync

VSync prevents screen tearing. If you don't know what that is, just set it to "0" because you probably don't care anyway. Otherwise, VSync usually doesn't have any negative performance issues with today's graphics cards. However, there may be a few performance issues linked to VSync with the current release of Black Ops. Try setting this to "0" for compatibility.

r_blur_allowed

This setting enables Blur shader effects. If you have a strong shader card, this setting may be negligible. Otherwise, just go ahead and set this to "0".

r_distortion

This setting enables Distortion shader effects. If you have a strong shader card, this setting may be negligible. Otherwise, just go ahead and set this to "0".

r_dof_enable

This setting enables Depth of Field shader effects. If you have a strong shader card, this setting may be negligible. Otherwise, just go ahead and set this to "0".

r_glow_allowed

This setting enables Glow (HDR?) shader effects. Normally, this should have a negligible performance impact. HOWEVER, this setting seems to be buggy! Performance improved DRAMATICALLY when I set this option to "0".

rate

Rate is the rate at which the client sends packets to the server. If you set this too low, below 10000 or so, you run the risk of sending insufficient data to the server and lagging out. Set this too high, above 50000 or so, and you run the risk of flooding your connection to the server. This setting should be adjusted according to your connection speed and may take some fine tuning.

cl_maxpackets

This setting controls how many packets the client will hold to ensure packet transmission. If you set this setting to low, below 20 or so, then you run the risk of being disconnected prematurely. If you set this setting too high, above 150 or so, then you run the risk of continually resending redundant data and lowering your ping (or worse, getting choked). This setting is very hard to tune because it depends on so many factors beyond your own connection. Most people have found setting this to 100 is a good compromise for most servers.


Some further technical notes:

It seems that the issues plaguing PC Multiplayer are two fold.

First of all, poor CPU management is causing bottlenecks, especially with what seems to be thread context switching. This causes the system to hang intermentently as data is switched between the cores of your CPU.

Next is poor management of the netcode. The netcode must be shared with the game engine in such a way that when the CPU hangs, no data is being transmitted to or received from the server, causing packets to timeout in both directions and LOADS of redundant data being transferred between all players.

So fixing the lag on your computer should help to alleviate the load for everybody else on the server and give all around better game play.

Also note that the above is just observation and speculation from an experienced programmer. I have, obviously, not seen the source to Black Ops, but because of how the application behaves, these are my most educated guesses.

Try what I mentioned above and let me know if you find anything else that is of importance to the current state of multiplayer performance.

Good Luck and Good Fragging!


soluciona el lag, probado :3


En serio que funciona ? estoy por probarlo pero me da miedo k después de la actualización me vaya mal XD!
pablosignes escribió:I love gamebuyers (max 12 horas).......


Los mas gracioso es lo de: Las Claves se enviaran el 9 de Noviembre OMG! Quizas se refiera de 2011 xD
desde rusia con amor. pero sin keys xD
pablosignes escribió:I love gamebuyers (max 12 horas).......


I love to [beer]
DanIX2 escribió:
1. Open Console (`)
Type cl_maxpackets 100
Close Game.

2. Right click on Black Ops Multi in steam games
Go Properties -> Updates -> Untick Enable steam cloud sync.

If the above doesn't work try the following..

3. Steam > Settings > In Game > uncheck “Enable Steam Community In-Game”

*** Also could try another methods, like one of these:

Console Commands:
Draw your FPS on screen:
/cg_drawfps 1
Draw your Lagometer on screen:
/cg_drawlagometer 1
Max FPS command:
/com_maxfps 0

Others:
/cg_fov "80" (GAMEPLAY)*
/com_maxfps "125" (FPS)*
/snaps "30" (REGISTRY)*
/cl_maxpackets "100" (REGISTRY)*
/cl_packetdup "2" (REGISTRY)
/rate "25000" (REGISTRY)
/sm_enable 0 (FPS)*
/r_drawdecals 0 (FPS)*
/cg_drawFPS "Simple" (FPS)
/cg_brass "0" (FPS)
/r_multigpu "1" (FPS)
/r_cachemodellighting "1" (FPS)
/r_cacheSmodellighting "1" (FPS)
/cl_mouseaccel "0" (MOUSE)

Untested:
/r_rendererPreference "Shader model 2.0" (FPS)
/r_vsync "0" (FPS)
/r_smc_enable "0" (FPS)
/r_rendererPreference "0" (FPS)
/r_skincache "1" (FPS)
/cg_blood "0" (FPS)
/com_hunkmegs "512" (FPS)
/r_drawsun "0" (FPS)

Now Type In Console:
/vid_restart

Notes:
*CG FOV :: Field of view, where the value is the angle of the circular arc that is displayed
on your screen. High values will make the game appear "fisheyed".

*MAX FPS :: This command limits your maximum FPS. You may ask why you would want to do this,
and the answer is that it will help the server from having lag confusion when your frame rate
has a sudden rise or fall. Run a timedemo, collect your average FPS and use that as the limit
for when you play on-line.

*SNAPS :: This is possibly the most important setting for getting a good connection.
Snaps setting determines how many updates you recieve from the server. 20 to 30 for
56K connects in quake series 40 for high speed internet im sure the same for cod. (30 is fine).

*MAXPACKETS :: This setting puts a limit on the maximum amount of packets that can be sent to
the server via the client. This setting is useful for people with slower modems. Obviously we
all have high speed connects so set to at least 100. Lower maxpacket settings i.e 30 lowers ping
on screen but at the cost of registration.

*SM ENABLE :: Turns off unique Shadows ingame, it boosts FPS more than most commands.

*R DRAWDECALS :: Turns off details on walls and objects, however Punkbuster will kick you off for this at this time.

Other way is to change your config_mp.cfg in your C:\Program Files (x86)\Steam\SteamApps\common\call of duty black ops\players\config_mp.cfg and change values for these settings:

r_multiGpu

This should only be enabled if you have multiple graphics cards or a graphics card with multiple GPUs. If you don't have multiple GPUs, don't know what this means, or are having issues with your MultiGPU solution, please set this to "0".

r_multithreaded_device

This setting should be enabled for EVERYBODY as the minimum requirements for Black Ops clearly states that you need a multithreaded (multicore) CPU to run the game. However, some people have noticed that by setting this to "0" some of the skipping lag is relieved. Test this out only as a last resort.

r_vsync

VSync prevents screen tearing. If you don't know what that is, just set it to "0" because you probably don't care anyway. Otherwise, VSync usually doesn't have any negative performance issues with today's graphics cards. However, there may be a few performance issues linked to VSync with the current release of Black Ops. Try setting this to "0" for compatibility.

r_blur_allowed

This setting enables Blur shader effects. If you have a strong shader card, this setting may be negligible. Otherwise, just go ahead and set this to "0".

r_distortion

This setting enables Distortion shader effects. If you have a strong shader card, this setting may be negligible. Otherwise, just go ahead and set this to "0".

r_dof_enable

This setting enables Depth of Field shader effects. If you have a strong shader card, this setting may be negligible. Otherwise, just go ahead and set this to "0".

r_glow_allowed

This setting enables Glow (HDR?) shader effects. Normally, this should have a negligible performance impact. HOWEVER, this setting seems to be buggy! Performance improved DRAMATICALLY when I set this option to "0".

rate

Rate is the rate at which the client sends packets to the server. If you set this too low, below 10000 or so, you run the risk of sending insufficient data to the server and lagging out. Set this too high, above 50000 or so, and you run the risk of flooding your connection to the server. This setting should be adjusted according to your connection speed and may take some fine tuning.

cl_maxpackets

This setting controls how many packets the client will hold to ensure packet transmission. If you set this setting to low, below 20 or so, then you run the risk of being disconnected prematurely. If you set this setting too high, above 150 or so, then you run the risk of continually resending redundant data and lowering your ping (or worse, getting choked). This setting is very hard to tune because it depends on so many factors beyond your own connection. Most people have found setting this to 100 is a good compromise for most servers.


Some further technical notes:

It seems that the issues plaguing PC Multiplayer are two fold.

First of all, poor CPU management is causing bottlenecks, especially with what seems to be thread context switching. This causes the system to hang intermentently as data is switched between the cores of your CPU.

Next is poor management of the netcode. The netcode must be shared with the game engine in such a way that when the CPU hangs, no data is being transmitted to or received from the server, causing packets to timeout in both directions and LOADS of redundant data being transferred between all players.

So fixing the lag on your computer should help to alleviate the load for everybody else on the server and give all around better game play.

Also note that the above is just observation and speculation from an experienced programmer. I have, obviously, not seen the source to Black Ops, but because of how the application behaves, these are my most educated guesses.

Try what I mentioned above and let me know if you find anything else that is of importance to the current state of multiplayer performance.

Good Luck and Good Fragging!


soluciona el lag, probado :3


Si alguien lo prueba que avise :d
Alguien que le haya enviado un correo hoy a los de gamebuyers ¿le han contestado?, porque yo les he enviado uno esta mañana quejandome y poniendolos a parir pero na de na.
gumm1988 escribió:
pablosignes escribió:I love gamebuyers (max 12 horas).......


I love to [beer]

Lo q mas me guta de gamebuyers es como cumple lo de las 12 horas [+furioso] [+furioso] [+furioso]
Yo tengo una duda si desactivas la sincronizacion con la nube de steam se supone que no gaurdara los progresos de rango, ni el dinerito que ganes ¿no? Igual no lagea tanto quitando esto pero no lo veo solución xD.
pablosignes escribió:
gumm1988 escribió:
pablosignes escribió:I love gamebuyers (max 12 horas).......


I love to [beer]

Lo q mas me guta de gamebuyers es como cumple lo de las 12 horas [+furioso] [+furioso] [+furioso]

Si, si, tienen muy buen precio pero solo por la "puntualidad" vale la pena [poraki] [poraki]
Yo llevo 3 dias enviandole email y no ma repondido ni 1. Esa es la seriedad de gamebuyers
Tengo un colega que le ha llamado hasta por telefono xD
pablosignes escribió:Yo llevo 3 dias enviandole email y no ma repondido ni 1. Esa es la seriedad de gamebuyers

Si, si hay que recalcar la "PUNTUALIDAD" y "SERIEDAD" que tienen, repito : I [tadoramo] GameBuyers
4203 respuestas