Isura escribió:@Alcan86 en pc es el espacio que es el boton que tb se usa para tirar los tablones
baronrojo2 escribió:26 de Mayo el Friday 13 (Viernes 13) a 40 dólares y 50 la edición física
El modo historia si no lo he entendido mal llegara mediante actualización gratuita el mes siguiente
Morri escribió:baronrojo2 escribió:26 de Mayo el Friday 13 (Viernes 13) a 40 dólares y 50 la edición física
El modo historia si no lo he entendido mal llegara mediante actualización gratuita el mes siguiente
Será curiosos ver como le afecta al Dead by Daylight
mecavergil escribió:Morri escribió:baronrojo2 escribió:26 de Mayo el Friday 13 (Viernes 13) a 40 dólares y 50 la edición física
El modo historia si no lo he entendido mal llegara mediante actualización gratuita el mes siguiente
Será curiosos ver como le afecta al Dead by Daylight
Pues la verdad es que al precio al que está y ofreciendo lo que ofrece... El Friday 13th no me parece todavía nada atractivo.
Al que sigo la pista es al de los estudiantes en el instituto.
mecavergil escribió:Morri escribió:baronrojo2 escribió:26 de Mayo el Friday 13 (Viernes 13) a 40 dólares y 50 la edición física
El modo historia si no lo he entendido mal llegara mediante actualización gratuita el mes siguiente
Será curiosos ver como le afecta al Dead by Daylight
Pues la verdad es que al precio al que está y ofreciendo lo que ofrece... El Friday 13th no me parece todavía nada atractivo.
Al que sigo la pista es al de los estudiantes en el instituto.
matete18 escribió:En que estado está el juego? solo leo malas criticas en steam sobre largas esperas
ese.ElSrStinson escribió:mecavergil escribió:Morri escribió:
Será curiosos ver como le afecta al Dead by Daylight
Pues la verdad es que al precio al que está y ofreciendo lo que ofrece... El Friday 13th no me parece todavía nada atractivo.
Al que sigo la pista es al de los estudiantes en el instituto.
Last year?
Alcan86 escribió:matete18 escribió:En que estado está el juego? solo leo malas criticas en steam sobre largas esperas
Si juegas solo va bien, si juegas con amigos se ve que hay que esperar bastante.
1.5.0 UPDATE | Patch notes
FEATURES & CONTENT
Added a new info Status Effect display in the HUD
Added a set of black Left Behind shirts (torso customization) for Dwight, Jake, Meg, Claudette & Nea (available if the player is a member of the Dead by Daylight community on Steam)
Added controller support in the menus
Added localization support for the Korean & Japanese Languages
Menu UI V2
BALANCE
Added the Bloodlust Mechanic (increased speed for killers during chases)
Adjusted Hag Trap activation. Will no longer trigger when crouching
Adjusted rarities for some perks and rarity probabilities for perks selection in the bloodweb
Adjusted the audio occlusion levels of multiple objects
Adjusted the effect of light affecting offerings
Adjusted the radius of the circle at which the crows fly around still survivors
Changed "Bitter Murmur" perk. Changed reveal values from 2/4/6 to 5/7/9. This perk currently ranks as one of the lowest usage rates amongst killer perks, we are testing an increase in reveal time to see if this perk's usage rates increase.
Changed "Iron Grasp" perk. In light of the Sabotage and hook repair implementations, we have changed Iron Grasp's values to their old values. Struggling is reduced by 25/50/75% changed from 20/40/60%. Time to struggle out of the killers grasp is increased by 4/8/12% instead of 15/27/36%. As noticed the numbers have been much higher for a while, this was due to Killers not having enough access to hooks on the map. The Auto Hook Repair mechanic should allow for smaller Iron Grasp numbers.
Changed Dull Totem cleanse scoring value from 400 - 600
Changed Hex Totem cleanse scoring value from 800 - 1000
Changed Sabotage of Hooks to be 15 seconds instead of 20
Changed Totem cleansing time to 14 seconds from 10 seconds
Changed skillcheck starting point from .25 to .33
Changed the "Hex: Devour Hope" perk at level 3. Removed the repair generator penalty given at 1 token and replaced it with a speed boost at 2 tokens. The reason we changed the bonus from the token gain was due to the fact that the repair penalty was a dead giveaway that the killer had Devour Hope.
Changed the "Hex: Thrill of the Hunt perk. Removed condition that required a hook save for a token to be applied, instead tokens will be awarded for each remaining totem on the map. Additionally the killer will receive a notification when someone starts working on a hex totem.
Changed the "Lightborn" & "Shadowborn" perks. These perks have changed to match the 1.4 engine update lighting. Modified the recovery time to a constant 50% for lightborn, light effectiveness has been reduced from 100% to 35% for both lightborn and shadowborn. Shadowborn gets you blinded at most 30% faster which is down from 50% and the time to recover from this condition was reduced from 75% to 50%.
Changed the "No One Escapes Death" perk (now called "Hex: No One Escapes Death"). We've modified NOED to be a Hex based perk instead of having a 2 minute timer starting once the gates are powered. The Hex will be applied once the exit gates are powered as long as there is a dull totem still intact. Survivors will have an option to destroy the totem or try and open the door to escape.
Changed the "Save the Best for Last" perk. Removed the flat successful and missed attack cooldowns from STBFL and replaced them with a Successful attack cooldown that is triggered after chasing a survivor for 20 consecutive seconds.
Changed the audio cue used when the "Small Game" perk gets triggered
Changed the color of survivor auras in the effects of the perk "Bond". These auras were previously red, which generally indicates the survivor is in trouble. Changed the auras to yellow
Changed the progression bar color to make the visibility of the progression more noticeable (ie repairing, unhooking, healing, etc)
Decreased the penalty for failing a Sabotage action skill check from 25% to 10%. We believe the Sabotage fail skill check penalty was too extreme, we've reduced the fail skill check from 25% to 10% in addition to making the sabotage time for bear traps longer.
Increased Exit Gate opening time from 15 seconds to 20 seconds. We've increased Generator and Exit Gate unlocking times by a 10 and 5 respectively in order to add more time overall to matches.
Increased bear trap sabotage time from 8 to 16 seconds. We believe that sabotaging the Trappers traps/his power, was too easy, we've increased the time to sabotage as compensation.
Increased generator total repair time from 70 seconds to 80 seconds. We've increased Generator and Exit Gate unlocking times by a 10 and 5 respectively in order to add more time overall to matches.
Reduced the bear trap disarm time from 5 to 2.5 seconds. We've reduced the total time to disarm a trap, we believe that finding a trap should be the challenge, whereas once found disarming should be relatively fast.
Removed hook sabotage score event once gates are powered
Removed problematic locker in the "Blood Lodge" map
Removed the ability for the Trapper to place bear traps under hooks. Traps under hooks have caused many issues for survivors trying to save their teammates and ended up with more frustration than fun. Traps can still be placed near the hook but there should always be enough room for the survivor to unhook their teammates without either survivor being trapped.
Removed the possibility for the "Chinese Firecracker" item to spawn in chests or in the bloodweb
Sabotaged hooks will now automatically repair after 180 seconds. This feature has been implemented to help combat the sabotage loop that results in slugging due to the killer having no hooks/ being too far from all the hooks.
Some Character custom Items rarity value have been modified
The "Adrenaline", "Balanced Landing" & "Sprint Burst" perks now use a shared cooldown for the activation of the speed boost (Exhausted Status Effect). Exhausted cooldown is paused while running. "Adrenaline" cause Exhausted Status Effect but is not impaired by the Status Effect.
Trapper and The Hag trap place times have been reduced by 2 seconds overall. There is an initial trap placement time which took 2 seconds, then the trap would be set for 2-3 seconds followed by an out animation which would take another 2 seconds. We've reduced the out and the in animation times to 1 second each which should help trappers and hags place their traps more dynamically/ in chases and perhaps allow killers to mind game by fake placing a trap.
Unhooking a Survivor with an Item underneath them has been made easier, unhooking has the priority. Picking up the item requires the Survivor to look directly at the item.
BUG FIXING
Adjusted darkness levels around closed houses in Haddonfield
Fixed Prestige Items not properly showing during the Prestige reward screen.
Fixed a crash that could happen during the offering sequence
Fixed a crash that could happen while The Shape would stalk survivors
Fixed an issue causing "Left Behind" to affect all action speed rather than just repair speed
Fixed an issue causing "Sprint Burst" to trigger during interactions if the survivor holds the "run" button
Fixed an issue causing Killer powers and Memento Mori kills to not be usable when being a non host Killer in a Kill Your Friends lobby
Fixed an issue causing Killer to get blinded during Memento Mori kills
Fixed an issue causing killers to sometimes float instead of falling after vaulting a window higher than ground level
Fixed an issue causing map selection offerings to have no effect in Kill Your Friends even with map option set to "all"
Fixed an issue causing non-obsession survivors to not hear the audio cue when the obsession would get killed
Fixed an issue causing perks to not display the appropriate color in the HUD for spectators
Fixed an issue causing player(s) to be stuck on a pulsating logo screen when accepting/joining a private lobby
Fixed an issue causing players under the effects of the perk "Borrowed Time" to not go into crawl state when being hit out of a bear trap
Fixed an issue causing survivors not to get a delay after hitting a skill-check in the regression zone of the "Hex: Ruin" skill-check
Fixed an issue causing survivors to animate backwards (moonwalk) when performing an action while using the flashlight
Fixed an issue causing survivors to be unable to heal themselves with a medkit when standing too close to another player
Fixed an issue causing survivors to potentially become stuck when rescuing another survivor from the hook while a bear trap is being placed
Fixed an issue causing survivors to sometimes receive the "reunited" score event when escaping the level
Fixed an issue causing the "No One Left Behind" achievement to unlock in invalid circumstances
Fixed an issue causing the Killer to be unable to destroy a pallet from one side in the "Torment Creek" map
Fixed an issue causing the Killer to be unable to destroy a pallet from one side in the "Wrecker's Yard" map
Fixed an issue causing the Map item to display fully repaired generators
Fixed an issue causing the Map item to display sabotaged bear trap highlights
Fixed an issue causing the Map item to scout the bear trap held in the The Trapper's hand
Fixed an issue causing the Shape's stalking screen effect to remain on screen for a spectator switching from the killer's point of view to a survivor's point of view
Fixed an issue causing the audio from the Ferry Boat crows in "Backwater Swamp" to cut off
Fixed an issue causing the description for The Shape's add-on "Vanity Mirror" to display the description for "Scratched Mirror"
Fixed an issue causing the flashlight beam to display the old beam when spectating
Fixed an issue causing the hook camera animation to continue on the Tally Screen if the killer would leave the match during the sacrifice sequence
Fixed an issue causing the recover bar to be influenced by other players health bars and possible reset recover progress
Fixed an issue preventing The Nurse from blinking through the crashed bus asset in the Junkyard maps
Fixed an issue that made it impossible for the player to move the camera while cloaking or uncloaking with the Wraith
Fixed an issue that made it possible for a killer to attempt an interrupt while carrying a survivor
Fixed an issue that made the player camera partially stuck when loading in
Fixed an issue where generator pistons wouldn't move if the exit gates were powered and the generator was untouched
Fixed an issued causing "Unbreakable" to sometimes allow the owning survivor to recover more than once
Optimized GPU usage for higher cost lights (killer red light, flashlight, cop car light in Haddonfield, neon light in Gas Heaven)
FEATURES & CONTENT
Adjusted add-ons and perk slots to automatically change to the next slot when in the character Loadout
Changed mouse cursor and adjusted mouse cursor speed in menus
Moved "Settings & Controls", "Credits" and "Quit Game" buttons to the Main Menu
Removed "Extras" from Main Menu
BALANCE
Adjusted Exhaustion cooldown recovery speed to be half as fast when running and 133% faster when crouching
Bloodlust - Changed decay from 10% a second to 20% a second effectively causing the decay to last a maximum of 5 seconds
Bloodlust progression now resets after blinking (The Nurse) or after teleporting to a trap (The Hag)
Removed bloodlust accumulation and speed boost while cloaked (The Wraith) or stalking (The Shape)
Removed the bloodlust speed boost while attacking
BUG FIXING
Fixed an issue allowing Killers to be able to equip any power
Fixed an issue causing Spectate mode to freeze after switching roles in a KYF and Public lobby.
Fixed an issue causing Unbreakable to get consumed before usage
Fixed an issue causing survivor's recover bar to reset when they're picked up by the killer and dropped
Fixed an issue causing the Halloween Trademark music not to play when loading into Haddonfield
Fixed an issue causing the perk "Adrenaline" to trigger and cause Exhaustion when on the hook while the last generator is repaired. If hooked Adrenaline will now trigger once unhooked.
Fixed an issue causing the perk "Borrowed Time" to appear as a placeholder perk instead of a status effect icon
Fixed an issue causing the perk "Object of Obsession" not to show the Killer the survivor's aura under certain situations
Fixed an issue making it impossible to dismiss the ''Disconnected from server'' message with a mouse and keyboard
Fixed an issue that prevented players from being able to spectate in a KYF or public match
Fixed the missing collision in the Blood Lodge map (Junkyard)
Fixed typos in the main menu
Rotison escribió:Yo he jugado ya una partida como survivor y como killer.
Obviamente una partida no indica nada, pero, sin haberlo probado en el PTB, el bloodlust es la caña.
Como survivor hemos muerto los 4 ante un espectro, ha jugado bien la verdad. Pero me he sentido muy indefenso, no se, te pilla en 0,
Como killer he hecho 4/4. Se me suele dar bastante bien de normal, pero me he sacado 28K bastante sencillo y adios al pallet looping, es verdad que te lo pueden hacer una o dos veces, pero ni punto de comparación. Cuando estas a nivel 3 del bloodlust eres un Dios
Ya comentareis vuestras impresiones, seguire jugando como survivor, pero lo he notado muy jodido, aunque también es verdad que no se me da muy allá.
Saludos
mecavergil escribió:Rotison escribió:Yo he jugado ya una partida como survivor y como killer.
Obviamente una partida no indica nada, pero, sin haberlo probado en el PTB, el bloodlust es la caña.
Como survivor hemos muerto los 4 ante un espectro, ha jugado bien la verdad. Pero me he sentido muy indefenso, no se, te pilla en 0,
Como killer he hecho 4/4. Se me suele dar bastante bien de normal, pero me he sacado 28K bastante sencillo y adios al pallet looping, es verdad que te lo pueden hacer una o dos veces, pero ni punto de comparación. Cuando estas a nivel 3 del bloodlust eres un Dios
Ya comentareis vuestras impresiones, seguire jugando como survivor, pero lo he notado muy jodido, aunque también es verdad que no se me da muy allá.
Saludos
Al fin el asesino no es un pelele que corre y le vacilan como quiere.
baronrojo2 escribió:Dicen que cuando rompes palets el bloodlust se desactiva, ¿alguien lo ha probado?
Rotison escribió:baronrojo2 escribió:Dicen que cuando rompes palets el bloodlust se desactiva, ¿alguien lo ha probado?
No es que se desactive, sino que pierdes la visión del survivor y entonces empieza a bajar hasta que vuelvas a recuperar visión.
Si lo tuvieras a nivel 3 y por ejemplo vas con fuerza bruta, recuperas la visión tan rápido que juraria que no llega a bajarte del todo.
Un saludo!
baronrojo2 escribió:Rotison escribió:baronrojo2 escribió:Dicen que cuando rompes palets el bloodlust se desactiva, ¿alguien lo ha probado?
No es que se desactive, sino que pierdes la visión del survivor y entonces empieza a bajar hasta que vuelvas a recuperar visión.
Si lo tuvieras a nivel 3 y por ejemplo vas con fuerza bruta, recuperas la visión tan rápido que juraria que no llega a bajarte del todo.
Un saludo!
Entonces confirmas que lo que he leído no es verdad? Porque estaba ya mirando que perk sustituirá a Fuerza bruta
Eric Draven escribió:Hay algo que me ha pasado varias veces ya, y no sé si es normal, que los pájaros te sobrevuelen dando círculos sobre el personaje, da igual que te muevas, siguen sobre ti, rollo rombo de los sims, indicando en todo momento donde estoy.
Eric Draven escribió:Hay algo que me ha pasado varias veces ya, y no sé si es normal, que los pájaros te sobrevuelen dando círculos sobre el personaje, da igual que te muevas, siguen sobre ti, rollo rombo de los sims, indicando en todo momento donde estoy.
Cranky_kong escribió:¿A alguno más os pasa de que desde la actualización no os van bien las revisiones de habilidades? Es que últimamente no doy practicamente una, literalmente, cuando antes normalmente no tenía problemas con ello :/. He probado con mando o usando el espacio en el teclado, pero no hay manera.
¿Hay alguna cosa de configuración que se pueda ajustar al respecto?
Eric Draven escribió:Hay algo que me ha pasado varias veces ya, y no sé si es normal, que los pájaros te sobrevuelen dando círculos sobre el personaje, da igual que te muevas, siguen sobre ti, rollo rombo de los sims, indicando en todo momento donde estoy.
Los totems contienen el NOED (que ahora es permanente hasta que destruyes el totem que lo contiene, el cual brilla cuando se acaba el último generador) y lo de hacerte reparar más lento con skill checks que te dan chispazos si no los haces perfectos. Quizá alguno más, no hacen nada si el asesino no tiene ninguna habilidad que los requiera, aparte de dar puntos por romperlos.Darkcaptain escribió:A todo esto, los totems tienen ya alguna función? no es que no haya jugado a la 1.5 (que he jugado bastante últimamente) pero siempre hay de algunas novedades que no me entero, y los changelog son tan largos que no me los suelo leer xD
Dolce escribió:ultimamente me emparejan con gente de rango muy bajo....
le pasa a alguien mas? se les nota muy verdes, les pillas y se desconectan....
Darkcaptain escribió:Yo desde que han puesto la 1.5, veo a los survivors mucho mas trolls que antes, ves algún que otro Killer haciendo "face-camping", y ahora también los hay (como todo), pero es que ahora está plagado de survivors que tras la primera hostia se desconectan, o te salvan del gancho estando el Killer justo en frente, pero se la suda por tal de llevarse X puntos por salvarte, o veo también a mucho egoísta, que juega de forma individual para hacerse X puntos y no salvar a nadie incluso cuando se puede hacer fácilmente... se piran.
Eric Draven escribió:Osea, que el Killer campea, me quedo esperando que se vaya, y me salen a mi los cuervos? Qué bien
Eric Draven escribió:Osea, que el Killer campea, me quedo esperando que se vaya, y me salen a mi los cuervos? Qué bien
xxkaozxx escribió:Darkcaptain escribió:Yo desde que han puesto la 1.5, veo a los survivors mucho mas trolls que antes, ves algún que otro Killer haciendo "face-camping", y ahora también los hay (como todo), pero es que ahora está plagado de survivors que tras la primera hostia se desconectan, o te salvan del gancho estando el Killer justo en frente, pero se la suda por tal de llevarse X puntos por salvarte, o veo también a mucho egoísta, que juega de forma individual para hacerse X puntos y no salvar a nadie incluso cuando se puede hacer fácilmente... se piran.
Que han metido en el parche para que hayan más desconexiones?
Darkcaptain escribió:El tema de "Face-camping" sobre el Killer es algo que nunca he entendido demasiado, si das vueltecillas alrededor por que has visto a alguien cerca pues vale, pero quedarte en frente del survivor esperando que muera, en ese tiempo lo que puede pasar es que el resto te haga 2-3 motores y acaben pirándose, por lo que el killer se consigue muy pocos puntos, así que hacer un campeo tan bruto puede llevar muchas contras xD
Darkcaptain escribió:Cranky_kong escribió:¿A alguno más os pasa de que desde la actualización no os van bien las revisiones de habilidades? Es que últimamente no doy practicamente una, literalmente, cuando antes normalmente no tenía problemas con ello :/. He probado con mando o usando el espacio en el teclado, pero no hay manera.
¿Hay alguna cosa de configuración que se pueda ajustar al respecto?
Podría ser "Inputlag"? del Monitor/TV, aunque según que partidas si hay mucho lag es algo mas difícil de acertar.