Impresiones de los primeros 5 Captiulos por GameInformer (ojo, posibles Spoilers)
- El Juego tiene un montón de diferentes tipos de enemigos, entornos y trampas. Enemigos y trampas son aleatorios. Incluso una serie de sustos son aleatorios también. -La presentación del juego se ha alterado significativamente de lo que se ha visto en trailers y vídeos de demostración. Muchos cambios en el diálogo, la ejecución etc...
-Iniciar el juego llega a, o se aproxima, a explorar una escena de un crimen en Beacon Hospital ks la misma, sino que va en un muy diferente dirección después. Antes de entrar en el hospital, Sebastián está teniendo algunos dolores terribles.
-El primer enemigo al que se enfrenta es similar a la del primer zombie encuentro en RE1.
-El primer jefe en el juego que te encuentras es el sádico de la motosierra. Y te persigue alrededor de una aldea ubicada en el capítulo 3. Se puede luchar contra él directamente, usar sigilo o escapar de él, o utilizar las diferentes trampas para enfrentarte a él. -Un cumplido que el juego permite una gran cantidad de diferentes opciones en la mayoría de las situaciones, esto comienza realmente en la aldea.
-Una de las trampas en el juego es una "mina" que lanza cuchillos. Cuenta con un interesante juego del ratón y el gato que tanto lo que usted y los enemigos pueden utilizar trampas uno del otro. -La inteligencia artificial de los enemigos y en una sección donde se trabaja con un coop amigo, Joseph, están muy elogiado, diciendo que tu pareja es preciso, inteligente, tiene su propia personalidad y no tes invencible, y los enemigos, cómo reaccionan y responder son muy detallados y creíble, y potencialmente mortal.
-Hay varias trampas alrededor de la aldea, incluso bombas en cajas y enemigos que se esconden en lugares de emboscada. Y es al azar, si usted se muere no se puede predecir cuando va a caer en una de ellas, así que tienes que tener cautela e ir en busca de pistas.
-Hay enemigos invisibles que parecen humanos, pero tienen la cabeza de un pulpo. Son completamente invisibles, pero puede utilizar cosas como, huellas, y el deseo de encontrar o sustraerse de ellas.
-En una de las nuevas capturas que muestra un nuevo tipo de enemigo, que tiene la apariencia de una colección de personas fundido y sembrado junto como un gigante blob. (no he sabido arreglar esta traducción xD)
-Menciona el juego se siente mitad juego de horror de supervivencia, la mitad thriller psicológico. El juego era muy diferente de lo que se creía en el pasado, pero que en realidad me gusta.
-Mikami dice a encontrar el justo equilibrio de desafiante y divertidos, que reproducen cada una de las secciones del juego, y para un juego de terror no se puede determinar el número de ecuaciones o, usted tiene que juzgar la experiencia. Se reproducen cada parte, el juego tantas veces para asegurarme que era divertido y desafiante,
-Dice que el juego varía mucho en el tono horror y sus fuentes de inspiración. Hay una combinación de J-horror y terror Occidental aquí. Hay un segmento evidentemente inspirado en Ju-On , otra sección que se siente como en el Resplandor, etc.
-El juego también tiene un montón de diferentes tonos de juego, algunas veces parece que es directamente de los antiguos Resident Evil. Otras veces se siente mucho más en línea con Silent Hill. Otras partes se sienten realmente como Eternal Darkness. Otros más como F. E. A. R. Pero el dice que esta sensación se evita el juego raro que había ritmo excelente y el diseño que lleva a todo de forma natural.
-Pero la variedad de los momentos en el juego y el horror, te hace prudente de todo lo que cualquier cosa puede ser en su contra en todo lo que sea.
-Hay una captura de pantalla de lo que parece ser sangre, bebés con tumores carnosos estando Sebastián en una cueva.
-Hay una gran variedad de claves ocultas para recoger un cubo de guardar como área de la sala, y algunos de ellos están muy bien escondidos. Menciona que vio una clave amarrado a una rata.
-Menciona e intrigante parte del juego de baldosas blancas que se inicia con nada en ella y lentamente los cambios, en el que participan extraño rompecabezas, y de la creciente rareza ya que se dirige.
-Para pasarse los 5 primeros capítulos (de los 16) le llevó 4 o 5 horas.
-Para citar, "excepcionalmente brillante y bien pensado experiencia de horror. Parece como si de un juego que ha recibido gran iteracción en el desarrollo gráfico de sustos y para cambiar las cosas en el momento perfecto para asegurarse de que usted nunca esta demasiado cómodo. Trajo a un sinnúmero de recuerdos de Resident Evil y Resident Evil 4, sólo que con un mayor nivel de terror que deforman la realidad y a trastear con su mente."
Leer toda la cosa, estoy más entusiasmado que nunca!!! Suena como RE4 mezclado con los mejores elementos de otras serie de terror. Todo hace parecer que estamos ante una otra obra maestra. Este es un resumen de los mejores momentos que describen:
•Primer capítulo principalmente lineal, básicamente una persecución.
•Hay un espejo que le lleva a una realidad alternativa, este es el lugar donde se realiza la actualización.
•El capítulo 2 comienza con una zona lacustre, era muy grande te permite explorar. Hay un faro en la distancia.
•Encontrar letras que cuentan la historia como RE. Una carta se dice que no recuerdan un faro estar allí y que la luz le hace sentir. Las realidades alternativas?
•El espejo te lleva a un lugar con dos habitaciones, una tiene un presidente que es donde se realiza la actualización.
•El Capítulo 2 está muy oscuro para que usted use su luz. El primer enemigo zombie de RE1. •Encontrará malotes no matar a los enemigos, puede soplar un trozo de la cabeza.
•Hay un montón de opciones para el combate, un área tiene una enorme muchedumbre comer personas, puede ocultar en las sombras y detrás de unos arbustos para evitar.
•El Capítulo 3 es donde se consigue una increíble, que tiene lugar en una ciudad agrícola con un montón de casas que están completamente a tu antojo. Suena como una super versión de RE4 la apertura ciudad.
•El jugador encuentra una escopeta y ballesta. La ballesta tiene todo tipo de munición, flash flecha que persianas enemigos, empalarlos flecha y una bomba de tiempo.
•Hay trampas por todos lados los entornos, trampas, minas, bombas prox. Sonido esté familiarizado, sip como RE4!
•Algunas trampas son desencadenadas por enemigos y ellos le atraigan hacia ellos, como un interruptor que envía las cuchillas. Puede activar las trampas contra los enemigos.
•El Capítulo 5 tiene una pequeña habitación que entrar con nada, al volver a encender a dejar la puerta ha desaparecido. Después de un tiempo un mosaico parece que falta, que conduce a un agujero negro como secuencia que conduce a un rompecabezas. Sonidos hillish silenciosa.
•Nuevo enemigo que tiene una cabeza y calamar es totalmente invisible, usted tiene que utilizar el sonido para localizar al enemigo. Él deja huellas en el agua y en ocasiones choca con objetos.
•Chica loca de pelo largo con todas las armas que se persigue, así, el jugador sólo se escapó.
•El Capítulo 5 termina con una secuencia donde usted y su compañero encontrar otro cp atascado en una caja de metal en el centro de una habitación dos pisos. Los enemigos empiezan a verter en, muchos portando dinamita. Usted y su pareja deben tener mientras la caja metálica se llena con agua.
•El socio IA es excelente, pero no es necesario para ser curados si se lesiona.
•Incluso después de que usted envíe los enemigos es necesario averiguar cómo guardar la mujer en la caja. Esto suena como una mezcla de RE y con la casa invasión de RE4.
Traducción de lo de gameinformer por el forero Danmo Gova (meristation)Lo he leído MUY por encima (he obviado todo lo referente a enemigos, trama, jefes...y me he centrado en la sensaciones...pero tiene una pintaza....
)
EDIT: Articulo "original" (ya que la traducción es bastante bananera):
Now some details:-Game has a lot of different kinds of enemies, environments, and traps. Enemies and traps see radomization. Even a number of scares are randomized.
-The introduction to the game has been significantly altered from what's been shown in trailers and demo videos. Lots of changes in dialogue, execution, pacing, etc. Start the game arriving at, approaching, and exploring a murder scene at Beacon Hospital ks the same, but goes in a very sifferent directio after that. Before entering the hospital, Sebastian is having some terrible headaches.
-The first enemy to you face is similar to the first zombie encounter in RE1. It's a human-like, but also obviously not human, thing in a straight jacket who comes at you.
-The first boss in the game you encounter is The Sadist, a chainsaw wielding enemy. He chases you around a village location in chapter 3. You can fight him directly, stealth and evade him to sneak up and get stealth strikes on him, or use the various traps and set your own traps for him.
-A compliment that the game allows for a lot of different choices in most scenarios, and starts really opening up with the village.
-One of the traps in the game is a catapult that throws knives. Game has an interesting cat and mouse thing where both you and the enemies can use traps on one another.
-The AI for both te enemies and in a section where you work with A cop friend, Joseph, are heavily praised, saying that your partner is precise, intelliget, an holds his own while also mot invincibld, and the enemies, how they react and respond are very detailed and believable, and threatening.
-There are various traps around the village, including bombs in boxes and enemies hiding I spots to ambush you. And it's randomized, if you die you can't predict where it'll be next, so you have to be on your toes for clues.
-There are invisible enemies that look human, but have the head of an Octopus. They're completely invisible, but you can use things like water ripples, footsteps, and the like to locate or evade them.
-In one of the new screenshots it shows another new type of enemy, that looks like a collection of people melted and then sown together like a giant blob.
-Mentions the game feels half survival-horror game, half psychological thriller. Game was much different than he previously believed from last showings, but he actually really liked it.
-Mikami says to strike the right balance of challenging and fun, they replayed each section of the game over and over, for a horror game you can't determine this by numbers or equations, you have to judge the experience. They replayed each part the game so many times to make sure it was fun and challenging, Mikami doesn't even want to count.
-Game opens up with Sebastian, Juli, and Joseph riding to the scene in a police car. They talk on the drive. Sebastian is a noir-style cop from head to toe who usually analyzes situations and takes risks and gambles, all while casting out some dry humor, Juli is much more lax and fights the stress with dumb jokes, and is a fan of horror movies, Joseph is calm and collected and a calculating type who wants to help people.
-Says the game varies a lot in horror tone and inspirations. There's a mix of J-horror and Western Horror here. There's a segment evidently inspired by Ju-On, another section that feels kik it's out of The Shining, etc.
-The game also has a lot of different gameplay tones, it sometimes feels like it's directly out of the old Resident Evil. Other times it feels much more in line with Silent Hill. Other parts feel really like Eterenal Darkness. Others more like F.E.A.R. But he says this avoids feeling weird as the game had excellent pacing and design that leads into everything naturally.
-But the variety of times in gameplay and horror makes everything unsacred, and makes you cautious of everything as anything can be out to get you in whatever way.
-There's a screenshot of what looks like bloody, fleshy babies with tumors coming at Sebastian in a cave.
-There are a variety of well-hidden keys to collect do a hub-like save room area, and some of them are very well hidden. Mentions he saw a key strapped to a rat.
-Mentions and intriguing part of the game involving a white tile room that starts with nothing in it and slowly changes, involving strange puzzles, and growing weirdness as it goes on.
-To beat the first 5 chapters (of 16) took him 4-5 hours.
-To quote, "An exceptionally polished and well thought-out horror experience. It seems like a game that's received heavy iteration in development to plot scares and to switch things up at the perfect times to make sure you're never too comfortable. It brought back a flood of memories from Resident Evil and Resident Evil 4, only with a heightened level of terror that warps reality and made to mess with your mind."
First chapter mostly linear, basically a chase.
There is a mirror that takes you into an alternate reality, this is where you upgrade.
Chapter 2 starts at a lakeside area,very large lets you explore. There is a lighthouse in the distance.
You find letters which tell the story much like RE. One letter says they don't remember a lighthouse being there and that the light makes him feel off. Alternate realities?
The mirror takes you to a place with two rooms, one has a chair which is where you upgrade. The other is a morgue with locked fridges. Keys are hidden in the game. One key was hidden on the back of a rat. These doors hold ammo or gel rewards (gel is what you use for upgrades)
Chapter 2 is very dark making you use your light. First enemy does the zombie turn from RE1.
You will find headshots do not kill enemies, you can blow off a piece of their head.
There are lots of options to the combat, one area has a huge mob eating people, you can hide in shadows and behind bushes to avoid them.
Chapter 3 is where it gets amazing, it takes place in a farm town with a bunch of homes that are fully explorable. Sounds like a super version of the opening RE4 town.
Enemy variety in this area is impressive. Zombies yield all types of melee weapons (like Ganados). One zombie is sits on his balcony with a rifle and shoots at you if you get close. One is a shotgun wielding guy with an armor helmet to stop headshots. AI is extremely impressive.
The game is difficult, but checkpoints are well done as they keep track of each house you clear.
The player found a shotgun and crossbow. The crossbow has all kinds of ammo, flash arrow which blinds enemies, an impaling arrow and one with a timed bomb.
There are traps all over the environments, bear traps, trip mines, prox bombs. Sound familar, yup just like RE4!
Some traps are triggered by enemies and they will lure you into them, like one switch that sends knives at you. You can turn these traps against the enemies.
This chapter ends with a huge chainsaw weilding monster that chases you into any home you try to hide in. Sound familiar? Get the picture, this is the RE4 sequel we have always waited for.
You need to use the traps in the environment to take down the chainsaw boss.
Chapter 4 and 5 are a mix of psychological horror and action. Chapter 4 has a puzzle involving posters dealing with human anatomy.
Chapter 5 has a small room you enter with nothing, when you turn to leave the door is gone. After a while a tile seems to be missing and it leads to a black hole like sequence which leads to a puzzle. Sounds silent hillish.
New enemy that has a squid head and is totally invisible, you have to use sound to locate the enemy. He leaves footprints on water and occasionally bumps into objects.
Crazy hair lady with all those arms chases you as well, the player just ran away.
Chapter 5 ends with a sequence where you and a partner find another cop stuck in a metal box in the middle of a two story room. Enemies start to pour in, many carrying dynamite. You and your partner need to take them down while the metal box is filling with water.
The partner AI is excellent but does need to be healed if injured.
Even after you dispatch the enemies you still need to figure out how to save the woman in the box. This sounds like a mix of saw with the house invasion of RE4.
The GI author says playing this game brought found memories of playing RE1 and RE4 again but with much more horror elements.